Inca doua autostrazi scoase la licitatie: Timisoara-Lugoj- 1 miliard lei si Orastie-Sibiu- 3,5 miliarde lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 14 decembrie 2010, 11:39 Economie | Companii

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.

Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie.

In ceea ce priveste criteriile pentru atribuirea contractelor, pretul are o pondere de 30%, iar propunerea tehnica 70%. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 16 februarie 2011 pentru Timisoara-Lugoj si 14 februarie pentru Orastie-Sibiu.

Cateva conditii de participare la licitatia pentru Timisoara-Lugoj


• Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de:
Pt. Lot1 - 260000000 Lei
Pt. Lot2 - 600000000 Lei
• Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim:
Pt. Lot1 - 60000000 Lei
Pt. Lot2 - 150000000 Lei
sau echivalent pentru o perioada de 6 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului.
• Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2009:
Pt. Lot1 - de minim 100%;
Pt. Lot2 - de minim 100%.
• Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constr. in domeniul infrastructurii de transport rutier (ITR) in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost in valoare totala cumulata de minim : - Lotul 1 – 240.000.000 Lei, fara TVA; - Lotul 2 – 550.000.000 Lei, fara TVA, din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres.

Cateva conditii de participare la licitatia pentru Orastie-Sibiu

• Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de:
Pt. Lot1 – 650.000.000 Lei
Pt. Lot2 – 570.000.000 Lei
Pt. Lot3 – 610.000.000 Lei
Pt. Lot4 – 525.000.000 Lei
• Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim:
Pt. Lot1 – 200.000.000 Lei
Pt. Lot2 – 175.000.000 Lei
Pt. Lot3 – 190.000.000 Lei
Pt. Lot4 – 165.000.000 Lei
sau echivalent pentru o perioada de 6 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului.
• Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2009:
Pt. Lot1 - de minim 100%;
Pt. Lot2 - de minim 100%;
Pt. Lot3 – de minim 100%;
Pt. Lot4 – de minim 100%.
• Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult doua proiecte/contracte de lucrari de constr. in dom. infr. de transp. rutier (ITR) in care particip. ofert. la acestea sa fi fost in val. totala cumulata de minim: Lot1 - 570000000 Lei fara TVA; Lot2 - 500000000 Lei fara TVA; Lot3 - 535000000 Lei fara TVA; Lot 4 - 460000000 Lei fara TVA, din care cel putin un proiect/contract trebuie sa fie de constructie noua autostrada/drum national/ drum expres.
 
Pentru mai multe amanunte accesati documentele atasate.


Pe 11 decembrie, CNADNR a mai demarat licitatia si pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA (1,3 miliarde lei cu TVA). Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. De asemenea, pe 10 decembrie, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuiacfiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA (1,2 miliarde lei cu TVA).

  • Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in cadrul unui forum privind infrastructura organizat de Forum Invest. In aceste conditii, in 2011, "toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru", a adaugat Pistru.
  • Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro.
  • De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte, de asemenea, din coridorul IV pan-european.
  • Singurul tronson din coridorul pan-european pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare este Sibiu-Pitesti. "Cautam in paralel oportunitati de finantare pentru Sibiu- Pitesti, a spus Pistru. Reprezentanta Bancii Europene de Investitii Milena Messori a declarat ca este posibil ca BEI sa finanteze acest tronson: "Stim ca Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana pentru tronsonul Pitesti-Sibiu partial in actualul Program de finantare si partial pe programul viitor. Daca proiectul este pregatit, este posibila si o finantare a BEI pentru acest proiect". Finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4080 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    mai lipseste (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:44)

    prudent [anonim]

    partenariat public-privat pentru Valcea-Sibiu si coridorul IV va fi inceput pe toate segmentele. Fiind bani europeni, ei se deconteaza NUMAI dupa ce se executa la stanfardele europene, iar dirigintii de santier ii desemneaza CE. Garantia de 24 de luni este standard european. Iar licitatia nu permite prezenta firmelor de apartament.
    • -10 (10 voturi)    
      Uiti ca romanii s-au nascut... poeti (Marţi, 14 decembrie 2010, 11:52)

      George [anonim] i-a raspuns lui prudent

      Asa ca vor gasi ei solutii de a ocoli vigilenta celor de la CE. Parc-ar fi prima data...
      • +7 (7 voturi)    
        Nu este o parere a mea,este realitate. (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:08)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui George

        Spre tristetea poetilori si bucuria noastra,
        (a spectatorilori)CE si-a invatat lectiile(sau mai bine spus: s-au trezit din somnul naivitatii).
        Orice ban care se imparte din buget trebuie justificat pas cu pas(mai ales in leg.cu Ro.se pun ochelari dubli).
        Parca deja s-a inceput cu anchete,ptr. justificarea banilori consumati din Sapard si Phare(asta spus asa numai in paranteza,nu are legatura cu tema actuala)!
        • -1 (1 vot)    
          Acum s-au cizelat... (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:49)

          George [anonim] i-a raspuns lui Victor

          ... nu mai refac calculele dupa inceperea investitiei, ci pun o suma imensa din start, sa le ajunga! Nu observi ca toate tarifele pe km sunt cam de 3 ori mai mari decat cele anuntate acum vreo luna-doua de catre Min.Transporturilor? Explicatia ca nu s-au luat in calcul podurile, viaductele, etc... nu tine, este doar o explicatie pentru... naivi!
          Acum, sunt presati de CE sa faca odata si odata autostrada aia (Coridorul IV care, apropo, traseul de baza este spre Calafat, traseul spre Bucuresti si Constanta este doar o dorinta de-a noastra, acceptata de CE)
      • -4 (4 voturi)    
        pai (Marţi, 14 decembrie 2010, 13:24)

        alex [anonim] i-a raspuns lui George

        Pai o vom ocoli. Eventual vom fi prinsi. Si va trebui sa dam toti banii inapoi. Sigur e o afacere rentabila nu?
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru CE e excelenta! (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:51)

          George [anonim] i-a raspuns lui alex

          Fiindca, daca isi vor lua si banii inapoi, ei nu au cheltuit nimic si noi am ramas, e drept, cu autostrada, dar... si cu banii luati, sau, mai corect, ne-am facut-o noi singuri!
    • -6 (6 voturi)    
      Mai lipseste (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:02)

      Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui prudent

      Serios? Asa te-a instruit la Ministerul Transporturilor?
      Vezi ca lipseste Pitesti-Valcea pentru a spune ca se lucreaza la toate segmentele pe Paneuropean IV.
      De lucrat de lucreaza de 20 de ani la autostrazi pe hartie.
      • 0 (0 voturi)    
        eu am facut o enumerare (Marţi, 14 decembrie 2010, 15:38)

        prudent [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        lipseste ceva? sunt licitate si NU AI VOIE sa licitezi fara a avea BANI pentru. Pe tine cine te- a instruit? Ca se vor face in termen, in termen plus 3, sau... vom vedea.
  • +10 (10 voturi)    
    Boagiu e tare (Marţi, 14 decembrie 2010, 12:17)

    Mihai [anonim]

    Parca nu s-au intamplat atatea in domeniul transporturilor in ultimii 8 ani....Boagiu asta pare foarte hotarata. Cel mai mult mi-a placut cum i-a zburat pe prietenii lui Berceanu cel plangaret care ne- explicat in detaliu, timp de 3 ani, cum nu se poate face nimic la transporturi.
    • +6 (6 voturi)    
      credit Boagiu (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:00)

      je [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Eu nu zic ca Boagiu nu e mai buna ca Berceanu, dar tind sa cred ca proiectele de licitatie nu se fac de pe o luna pe alta, si sunt sigur ca si in timpul lui Berceanu se lucra la ele.

      Din pacate Romanii vad numai pe cel care anunta evenimentul sau taie panglica, si nu vad pe cei care muncesc cu lunile in spate.
      • +1 (1 vot)    
        pana (Marţi, 14 decembrie 2010, 15:21)

        pana [anonim] i-a raspuns lui je

        pana una-alta, este bine ca au demarat licitatiile si, mai ales, ca au reusit sa identifice niste surse de finantare credibile. in plus, termenele de depunere a ofertelor pentru licitatie, ca si cele de realizare a lucrarilor, par a fi acceptabil de scurte si nu seamana cu "vorba lunga".

        succes!
  • -3 (3 voturi)    
    foarte frumos (Marţi, 14 decembrie 2010, 13:27)

    Mazeta [utilizator]

    pacat ca aceste lucrari vor inghiti foaaarte multi bani si nu se vor termina niciodata
    • +4 (4 voturi)    
      sau altfel (Marţi, 14 decembrie 2010, 13:50)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pacat ca orice s-ar face în ro, astia ca tine care se plâng într-una si care vad minut cu minut ca toate merg drept spre prapastie sunt la limita majoritatii.

      pana una alta, ultimii 5 ani au fost primii ani din istoria multimilenara a poporului astuia in care românii au avut resurse financiare pt a face masiv turism in occident.
      • 0 (0 voturi)    
        bine ca tu esti optimist (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:10)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        1. turismul de masa nu exista in lume decat de cca. o suta de ani, asa ca mai usor cu istoria multimilenara. 2. inainte de '48 se pleca destul de mult si de usor in strainatate, dar nu prea era la moda. 3. in perioada comunista multi aveau resurse pt a pleca in occident, numai ca nu erau lasati. 4. dupa revolutie majoritatea romanilor au plecat in strainatate sa munceasca, nu pt turism. Este ca si cum ai zice ca cea mai fericita perioada din istoria poporului evreu este cand au facut turism in Egipt, fiind robi.
        • +2 (2 voturi)    
          raspunsuri (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:43)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          1. primele concedii platite au fost date de germania în '35 si de franta în '36. celelalte tzari au dat concedii platite dupa razboi. nazismul a avut sustinerea maselor in germania si pt ca, pt prima data in istoria acelui popor, muncitorii au putut pleca sa se relaxeze in italia (ceea ce italienii nu puteau face, deci era interpretat ca o dovada de superioritate nemtzeasca). inainte de '35-'36 au practicat turism "de masa" doar aceia care nu aveau griza zilei de mâine, adica oamenii ca Iri & Moni. Acu daca tu crezi ca Iri & Moni sunt reprezentativi ca statut social pt mase, ai dreptate la pct 1.
          2. înainte de '39 (inclusiv in sec XIX, de pe la Dinicu Golescu încoace) de la noi plecau in strainatate usor doar cei ce erau la moda (& era la moda si sa calatoresti - Alecsandri isi petrecea iernile la Montpellier), iar cei ce erau la moda semanau cu cei care sunt azi the beautiful people (nu ca i-as lua pe Iri & Moni de frumosi, dar nici toti ceilalti "beautiful people" nu erau poeti ca Alecsandri); din '39 în '45 s-a iesit din tara doar cu pusca; din '45 în '48 s-a iesit exclusiv cu destinatia Siberia (& au plecat în "vacanta" na Sibir vreo câteva zeci de mii dintre nemtii nostri).
          3. in perioada comunista nomenclatura avea resurse financiare. ceilalti ...
          4. dupa revolutie romanii n-au facut turism mai deloc pâna prin 2006, iar multi dintre agricultorii & santieristii plecati dincolo nu aveau nici interesul si nici banii pt a face turism. insa din 2006 s-a schimbat povestea. asta se vede atat din cifrele INS, din felul in care arata azi oamenii de prin aeroporturile românesti (si din numarul lor, de 5-6 ori mai mare decât acum 5 ani), cât si pe ofertele turistice ale alora de dincolo - incep sa le orienteze / target-eze catre publicul romanesc (si nu ma refer la bulgari, ci la francezi).

          spre deosebire de tine, care esti pesimist pentru ca asa te-a luat valul, eu sunt optimist doar in masura in care datele si informatiile macro ma pot face optimist.
  • +3 (3 voturi)    
    ati auzit de valea prahovei? (Marţi, 14 decembrie 2010, 13:41)

    istrate [anonim]

    ciocoflenderii astia de bucuresteni fac autostrazi peste tot, apoi se inghesuie pe capul nostru pe valea prahovei-brasov-bran de nu poti sa arunci un ac printre creierele lor obosite pe aici! puteti sa faceti autostrada si pe la brasov, sa stiti ca se da mita si spaga si pe aici, deci nu aveti de ce sa fugiti de zona asta...
    • 0 (0 voturi)    
      Valea Prahovei... (Marţi, 14 decembrie 2010, 14:56)

      George [anonim] i-a raspuns lui istrate

      ... a beneficiat de cei mai multi bani de cand se fac sosele in Romania. Mereu a fost privilegiata. Ai rabdare, va veni si randul ei...
      Coridorul IV trebuie sa faca legatura intre nordul si sudul acestei parti din Europa. Traseul de baza pentru portiunea din Romania trebuie sa intre pe la Arad si sa iasa din tara prin Calafat, dar acum vreo 10-12 ani, romanii au cerut insistent ca in proiect sa figureze si o ramificatie spre Bucuresti si Constanta, iar CE a aporbat. Nici atunci si nici acum la Bruxelles sau Strasburg nu s-a acceptat vreo varianta prin Brasov. De aia merge greu Autostrada Transilvania si cea de pe Valea Prahovei, fiindca sunt facute cu fonduri proprii.
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Marţi, 14 decembrie 2010, 15:49)

    tir [anonim]

    Dar de ce merge pe sarite sau cu intrerupere?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri