UPDATE2: Posta Romana, amendata cu peste 24 milioane de euro pentru abuz de pozitie dominanta. Consiliul Concurentei a fost obligat in instanta sa ia o decizie in acest an

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 16 decembrie 2010, 15:34 Economie | Telecom

 documente
(17 Dec 2010) DOC, 74KB
Compania Nationala Posta Romana (CNPR) fost amendata de Consiliul Concurentei cu 7,2% din cifra de afaceri a anului trecut, respectiv cu peste 24 milioane de euro, au precizat pentru HotNews.ro surse din piata. Acuzatia adusa a fost de abuz de pozitie dominanta. Investigatia a fost deschisa in 2005, iar aparatorul intereselor companiei nationale a fost fostul presedinte al CC, Gheorghe Oprescu. Autoritatea de concurenta era obligata sa ia o decizie in acest caz in acest an, in urma unei decizii in instanta obtinute chiar de una din firmele care au facut plangere la Consiliul Concurentei impotriva Postei Romane, au mai precizat sursele.

Investigatia Consiliului Concurentei, demarata din 2005, a urmarit doua posibile incalcari ale legii privind abuzul de pozitie dominanta, prin politica sa de acordare a reducerilor tarifare pentru furnizarea unor servicii postale. Este vorba de acordarea unui tratament preferential companiei Infopress Group SA si aplicarea unor reduceri tarifare intr-un mod discriminatoriu anumitor beneficiari pentru prestarea de servicii postale standard de corespondenta comerciala si Infadres.

Intermediari sunt companiile care desfasoara activitati de producere a trimiterilor postale (pliante etc), precum si de preluare si sortare a corespondentei. Serviciul postal 'Infadres' se refera la expedierea de publicitate prin posta adresata pe piata interna.

  • Surse: Consiliul Concurentei a fost obligat in instanta sa ia o decizie in cazul Postei in acest an

Potrivit surselor HotNews.ro, Consiliul Concurentei era obligat prin decizie judecatoreasca sa ia o decizie in cazul investigatiei impotriva Postei Romane pana la sfarsitul acestui an. Decizia in instanta a fost obtinuta chiar de una din firmele care a facut plangere la Consiliul Concurentei impotriva Postei Romane, nemultumita ca autoritatea nu finalizeaza mai repede aceasta investigatie (n.r este vorba de firma Mailers).

Consiliul Concurentei a anuntat inca de saptamana trecuta ca raportul de investigatie a fost finalizat si se recomanda amenda impotriva Postei pentru abuz de pozitie dominanta. Contactati de HotNews.ro oficialii Postei Romane au precizat ca vor actiona in consecinta dupa ce se va lua o decizie de Consiliul Concurentei si vor fi informati oficial. Decizia Consiliului Concuretei poate fi contestata in instanta.

  • UPDATE Mihai Petroff, directorul executiv al Mailers: Fostul presedinte al Consiliului Concurentei in perioada 2007-2009 a reprezentat pozitia Postei Romane la audieri

Contactat de HotNews.ro, Mihai Petroff, directorul executiv al firmei Mailers Serv, a confirmat faptul ca in luna iunie din acest an Inalta Curte de Casatie si Justitie a dat o decizie definitiva si irevocabila ce obliga Consiliul Concurentei sa finalizeze investigatia in acest an. Decizia Inaltei Curti de casatie este atasata articolului.

  • "(...) avand in vedere circumstantele si complexitatea cauzei, dar si miza si obiectul litigiului, Inalta Curte constata ca autoritatea de concurenta nu a alocat resursele umane, materiale, etc., necesare si nu a dispus masurile organizatorice necesare finalizarii investigatiei intr-un termen rezonabil, termenul de aproape 5 ani de la declansarea investigatiei constituind o depasire a unei durate rezonabile", se arata in decizia Inaltei Curti.

Mihai Petroff sustine ca in urma acestei decizii definitive si irevocabile data pe 17 iunie 2010, Consiliul Concurentei era obligat sa finalizeze cu decizie investigatia in termen de 6 luni, termen ce expira maine.

  • "A fost socant pentru noi faptul ca Gheorghe Oprescu, fostul presedinte al Consiliului Concurentei in perioada 2007-2009, a reprezentat Posta Romana la audieri. Presedintele institutiei timp de 2 ani la audierile de pe 30 noiembrie a reprezentat pozitia Postei Romane. Un lucru socant si nelegal", a declarat Mihai Petroff.

Reclamatie: CNPR are tarife mai mari decat Posta germana la serviciile de publicitate prin posta

In ce au constat pana la urma plangerile impotriva Postei Romane? Mihai Petroff spune ca plangerile au inceput din 2005.

  • "Prima plangere a fost facuta in 2005, prin luna iulie daca nu ma insel, de catre mai multe firme semnatare intre care si Mailers. Plangerea a fost facuta impotriva unei majorari de tarife pentru serviciile de publicitate prin posta. O a doua plangere a fost facuta in august 2005 pentru majorarea de tarife pentru servicii financiar postale, adica pentru mandatele postale. A treia plangere a fost facuta doar de Mailers in 2006. In 2008 s-a mai deschis o investigatie impotriva Postei", a spus Petroff.

Posta ar avea tarife la serviciile de publicitate prin posta mai ridicate decat Posta germana. "Pentru serviciile Infadres, de publicitate prin posta, pe care le folosim noi, CNPR are tarife mai mari decat posta germana, Deutsche Post, in preturi absolute", a zis acesta.

Decizia care nu le-a fost comunicata inca nu este un motiv de bucurie spune directorul firmei Mailers.

  • "Este o amenda pe care Posta Romana trebuie sa o plateasca catre bugetul de stat. Nici macar nu putem spune ca ne bucura ca este o suma atat de mare. Practic, o firma care este 75% de stat si 25% Fondul Proprietatea, din care iarasi jumatate este statul, plateste la bugetul de stat o suma imensa. Ni s-a dat dreptate, atata tot. Statul ne recunoaste faptul ca plangerea noastra a fost intemeiata si ca managementul Postei Romane la nivelul 2005-2009 a incalcat grav legislatia de concurenta si legislatia comunitara", a incheiat Mihai Petroff.
UPDATE 2: Consiliul Concurentei a anuntat oficial ca a amendat Posta Romana cu 24,06 milioane de euro pentru abuz de pozitie dominanta

Consiliul Concurentei a anuntat oficial vineri faptul ca a amendat Posta Romana cu 103,3 milioane lei (24,06 milioane euro), reprezentand 7,2% din cifra de afaceri realizata pe 2009, pentru abuz de pozitie dominanta.

Posta a fost gasita vinovata de aplicarea unor reduceri tarifare discriminatorii pentru furnizarea serviciilor sale.

  • "Este vorba de acordarea unui tratament preferential companiei Infopress Group SA in perioada 2005 ¬2009 pe piata serviciului postal standard de trimitere interna de publicitate prin posta adresata (numit si serviciul Infadres), extins si pe piata serviciului de corespondenta comerciala, precum si acordarea reducerilor tarifare in mod discriminatoriu intermediarilor pentru prestarea de servicii postale standard de corespondenta comerciala si Infadres", se arata in comunicatul autoritatii.

Mai multe detalii in comunicatul atasat articolului.

Posta Romana a inregistrat o pierdere neta de peste 180 milioane lei in 2009. Autoritatile au inceput restructurarea institutiei


Compania Nationala Posta Romana este societate comerciala cu capital majoritar de stat, actionarii acesteia fiind statul roman, reprezentat de Ministerul Comunicatiilor (75% din actiuni) si de Fondul Proprietatea (25% din actiuni). Compania are peste 35.000 de angajati, iar datele de la ministerul Finantelor arata ca in 2009 compania a inregistrat o pierdere neta de peste 180 milioane lei.

In luna iunie din acest an, autoritatile au aprobat prin Hotarare de Guvern strategia de restructurare a Postei Romane. Reorganizarea institutiei a inceput deja prin restructurarea directiilor regionale, astfel incat numarul acestora a fost redus de la zece la sapte, conform datelor anuntate in iunie de ministerul Comunicatiilor.



Citeste mai multe despre   










8238 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    Daca nici asta nu e incercare de falimentare... (Joi, 16 decembrie 2010, 15:55)

    Creator [utilizator]

    Amenda este data pt "reduceri tarifare"...
    Oare cine doreste s-o sparga in bucati apoi sa o "privatizeze" la baietii "destepti"?
    • -3 (11 voturi)    
      da? (Joi, 16 decembrie 2010, 16:25)

      popas [anonim] i-a raspuns lui Creator

      nu ai inteles nimic, asa ca...
      reducerile tarifare au fost facute "cu dedicatie", iar comportamentul Postei denatureaza concurenta pe piata, in detrimentul competitorilor, ceea ce in final se va reflecta si in detrimentul consumatorilor.

      Posta Romana poate sa reduca terifele cat doreste, ca este de stat, si nu raspunde nimeni de rezultatele dezastruoase.

      Deja Posta este falimentara, insa este mentinuta ca si companie strategica, la care statul nu va renunta decat prin decizie politica, nu prin decizie economica (adica faliment)
      • +4 (4 voturi)    
        ca si CEC-ul de altfel (Joi, 16 decembrie 2010, 17:43)

        dorin [anonim] i-a raspuns lui popas

        yup, ma intreb oare cec-ul cu ce le-a gresit...
      • +2 (6 voturi)    
        Te inseli. Uite de ce: (Joi, 16 decembrie 2010, 19:01)

        Creator [utilizator] i-a raspuns lui popas

        Posta Romana aproape intotdeauna a fost pe profit(cu exceptia ultimului an).
        Iar cu privire la reduceile tarifare, eu ca patron(respectiv stat) pot face reduceri la oricine doresc. Pt ca asa se procedeaza oriunde. Clientii cu volum mare primesc discount .

        De ex daca te duci cu mai mult de 200.000 de E sa faci un depozit la aproape orice banca, si ceri inca 0.25% in plus la dobanda sigur o primesti.

        Pe acelasi principiu daca o negociezi si la CEC inseamna ca aia practica "concurenta neloiala"?
        • +1 (1 vot)    
          explicatii: (Vineri, 17 decembrie 2010, 14:39)

          popas [anonim] i-a raspuns lui Creator

          ai habar ce inseamna abuz de pozitie dominanta? sau cunosti semnificatia conceptului de "pozitie dominanta"?
          Daca NU, citeste la articolul 6, alineat 1 din Legea Concurentei:
          http://www.consiliulconcurentei.ro/documente/LEGEA%20CONCUREN%C5%A2EI%20Nr21%20CONSOLIDATA2_18749ro.pdf

          La acelasi articol, alineat 3 spune ca "Se prezumă, până la proba contrară, că una sau mai multe întreprinderi nu se află în poziţie dominantă, în situaţia în care cota sau cotele cumulate pe piaţa relevantă, înregistrate în perioada supusă analizei, nu depăşesc 40%."
          Conform Art 5 litera d), practicile anticoncurentiale sunt acelea cand agentii economici: "aplică, în raporturile cu partenerii comerciali, condiţii inegale la prestaţii echivalente, provocând în acest fel unora dintre ei un dezavantaj concurenţial;"

          Asadar, daca faci reduceri preferentiale, poti fi reclamat la Consiliul Concurentei de catre partenerii de afaceri...

          Nu strica sa citesti o lege la care se face referire in vreun articol, altfel poti intretine o discutie pe argumente...
      • 0 (0 voturi)    
        Mai incearca, ca nu ai nimerit..... (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:20)

        Nick [anonim] i-a raspuns lui popas

        Deci, restructurarea institutiei ca urmare a pierderilor pentru tine nu inseamna nimic?

        Si pentru ca s-a dovedit ca reducerile date au produs pierderi statului, mai este necesar sa dam si o amenda de 24 mil EUR care sa se plateasca din bugetul de stat?

        Esti genial.

        Si amenda mai se da si datorita faptului ca oferit reduceri clientilor strategici.
        Deci, daca esti companie privata ai voie sa dai reduceri de tarif clientilor tai strategici. Daca esti posta nu ai.
        Dap, este in perfecta compatibilitate acest principiu cu piata libera. Tinem pretul sus pentru anumite categorii de clienti ca sa nu falimenteze firme care nu pot oferi aceleasi servicii la aceleasi preturi.

        Nici nu vreau sa stiu cum justifici tu scumpirile combustibililor in conditile in care Romania isi acopera mare parte din necesar prin productie proprie.
    • -5 (7 voturi)    
      nu cred (Joi, 16 decembrie 2010, 17:02)

      ska [anonim] i-a raspuns lui Creator

      Este similar cu "donatia" Romgaz, au nevoie de bani la buget....
      • +3 (5 voturi)    
        Inainte de a spune prostii. (Joi, 16 decembrie 2010, 17:09)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui ska

        Cine-i patronul la "Posta Romana"?
        • +1 (1 vot)    
          dar la Romgaz (Joi, 16 decembrie 2010, 17:45)

          ska [anonim] i-a raspuns lui mircea

          cine e "patron"? Ma gandesc ca te referi al actionari nu?
          Aceaiasi actionari care nu pot transfera bani la bugetul de stat asa cu una cu doua...
          • +1 (1 vot)    
            Eu am recitit articolul si ..... (Joi, 16 decembrie 2010, 21:48)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui ska

            Am inteles ca au fost obligati de instanta sa se pronunte.Se pare ca nu Consiliul Concurentei a vrut sa-i arda.Cei care au reclamat au vrut sa rezolve problema.Probabil ca au si alte interese.Daca Posta Romana a fost reprezentata de fostul sef al Consiliului Concurentei si totusi a pierdut,banuiesc ca a fost solutia cea mai buna.Putea sa fie si mai rau.Oricum,se pare ca posta nu va plati amenda,dar cei care au reclamat vor recupera niste daune.
  • +2 (8 voturi)    
    Ar mai fi şi altele de amendat (Joi, 16 decembrie 2010, 16:03)

    Sakura [utilizator]

    De câţiva ani NICI UNA din plicurile care mi-au fost expediate din Germania şi Italia nu mi-au ajuns. Erau ori documente, ori alte hârtii banale. Nenorociţii aceştia de la Poştă încă n-au aflat că banii se trimit prin card, Western Union sau alte asemenea şi degeaba desfac plicurile. Prefer să nu mai amintesc ce probleme am cu livrarea abonamentului la presă. Sau cu poştasi cărora le e greu să pună plicurile în cutiile poştale şi aruncă corespondenţa pe trotuarul din faţa scării blocului. Sau... ar mai fi multe de spus. Nemernicii merită amenda.
    • +3 (3 voturi)    
      Din Germania in 2 zile (Joi, 16 decembrie 2010, 16:26)

      G [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      Mie mi-au ajuns toate scrisorile din Germania in Romania foarte rapid, recordul fiind de 2 zile (München-Bucuresti). Continutul era intact, erau tot acte, nu erau bani.

      Probabil ca depinde pana la urma de postasul care iti vine acasa...
    • +2 (2 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 16 decembrie 2010, 18:28)

      Tony [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      Eu a trebuit sa pun un colet, intern, era un convertor de tensiune pe garantie si l-am trimis in cutia originala. Nu l-au primit pt ca nu era ambalat coresp? Am intrebat de ce? si au zis ca nu e invelit in hartie alba... vad alte colete tot in cutii care nu erau invelite; intreb da alea? alea-s internationale... no comment; decat sa am treaba cu prosta r. mai bine le pun la curier
      • 0 (0 voturi)    
        Cititul si scrisul (Joi, 16 decembrie 2010, 19:24)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Tony

        Instructiunile de utilizare si conditiile de pesatre ale serviciiilor sunt scrise la loc vizibil. Daca in Bahamas poti umbla gl pe plaja, la Manalia primesti amenda!!! Se aplica legile si regulamentele valabile pe plan local.
        Nu-ti place, faci ce vrei. Porta nu lucreaza cu AWB electronic si cod de bare ca la firma de curierat.
    • -3 (3 voturi)    
      sakura (Joi, 16 decembrie 2010, 19:08)

      stefy [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      nu stiu tu unde lucrezi, de o faci pe postasi nemernici,nenorociti ! Acesti postasi NENOROCITI(bine ca tu est cinstit, ordonat, super organizat) au aflat de modalitatea cum se trimit bannii, caci presteaza si aceste servicii, dar mai sunt zgaciti, care desi este interzis trimit bani prin plicuri, si dupa aia reclama.Probabil ca nici nu au trimis acele plicuri din Italia sau Germania, caci imposibil ca tu nu primesti NICI UNA din plicuri.Curios altii primesc toate trimiterile! apoi mai si exagerezi, de spui ca postasii arunca corespondenta in fata blocului. Nu stiu in ce minunatie de oras stai, dar iti recomand sa te muti ca numai acolo se intampla asa ceva.
      Dealtfel eu s multumit in general de prestatiile Postei, si fiindca a dat reducere tarifara nu merita o asemenea amenda, ca nici statul nu-l sprijina cand il obliga sa duca scrisorile cu 1 leu. Firmele private de curierat nu primesc amenda, desi si ei fac destule nereguli,. Eu am patit cu firma de asa zis rapida, cand o trimitere din Bucuresti depus in 7 lulie a ajuns pe 25, si a si trebuit sa ma duc la 25 de km ca sa mi se predea, ca nu avea firma de curierat RAPID arie de acoperire.
      Oricum nu condamna si critica pe cineva daca nici nu ai dovezi, caci e usor sa aiurezi din spatele unei nume inventate, si sa jignesti pe niste oameni pe care nici nu cunosti, si care isi fac meseria
  • +4 (4 voturi)    
    Bine au facut (Joi, 16 decembrie 2010, 16:16)

    Jooloo [anonim]

    Am trimis acte prin Posta Romana . . . termen de livrare: 3 saptamani. Daca le trimiteam cu un caine schiop si orb ajungeau mai repede, dar la preturi nu-i bate nimeni. Daca trimiti invitatii de nunta . . . le poti trimite inainte sa iti gasesti jumatatea ca oricum ai timp pana ajung la destinatari :))
    • 0 (0 voturi)    
      poate ai avut ghinion.... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 12:18)

      waly [anonim] i-a raspuns lui Jooloo

      hai sa fim seriosi...tu poate ai avut ghinion ..o data sau de doua ori...asta nu inseamna ca tre sa ganeralizam...tu poate ai boala pe posta romana din cauza asta...uite eu iti dau un exemplu...am trimis o scrisoare recomandata in italia...a plecat intr-o zi din tara..scrisoarea a stat in italia 5 saptamani ..atentie..italieni zic ca a fost avizata..nu a fost detinatarul gasit acasa...dar destinatarul scrisori din italia nu a gasit nici un aviz in cutia de scrisori...scrisoarea mia fost returata dupa 5 saptamani..conform stampilei ..postei romane de pe spatele scrisorii....mia fost adusa acasa la o zi de la intrarea scrisorii in tara pe baza de semnatura la usa de catre postasul meu ...acum te intreb eu pe tine care posta merge mai greu ..a noastra sau a posta italiana.?....scrisoarea tre sa stea in italia doar 10 zile in caz de ne predare....si de ce a stat 5 saptamani..?...se mai intampla sa avem si ghinioane.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Joi, 16 decembrie 2010, 16:30)

    popas [anonim]

    Am trimis un plic recomandat pentru care am platit serviciul de confirmare de primire cu semnatura, dar plicul nu a mai ajuns la destinatar... In plic aveam o polita de asigurare RCA, si nu stiu ce sa fac, cui sa ma adresez...

    Ma poate ajuta careva cu un sfat ce sa fac?
    • +2 (2 voturi)    
      incearca la anpc (Joi, 16 decembrie 2010, 17:48)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui popas

      dupa ce depui o plangere la posta (pentru care presupun eu ca nu iti va veni raspuns). daca dupa 30 zile calendaristice nu iti vine raspuns (parca termenul este mai mic, nu stiu sigur) mergi la opc

      cere-le in plangere sa iti scoata ei un duplicat de la agentul asigurator (da-le detaliile necesare) iar in cazul in care nu se poate spune-le sa iti ramburseze intreaga contravaloarea a politei de asigurare.

      sunt sigur ca daca raspunsul lor este negativ la ambele cereri o sa iasa cu scantei cand ajugne opc-ul la ei.
      • -1 (1 vot)    
        se pare ca nu ai inteles... (Joi, 16 decembrie 2010, 18:20)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui dorin

        Traim in Romania, nu? Eu zic ca firma de asigurare RCA a lucrat mana in mana cu posta.

        Duplicat nu o sa primesti niciodata, iar daca nu ai originalul nu primesti despagubiri in cazul unor evenimente nedorite...

        Nu se mai fura individual la noi, ca nu renteaza, se fura in echipa, ca e mai profitabil...

        Da, stiu, poate aberez, dar nu m-as mira deloc sa fie asa cum zic...
      • 0 (0 voturi)    
        super (Vineri, 17 decembrie 2010, 7:33)

        popas [anonim] i-a raspuns lui dorin

        Multumesc frumos! asa voi face...
    • 0 (0 voturi)    
      Nicaieri (Joi, 16 decembrie 2010, 21:12)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui popas

      Actele se trimit in regim d e"scrisaore cu valaore". Astfel incat sa poti fi despagubit in caz de pierdere. Daca delcarai valoare 200ROn , nu 20RON (minima) te asigur ca ajungea. Despagubirea nu le convenea.....
      Mai cititi oamenilor, mai cititzi....

      In prima faza oficiului de expeditie, dar sper ca nu au trecut mai mult de 6 luni ca e ingropata.
      • 0 (0 voturi)    
        info (Vineri, 17 decembrie 2010, 14:02)

        popas [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Alex, nu are nicio legatura declararea valorii plicului cu faptul ca plicul cu scrisoarea trebuie sa ajunga intact la destinatie; stii de ce? pentru ca violarea corespondentei este fapta penala, garantata de Constitutie, indiferent daca valoarea este de 1 leu sau de 200 lei.
        Eu am platit expedierea corespondentei, si am cerut sa primesc semnatura destinatarului!
        Daca nu am aceasta semnatura, ei sunt pasibili de despagubire...

        Gandeste-te ca sunt corespondente in care valoarea hartiei este zero, dar continutul informatiei este enorm, si nu poate fi masurat in bani!
        O sa fac reclamatie, si voi ajunge pana la presedintele postei, trebuie ca violarea plicurilor sa inceteze la posta romana!
  • -1 (1 vot)    
    vb serios? (Joi, 16 decembrie 2010, 16:30)

    vasile [anonim]

    eu zilnic primesc si trimit colete in tara si in strainatate,(worldwide)cumpar si vand pe ebay....insa nu am avut nici o singura data probleme cu posta romana!!!!
  • +1 (1 vot)    
    De ce se blocheaza pagina? (Joi, 16 decembrie 2010, 16:39)

    Andradda [utilizator]

    Dupa nici 2-3 minute, aceasta pagina se blocheaza.

    Am un computer relativ performant, cumparat acum 8 luni cu vreo 700 euro, o legatura de internet DSL-6000, dar aceasta pagina se blocheaza mereu dupa 2-3 minute. Uneori chiar si dupa 30 secunde.

    Mentionez ca toate celelalte zeci sau sute de pagini pe care le deschid functioneaza absolut fara nicio problema.

    Multumesc anticipat pt o lamurire!
    • -1 (3 voturi)    
      Este.... (Joi, 16 decembrie 2010, 17:41)

      des [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Un pitic mic care loveste in conexiunile DSL-6000!
      Ia-ti DSL-7000 si o reziste pagina pana la 4 minute!
    • +5 (5 voturi)    
      Performanta performanta (Joi, 16 decembrie 2010, 17:48)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Calculatoarele de 700 de euro au alergie la reclame idioate. Incearca sa scapi de publicitatea de pe pagina si nu ti se va mai bloca.
    • -3 (5 voturi)    
      mars ma, offtopic ! (Joi, 16 decembrie 2010, 17:51)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      ia de-ti deviruseaza sau foloseste firefox/safari

      foarte interesant pretul calculatorului, se vede ca e de firma. ce scrie pe el? audii? adidos?

      impresionanta legatura ta la internet, cred ca este unicat in romania... dsl-600... seamana la nume cu "slr".

      adauga un "fara numar", niste dusmani, femei si bani si te-ai scos. esti cel mai tare din parcare.

      admin, poti sa nu-l publici dar macar taie-i craca celui de mai sus. cum s-a aprobat asta? ceva pattern pentru cuvinte si expresii? atat?
      • +3 (3 voturi)    
        mars ma! (Joi, 16 decembrie 2010, 19:29)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui dorin

        Blegule, poate-mi indici tu vreun program care sa faca sa functioneze doar aceasta pagina!
        desteptule.
        Tu nu pricepi ca doar in cazul acestei pagini apare problema mai sus sesizata?
        Si pe cine sa intreb daca nu pe voi care frecventati aceasta pagina?
        Daca nu ai habar sau nu vrei sa ma ajuti, nu e cazul sa fii mitocan!
      • +2 (2 voturi)    
        Ia, sa te faci de ras! (Joi, 16 decembrie 2010, 19:32)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui dorin

        http://www.dsl-isdn-anbieter.de/DSL-6000.htm

        Desteptule.
    • +3 (3 voturi)    
      Cat dai, atat ai.... (Joi, 16 decembrie 2010, 18:54)

      george [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Daca iti luai unul de 800-900 euro puteai sa vezi o pagina pentru 5,6 minute!
      Eu mi-am luat special unul de 1000 euro sa am timp sa citesc un articol!
      • +1 (1 vot)    
        mda... crae mai de care mai.... (Joi, 16 decembrie 2010, 19:24)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui george

        Probabil ca n-ati citit ca restul de zeci sau sute de pagini pe care le deschid functioneaza absolut fara probleme.
        Tastez din Germania si pretul calculatorului nu cred ca are cine stie ce relevanta in acest context.

        oricum, merci, cu toate ca "umorul vostru involuntar" nu a raspuns intrebarii mele.
        Deh...asta e...
        • 0 (0 voturi)    
          ia sa ma fac de ras? (Vineri, 17 decembrie 2010, 8:55)

          dorin [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          ia-ti o fibra optica pana in calculator si mai vorbim, ok?

          eventual un modulator de mediu fibra <=> gigabit inainte de calculator daca nu este ~300 lei pt placa de retea

          eventual scrie echipei de la hotnews, nu are sens sa postezi asa deampixu.

          si ia baga-ti si tu firefoxu` acolo, ca nu doare. bine, draga?

          pt luci: odata ce plugincontainer e incarcat de ff, tot procesorul si tot flashblocker-ul e degeaba... tot papa 100% dintr-un core. inca speram la un html5.....
    • 0 (0 voturi)    
      problema browser (Joi, 16 decembrie 2010, 23:57)

      Lucian P. [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Blocarea vine de la reclamele de pe pagina. Instaleaza firefox si addon-ul flash blocker pt firefox si nu o sa mai ai nicio problema, in plus o sa-ti consume mai putin din procesor browserul de internet.
  • +3 (3 voturi)    
    F (Joi, 16 decembrie 2010, 16:41)

    s [anonim]

    aici nu este vorba de plicuri desfacute sau postasi handicapati,astia se chinuie demult sa vinda posta (acum cativa ani se vehicula ca o cumpara group 4 falk), nu stiu daca am scris corect....oricum cu amenzi din acestea (care nu le va contesta nimeni ca e companie de stat si statul e cinstit,se supune legilor europene) si cu incalcari ale legilor europene! domnule!(europa in care nu o sa intram niciodata) se indreapta cu pasi repezi spre....o privatizare-mocca pentru ca preia datoriile si alte rahaturi care puteti plecati de acolo!
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare de necunoscator.... (Joi, 16 decembrie 2010, 17:31)

    des [anonim]

    Din cate stiam eu Posta Romana este 100% a statului....
    In acest caz chiar nu inteleg ce mare branza ca muti banii dintro parte in alta!
    Din contra chiar mi se pare o pierdere de timp/bani din partea omuletilor de la Consiliul Concurentei!
    Imi poate explica cineva va rog care este logica unei astfel de amenzi (ma rog in afara de a da un exemplu.... dar asta mi se pare mai mult o gluma)?
    • 0 (0 voturi)    
      Mai iau un stimulent cei de la CC (Joi, 16 decembrie 2010, 17:42)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui des

      Pentru mareata amenda, cei de la CC isi pot lua stimulente acum in prag de Craciun.
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns (Joi, 16 decembrie 2010, 18:33)

      Letho [anonim] i-a raspuns lui des

      Amenda vizeaza abuzul de pozitie dominanta, adica o companie-monopol forteaza concurenta afara din piata, ca apoi sa practice preturi vor. Astfel, nu se permite dezvolatrea unui sector privat benefic in domeniu. Posta Romana este Companie Nationala deci nu varsa la buget nimic, decat prin dividende, daca are profit, si nu are:) (statul detine 75% din actiuni).
  • +2 (2 voturi)    
    sa inteleg si eu ... (Joi, 16 decembrie 2010, 17:32)

    titirica [utilizator]

    Posta va plati o amenda catre Bugetul Statului, Buget de la care este oricum finantata....

    deci? care e treaba?

    doar de contabilitate?

    ca pe romaneste, platesc 24 mil EUR ca amenda la Buget apoi aloc de la Buget 24 mil EUR pentru investii...de exemplu...
    • +1 (1 vot)    
      gresit (Joi, 16 decembrie 2010, 17:42)

      gion [anonim] i-a raspuns lui titirica

      posta este companie de stat, dar nu este finantata de la buget.. cel putin nu ar trebui sa fie pentru serviciile prestate in regim concurential.
      • 0 (0 voturi)    
        mai gandeste-te (Joi, 16 decembrie 2010, 20:05)

        titirica [utilizator] i-a raspuns lui gion

        si apoi sa spui ca e gresit comentariul meu :)

        intr-o lume normala, DA, comentariul meu este gresit!... dar. suntem intr-o lume normala?
  • +1 (1 vot)    
    Interesant (Joi, 16 decembrie 2010, 18:37)

    tt [anonim]

    Ar fi interesant de aflat ce alte amenzi au mai dat astia de la CC. Recunosc ca nu am citit argumentatia amenzii, dar pare destul de ciudat si duce clar cu gandul la dorinte de falimentare.

    Ar fi interesant de aflat si ce sume au mai avut alte amenzi. Ochiului liber i s-ar putea parea ca abuzuri de pozitii dominante fac niste carteluri petroliere sau de ciment sau mai stiu eu ce. Oare exista o investigatie macar?
    • 0 (0 voturi)    
      CC (Joi, 16 decembrie 2010, 19:07)

      Nitro [anonim] i-a raspuns lui tt

      daca s-a stabilit care este practica care nu e conforma cu legea-aici abuzul de pozitie dominanta-amenda se stabilieste automat la 10% din cifra de afaceri a inculpatului (in anumite situati se poate reduce amenda)..si amenda merge integral al buget
    • -1 (1 vot)    
      asa e (Joi, 16 decembrie 2010, 20:10)

      dumi [anonim] i-a raspuns lui tt

      suma e f. mare in sine, iar procentul de 7,2% din cifra de afaceri ar pune probleme mari oricarui intreprinzator privat. si mie mi se pare ca se doreste falimentul Postei, de ale carei servicii am fost mereu multumit, cu toate ca se misca incet.
  • +1 (1 vot)    
    Conducerea din 2005 sa plateasca! (Joi, 16 decembrie 2010, 19:12)

    pm [anonim]

    Nu inteleg de ce nu este anchetat si amendat directorul din 2005 al Postei Romane! Liberalul si-a incasat probabil prima din contractul de performanta!
  • +1 (1 vot)    
    Interesant (Joi, 16 decembrie 2010, 20:08)

    gaga [anonim]

    ar fi sa aflam in favoarea caror firme a practicat Posta Romana acele reduceri preferentiale de tarife motiv pentru care a primit aceasta amenda. Care amenda nu s-ar fi dat daca nu ar fi existat acea firma tenace care a intentat proces Consiliului Concurentei pentru a obliga aceasta institutie sa finalizeze ancheta. Avand in vedere dimesiunea amenzii inseamna ca acele reduceri tarifare preferentiale chiar au existat la valori semnificative.
  • 0 (0 voturi)    
    Posta Romana?!? (Vineri, 17 decembrie 2010, 8:57)

    MM [anonim]

    Cea mai demna de dispret institutie. Nu te poti baza pe serviciile Postei Romane. De 2 ani am renuntat sa mai folosesc "serviciile" acesteia, in mare parte pentru majoritatea angajatilor care te trateaza cu dispret si a faptului ca nu te poti baza pe termenele de livrare. Eu nu inteleg de ce taie statul 25% de la bugetari cand ar putea inchide posta si uite ce economie mare a facut. Oricum nimeni nu are nevoie de posta romana!
  • +2 (2 voturi)    
    spre deosebire de opiniile de mai sus.... (Vineri, 17 decembrie 2010, 10:05)

    capatu` satului [anonim]

    studiind si hotararea iccj, publicata absolut intamplator FARA OPINIA SEPARATA, constat ca intre opiniile exprimate de autoru` articolului, hotararea consiliului concurentei si hotararea iccj nu este nicio o legatura; rezumand se ajunge la urmatoarea concluzie:
    1. o firma privata vrea sa fure clientii Postei Romane sau ajungerea aceste firme in faliment pt. ai fura clientii si a face profit din aceasta stare de fapt;
    2. conducerea firmei private fiind impotenta intelectual, in crearea de produse si servicii diferite fata de compania de stat, doreste furarea clientilor acestei companii dar fara reducerea tarifelor - adica sa vanda aceleasi produse dar mult mai scump decat Posta Romana si la mai multi fraieri;
    3. firma privata, scoate din putu` gandirii o plangere la consiliul concurentei;
    4. consiliu` concurentei neprimind smenu` de rigoare nu face investigatia;
    5. firma privata ataca in justitie lentoarea consiliului concurentei in a pronunta o hotarare;
    6. iccj da castig de cauza firmei private, cu paranteza ca in hotarare, iccj cere doar finalizarea investigatiei SI NU SANCTIONAREA POSTEI ROMANE;
    7. avand hotararea in buzunar firma privata plateste SMENU` de rigoare la consiliu` concurentei, iar acesta sanctioneaza Posta Romana pe masura smenului primit;

    la consiliu` impotentei intelectuale sunt specialishti ce uita ca pe tot globu` un client cu volum mare este tratat preferential;
    n`am auzit de nici o investigatie legata de sanctionarea bancilor ce s`au inteles in cartel sa fraiereasca amarestenii de la noi - bancile au prea mare cifra de afaceri;
    tot asa cun n`am auzit de nici o investigatie pt. firmele private ce au preluat societatile de distributie de gaz si curent de pe intreg teritoriu patriei - va spun io, ei nu pot fi sanctionati, platesc anual SMENU` la consiliu;
    despre firmele din domeniu` petrolier n`are rost sa vorbim, pe tot globu` se ieftineste dar la noi se scumpeste;
    despre hipermarketyuri...
    suntem saraci, da` nu suntem prosti.
  • 0 (0 voturi)    
    bravo ! numai strainii ne mai pot salva de corupti (Vineri, 17 decembrie 2010, 16:41)

    Ionutz [anonim]

    bravo ! numai strainii ne mai pot salva de coruptia mafiota din Romania ! asta de veste buna !
  • 0 (0 voturi)    
    Iubiti Posta romana (Vineri, 17 decembrie 2010, 22:22)

    Mircea Domi -Draganesti-Olt [anonim]

    Am citit comentariile pe marginea acestui subiect,sunt deosebit de rautaciosi cei care jignesc aceasta Institutie:Posta Romana.Habar au papagalii astia care isi dau cu parerea despre posta,ei nu stiu cum se munceste la posta,cat de grele sunt conditiile de munca in OPRM-uri ,in Tranzit,OPDEC-uri,Oficii postale, Ghiseuri,agentii postale ,Posta rapida si toate celelalte activitati ale Postei romane.La Posta se munceste mult si pe bani putini iar angajatii Postei in marea lor majoritate merita tot respectul celor care apeleza la serviciile acestei Companii.Daca iubiti Posta Romana inseamna ca va iubiti Tara si astfel sunteti de acord ca Posta Romana sa ramana a romanilor,sa nu fie si ea ca multe alte bunuri nationale vanduta sau luata pe nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      Posta Romana varza (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 16:22)

      Posta Romana varza [anonim] i-a raspuns lui Mircea Domi -Draganesti-Olt

      Iubiti doar pe cei care ifi fac treaba nu pe ci care vin cu colete doar daca li se dau spaga 10-20 lei.Majoritatea sunt niste imbecili mari , chiar foarte mari .Doar spagari, nesimtiti si imbecili


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version