UPDATE CNADNR a demarat licitatia pentru tronsonul Nadlac-Arad: Valoare-1,2 miliarde lei, durata contractului-4,5 ani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 10 decembrie 2010, 16:07 Economie | Companii

 documente
(10 Dec 2010) PDF, 1MB
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat, vineri, licitatia pentru proiectarea si executia unuia dintre tronsoanele coridorului pan-european IV Nadlac-Constanta. Este vorba de portiunea de autostrada Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA (n.red. peste 1,2 miliarde lei cu TVA). Proiectul este finantat prin fonduri europene. In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul are o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%). Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente este 14 februarie 2011.

Tronsonul este impartit in doua loturi: primul de la km. 0 pana la km. 22,2, iar al doilea de la km. 22,2 pana la km. 38,8. O firma va putea depune o oferta pentru un singur lot. "

UPDATE  Durata contractului sau termenul pentru finalizare este de 54  luni incepand de la data atribuirii contractului", se arata in anuntul postat pe e-licitie.ro.  In documentatia de atribuire se arata ca 54 de luni reprezinta 30 luni proiectare şi executia lucrarii, de la data de incepere a lucrarilor + minim 24 luni perioada de notificare a defectiunilor. Perioada de valabilitate a contractului incepe de la data semnarii contractului de catre ultima parte (Antreprenorul), include Durata de realizare a proiectarii şi de Executie a lucrarilor de 30 luni şi Perioada de Notificare a Defecţiunilor de minim 24 luni.

Cateva conditii pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii:

  • Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani trebuie sa fie mai mare de 480 de milioane de lei in cazul executiei primului lot si mai mare de 500 milioane lei in cazul construirii celui de-al doilea lot.
  • Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim 120 milioane lei pentru primul lot si de 125 milioane lei pentru al doilea lot
  • Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala pentru exercitiul financiar aferent anului 2009 de minim 100% pentru ambele loturi.
  • Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constructie in domeniul infrastructurii de transport rutier in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost in valoare totala cumulata de minim: - Lotul 1 – 450.000.000 Lei (fara TVA); - Lotul 2 – 450.000.000 Lei, (fara TVA), din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres.
  • Ofertantul are drept de folosinta sau detine: - pentru Lotul 1 / Lotul 2 - minim 2 statii de asfalt care nu vor avea vechime mai mare de 6 ani, avand capacitatea totala de productie de minim 600 tone/ora, care pot fi disponibilizate pentru acest contract, din care cel putin o statie este obligatoriu sa fie dotata cu instalatie pentru bitum modificat;
  • Ofertantul a finalizat cu succes lucrari de constructii, reabilitari, modernizari de poduri, pasaje, viaducte aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor, in ultimii 5 ani, in valoare de: - pentru Lotul 1 - 25.000.000 Lei, fara TVA; - pentru Lotul 2 – 50.000.000 Lei, fara TVA.
  • Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani, maxim 3 proiecte/contracte de elaborare Proiect tehnic si detalii de executie pentru lucrari de constructii/ reabilitari /modernizari drumuri nationale si/sau drumuri expres si/sau autostrazi, in lungime totala de minim 40 kilometri
Nota. Pentru mai multe detalii vedeti documentul atasat.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) intentioneaza sa mai scoata la licitatie inca doua tronsoane in aceasta luna. Adunate, lungimea celor trei tronsoane este de 156 de kilometri, iar valoarea lor este estimata la circa 1,3 miliarde de euro. Un alt tronson, de 99,5 kilometri, in valoare de 787 de milioane de euro, va fi licitat in cursul primului trimestru din 2011.

Finantarea pentru executia celor trei tronsoane de autostrada va fi asigurata din fondul de coeziune in proportie de 85% din costul eligibil al fiecarui proiect. Guvernul Romaniei va cofinanta 15% din costurile eligibile (199.779.892 euro).

Vor demara procedurile de licitatie pentru urmatoarele elemente din Coridorul pan-european IV:

    * Tronsonul Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 km, valoare estimativa 274 milioane de euro
    * Tronsonul Timisoara-Lugoj, in lungime de 35,6 KM, valoare estimativa 266 milioane euro
    * Tronsonul Orastie-Sibiu, in lungime de 82 km, valoare estimativa 787 milioane euro.


"La acestea se adauga tronsonul Lugoj-Deva (99,5 km, valoare estimativa 975 milioane euro) care este parte a unui bridge project ce se intinde si pe urmatorul exercitiu financiar POS-T 2014-2020 si va fi licitat in cursul trimestrului I 2011. Mentionam ca pentru Deva-Orastie (32,8 km) licitatia a fost organizata in cursul acestui an, iar contractul a fost semnat", mai informeaza CNADNR.

    * Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada, informeaza Ministerul Transporturilor. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro.
    * De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte din coridorul IV pan-european.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4577 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    nebuni !! (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:19)

    bogdan [anonim]

    5 ani ptr 40 km de autostrada in camp ?!
    Astia sunt nebuni ??? O fac cu lopatica de nisip ?
    • +8 (8 voturi)    
      Titlul e aiurea (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:32)

      Sergiu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      In atasament scrie asa: 30 de luni pentru proiectare + executie de la semnarea contractului plus inca 24 de luni garantie. Oricum mi se pare cam mult si 30 de luni... dar tot nu e 54. Asa ca.. Hotnews... modificati titlul ca introduceti lumea in eroare
      • +2 (2 voturi)    
        cele 24 de luni (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:51)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

        de garantie FAC parte din contract. Titlul nu e gresit.
    • +2 (2 voturi)    
      54 de luni (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:07)

      contribuabilul cinstit [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      acesta durata include si perioada de garantie de 24 de luni.
    • -2 (2 voturi)    
      4.5 ani (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:45)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Pai daca o firma nu poate depune oferta decat pentru un singur lot (fie pentur lotul 1 de la km 0 la km 22.2 , fie pentru lotul 2 de la km 22.2 la km 38.8), inseamna ca de fapt vor fi semnate 2 contracte cu 2 societati diferite pentru fiecare din cele 2 tronsoane.
      Presupunand ca se vor derula in paralel cele doua contracte, rezulta ca vor dura 30 de luni proiectarea + executia pentru maxim 22.2 km de autostrada in campie. Acum calculati singuri cu ce viteza se va executa aceasta autostrada.
  • -2 (4 voturi)    
    la anu si la multi ani. (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:20)

    virgilius [anonim]

    De ce dureaza asa mult (5 ani) pt 38km ??
    • 0 (4 voturi)    
      vitezisti (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:28)

      dorel cel harnic [anonim] i-a raspuns lui virgilius

      nu e "mult" de loc . 7 km pe an , e chiar extraordinar . asa viteza in conditiile de teren de ses , e fantastic . H A L A L !!!
    • 0 (4 voturi)    
      ... e sfarsitu' saptamanii ... (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:34)

      sleepwalker [anonim] i-a raspuns lui virgilius

      " Trei tronsoane de autostrada in valoare de 1,3 miliarde euro vor fi scoase la licitatie pana la sfarsitul saptamanii ".

      Mai scoate ministeru' ceva la licitatie, in noaptea asta ?
    • +1 (1 vot)    
      durata (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:38)

      stef [anonim] i-a raspuns lui virgilius

      54 de luni e perioada maxima pentru care e aprobata finantarea de catre UE.
      De asemenea, e si perioada sigura de realizare a 30km de autostrada in Romania ( 312 km in 20 ani => 15 km in medie pe an )
  • -4 (4 voturi)    
    What???? (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:25)

    Mir [anonim]

    4,5 ani pentru 38,8 km de drum plat?
    ma pufneste rasul...
    oricum nu mai crede nimeni nici un "basm" din asta...cu autostrazi,drumuri,infrastructura s.a.m.d.
    • +3 (3 voturi)    
      daca citesti (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:24)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Mir

      durata maxima de executie este 30 luni de la semnarea contractului si se poate veni cu o durata mai scurta, exista si un punctaj care se da pentru ofertantul cu cea mai scurta perioada de executie si proiectare. Vedem in martie care va fi durata contractului
  • 0 (6 voturi)    
    cnadr (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:26)

    ionel popescu [anonim]

    stimati romani furtul continua
    costul pe kilometru e imens avind in vedere ca e cimpie
    • +4 (4 voturi)    
      podurile (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:42)

      stef [anonim] i-a raspuns lui ionel popescu

      Cam 6.4 milioane euro / km aprobati . Asta nu inseamna neaparat ca atata se va cheltui.
      In plus, depinde cate poduri si noduri rutiere se fac.
    • +4 (4 voturi)    
      Bani europeni. (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:53)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui ionel popescu

      Tronsonul se construieşte cu bani europeni, deci aici alta e grija: nu poţi aloca unora care fac treaba de mântuială, nici unora care cheltuie bani în proasta.

      Dacă costurile ar fi disproporţionate, UE n-ar aloca fonduri.
    • +2 (4 voturi)    
      nici la voi la partid nu se stie? (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:08)

      bula [anonim] i-a raspuns lui ionel popescu

      ce contine costul? proiectare, exproprieri, devieri, organizare de santier, unde sunt???? expertize, supraveghere de santier??? ai construit maca un cotet de caine in viata ta? TU sau instructorul tau de partid?
  • +3 (3 voturi)    
    Scrie in document ce reprezinta cele 54 de luni (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:31)

    Sorin Blaj [anonim]

    Dar doamnei Claudia i-a fost greu sa-l citeasca:

    2.1.5) Durata contractului de achiziţie publică

    54 de luni (30 luni proiectare şi executia lucrarii, de la data de incepere a lucrarilor + minim 24
    luni perioada de notificare a defectiunilor)

    Adica in doi ani si jumatate lucrarea trebuie sa fie gata.
    • +1 (3 voturi)    
      Tot e mult (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:00)

      Petre Radu [anonim] i-a raspuns lui Sorin Blaj

      Si 30 luni este foarte mult pentru <40 km autostrada.
  • -3 (3 voturi)    
    prea mult (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:38)

    Ion [anonim]

    5 ani pentru 38 de km intr-un camp drept ca-n palma e prea mult! La cum se lucreaza probabil va fi o performanta sa o termine la termen
  • -2 (2 voturi)    
    cnadnr (Vineri, 10 decembrie 2010, 16:53)

    florin [anonim]

    Fratilor ...chematii pe chinezi ca ne fac ei autostrada mai repede si mai ieftin . Drept dovada blocul ala terminat in 6 zile
    • 0 (2 voturi)    
      :)) (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:28)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui florin

      bloc din prefabricate. Autostrada nu se face din prefabricate si chinejii doresc sa vina cu oamenii lor, muncitori platiti cu 40 dolari/luna,. Ar mai fi o problema, au nevoie de vize..
    • +1 (3 voturi)    
      Chiar crezi ce spun chinezii? (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:28)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui florin

      Tu a-i locui intr-un bloc construit in 6 zile?Chiar crezi ca chinezii sunt specialisti in autostrazi?Lucrarea sa lansat pentru a da de lucru romanilor,nu chinezilor.Chiar daca vine o firma din UE,tot romanii vor lucra.Nu cred ca ti-ar conveni sa lucrezi sub comanda unui chinez.Fii atent ce-ti doresti.Daca-ti plac chinezii,incearca sa mergi in China si sa lucrezi un an(daca rezisti conditiilor)
    • 0 (0 voturi)    
      alt activist de partid (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 7:47)

      bula [anonim] i-a raspuns lui florin

      care n-a mirosit ciment in viata lui. Ce ai vazut -si n-ai inteles - e ca structura s-a ridicat in 6 zile. Acoperis, inchideri, instalatii, finisaje unde sunt?
  • -2 (2 voturi)    
    Poate cu asta iar intram... (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:01)

    haiducul [anonim]

    ....in cartea recordurilor,4-5 ani, oauu vor lucra cu spatele.
  • +2 (2 voturi)    
    De ce sunt cerute limite maxime? (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:32)

    IM [anonim]

    "Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte...."

    "Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani, maxim 3 proiecte/contracte..."

    De ce limite maximale? Daca exista o firma care in 5 ani a realizat 4 proiecte nu se califica pentru ca a lucrat mai mult in ultimii ani?
    • 0 (4 voturi)    
      oricum nu faci nu e bine! (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:55)

      bula [anonim] i-a raspuns lui IM

      daca erau acceptate firme cu mai multe contracte facute ar fi inceput urletele ca participa la licitatie numai "abonatii" . Vorba unuia: "pacatosul si cand aude un adevar zice ca e minciuna"
    • +1 (1 vot)    
      maxim 2 contracte (Vineri, 10 decembrie 2010, 18:40)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui IM

      Este scris "Ofert. a final. cu succes in ultimii 5 ani**) cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constr. in domeniul infrastructurii de transport rutier* (ITR) in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost IN VALOARE TOTALA CUMULATA de minim : - Lotul 1 – 450.000.000 Lei, fara TVA; - Lotul 2 – 450.000.000 Lei, fara TVA, din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres".
      Adica nu poate cumula decat maxim 2 contractefinalizate in ultimii 5 ani pentru a trece de pragurile minime valorice privind experienta similara.
  • 0 (2 voturi)    
    22 km si 16 km trebuie sa lea dea la toti (Vineri, 10 decembrie 2010, 19:43)

    dan [anonim]

    ,,Tronsonul este impartit in doua loturi: primul de la km. 0 pana la km. 22,2, iar al doilea de la km. 22,2 pana la km. 38,8. O firma va putea depune o oferta pentru un singur lot. "
    Adica astia impart 38 km in 7 mii de tronsoane PENIBIL
    • 0 (0 voturi)    
      A se citi cu atentie (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 12:31)

      geo-Udin [anonim] i-a raspuns lui dan

      Pentru a se executa intr-un timp scurt (?), e mai bine sa lucreze mai multi, mai ales ca sunt necesare multe utilaje. Si apoi, daca s-ar fi creat numai un lot, conditiile de calificare ar fi fost mult mai aspre, si atunci s-ar fi zis ca e pentru firma X, ca numai aia le indeplineste.
      Oricum, toate comentarile pe care le facem, le facem fara a fi in cunostinta de cauza, daca se fac aranjamente se fac la nivel inalt si nu avem noi (majoritatea) cunostinta de toate parghiile.
      Multi vorbim ca sa ne aflam in traba.
  • -1 (1 vot)    
    SF? (Vineri, 10 decembrie 2010, 21:43)

    Nixky [anonim]

    Autostrazi in romanica? E serial SF sau ce?
  • +2 (2 voturi)    
    carcoteala srl (Vineri, 10 decembrie 2010, 22:07)

    dman [anonim]

    poti sa le faci romanilor orice pana nu carcotesc ei un pic nu se simt bine.
    Termen de executie de 30 de luni e decent, pretul 6.3 mil eur/km e decent si el, ce naiba mai vreti...
  • -1 (1 vot)    
    glumiti... (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 1:17)

    pegassus [utilizator]

    cum sa fie, bre, 'decent' termen de executie chiar si 30 de luni pentru 39 km in plin cimp, fara niciun fel de denivelare, cit de mica si cu localitati extrem de dispersate? si nu era vorba de doua loturi pentru acest tronson penibil...? si la 7 milioane pe kilometru (274:39)...
    • 0 (0 voturi)    
      pegassus e nume de cal (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 7:51)

      bulan [anonim] i-a raspuns lui pegassus

      aici e PROIECTARE si executie, plus exproprieri si organizare de santier. Autostrada intra si iese din oras deci ai sigur ceva utilitati de deviat. Noi nefiind in Africa mai sunt si vreo sase luni de iarna in doi ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Punem pariu ca... (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 1:34)

    Sarsaila [anonim]

    ... o sa faca toate tronsoanele foarte repede, frumos... mai putin unul! Unul din ele nu se va face pur si simplu... asta e regula, nu putem sa terminam ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    Standarde de cost? (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 8:46)

    Garett [anonim]

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/economie/statul-recunoaste-ca-plateste-dublu-pe-autostrazi-202877.html
    ¨Pentru zona de câmpie, oficialii ministerului recomandă un cost de maximum 3,86 milioane euro"
    Mie imi iese un cost per km de 7.2 milioane euro!
    S-a mutat Everestul intre Arad si Nadlac si n-am aflat?
  • 0 (0 voturi)    
    Hmmm (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 11:36)

    MRSmrs [utilizator]

    Acum nu mai dati stenograme si inregistrari video/audio??
    "Înregistrări şoc cu privire la modul în care liderii PDL Hunedoara finanţează campaniile electorale. Este vorba despre Cristian Vladu mmebru PDL , dar şi director al termocentralei Mintia. În noaptea de după alegerile pentru colegiul 3 Haţeg, din decembrie, la sediul PDL Călan a avut loc o discuţie între Cristian Vladu şi alţi membrii ai organizaţiei PDL. Vladu s-a lăudat că a dat bani în campania electorală şi că în întreprinderea pe care o conduce a păstrat doar membrii de partid."
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi, DA (Duminică, 12 decembrie 2010, 17:47)

    justitiarul [anonim]

    Si eu doresc sa prind o lucrare le autostrada. Ma poate ajuta cineva?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri