Magistrala 5 de metrou va costa 2,2 miliarde lei, fara TVA

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:12 Economie | Companii

METROREX a publicat anuntul de intentie pentru proiectul "Magistrala 5 -Drumul Taberei - Pantelimon. Tronsonul Eroilor - Statia Piata Iancului". Valoarea estimata a contractului este de 2.260.000.000 lei, fara TVA, finantarea urmand a fi asigurata din alocatie de la bugetul de stat si credit extern, informeaza Metrorex. Durata estimata este de 30 luni incepand de la data adjudecarii contractului.

"Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare este 1 noiembrie 2011. Proiectul vizeaza executia structurii statiilor si interstatiilor (galerii si tunele) de metrou ceea ce va permite dupa dotarea completa, punerea in functiune a acestui tronson. Sectiunea va putea rezolva preluarea fluxului de calatori si va descongestiona traficul general din centrul orasului prin diminuarea numarului de autoturisme si vehicole de transport in comun", informeaza Metrorex.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

5575 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    ... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:27)

    un oarecare [utilizator]

    sa traiesc sa o vad si pe asta...
  • +15 (15 voturi)    
    S-o vad si pe asta (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:35)

    sile [anonim]

    30 luni? In 30 luni in Romania nu se construieste nici macar un pod.
    • +4 (4 voturi)    
      nu stiu multi (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:36)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui sile

      dar tunelele pt metrou in drumul taberei sunt facute de pe vremea lui ceasca :)
      cine face acum metroul trebuie sa le consolideze si trebuie facute gurile de metrou.
      de aceea si pretul si tumpul mic.

      problema este ca nimeni nu spune asta, si nu inteleg de ce...
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:15)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Vorbesti prostii. Nu s-a facut niciun tunel in Drumul Taberei. A existat un proiect (de fapt mai multe, inclusiv Rahova-Colentina) dar nu s-a executat nimic in afara de niste racorduri si peroane suplimentare la unele statii (ex Eroilor, Crangasi) care e putin probabil sa fie folosite.
        • 0 (0 voturi)    
          traseu Dr. Taberei (Joi, 20 ianuarie 2011, 15:30)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Tunelele spre Dr. Taberei exista.
          Intrarea este in dreptul palatului Cotroceni ceea ce se poate observa numai pt. cei care circula cu metroul.
          Evident ca numai unii... cunosc starea acestui tronson care teoretic trebuie prelungit daca vor sa iasa spre cartirele care se construiesc acum in prelungirea Ghencea si sa faca legatura spre centrele comerciale. Nu te mai contrazice cand nu esti sigur.
  • +13 (13 voturi)    
    au gresit (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:48)

    Olandezul [utilizator]

    In loc de 30 de ani au scris luni. Se mai intampla...
    • +10 (10 voturi)    
      da, dar si..... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:13)

      soso [anonim] i-a raspuns lui Olandezul

      in loc de euro, au scris lei..... :)
  • +8 (8 voturi)    
    In 30 de luni ..... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:53)

    Apolodor din Damasc [anonim]

    ......nu se termina nici contestatiile .
    Liciatia la primul tronson ( DT - Eroilor ) este deja contestat cu termen ian 2012

    Citat din articol anterior :

    '' Primul termen de judecată în cazul a două procese de contestare a licitației de lucrări la metroul Drumul Taberei a fost stabilit de instanță pentru ianuarie 2012.

    Licitaţia pentru lotul al doilea de lucrări la linia de metrou Drumul Taberei, ce cuprinde tronsonul Romancierilor – Valea Ialomiţei, a fost finalizată, iar contractul a fost atribuit încă de luna trecută. Patru dintre cei şase participanţi au depus însă contestaţii în instanţă, relatează ziarulring.ro.

    “Două dintre procese au primit primele termene din partea instanţei în ianuarie 2012. Noi am cerut reprogramare şi pentru unul dintre ele am obţinut pentru luna februarie anul acesta. Probabil că ni se va aproba şi pentru celălalt proces pentru că, în alt caz, acest lucru ar însemna amânarea lucrărilor cu un an“, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe ''
  • +7 (7 voturi)    
    De ce nu au inceput cu Dr. Taberei? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:58)

    Chiar Io [anonim]

    La Iancului se poate ajunge si acum cu metroul de la Eroilor, in Dr. Taberei este nevoie mai mare.
    Inca o treaba gandita romaneste :(
    • +1 (1 vot)    
      la noi (Joi, 20 ianuarie 2011, 0:08)

      elice [anonim] i-a raspuns lui Chiar Io

      Pentru ca la noi se construiieste intai acoperisul si dupa aia se toarna fundatia.
      Din acelasi motiv pentru care viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov nu a inceput cu tronsonul Predeal-Comarnic,
      Pentru ca sa se poata lauda actualii "responsabili" ca au facut repede .. ce era mai usor.
  • +6 (6 voturi)    
    haha (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:58)

    cristian [anonim]

    Mda acum cativa ani mai era vorba de o magistrala intreb universitate si colentina.
    Trecuse ceva timp de cand Metrorex nu a mai dat asa veste
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:19)

    Marcu [anonim]

    Munca e ca sexul: unii fac, altii vorbesc despre asta :)
  • 0 (4 voturi)    
    Iancu (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:30)

    Sil [anonim]

    Pai leaga iancu de universitate, ca sa ajungem si noi sclavii din Pantelimon la metrou. Pt ca daca eu din panteli ma duc acum la metro iancu, ocolesc 10 statii metro pana la univ, si inca 6 statii tramvai pana la iancu, de asta avem nevoie de legatura univ- iancu-panteli, in momentul actual noi jegosii din panteli ajungem enorm de greu in oras fata de cei din dr taberei, ei au auto multe si rapide, noi avem tramvaie care fac 40 minute spre ora intre iancu si panteli, incluzand si timp asteptare tramvai
    • +3 (3 voturi)    
      Ce sa faci in centru? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:41)

      Haplea [anonim] i-a raspuns lui Sil

      Sa faca DT - Pantelimon direct, cu opriri doar la capete. La Universitate te uiti pe geam si gata, zici ca ai fost!
    • +1 (1 vot)    
      Numere fara numar (Joi, 20 ianuarie 2011, 0:16)

      elice [anonim] i-a raspuns lui Sil

      Eu am numarat doar 5 statii de metrou de la Ianclui la Univ. Nu stiu cum ti-au iesit tie 10
    • 0 (0 voturi)    
      10 statii de la iancului la univ :) (Joi, 20 ianuarie 2011, 9:19)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Sil

      si din drumul taberei cate statii de metru ai pana la universitate?

      eu cred ca nu se compara situatia din drumul taberi cu ce de la iancului sau chiar pantelimon... de importanta majora era legarea cartierului dr.taberei de centru.... daca au decis sa incepa din alta parte e problema lor.. dar nu e ok
  • +1 (1 vot)    
    Oh da... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:34)

    abramburel [anonim]

    Astia au avut nevoie de 15 luni ca sa monteze o scara rulanta in statia din P-ta Victoriei. In 30 luni abia sigur termina tronsonul ....
  • +3 (3 voturi)    
    Mai bine metrou decat Uranus (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 14:59)

    Alex [anonim]

    Nenorocirea de Bulevard Uranus costa 1,2 miliarde de euro. Cu acei banii s-ar face 3 magistrale Drumul Taberei...
  • +1 (1 vot)    
    noi plătim - ei profită (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:13)

    călător [anonim]

    După ce se construiesc noile magistrale din banii noştri - îmbuibaţii sindicali vor pretinde că au mărit producţia şi că trebuie să li se mărească salariile şi îndemnizaţiile că de nu fac grevă bătându-şi joc tocmai de cei ce au suportat povara financiară. Vă dau un exemplu de bătaie de joc: în câteva staţii au pus monitoare (comisioanele să trăiască) care afişează cât mai este până vine următoarea garnitură în loc să afişeze orele şi minutele când trebuie să vină toate garniturile - sistem care este afişat în toate ţările civilizate inclusiv la tranvaie şi autobuze.
    • +3 (3 voturi)    
      nu-i chiar asa (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 15:48)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui călător

      In Londra se afiseaza pe aceste ecrane minutele pana vin urmatoarele 3 trenuri si catre ce capete de linii, dar ceea ce este important este ca trenurile vin la 2-3 minute, iar cand este trafic mare, dimineata si seara, chiar la minut.
      • +1 (1 vot)    
        Rebrusare (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 17:33)

        Corneliu [anonim] i-a raspuns lui Florin

        La noi nu se prea poate circula sub 2-2,5 minute intre trenurile de pe aceeasi magistrala din cauza timpului necesar pentru intoarcerea lor la capete; in tarile unde sunt sisteme smechere de metrou, la capete se folosesc si cate 4 linii/peroane, care permit timpi de sub 2 minute, insa noi nu avem mai mult de 2 linii la capete
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:25)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Corneliu

          E vorba in primul rand de sistemele de semnalizare (care inca nu sunt 100% automatizate la noi) si de faptul ca anumite segmente sunt comune pentru doua linii (M1+M3) deci e clar ca pe restul magistralei frecventa se injumatateste.

          Oricum e bizar faptul ca s-a inceput automatizarea semnalizarii pe magistralele folosite in comun (deci corect) dar trenurile vechi in loc sa circule pe M2 (care nu are segmente comune) circula pe M1 sau M3 facand inutila automatizarea.
  • 0 (0 voturi)    
    legat de metrou (Marţi, 15 martie 2011, 22:40)

    Ion [anonim]

    O tot lalaie cu lucrarile din 2004, daca nu mai devreme.
    Ei zic ca in 5 ani vor fi gata lucrarile.Dupa mine mai bine nu s-ar apuca.Ca nu vor termina in 5 ani fiti siguri.Sunt 2 exemple concrete.Primul: Grigorescu-Centura.Inceput in 89 apoi abandonat.Apoi reluate lucrarile in 2008 si desi pe placa scria 2004.
    Apoi 1 mai-laromet.De 8 ani se lucreaza si nici acuma nu e gata.Iar constructia statiei Parc Bazilescu a durat 3 ani.
    Imi aduc aminte ca linia de metrou de la Gara la Dristor a durat inainte de revolutie 3 ani.Cu tunele , cu statii cu tot in contextul in care nimic nu era inceput ca cele de acuma.Bine atunci era alta situatie.
    In Islanda au construit un baraj si sa nu uitam in ce conditii.Lucrau zi si noapte pt a fi gata, altfel plateau penalitati.LA moi o lungesc ca sa le intre sefilor cat mai multi bani.Iar licitatile se stie cum se fac.
    In Franta metroul nou (RER) merge f repede.Dar pt asta trebuie podea turnata cu laser ( cand se toarna placa de beton pe care stau sinele).Astfel viteza va fi aceeasi ca pe celelalte magistrale.
    Eu dupa mine asa face asa: De la linia de centura as continua pana in Pantelimon.La intersectia cu Soseaua Fundeni bifurcatie.Adica magistrala 3 sa mearga spre aeroport unind cartierele Colentina si Tei si astfel e f usor pt cei ce locuiesc acolo.Iar linia de care zic ei din Dr Taberei continuata spre Berceni.Astfel va fi metrou si in Rahova si in Ferentari.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri