Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat, vineri, licitatia pentru proiectarea si executia unuia dintre tronsoanele coridorului pan-european IV Nadlac-Constanta. Este vorba de portiunea de autostrada Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA (n.red. peste 1,2 miliarde lei cu TVA). Proiectul este finantat prin fonduri europene. In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul are o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%). Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente este 14 februarie 2011.

Tronsonul este impartit in doua loturi: primul de la km. 0 pana la km. 22,2, iar al doilea de la km. 22,2 pana la km. 38,8. O firma va putea depune o oferta pentru un singur lot. "

UPDATEDurata contractului sau termenul pentru finalizare este de 54 luni incepand de la data atribuirii contractului", se arata in anuntul postat pe e-licitie.ro. In documentatia de atribuire se arata ca 54 de luni reprezinta 30 luni proiectare şi executia lucrarii, de la data de incepere a lucrarilor + minim 24 luni perioada de notificare a defectiunilor. Perioada de valabilitate a contractului incepe de la data semnarii contractului de catre ultima parte (Antreprenorul), include Durata de realizare a proiectarii şi de Executie a lucrarilor de 30 luni şi Perioada de Notificare a Defecţiunilor de minim 24 luni.

Cateva conditii pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii:

  • Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani trebuie sa fie mai mare de 480 de milioane de lei in cazul executiei primului lot si mai mare de 500 milioane lei in cazul construirii celui de-al doilea lot.
  • Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim 120 milioane lei pentru primul lot si de 125 milioane lei pentru al doilea lot
  • Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala pentru exercitiul financiar aferent anului 2009 de minim 100% pentru ambele loturi.
  • Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constructie in domeniul infrastructurii de transport rutier in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost in valoare totala cumulata de minim: - Lotul 1 – 450.000.000 Lei (fara TVA); - Lotul 2 – 450.000.000 Lei, (fara TVA), din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres.
  • Ofertantul are drept de folosinta sau detine: - pentru Lotul 1 / Lotul 2 - minim 2 statii de asfalt care nu vor avea vechime mai mare de 6 ani, avand capacitatea totala de productie de minim 600 tone/ora, care pot fi disponibilizate pentru acest contract, din care cel putin o statie este obligatoriu sa fie dotata cu instalatie pentru bitum modificat;
  • Ofertantul a finalizat cu succes lucrari de constructii, reabilitari, modernizari de poduri, pasaje, viaducte aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau autostrazilor, in ultimii 5 ani, in valoare de: - pentru Lotul 1 - 25.000.000 Lei, fara TVA; - pentru Lotul 2 – 50.000.000 Lei, fara TVA.
  • Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani, maxim 3 proiecte/contracte de elaborare Proiect tehnic si detalii de executie pentru lucrari de constructii/ reabilitari /modernizari drumuri nationale si/sau drumuri expres si/sau autostrazi, in lungime totala de minim 40 kilometri

Nota. Pentru mai multe detalii vedeti documentul atasat.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) intentioneaza sa mai scoata la licitatie inca doua tronsoane in aceasta luna. Adunate, lungimea celor trei tronsoane este de 156 de kilometri, iar valoarea lor este estimata la circa 1,3 miliarde de euro. Un alt tronson, de 99,5 kilometri, in valoare de 787 de milioane de euro, va fi licitat in cursul primului trimestru din 2011.

Finantarea pentru executia celor trei tronsoane de autostrada va fi asigurata din fondul de coeziune in proportie de 85% din costul eligibil al fiecarui proiect. Guvernul Romaniei va cofinanta 15% din costurile eligibile (199.779.892 euro).

Vor demara procedurile de licitatie pentru urmatoarele elemente din Coridorul pan-european IV:

* Tronsonul Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 km, valoare estimativa 274 milioane de euro

* Tronsonul Timisoara-Lugoj, in lungime de 35,6 KM, valoare estimativa 266 milioane euro

* Tronsonul Orastie-Sibiu, in lungime de 82 km, valoare estimativa 787 milioane euro.

"La acestea se adauga tronsonul Lugoj-Deva (99,5 km, valoare estimativa 975 milioane euro) care este parte a unui bridge project ce se intinde si pe urmatorul exercitiu financiar POS-T 2014-2020 si va fi licitat in cursul trimestrului I 2011. Mentionam ca pentru Deva-Orastie (32,8 km) licitatia a fost organizata in cursul acestui an, iar contractul a fost semnat", mai informeaza CNADNR.

* Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada, informeaza Ministerul Transporturilor. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro.

* De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte din coridorul IV pan-european.