UPDATE Ministerul Transporturilor: In 2011, toate resursele financiare le vom concentra pe coridorul pan-european IV Nadlac- Constanta, un proiect de 8,5 mld euro/ Patru tronsoane vor fi scoase la licitatie in aceasta saptamana

de Claudia Pirvoiu, Ioana Morovan     HotNews.ro
Luni, 29 noiembrie 2010, 11:35 Economie | Companii

Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac- Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in cadrul unui forum de infrastructura organizat de Forum Invest. In aceste conditii, in 2011, "toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru", a adaugat Pistru. Potrivit acestuia, autostrada Transilvania va beneficia de mai putine resurse financiare. Eusebiu Pistru sustine ca pana la sfarsitul lui 2013 vor fi date in folosinta 530 de noi kilometri de autostrada, la care se adauga 300 de kilometri de centuri ocolitoare cu profil de autostrada. Patru din tronsoanele coridorului pan-european vor fi scoase la licitatie in aceasta saptamana, a anuntat Daniela Draghia, director in cadrul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi (CNADNR).

Ministerul Transporturilor isi indreapta atentia catre Nadlac-Constanta in conditiile in care o mare parte din finantare este asigurata prin fonduri europene. Pistru a precizat ca Ministerul Transporturilor se va asigura ca exista cofinantare pentru tronsoanele care vor fi scoase la licitatie. Sunt proiecte de 1,6 miliarde de euro, a  mai spus secretarul de stat in Ministerul Transporturilor. "Prioritatea zero este culoarul 4 care este foarte important deoarece are deschidere la Marea Neagra", a mai spus Pistru. "In acest moment, bugetul Ministerului Transporturilor duce lipsa de resurse financiare, iar impreuna cu specialistii nostri cautam resurse financiare pentru a continua aceasta autostrada (n.red. Autostrada Transilvania). Pentru 2011, avem foarte putine resurse financiare pentru Autostrada Transilvania", a precizat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor.

In aceasta saptamana vor fi lansate 4 proceduri de licitatie pentru adjudecarea contractelor de proiectare si executie lucrari pentru segmentele de autostrada incluse in Coridorul IV Paneuropean. Aceste contracte vor avea ca termene 6 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executie. Lungimea de autostrada a Coridorului IV este de 856 km iar finantarile totale au o valoare de 8,5 miliarde euro. Lucrarile vor fi finalizate in 2020

  • UPDATE Tronsonul Sibiu-Pitesti ar putea primi finantare europeana. Valoarea tronsonului este estimata la circa 3 miliarde de euro 

Singurul tronson din coridorul pan-european pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare este Sibiu-Pitesti. "Cautam in paralel oportunitati de finantare pentru Sibiu- Pitesti, a spus Pistru. Reprezentanta Bancii Europene de Investitii Milena Messori a declarat ca este posibil ca BEI sa finanteze acest tronson: "Stim ca Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana pentru tronsonul Pitesti-Sibiu partial in actualul Program de finantare si partial pe programul viitor. Daca proiectul este pregatit, este posibila si o finantare a BEI pentru acest proiect". 

 Finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. "Este un un traseu care se va construi intr-o zona  accidenta. Ultima valoare care se vehiculeaza in urma studiului de fezabilitate este de 3 miliarde de euro", a declarat Catalin Costache, director in cadrul Autoritatii de Management POS-T. Potrivit acestuia, au avut loc discutii cu reprezentantii Comisiei Europene, existand un acord de principiu pentru finantarea acestui tronson.

In ceea ce priveste proiectul de autostrada Comarnic Brasov, aceasta a spus ca nu a existat niciodata o aprobare din partea managementului Bancii, dar nici nu a fost respins, de fapt, acest proiect nu a ajuns sa fie discutat de catre managementul BEI.

  • UPDATE 2 Doua proiecte de autostrada si un proiect pentru lucrari la un Drum National sunt in curs de aprobare la Comisia Europeana, a mai declarat Catalin Costache. Este vorba despre DN 6 intre Alexandria si Craiova si segmentele de autostrada: Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu.

Segmentele Coridorului IV Paneuropean si stadiul lucrarilor:

  • Nadlac Arad - licitatia va fi lansata in aceasta saptamana
  • Arad-Timisoara - finantare BEI, contractul este deja semnat
  • Timisoara - Lugoj: finantare prin Fondul european de Coeziune - licitatia va fi lansata in aceasta saptamana; are ca termen 2011-2013
  • Lugoj-Deva: va fi inclus in urmatorul Program Operational 2014-2020; va fi scos la licitatie tot in aceasta saptamana
  • Deva-Orastie - contractul este semnat; finantarea este prin ISPA, perioada de executie 2010-2012
  • Orastie-Sibiu - licitatia va fi lansata in aceasta saptamana
  • Varianta de ocolire Sibiu - va fi data in folosinta in aceasta saptamana - va asigura scoaterea traficului din Municipiul Sibiu
  • Sibiu-Pitesti - 100 km, in prezent suntem in discutii pentru obtinerea unor finantari
  • Varianta de ocolire Pitesti - finalizata cu finantare BERD+Guvern
  • Pitesti-Bucuresti, cu fonduri BEI in trecut si apoi imbunatatiri cu fonduri de la buget
  • Partea de nord a centurii Bucuresti - in lucru, finalizare in 2012
  • Autostrada Bucuresti-Fetesti-Cernavoda - finantare ISPA + Guvernul Romaniei
  • Cernavoda-Medgidia-Constanta- finantare BEI si Guvern; termen executie sfarsitul lui 2012 - finalizarea completa
  • Varianta de ocolire Constanta - cu finantare BERD+Guvern+Fondul de Coeziune; finalizare 2011.


Citeste mai multe despre   










9489 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    penibili (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:43)

    ady [anonim]

    cum poti veni cu astfel de declaratii ..cand anul asta au fost inaugurati 10 km de autostrada cu taiere de panglica..ridicoli..credibilitate 0
    • +8 (10 voturi)    
      Totusi este o schimbare de strategie (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:59)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ady

      benefica. Putinele resurse sunt indrepatate in totalitatea catre singurul coridor pe care-l finanteaza si UE. In felul asta se inzecesc resursele financiare.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu e chiar asa (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:05)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui ady

      In 2009 s-au dat in folosinta 42km din A3 si desi oficial santierul s-a deschis in 2004, de lucrat efectiv s-a lucrat doar in 2009. La cei 10 km dati in folosinta in anula acesta s-a intamplat acelasi lucru: in martie era câmp pustiu acolo. Inca ceva: A3 nu are finantare de la UE.
    • -2 (10 voturi)    
      Ridicol - asta-i opera iRealitatea (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:26)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui ady

      10 km la unul dintre proiecte - cel la a carui inaugurare a fost nea Boc.

      Adunate toate proectele au fost vreo 50 km.

      Si daca punem ca si pe centura de N a Bucurestiului deja se circula bine, pe 2 benzi / sens....
      • -2 (4 voturi)    
        Care "au fost vreo 50"? (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:54)

        W [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        Sunt exact 10... la care sunt sanse sa se adauge 17 in centura Sibiului...
        Toate celelalte distante adunate la socoteala NU sunt autostrada.
    • -2 (2 voturi)    
      gica (Luni, 29 noiembrie 2010, 21:01)

      contra [anonim] i-a raspuns lui ady

      coridorul 4 e visul piratului, de cind a naufragiat de la anvers, si e taman si visul boagiei
      visul firesc era pe la cornu via gruparea de la cluj
      visul lui orban 2nd era pina la moara vlasiei spre virfu omu
      visul aviatorului berceanu era pitesti craiova si retur
      daca ajunge remes coldaboshu la transporturi o sa facem autoband intre negresti-oas si sighet, pentru a facilita importul de tzigari timbrate
    • 0 (0 voturi)    
      c-o Falca-n guvern, alta ... (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:45)

      io [anonim] i-a raspuns lui ady

      Pistru e patronul reprezentantei Ford din Arad, subalternul lui Falca pe toate liniile , si mai face si afaceri cu terenuri si imobile.
      nevasta-sa e mare c... (consilier) prin primarie.
      Deci normal ca vrea sa faca mai intai Arad-Nadlac, da bine la electoratul local, nu?
      Sa mai castige Finu' mare inca un mandat, fara numar, fara numar ...
      si la afacerile proprii, poate vindem ceva terenuri pe langa autostrada , nu?
      ca asa in camp pustiu nu ti le ia nimeni ...
  • +6 (16 voturi)    
    1000 de km de autostrada (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:49)

    immortal80 [anonim]

    Asta face parte din vestitele texte cu vom face. Intrebarea adevarata este dece nu ati facut pana acum ? Fonduri europene puteam sa accesam de 4 ani de zile si cu toate astea nu am facut-o. In conditiile in care EU finanteaza peste 85% din costurile autostrazii pe coridorul IV , noi am continuat sa bagam bani intr-o autostrada care nu poate sa fie cofinantata de UE. Pana acum in vestita autostrada transilvania, noi contribuabilii romani am platit peste 1 miliard de dolari !!! Si au fost dati in folosinta 52 de km intre 2 localitati total neimportante pentru economia tarii. Daca ne uitam la fratii bulgari vedem ca ei au fost in stare sa acceseze fonduri europene si sa faca autostrazi in timp ce noi facem an de an PROMISIUNI ca la anu o sa rupem, o sa facem... Adevarul este ca la nivel declarativ toata lumea face autostrazi dar in practica nu se doreste construirea cu bani europeni pentru ca se fura mult mai greu ! Si atunci de ce sa facem ceva in tara asta daca nu putem fura ? Lasa ca facem autostrada fara bani europeni, o facem in parteneriat public privat. Ca acolo e loc de COMISION !
    • +9 (13 voturi)    
      Idee falsa (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:12)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui immortal80

      Au inceput sa spuna pe la tv ca A3 face legatura intre 2 localitati neimportante si toti care nu au condus pe acolo au luat-o de buna. Pentru cineva care merge de la Tg. Mures la Oradea sau de la Alba Iulia la Oradea, acea autostrada care ocoleste 3 orase si vreo 5 sate scurteaza drumul ca distanta cu vreo 30 km si ca timp cu 2-3 ore. Asta nu e egal cu zero, mai ales ca nu toti transportatorii merg la Cluj sau vin de la Cluj. Multora Clujul le statea doar in cale si-i incurca in drum.
      • -1 (7 voturi)    
        PRIORITATILE (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:18)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui clujean

        ordinea finalizarii tronsoanelor ar trebui data de marimea oraselor, de exemplu in loc de Turda- Gilau sau Suplacul de Barcau- Zalau, muult mai importante sunt Ploiesti-Brasov, Bucuresti-Ploiesti si Cernavoda-Constanta.
        Bechtel face aiurea niste tronsoane care vor fi folositoare numai cand TOATA autostrada va fi gata.
        La stadiul de acum, prioritar ar fi de facut Turda- Brasov , adica ceva in continuare cu ce e finalizat.
        Daca luau exemplu de la austrieci, ar fi facut intai un sens si apoi celalalt si s-ar fi circulat deja pe Bechtel, pe cand asa cand se va circula de la un capat la altul, ca deja au trecut 10 ani.
        • +6 (6 voturi)    
          logic (Luni, 29 noiembrie 2010, 14:04)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

          daca zici "Ploiesti-Brasov" de ce nu poti zice si "Brasov-Oradea" sau "Sibiu-Oradea"? pentru ca autostrada de langa Cluj tocmai intre aceste orase importante face legatura, nu intre Gilau si Campia Turzii.

          nici in Gilau si nici in Campia Turzii nu sunt multi care sa aiba de facut constant drumuri intre dintr-una din aceste localitati in cealalta.

          in schimb, in Brasov, in Sighisoara, in Medias, in Sibiu, in Alba Iulia, in Tg Mures, in tot Tinutul Secuiesc si in toata Transilvania centrala sunt foarte multi care au de facut drumuri spre granita de vest cu iesire la Oradea / Bors - foarte multi adica atat transportatori cat si calatori obisnuiti.

          pentru toti acestia autostrada de langa Cluj e aur curat.
          • -1 (3 voturi)    
            fara voia noastra (Luni, 29 noiembrie 2010, 21:17)

            mishu [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            Vrem nu vrem,autostrada asta din Ardeal ne-au fortat americanii s-o facem...Probabil v-a fi utila,insa costurile sunt enorme....La urma urmei nu suntem nici noi ultimii fraieri....Probabil cineva se gandeste sa forteze constructorul sa renunte...
        • +4 (4 voturi)    
          si pt ca ai uitat (Luni, 29 noiembrie 2010, 14:05)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

          la Bucuresti-Ploiesti & la Cernavoda -Constanta se lucreaza de zor.
    • +9 (11 voturi)    
      alt habarnist (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:15)

      bula [anonim] i-a raspuns lui immortal80

      suntem in UE din 2007 deci trei ani nu patru. EU nu finateaza ci RAMBURSEAZA, asa ca intai le faci si pe urma ceri bani (uneori un mic avans mai trece). NU ti se dau bani pt TVA -dar materiale cumperi-, nu ti se dau bani pt. devieri de utilitati -si nu costa doi lei-, nu ti se dau bani pt. organizarea de santier -nu prea faci autostrazi in mijlocul orasului-, nu ti se dau bani pt. exproprieri (si pana acum 10 zile ERAI OBLIGAT sa te judeci inainte de a construi). Toate astea sumat pot ajunge si la 75% din cost. Deci de unde taiem ca sa incepem autostrazi (reamintesc ca 80% din buget se duce pe partea "sociala").
      • +2 (2 voturi)    
        mica rectificare (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:11)

        Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui bula

        De la inceput de 2007 pana la final de 2010 sunt 4 ani fara cateva zile.

        In rest total de acord.
  • +11 (11 voturi)    
    ce facem cu calea ferata? (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:53)

    valentin [anonim]

    la autostrazi parca incepe sa se miste ceva...cu calea ferata insa cum ramane? a si acolo sunt finantari de miliarde de euro pe care nu reusim sa le accesam....
    • 0 (2 voturi)    
      Asta da intrebare (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:32)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui valentin

      Si nu TOATA calea ferata.

      In urma inundatiilor din ultimii ani sunt tronsoane intregi intrerupte. Cazuri cum ar fi:
      - surparea terasamentului pe mici portiuni;
      - podetze luate de apa sau care necesita consolidare.

      Avem un coridor european de cale ferata intrerupt din aceste motive.
  • -2 (8 voturi)    
    Hahaha (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:09)

    Axel [anonim]

    Mai mult vorbe,nu sunteti in stare sa faceti un pasaj la razoare ca e o aglomeratie infernala dupa ora 5 in tot sectorul 5 dar apoi 1000km autostrada,imi vine sa rad :))
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:53)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Daca l-ai votat pe Oprescu??? Ce treaba are cu ministerul transporturilor?
      • +2 (2 voturi)    
        doar Oprescu? (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:13)

        Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui CCC

        sa-i reamintesc si ce primar a votat la 5 ? (sectorul 5)
  • +4 (4 voturi)    
    eroare: (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:19)

    sorin [anonim]

    "Partea de nord a centurii Bucuresti - in lucru, finalizare in 2012"
    este o aducere din condei. E in lucru centura actuala, care se largeste + poduri.

    Centura exterioara in regim de autostrada, parte din culoarul IV, ce va trece aprox prin dreptul aerop Otopeni, nici n-a inceput. Deci n-are cum sa se finalizeze in 2012.
  • +5 (5 voturi)    
    continuati autostrada (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:26)

    aurel [anonim]

    pai de ce nu continua si Autostrada Transilvania pana la iesire din tara? Macar era o legatura cu vestul si erau 130 de km . Astia se apuca de toate si nu termina nici una . Vai !!!!!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Scrie negru / alb (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:18)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui aurel

      Coridorul IV are aprobarea UE si e mai ieftin decat autostrada Transilvania prin simplu motiv ca se negociaza preturile in perioada de criza si nu pe crestere economica a tarii (sau la nivel global).

      Daca Autostrada Transilvania e blocata datorita pretului ei si contractelor cu anexe secrete, la Coridorul IV acum se pun bazele.
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:21)

      .... [anonim] i-a raspuns lui aurel

      Pt ca nu sunt bani desteptule, dc cu aceiasi bani poti sa faci 400 km in loc de 100km tu ce ai alege??//
  • +2 (2 voturi)    
    cand o zbura porcu' (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:47)

    dodox [anonim]

    Distanta Sibiu - Pitesti e undeva intre 150-160km si deocamdata se cauta finantare. Eu cred ca asta e bucata cea mai dificila din cauza terenului(Subcarpati si defileul Oltului).
  • +2 (6 voturi)    
    In Boagiu am incredere. (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:50)

    Rammy [utilizator]

    ......
    • -3 (3 voturi)    
      Ai dreptate, e o femeie "barbata". (Luni, 29 noiembrie 2010, 22:54)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Rammy

      Dar parca a mai fost in aceasta functie fara prea mari realizari.
  • +2 (2 voturi)    
    Sibiu-Pitesti - 100Km? (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:52)

    sile [anonim]

    Nici in linie dreapta nu sunt doar 100km intre Pitesti si Sibiu. Poate doar prin hiperspatiu.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate partial. (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:57)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui sile

      Intre sibiu si pitesti sunt 110 km in linie dreapta.
  • +1 (1 vot)    
    hai sa vedem (Luni, 29 noiembrie 2010, 14:36)

    Io [anonim]

    centura aia la Sibiu cum ii dau drumul inainte de Craciun; daca e-asa, asta va fi revolutie: cei care tranziteaza Sibiul ar scurta drumul cu ~30 min. noaptea si ~ 1 ora ziua.
  • -1 (3 voturi)    
    incompetenta totala (Luni, 29 noiembrie 2010, 15:52)

    florinel [anonim]

    In primul rand prioritatea numarul 1 ar fi fost sa legi cat mai rapid Bucurestiul de Szeged(Budapesta) si sa realizezi doua variante una care sa treaca "pe linga" Brasov si o a doua care sa treaca pe ling "Cluj' deci (asta s-ar fi intamplat in orice stat normal cu un guvern si o politica de guvernare coerenta si normala)
    O autostrada nu o realizezi doar cu scopul de a evita sa intrii intr-un oras, dinpotriva,trebuie sa asigure deplasarea dintr'un punct A catre un punct B optimizand doi parametrii esentiali : distanta si costul.De asemenea trebuie privita ca un vector de dezvoltare economica,adica o firma care produce camioane si tractoare sa spunem la Brasov,dau "automobile dacia" la Pitesti are nevoie de un transport fiabil si rapid relativ cat mai aproape de locul in care acesti agenti strategici pentru economia nationala isi desfasoara activitatea ... dar nu sint platit ca sa dau lectii aici asa ca ... traiasca toti inteligentii de pe la Bucuresti si sa "traiasca bine"!!
    • +1 (1 vot)    
      :) (Luni, 29 noiembrie 2010, 16:07)

      t [anonim] i-a raspuns lui florinel

      Sincer, vazand cum scrii si cum gandesti, nu stiu cine te-ar plati sa dai lectii :)
    • +1 (1 vot)    
      Draga flocinel, (Luni, 29 noiembrie 2010, 18:13)

      mama de la roma [anonim] i-a raspuns lui florinel

      Probabil esti "biased" de negura din creier creata de prea multa anteneala, tarziu in creierii noptii.
      Adevarul este ca cel mai important e sa se faca ceva, si daca se poate cat mai lung posibil la banii dati (care nici aia nu-s de fapt).
      Ca tu te inchini la Badea e treaba ta, dar nu cauta prozeliti ca nu santem toti cazuti in cap p-o muchie sa ramanem cu gura cascata la tot ce zice sceleratul din gura presei.
    • 0 (0 voturi)    
      istet (Luni, 29 noiembrie 2010, 21:20)

      mike [anonim] i-a raspuns lui florinel

      Daca esti asa destept,da-le tu bani!!!!
    • +1 (1 vot)    
      esti tare (Luni, 29 noiembrie 2010, 22:08)

      mike [anonim] i-a raspuns lui florinel

      Vrei sa spui ca optimizezi distanta si costul?Distanta e o constanta,nu se poate optimiza,iar costul e rezultatul optimizarii unor parametri.....Tra,la,la.....
  • -1 (1 vot)    
    cum vine asta (Luni, 29 noiembrie 2010, 18:22)

    luxdesign28 [utilizator]

    Pana acum nu au facut nici 10 km de autostrata si brusc se trezesc ca pot sa faca peste 300 km ? Traim si noi tot in Romania, nu am aterizat de pe Marte.
    • +1 (1 vot)    
      Dupa revolutie... (Luni, 29 noiembrie 2010, 22:00)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui luxdesign28

      s-au facut vreo 200-220 de km
  • -1 (1 vot)    
    Bucuresti - Ploiesti (Luni, 29 noiembrie 2010, 22:09)

    Vasile [anonim]

    Nu pot sa inteleg cum cel mai important si circulat segment al Romaniei nu poate fi terminat pentru ca nu se gasesc 100 de milioane de euro. S-au cheltuit 1 miliard de euro pe un segment tranzitat de 3-4 ori mai putine masini. Cred ca e cea mai importanta saptamana in materie de licitatii rutiere de dupa revolutie. Sa speram ca in 3-4 ani o sa avem si noi un culoar de autostrada spre vestul europei chiar daca nu complet.
  • 0 (0 voturi)    
    ARAD-TIMISOARA (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:17)

    Ovidiu [anonim]

    Cine doreste, poate vedea stadiul lucrarilor la autostrada ARAD-TIMISOARA pe adresa http://video.aradon.ro/arad/17-minute-de-autostrada?autoPlay=true#ve_video_player_a filmata din avion. Dupa cum se vede sunt destule portiuni destul de avansate. Sper sa nu ramana in stadiul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Spaga se ia la atribuirea contractelor... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 13:41)

    B [anonim]

    Oameni buni, spagile se iau la atribuirea contractelor. Cum e criza si praf prin buzunarele politicienilor aplica si ei solutia inaintasilor de pamand parjolit unde ei iau spaga la inceput si sa se preocupe ceilalti care vin la guvernare dupa ei de unde gasesc finantare pentru ca s-a luat deja caimacul... :)))
    Iar cei care o sa vina probabil o sa inceapa proiecte cu terminare in 2050 ca doar nu or fi ei mai prosti si asa mai departe.
    Sigur, nimeni nu o sa termine nimic ca spaga s-a luat deja, important e sa faca licitatii si proiecte de fezabilitate ca acolo sare spaga cel mai rapid! Si uite asa cei care muncesc si nu sunt pe perfuzia la spaga publica voteaza cu picioarele si pleaca spre plaiuri mai calde si mai putin spagoase...
  • 0 (0 voturi)    
    simpla intrebare... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:45)

    eu [anonim]

    parca austrada asta e un proiect de cativa zeci de ani.

    de ce au scos la licitatie de abia saptamana asta tronsoanele ?

    intelege cineva - ca eu sincer ma simt ca o oaie cu banii luati si mintit pe fata de 20 de ani.
    nu vad nici o diferenta fata de anii 80.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi