CNADNR: Proiectarea si executia tronsoanelor Nadlac-Arad si Lugoj-Deva dureaza 30 de luni/27 de kilometri de autostrada costa 1,1 miliarde lei, fara TVA

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 13 decembrie 2010, 18:08 Economie | Companii

 documente
Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

Anuntul de licitatie pentru Nadlac-Arad a fost prezentat pe larg de HotNews.ro aici.

Ambele proiecte sunt finantate prin fonduri europene.

In total, tronsonul Lugoj-Deva are 99,5 kilometri si o valoare estimativa de 975 de milioane de euro, potrivit unei informatii transmisa de CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

La acest tronson se adauga si portiunile de autostrada Nadlac-Arad pentru care au fost demarate deja licitatia, Timisoara-Lugoj si Orastie- Lugoj. Compania intentioneaza sa mai scoata la licitatie, in aceasta luna, si celelalte doua tronsoane. Adunate, lungimea celor trei tronsoane este de 156 de kilometri, iar valoarea lor este estimata la circa 1,3 miliarde de euro.

  • Toate aceste tronsoane fac parte din Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta.

Cateva conditii pe care trebuie sa le indeplineasca participantii la licitatia pentru portiunea din tronsonul Lugoj-Deva:

  • Media rezultatului exercitiilor financiare nete (profit net/pierdere) ale ofertantului trebuie sa fie pozitiva pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009);
  • Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier* pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de 850000000 Lei.
  • Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim 250000000 Lei, sau echivalent pentru o perioada de 6 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului.
  • Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2009 de minim 100%.
  • Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult trei proiecte/contracte de lucrari de constr. in domeniul infrastructurii de transport rutier* (ITR) in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost in valoare totala cumulata de minim 850.000.000 Lei, fara TVA;
Pentru mai multe amanunte accesati documentele atasate.

Stadiul coridorului pan-european IV Nadlac-Constanta


Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in cadrul unui forum privind infrastructura organizat de Forum Invest. In aceste conditii, in 2011, "toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru", a adaugat Pistru.

  • Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro.
  • De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte, de asemenea, din coridorul IV pan-european.


Citeste mai multe despre   










2960 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Intrebare: (Luni, 13 decembrie 2010, 18:22)

    Johnny Cash [anonim]

    Care este asemanarea dintre Dracula si autostrazile din Romania?
    Raspuns: Toata lumea vorbeste de ele dar nu le-a vazut nimeni.
    Asa si acum, suntem aproape zilnic amenintati prin ppresa cu aceste autostrazi dar nimic concret.
    In 2010 din sutele de km promisi s-au inaugurat vreo 10.
    • +1 (9 voturi)    
      sigur? (Luni, 13 decembrie 2010, 19:57)

      victoras [anonim] i-a raspuns lui Johnny Cash

      esti exponentul perfect al habarnistului- adica nu stii ce vorbesti( ca sa intelegi si tu) ; dute la Constanta si vezi ca se lucreaza in draci; vezi ca pentru Arad tocmai a aparut o filmare aeriana cu actualizarea lucrarilor: de asemenea o sa ai o surpriza placuta- avanseaza lucrarile bine de tot. Asa , din casa de la tine, daca stai si nu vrei sa te informezi, evinent ca nu se vede nimic... Tu esti in stare sa spui ca nici lucrarea de la Basarab nu inainteaza
      • -3 (3 voturi)    
        .... (Luni, 13 decembrie 2010, 20:52)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui victoras

        parca zicea soarele nostru ca nu avem nevoie de autostrazi.... sau gresesc? acum s-a razgandit?

        ce repede uitati...
        • 0 (0 voturi)    
          nu ma intereseaza polemica !! (Miercuri, 15 decembrie 2010, 0:44)

          victoras [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

          si eu ziceam acum trei ore ca nu-mi e foame, da situatia s-a schimbat.. asa si cu Base, a scos porumbelu, a zburat, da acum nu ma cramponez zece ani de o enormitate; n-am mai evolua deloc; el poate o sa mai zica cate o prostie, da in timp am mai invatat si noi cate ceva-importante sunt faptele, nu vorbele; in fine, asta e alt subiect, esential este ca se lucreaza si fizic- pe teren, si teoretic- pe la birouri; Oricum, cand ma ridic in aer, si am vizibilitate buna, de fiecare data caut progresele; si le-am urmarit inca de cand am descoperit santierul...
      • +2 (2 voturi)    
        sigur 2 (Luni, 13 decembrie 2010, 21:34)

        victoras [anonim] i-a raspuns lui victoras

        vezi joniii cum te-ai dat de gol? dupa ce ca esti pe dinafara, mai esti si orgolios..... ca multi altii din tara de altfel, prefera sa sacrifice viitorul, doar pentru ca au o doza mare de orgoliu ( adica prostie) ... asta e , cu astia defilam... dar eu sper sa-ti revii...
      • -2 (2 voturi)    
        sigur (Luni, 13 decembrie 2010, 22:26)

        gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui victoras

        Iar tu esti votantul perfect. Pai se tot lucreaza intr-o gramada de locuri, doar ca nu se finalizeaza nimic. Cu ce te incanta pe tine faptul ca se lucreaza daca finalizam 10 km/an? In ritmul asta nici copiii tai nu vor merge pe Nadlac-Constanta. Iar la Basarab s-a facut, intr-adevar, in ultimul an si jumatate foarte mult pentru viteza medie de constructie din Romania. Macar de s-ar lucra asa si la autostrazi.
        • +2 (4 voturi)    
          a carcoti, carcoteala (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:37)

          bula [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

          A. Pana inaugurezi (ca sa poata urla A3) ai de facut: proiectare, exproprieri, organizare de santier, lucrari de terasament, lucrari de arta, racordurile cu drumurile de intersectie, devieri de utilitati etc. Crezi ca astea nu costa? si nu se vede nimic de pe urma lor, nu sunt panglici. B. Il injuram pe Bechtel dar la Suplacu de Barcau viaductul e aproape gata dar nu e inaugurat. Rezulta ca nu s-a lucrat? C. si un copil il concepi cu 9 luni inainte de "inaugurare". PS. stii ce inseamna corneille in franceza??? asa ca nu carai! ca se aude
        • 0 (0 voturi)    
          n-am fost la vot; si am gresit . (Miercuri, 15 decembrie 2010, 0:58)

          victoras [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

          hai sa te luminez si pe tine, se pare ca n-ai acces la informatii: lucrarile la tronsoane avanseaza neasteptat de bine- cum nu prea s-a lucrat in ultimii ani; ritmul e cam acelasi cu cel de la Basarab, cu cel de la Chitila, cam la fel ca la Sibiu; acum despre finalizare o sa-ti dau vestea proasta, da nu se va finaliza conform proiectelor, din motiv de ...partid. Ordinul e sa nu inaugureze Boc autostrada, si atunci se pun bete in roate pe unde se poate: exproprieri neefectuate, descarcari arheologice cu trageri de timp etc. Asa a venit ordinul de la.... ai inteles??
  • -5 (5 voturi)    
    replica (Luni, 13 decembrie 2010, 19:04)

    marcel [anonim]

    cred ca e o mare greseala !!!!! distanta deva - lugoj cred ca se apropie de 100 km !!!!!!!!!!!
    • +7 (7 voturi)    
      Te inseli (Luni, 13 decembrie 2010, 19:18)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui marcel

      Nu ai citit cu atentie.

      "CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia UNEI PORTIUNI din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri"
  • -1 (7 voturi)    
    Cum adica 24 luni garantie? (Luni, 13 decembrie 2010, 19:08)

    gogu [anonim]

    Miroase a spaga de partid.
    Dupa doi ani sa tot repari la ele pe banu fraierilor.
    • +1 (1 vot)    
      miroase a habarnist si postac de partid (Marţi, 14 decembrie 2010, 9:39)

      bulan [anonim] i-a raspuns lui gogu

      garantie standard la bani europeni: doi ani. Vrei mai mult, platesti!!! dupa 5-8 ani, cheltuielile de intretinere depasesc cheltuielile de constructie.
  • 0 (6 voturi)    
    10mil/km? (Luni, 13 decembrie 2010, 19:48)

    lucian [anonim]

    parca acum o luna citeam ca s-au stabilit niste preturi standard pentru lucrarile de infrastructura. daca nu ma insel km de autostrada la ses/deal era 5mil, iar la munte era 6mil euro.

    cum de s-a ajuns sa se plateasca pretul dublu?
    10mil/km?

    sau acum ca s-au luat bani de la mamici avem bani sa platim dublu pe km de autostrada?

    fara numar... fara numar...

    penibil
    • 0 (6 voturi)    
      iar n-ai citit tot.. (Luni, 13 decembrie 2010, 20:43)

      victoras [anonim] i-a raspuns lui lucian

      si tu esti un habarnist, de fapt ai niste idei retardate pe care le-ai preluat din alte vremuri... Ai spus bine standard, dar nu fixe-finale...5, 6 mil. sunt niste preturi orientative, nu-s batute in cuie, nu poti sa impui ca pe vremea comunistilor din birou de la Bucuresti, cu anticipatie, un pret; apoi valorile alea publicate, sunt doar preturi de constructie, nu iau in calcule toate variabilele, care sunt....variabile de la situatie la situatie.... ce dracu mai nea, ia incepe sa judeci un pic, nu mai fi pelican...
      • -1 (3 voturi)    
        si tu cred ca esti de la Bechtel (Luni, 13 decembrie 2010, 22:06)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui victoras

        oi fi si eu habarnist da' timpit nu sint:
        1,1 miliarde+TVA / 27,4 km = aproape 50 milioane/km si
        993,6 milioane+TVA / 38,8 km= aproape 32 milioane/km.

        Dar cred ca e o problema de matematica pe aici:
        -tot tronsonul de 99,5 km costa 975 milioane
        - o portiune de 27,4 km costa 1,1 miliarde ???

        Chiar si 10 milioane/ km e mult! 10.000 de euro/m? pai cu 10.000 de euro iti faci o casuta de vacanta! la autostrada trebuie numai ceva pietris, nisip, ciment, asfalt, ceva fierarie si vopsea. or mai fi si avize, nivelari, defrisari, despagubiri, masuratori laser, topo, GPS da' nici chiar asa! in alte comentarii se vehiculau sume de 3-4 milioane/ km in strainatate.
        • +1 (3 voturi)    
          uita-te pe harta (Marţi, 14 decembrie 2010, 3:34)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui spy

          daca stii sa citesti o harta o sa vezi diferenta de relief

          daca vezi diferente de relief, poate iti dai seama ca in câmpie se fac mai putine lucrari de arta (poduri etc) decat in zone cu relief mai valonat.

          daca tot ai acces la net, poate dai si tu o ochiada la ce se intampla in strainatate, sa nu te iei dupa ce auzi de la altii si sa vezi cu ochii tai care-s costurile. în functie de configuratia terenului, delocalizari, urban / rural, densitatea populatiei etc, un km poate costa intre 3 si peste 40 mil €.

          un exemplu: Le coût moyen de construction pour les différents pays se présente, dans un ordre croissant, de la manière suivante : Finlande (3,3 millions d'euros), Espagne (3,8 millions d'euros), Suède (5,8 millions d'euros), Luxembourg (8,8 millions d'euros), Allemagne (de 10,6 à 42,4 millions d'euros), France (13,9 millions d'euros), Italie (de 25 à 35 millions d'euros pour les autoroutes achevées et de 35 à 45 millions d'euros pour les autoroutes en projet) et Suisse (65,7 millions d'euros).

          http://www.senat.fr/questions/base/1998/qSEQ981212598.html
          • +1 (1 vot)    
            da' tu te-ai uitat pe harta? (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:48)

            io [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            ai vazut ce Alpi mareti se intind intre Lugoj si Deva?
            da' ce zic eu Alpi? Himalaya mai degraba, hai ca nu e cazul sa fim asa modesti!
            nene, costurile de referinta s-au stabilit la nivel NATIONAL, pricepi cuvantul asta?
            asta include si forta de munca, LOCALA, si costurile exproprierilor, tot LOCALE, si costul energiei/carburantilor, tot LOCALE etc...
            si spun ca la ses/deal costul e pana la 5 milioane, iar pe portiuni de munte e pana la 6 .
            cifrele astea iti spun ceva?
            du-te de la Lugoj la Deva pe national si vezi ca nu treci nici un pod, decat cel mult peste ceva paraiase.
            nici macar Muresul nu trebuie traversat.
            si nici nu ai alte nationale cu care te intersectezi si cu care sa faci legaturi complicate.
            deci cum se explica costul DUBLU fata de standard?
            sau, mai ales, la ce mai folosesc standardele de cost, daca nu tine nimeni seama de ele?
            ca exemplu, uite ca in Spania, cu relief deluros, cum e si la noi, se poate construi cu un pret mult sub cele 6 milioane, la un cost al fortei de munca de 4-5 ori mai mare, la noi de ce nu se poate?
      • -1 (1 vot)    
        pai da (Luni, 13 decembrie 2010, 22:33)

        gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui victoras

        Poate incepi si tu sa judeci un pic: cum e posibil ca pretul estimat sa se dubleze? In orice tara din lume pretul initial stabilit de constructor nu poate creste cu mai mult de 10-15%. La noi se da un pret mic pentru justificarea atribuirii licitatiei dupa care se creste nelimitat. Cum ar fi sa faci un contract cu o firma sa-ti faca o casa, sa negociezi 100000 euro si pe la jumatea constructiei sa-ti spuna "din cauza de variabile o sa va coste 200"? Ai spune "da dom'le, E multe variabile, asta e", nu-i asa? Sau sa te duci la VW, sa comanzi o masina de 25000 de euro, sa o platesti, si cand ti-o aduc sa-ti spuna "pai daca vrei sa o iei te mai costa 30000 de euro". Deci, cum era cu ganditul in exces?
  • +3 (3 voturi)    
    in sfarsit se poate.... (Luni, 13 decembrie 2010, 22:36)

    dadan [utilizator]

    n-as vrea sa ma bucur prematur dar se pare ca a trebuit sa vina un ministru ca Boagiu sa se descopere ca banii de la UE atarna de poarta Romanie si nimeni nu-i folosea.....Pai ce au facut ministrii de pana acum? cand noi am ajuns cu UE ca si in pildele biblice "cere ti se va da "....insa e stiinta mare si sa ceri...sau doar indiferenta? Basescu a atras atentia lui Berceanu de cateva ori ca Transporturile a atras cei mai putini bani din fonduri UE....nu a ascultat atent si a zburat...foarte bine a facut, politica nu e pentru dinozauri batrini unsi cu toate alifiile ci pentru oameni competenti care se gandesc prima data la cetateni .....sa fie intr-un ceas bun.
  • 0 (0 voturi)    
    garantia (Luni, 13 decembrie 2010, 23:25)

    woe [anonim]

    garantia de 2 ani imi pare infima. Si laptopul meu a avut mai mult. Sa fi cerut 12 ani si sa-l fi obligat pe constructor sa faca lucrarile de intretinere a asfaltului in acest timp.

    Pretul per km imi pare mare, dar daca sunt si fonduri europene, e posibil sa nu poata face manareli. Sau UE o sa se retraga din finantare datorita manarelilor iar statul va plati daune la asfaltangii?

    De ce conteaza 70% solutia tehnica in stabilirea castigatorului licitatiei si doar 30% pretul? S-a luat deja comisionul de la constructori cu solutii tehnice de autostrazi suspendate? sau ce draq de solutie tehnica poti sa adopti la ses cu vreo 2-3 delusoare? Sapi, nivelezi, pui terasament si torni asfalt.
    • 0 (0 voturi)    
      garantia pe 2 ani (Marţi, 14 decembrie 2010, 3:37)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui woe

      e standard in UE pt acest tip de lucrari. nicaieri nu gasesti autostrada garantata 4 ani. da un search pe google, nu-ti ia mai mult de 3 minute
  • +1 (1 vot)    
    Haideti sa muncim (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:03)

    ionut [anonim]

    A trebuit sa vina doamna asta Boagiu k sa se miste putin lucrurile. Ce a facut domnul Tariceanu in timpul boomului economic? Dar domnul BErceanu? Probabil nu ii iesea spaga necesara poate mai vroia un apartament pe la ibiza, tenerife, lanzarote? sau poate vreo insula in grecia? Si acum cred ca se fura, dar de data asta am convingerea k o sa se si faca. Trebuiesc luate masuri drastice pentru modernizarea acestei tari. Nu sunt un fan Basescu, dar daca toate masurile drastice pe care le-a luat guvernul sau sunt pentru schimbarea romaniei il felicit. Tot ce se face acum trebuia facut inca din 1990 daca vroiam capitalism. Trebuiau luate masuri atunci si poate nu durea atat de mult. asa am stat 20 de ani impartind aceasta mizerie in loc sa luam masuri dure si astfel sa prosperam. Uitati cazul Sloveniei, cehiei.. Vad ca muilti se plang k pretul este mare, k se fura. Asta e. Peste tot in lume se umfla contractele cand ser lucreaza cu statul. Ceea ce vrem este sa se faca, pentru ca faca sau nu fac tot se fura. Felicitari d-nei boagiu! Haideti sa ne schimbam si sa punem osul la munca. Haideti sa lasam lenea, plansul, tzeapa, inselaciunea. Haideti sa fim mai corecti si mai responsabili. In loc sa ne obosim tinand mana intinsa, haideti sa muncim cu mana asta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică