Trei tronsoane de autostrada in valoare de 1,3 miliarde euro vor fi scoase la licitatie pana la sfarsitul saptamanii

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 30 noiembrie 2010, 11:35 Economie | Companii

​Trei din tronsoanele coridorului pan-european IV Nadlac-Constanta vor fi scoase la licitatie in aceasta saptamana, potrivit unei informatii transmise de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) la solicitarea HotNews.ro. Adunate, lungimea celor trei tronsoane este de 156 de kilometri, iar valoarea lor este estimata la circa 1,3 miliarde de euro. Un alt tronson, de 99,5 kilometri, in valoare de 787 de milioane de euro, va fi licitat in cursul primului trimestru din 2011. 

Finantarea pentru executia celor trei tronsoane de autostrada va fi asigurata din fondul de coeziune in proportie de 85% din costul eligibil al fiecarui proiect. Guvernul Romaniei va cofinanta 15% din costurile eligibile (199.779.892 euro).

In saptamana 29 noiembrie-5 decembrie vor demara procedurile de licitatie pentru urmatoarele elemente din Coridorul pan-european IV:

  • Tronsonul Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 km, valoare estimativa 274 milioane de euro
  • Tronsonul Timisoara-Lugoj, in lungime de 35,6 KM, valoare estimativa 266 milioane euro
  • Tronsonul Orastie-Sibiu, in lungime de 82 km, valoare estimativa 787 milioane euro.

"La acestea se adauga tronsonul Lugoj-Deva (99,5 km, valoare estimativa 975 milioane euro) care este parte a unui bridge project ce se intinde si pe urmatorul exercitiu financiar POS-T 2014-2020 si va fi licitat in cursul trimestrului I 2011. Mentionam ca pentru Deva-Orastie (32,8 km) licitatia a fost organizata in cursul acestui an, iar contractul a fost semnat", mai informeaza CNADNR.

  • Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada, informeaza Ministerul Transporturilor. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro. 
  • De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte din coridorul IV pan-european.

Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in cadrul unui forum privind infrastructura organizat de Forum Invest. In aceste conditii, in 2011, "toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru", a adaugat Pistru.

Aceste contracte vor avea ca termene 6 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executie. Lungimea de autostrada a Coridorului IV este de 856 km iar finantarile totale au o valoare de 8,5 miliarde euro. Lucrarile vor fi finalizate in 2020.

Singurul tronson din coridorul pan-european pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare este Sibiu-Pitesti (116 km). "Cautam in paralel oportunitati de finantare pentru Sibiu- Pitesti, a spus Pistru. Reprezentanta Bancii Europene de Investitii Milena Messori a declarat ca este posibil ca BEI sa finanteze acest tronson: "Stim ca Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana pentru tronsonul Pitesti-Sibiu partial in actualul Program de finantare si partial pe programul viitor. Daca proiectul este pregatit, este posibila si o finantare a BEI pentru acest proiect". 

Finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. "Este un traseu care se va construi intr-o zona accidentata. Ultima valoare care se vehiculeaza in urma studiului de fezabilitate este de 3 miliarde de euro", a declarat Catalin Costache, director in cadrul Autoritatii de Management POS-T. Potrivit acestuia, au avut loc discutii cu reprezentantii Comisiei Europene, existand un acord de principiu pentru finantarea acestui tronson. 


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

6330 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    autostrazile si politica schioapa (Marţi, 30 noiembrie 2010, 11:45)

    doru [anonim]

    In toti cei 20 de ani ce au trecut ,toti cei succedati la putere au fost cel putin indiferenti fata de infrastructura,desi li s a spus tot timpul ca fara ea Romania v a fi ocolita de marii investitori.Acum culegem roadele...
    Daca s ar fi ocupat macar selectiv,asa,la bunul simt,banii bagati in Bucuresti - Brasov si Brasov -Cluj ar fi ajuns sa cofinantam coridorul IV,artera esentiala ,ce ar fi legat Romania de EU pe autostrada.
    O clasa politica incompetenta si venala a naruit tara.
    • +3 (3 voturi)    
      spatiul public si civismul schiop (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:30)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui doru

      In toti cei 20 de ani ce au trecut , aproape toti cetatenii tarii au fost cel putin indiferenti fata de ce se intampla in spatiul public, desi li s-a spus tot timpul ca fara atitudine civica Romania v-a fi ocolita de marii investitori. Acum culegem roadele...
      Daca ar fi dat dovada de civism macar selectiv, asa, la bunul simt, banii care ar fi trebuit sa ajunga la buget din taxele pe munca (dar care nu au ajuns la buget din cauza muncii la negru) ar fi ajuns sa cofinantam coridoarele IV si IX, precum si sa incepem o cale ferata de mare viteza, artere esentiale ce ar fi legat Romania de EU.
      O populatie dezorientata, incompetenta si venala a naruit tara.
      • -1 (1 vot)    
        erata (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:36)

        diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        "va fi ocolita" NU "v-a"

        cum Doru a scris fara cratima, eu am pus cratime in spatiile libere... carevasazica graba strica treaba
      • 0 (0 voturi)    
        COINCIDENTA? (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:57)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        in toti cei 20 de ani care au trecut, toti cetatenii tarii au fost idiotizati de posturi de televiziune cu programe de incultura, au fost afumati cu plante etnobotanice, tampiti de ziare cu subiecte de scandal si bombe sexy, elevii au fost invatati de profesori prost platiti si fara chef si ACUM AVETI PRETENTIA LA O POPULATIE COMPETENTA?
    • -4 (8 voturi)    
      Ce pretentii sa ai ... (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:41)

      Casargoz [anonim] i-a raspuns lui doru

      cand tara este condusa de un presedinte care a spus ca nu avem nevoie de autostrazi, si cand banii pentru coridorul 4 au existat din anii 90.
      • +1 (1 vot)    
        dar (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:02)

        dman [anonim] i-a raspuns lui Casargoz

        basescu avea cumva dreptatate, doar ca degeaba ca de facut tot nu s-a facut nimic. Un km de autostrada costa cat 10 de drum expres. Drum expres inseamna o sosea cu 2 benzi pe sens, care este OK in contextul romaniei.
        Daca stiam ca pot acum circula pe drum cu 2 benzi pe sens de la cta la timisoara nu era rau deloc.
        • +1 (1 vot)    
          fara dar (Marţi, 30 noiembrie 2010, 14:45)

          Victoras [anonim] i-a raspuns lui dman

          nu mai privi ingust, uita-te in lumea civilizata unde vrem si noi, dual carryway e o solutie bunuta, atat; n-ai citit povestea cu purcelusii, ce e mai buna , o casa din stuf , sau una din caramida; da o sa te maturizezi si tu; pacat ca sunteti multi care priviti limitat !
          • 0 (0 voturi)    
            fara dar... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 0:55)

            dman [anonim] i-a raspuns lui Victoras

            normal ca o autostrada e mai buna ca un drum expres, asta e la mintea cocosului.
            Normal ca mai bine ai conduce un bmw decat un logan nu?dar trebuie sa vezi si ce iti permiti, aici e dar-ul, un compromis trebuie facut.Romania nu are pib de mii de miliarde de euro sa-si permita sa impanzeasca tara cu autostrazi, si poate chiar nu e nici fezabil. eu prefer 1000 km de drumuri expres decat 100 de autostrada.
            • -1 (1 vot)    
              explica´te (Miercuri, 1 decembrie 2010, 3:27)

              cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui dman

              incerci sa il aperi pe BAsescu ca a avut o intentie buna?
              Ai auzit de drumul spre iad e pavat cu bune intentii?
      • +2 (2 voturi)    
        n-am pretentii.. (Marţi, 30 noiembrie 2010, 14:40)

        Victoras [anonim] i-a raspuns lui Casargoz

        n-ai inteles nimic, bani au fost intradevar, vointa politica n-a fos deloc... Pentru contemporaneitate, n-am inteles partea cu presedintele...Da nu astept sa-mi explici..
    • +3 (3 voturi)    
      Numai ca (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:48)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui doru

      Brasov si Cluj nu sunt pe coridorul IV, sunt pe Autostrada Transilvania. Ca sa lungesti coridorul IV pe la Brasov probabil ar insemna cam 50km in plus (260km respectiv 320km, din Sibiu pana la Bucuresti, varianta directa si trecand prin Brasov/Ploiesti), n-ar fi fost asa mare problema asta numai ca prin Sibiu-Pitesti deja ai construiti 120km, deci prin Brasov efortul in plus ar fi fost de +170km.

      Banuiesc totusi ca aceste coridoare au fost stabilite dupa niste studii.
    • +2 (4 voturi)    
      Boc (Marţi, 30 noiembrie 2010, 14:35)

      Victoras [anonim] i-a raspuns lui doru

      totusi sub domnia lui Boc se vede ceva, se lucreaza bine la Constanta, la Timisoara, astea 3 coridoare pleaca si ele...
  • 0 (2 voturi)    
    exista posibilitatea? (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:02)

    curios [anonim]

    ca de la RmValcea sa se faca autostrada -cam 60 km- pana la Tg.Jiu ? se va uni apoi cu TgJiu-DEva. Inteleg ca oricum trebuia facut ceva de la Deva la podul cel nou de peste Dunare? Defileul Jiului nu e mai usor decat defileul Oltului? si oricum e MULT MAI SCURT.
    • 0 (4 voturi)    
      imposibil (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:47)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui curios

      iti dai seama, ar insemna sa angajeze forta de munca locala, adica minerii aia disponibilizati. pai daca le dau de lucru, ii mai si platesc, le fac si autostrada.. ei cum mai justifica statutul de defavorizati?
    • +1 (1 vot)    
      da (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:54)

      minny [utilizator] i-a raspuns lui curios

      dar nu e pe traseul coridorului deci nu se primeste finantare
    • +1 (1 vot)    
      Cred ca stai prost cu geografia (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:53)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui curios

      Conform Google Maps, distanta:
      Rm Valcea pana la Tg-Jiu: 112km
      Tg-Jiu pana la Deva: 146km

      Din exp proprie, prima distanta e corecta. Sunt cam 40km de la Rm Valcea la Horezu, si pe urma inca 70km pana la Tg-Jiu.
  • -2 (4 voturi)    
    ce costuri, ce risipa!!!! (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:11)

    toto [anonim]

    Ajung sa cred ca aceste costuri evident uriase sunt mult mai ridicate decat costul real, de productie, ca sa zic asa. Cred ca se face o risipa foarte mare a banului public, european, totul pe spinarea contribuabilui roman sau european. Costuri foarte mari si viteze de executie foarte mici, probabil vom avea autostrazi cand nu va mai fi nevoie de ele, pt ca se vor descoperi alte misjloace de transport(poate gravitationale?)
    • +2 (4 voturi)    
      !?!? (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:42)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui toto

      ce sunt alea "mijloace de transport gravitationale"?
      • +1 (3 voturi)    
        :) (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:06)

        masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui gechi

        era un episod cu Captain Planet si cum se teleporteaza el prin spatiu. Se pare ca a toto chiar a crezut in el
      • +2 (2 voturi)    
        Majoritatea sistemelor actuale (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:56)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui gechi

        lucreaza impotriva gravitatiei pentru a transporta incarcatura din A in B. Sunt cateva sisteme, totusi, care se folosesc de gravitatie pentru transport si nu consuma resurse energetice. Spre exemplu romanii isi alimentau orasele cu apa pe baza gravitatiei.
        • -1 (1 vot)    
          gravitatia (Marţi, 30 noiembrie 2010, 16:28)

          Chilotul care chiloteaza avioane [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          Daca n-ar "lucra" impotriva gravitatiei, toate avioanele s-ar prabusi :D.
  • -1 (7 voturi)    
    Prioritatea "zero" (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:15)

    Adi [anonim]

    Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta, atunci de ce naiba am bagat banii pe Turda - Cluj, doar ca-i "onorabilul" Boc din zona si trebuia sa se dea mare acolo?!
    • +5 (5 voturi)    
      Doamne.. (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:19)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      Autostrada asta e facuta de PSD (contractul ma refer).

      Oricum, probabil ca nu iti foloseste, dar cat e de mica, e vitala in zona aia..
      • 0 (0 voturi)    
        vitala (Miercuri, 1 decembrie 2010, 3:31)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui cristi767

        asa... prin partile esentiale. numai ca numai scopul unei autostrazi nu exista.
    • +1 (3 voturi)    
      nici nu visa! (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:23)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      "Onorabilul" Boc nici nu visa la functia de acum cand s-au tras sforile pentru Autostrada Transilvaniei! Oricum era prea mic sa poata sa ajunga si el la sfori sa traga! Despre cat e de "onorabil"..asat e alta poveste!
    • -1 (3 voturi)    
      pai aia era prioritatea 1 (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:25)

      titirica [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      si 1 e mai mare ca 0 :))
    • +3 (5 voturi)    
      ..... (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:53)

      .... [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Pt ca desteptii de la PSD au facut un contract beton cu Behtel in sensul lui Behtel, adica ca lucra ca nu lucra statul roman tb sa plateasca behtelului o gramada de bani.Deci ai de ales sa dai bani si sa te alegi cu ceva sau sa dai bani si sa nu te alegi cu nimic.Multumestei lui Nastase si PSD-ului pt contractul acela.In plus in 2009 cand s-a lucrat pe cele 40 km si anul asta pe cei 10 km noi nu puteam baga banii in coridorul 4 pt ca nu avem scoase la licitatie aceste segmente, pt ca guvernu PNL a cam dormit cand tb sa se ocupe cu acestea.Ca sa scoti un segment la licitatie cam trec 2-3 ani pana obtii toate autorizatiile ( mediu, energie, telecomunicatii etccccccccccc).Mai exista varianta ca sa nu fi facut nici cei 50 km si sa fi bagat banii in pensii si salariile bugetariilor, ceea ce a facut PNL-ul timp de 4 ani.
    • +2 (2 voturi)    
      ? (Marţi, 30 noiembrie 2010, 14:50)

      Victoras [anonim] i-a raspuns lui Adi

      buna dimineata!! Cand s-a semnat Bechelu, Bucurestiul nici nu auzise de Boc... mai iesi din padure
  • +3 (3 voturi)    
    Licitatie la Ministerul Transporturilor (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:39)

    Casargoz [anonim]

    Istoricul unei licitatii cu prioritate pentru MT:
    Licitatie la Metroul Drumul Taberei:
    1. Iarna 2009 licitatie pentru metrou
    2.februarie 2010 se reia licitatia
    3. Martie 2010 are loc licitatia.
    4. Decembrie 2010 rezultatul licitatiei este necunoscut.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce naiba a facut berceanu? (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:40)

    Mihai [anonim]

    N-o sa-i iert niciodata pe pdl-isti ca au asteptat atat sa o numeasca pe boagiu la transporturi... uite cate se pot face in doar 2 luni, dupa ce berceanu s-a smiorcait 2 ani ca nu se poate face nimic, ca toti i se opun....
  • -1 (3 voturi)    
    teleportare (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:41)

    gechi [utilizator]

    Asadar, in cel mai fericit caz in cativa ani vom avea autostrada de la Nadlag la Lugos, si apoi de la Deva la Sibiu. Cei care vor sa mearga mai departe de Lugoj, au doua variante: fie sa o ia pe drumul foarte prost de pe dealuri, plin de gropi si impracticabil pe timp de iarna, fie sa-l roage pe capitanul Jean Luc Picard sa-i teleporteze pana la Deva.
    • +1 (3 voturi)    
      .... (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:57)

      ........... [anonim] i-a raspuns lui gechi

      Gogutule , de cand nu ai mai fost pe drumul Lugoj-Ilia, cumva de pe timpul raposatului Organ, a pardon Orban??Cam asa se pare ca se pare ca vb fara sa stii ce vb.Drumul este destul de bun in procent de 90% pt ca anul asta o mare parte din el a fost reabilitat.Cred ca meriti o teleportare in spatiu pt ca se vede ca mintea ta e de mult in spatiu
  • 0 (4 voturi)    
    pret dublu (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:59)

    dan [anonim]

    Pret dublu fata de germania. calitate la jumate
    • 0 (0 voturi)    
      ce nu v´a placut sus? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 3:34)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ca a scris omul adevarul? nu´i asa ca adevarul doare? Timisoara Arad si Timisoara Lugoj nu puteau incepe pentru ca politicienii din zona nu si- au impartit terenurile pe unde trebuie sa treaca autostrada.
  • +1 (1 vot)    
    pret / km (Marţi, 30 noiembrie 2010, 14:26)

    CristiP [anonim]

    Daca va uitati atent, pretul / km este in jur de 9-10 mil EURO (expectie Arad-Nadlac unde e in jur de 7).
    Cum se explica atunci ca sunt peste preturile maximale impuse de ministerul Transporturilor intre 3.8 si 6.1 mil. Euro +TVA?
    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-7931283-ministerul-transporturilor-costul-referinta-pentru-1-autostrada-stabilit-3-8-milioane-euro-ses-5-milioane-euro-deal-6-1-milioan-euro-munte-fara-tva.htm

    Unde se duce diferenta? :P
    • +1 (1 vot)    
      parca normativul era fara TVA? (Marţi, 30 noiembrie 2010, 15:20)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui CristiP

      in plus, normativul nu POATE prevedea cheltuielile de expropriere, de organizare de santier, de deviere de utilitati. In plus, daca faci 200 de km te apropii de medie, iar cu cat faci mai scurt o deviere totala de cateva sute de mii iti "strica" media.
  • 0 (0 voturi)    
    prost gandit (Miercuri, 1 decembrie 2010, 19:34)

    Ionut [anonim]

    Daca s-a semnat contractul pentru deva- orastie, eu cred ca ar trbui licitat acum lugoj -deva in loc de Orastie -sibiu si asa se stia o treaba: ca de la orastie pana la nadlac poti merge pe autostrada. si costurile vad ca erau cam aceleasi. asta e! il felicit p boc pentru asta. cel putin el construieste cv. Din 2004 pana in 2008 nu s-a construit nik, tocmai in perioada de boom cand trebuiau atrase fonduri pre-aderare si cred de asemenea ca si bugetul de stat avea bani atunci. dar dl tariceanu si-a umplut sacii si l-a durut in citroen de infrastructura. vad caacum nu miauna deloc. pai normal ca e satul


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă