Tichetele Euroticket raman de neacceptat pentru marii retaileri. Negocierile cu Edenred au esuat

de DP     HotNews.ro
Joi, 20 ianuarie 2011, 19:13 Economie | Companii

Situaţia tichetelor emise de compania Euroticket rămâne nerezolvată. Intâlnirea recentă cu reprezentanţii Edenred (compania care a preluat Euroticket) nu a adus elemente noi care să rezolve situaţia, anunta Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR). „Reprezentanţii Edenred au afirmat că tranzacţia a fost încheiată înaintea anului financiar preluându-se activele şi portofoliul de clienţi ai Euroticket, dar nu şi pasivele acesteia. La încheierea tranzacţiei nu a fost discutată situaţia scadenţelor”, se mai arata in comunicat. Situatia ii loveste si pe micii comercianti din tara, o parte dintre acestia declarand ca vor sa dea firma in judecata pentru a-si recupera banii.

AMRCR mai atrage atenţia asupra legislaţiei deficitare care permite ca o firmă ce operează cu hârtii valorice să-şi înregistreze o cerere de dizolvare la Registrul Comerţului, fără o motivaţie, fără bilanţ şi fără listă de creditori. Cazul Euroticket poate crea un precedent periculos, iar AMRCR cere instituţiilor abilitate să ia măsurile care se impun pentru repararea acestei situaţii. “Registrul Comerţului înregistrează o cerere de dizolvare nemotivată si fără a solicita alte documente in aceasta faza. Mai mult, Ministerul Finanţelor nu are modalităţi de control pentru firmele din acest domeniu şi nici nu există obligaţia creării unui fond de garantare acoperitor. In acest moment nici un reprezentant al Euroticket nu mai poate fi contactat, sediul fiind – expirat - aşa cum apare in cererea de dizolvare. Este ca şi cum o bancă ar scrie pe uşa sediului ”închis” si ar dispărea peste noapte, explica Delia Nica, vicepreşedinte AMRCR.

Potrivit acesteia, Euroticket continuă să „simuleze” existenţa juridică pe piaţă prin plata deconturilor trimise de către retaileri, dar reţinând in unele cazuri, peste noapte, chiar si de 40 de ori comisionul agreat in contractele pentru decontarea acestor tichete, modificare ce nu a fost nici notificata si/sau nici agreata. „Acest fapt a fost însoţit şi de schimbarea denumirii firmei în Operativ Logistics SRL, firmă care, în prezent, emite facturi către foştii parteneri ai Euroticket”, mai sppune Nica.

Edenred (fosta Accor Services), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata romaneasca a tichetelor valorice, a anuntat la inceputul acestui an ca a achizitionat compania Euroticket, al patrulea emitent de tichete de masa si cadou, valoarea tranzactiei fiind de 5,5 milioane de euro. 

Compania Euroticket, care detine o cota de piata de aproape 5%, are peste 3.000 de clienti in Romania si o cifra de afaceri de 53 milioane de euro in 2009.

Edenred are 35.000 de clienti in Romania, care ofera tichete unui numar de 1,5 milioane de angajati.



Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

6296 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 20 ianuarie 2011, 21:34)

    oradeanu' [anonim]

    "Patronu'" de la fostul Euroticket este un nenorocit ...si-un snapan, dar fost s..... si cotizant la cine trebuie.
    Fiscul trebuia sa-l aiba demult in vizor, nu sa-i inregistreze nonsalant cererea....
  • 0 (0 voturi)    
    tzeapa (Joi, 20 ianuarie 2011, 21:50)

    vlad [anonim]

    Am ramas cu tichete cadou in valoare 200 de lei primite de sarbatori. Numai intr-o tara de rahat ca Romania o firma poate prelua doar activele unei societati. Marii retaileri ar trebui sa boicoteze Edenred-ul, altfel nu se stie cand vor mai lua tzeapa din nou. Firmele, de asemenea, ar trebui sa nu mai incheie niciun contract cu aceasta firma, este in interesul angajatilor lor care pot ramane din nou in buzunar cu niste hartii fara nicio valoare.
    • -1 (1 vot)    
      nu se poate (Joi, 20 ianuarie 2011, 23:30)

      alex [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Preluarea unei firme nu se poate face in mod legal numai cu active si fara pasive. Instrainarea activelor lasand firma in insolventa este bancruta frauduloasa, citeste aici partea legislativa:

      http://www.pna.ro/text_doctrina.jsp?id=59
      • +1 (1 vot)    
        greseala.... (Vineri, 21 ianuarie 2011, 9:08)

        modream [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Edenred nu a preluat firma Euroticket, ci doar portofoliul ei de clienti, deci e perfect legal
  • 0 (0 voturi)    
    O parere (Vineri, 21 ianuarie 2011, 8:35)

    Ary [anonim]

    Dupa ce am verificat afirmatiile din mai multe surse, consider ca este o incercare de a se crea o panica generalizata.
    S-a dispus dizolvarea conform dispozitiilor legale prevazute de Legea nr 31/1990, H. AGA fiind publicata in MOR, iar in cadrul dizolvarii s-a dispus vanzarea fondului de comert al societatii.
    Pe site-ul emitentului http://www.euroticket.ro/ se arata clar ca s-au emis tichete pana la 23.12.2010 si toate acestea vor fi onorate (decontate) daca sunt folosite pana la data expirarii trecute pe ele.
    Trebuie stiut ca tichetele de masa au un regim special (asemanator banilor) reglementarea lor fiind facuta de legea nr. 142/1998 si urmeaza un traseu lung pt decontare: clientul -> salariat (beneficiar) -> retailer -> emitent (care isi ia comisionul si achita c/v ramasa catre retailer). Astfel se inchie pe de o parte un contract cu clientul pt emitere si unul cu retailerul pentru acceptarea tichetelor emise de emitent...
    Asadar, in masura in care aveti tichete valabile folositi-le cat sunt valabile!
    • 0 (0 voturi)    
      . (Vineri, 21 ianuarie 2011, 10:58)

      max [anonim] i-a raspuns lui Ary

      nu le primeste nimeni....
    • 0 (0 voturi)    
      Ary, Ary, esti de la euroticket? (Vineri, 21 ianuarie 2011, 11:28)

      KTALIN [anonim] i-a raspuns lui Ary

      problema este ca nu mai sunt primite de magazine
    • 0 (0 voturi)    
      parere (Vineri, 21 ianuarie 2011, 13:34)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Ary

      Poate imi zici si unde le-as mai putea folosi...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu sunt de la EUROTICKET (Vineri, 21 ianuarie 2011, 16:24)

        Ary [anonim] i-a raspuns lui vlad

        KTALIN, nu lucrez la Euroticket.
        Se intampla doar sa lucrez pe domeniu juridic. De asemenea am si avut tichete de masa, pe care le-am folosit in ianuarie. Probabil ca am avut noroc sa imi fie primite...
        Oricum, problema mi se pare ca nu este la emitent ci la retailer care nu vrea sa isi onoreze contractele cu emitentul.
        Ca in Romanica nu e nicaieri... Pana la urma cel care pierde este beneficiarul direct (salariatul) ca nu poate folosi tichetele si clientul care le-a platit. Cred ca despagubirile pentru prejudicii ar trebui sa fie suportate de retailerii. Doar e vina lor ca nu le accepta!!!
        • 0 (0 voturi)    
          tichetele (Vineri, 21 ianuarie 2011, 22:35)

          Ingrid [anonim] i-a raspuns lui Ary

          Dar de ce nu le accepta, te-ai intrebat? Asa dintr-o data s-au hotarat marile lanturi sa nu accepte euroticketele? Am citit si pe net ca Euroticket n-a mai onorat contractele privind rambursarea tichetelor. Adica au marit de cateva ori comisionul, fara preaviz. E normal ca magazinele sa se tina in garda.
    • 0 (0 voturi)    
      tichetele (Vineri, 21 ianuarie 2011, 22:29)

      ingrid [anonim] i-a raspuns lui Ary

      Usor de zis, greu de facut. La niciun magazin mic sau mare , nicaieri nu se mai primesc tichete Euroticket.
    • 0 (0 voturi)    
      tikete " tepe " (Vineri, 11 februarie 2011, 15:13)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Ary

      unde sa le folosim daca nu le primeste nici dracu
  • 0 (0 voturi)    
    Anyway... (Vineri, 21 ianuarie 2011, 15:56)

    michiduta [anonim]

    O firma asa mare si asa de franceza ca Edenred care a platit 5,5 mil euro pe un portofoliu de clienti are niste bani in plus sa plateasca si amaratele de magazine, nu?
    Vede asa cum i se "murdareste" numele si nu zice nimic? Hmm,,, Suna a implicare, a cunoastere si as spune chiar a tactica :).
    Pacat! Mare pacat! Dupa ce ca suntem noi asa de amarati ne mai pacalesc si francezii astia!
  • 0 (0 voturi)    
    boicot (Vineri, 21 ianuarie 2011, 20:47)

    ana dana [anonim]

    Ar trebui boicotata firma Edenred. Sa nu ia nimeni nimic de la ei. Si chiar toate firmele care elibereaza astfel de tichete. O luna, doua.... si atunci or dispar or se colazaeza sa rezolve problema. Mai bine nu mai iau nici un bon de masa decat sa plang pe niste hartii fara valoare.
    • 0 (0 voturi)    
      boicot (Vineri, 21 ianuarie 2011, 22:42)

      Ingrid [anonim] i-a raspuns lui ana dana

      Eu oricum m-am hotarat. Nu mai iau tichete. M-au sunat in ultimul an de vreo 2 ori cei de la Accor (actualul Edenred) sa- mi spuna de oferta lor, insa i-am refuzat, pe motiv ca sunt multumita de Euroticket. Iar acum, asta e rasplata. S-a creat un precedent periculos, nu mai vreau tichete. In plus, probabil ca si magazinele vor fi mai precaute si nu vor mai lua tichete.
  • 0 (0 voturi)    
    francezi si iar francezi (Vineri, 21 ianuarie 2011, 21:44)

    nicu [anonim]

    Cred ca i injuram pe astia de la Euroticket degeaba. daca gandim logic cine domina piata tichetelor nu francezii. cred ca ei au fost capul in toata afacerea asta. este vina noastra ca i gazduim in tarisoara asta. nu va mai plangeti si nu va mai bateti capu' cu deastea ca s planificate temeinic de francezi. asa cred eu.
  • 0 (0 voturi)    
    nu este teapa (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 9:50)

    nicu [anonim]

    le dau banii pe tichete este adevarat mai putini insa ei platesc tichetele. am un prieten care are magazin si a rambursat la ei si a primit banii in cont. suma nu este pierduta in totalitate. marile magazine s -au invatat sa aiba comisioane mici si sa i ridice toti in slavi. de ce pro tv nu a pus problema oamenilor de rand ci doar problema magazinelor? daca un magazin chiar ar dori sa vina in sprijinul cetateanului asa cum ne stereseaza de cativa ani in reclamele lor ar accepta sa primeasca aceste tichete. stiti ce as face eu daca as fi de la euroticket nu le as mai da niciun ban magazinelor mari, as micsora comisionul celor mici sa manance si ei o paine ca de cand s au deschis aceste magazine mari ei merg mai mult cu un picior in groapa.
  • 0 (0 voturi)    
    k (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 9:51)

    nicu [anonim]

    le dau banii pe tichete este adevarat mai putini insa ei platesc tichetele. am un prieten care are magazin si a rambursat la ei si a primit banii in cont. suma nu este pierduta in totalitate. marile magazine s -au invatat sa aiba comisioane mici si sa i ridice toti in slavi. de ce pro tv nu a pus problema oamenilor de rand ci doar problema magazinelor? daca un magazin chiar ar dori sa vina in sprijinul cetateanului asa cum ne stereseaza de cativa ani in reclamele lor ar accepta sa primeasca aceste tichete. stiti ce as face eu daca as fi de la euroticket nu le as mai da niciun ban magazinelor mari, as micsora comisionul celor mici sa manance si ei o paine ca de cand s au deschis aceste magazine mari ei merg mai mult cu un picior in groapa.
  • 0 (0 voturi)    
    k (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 9:51)

    nicu [anonim]

    le dau banii pe tichete este adevarat mai putini insa ei platesc tichetele. am un prieten care are magazin si a rambursat la ei si a primit banii in cont. suma nu este pierduta in totalitate. marile magazine s -au invatat sa aiba comisioane mici si sa i ridice toti in slavi. de ce pro tv nu a pus problema oamenilor de rand ci doar problema magazinelor? daca un magazin chiar ar dori sa vina in sprijinul cetateanului asa cum ne stereseaza de cativa ani in reclamele lor ar accepta sa primeasca aceste tichete. stiti ce as face eu daca as fi de la euroticket nu le as mai da niciun ban magazinelor mari, as micsora comisionul celor mici sa manance si ei o paine ca de cand s au deschis aceste magazine mari ei merg mai mult cu un picior in groapa.
  • 0 (0 voturi)    
    nu este (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 9:53)

    nicu [anonim]

    le dau banii pe tichete este adevarat mai putini insa ei platesc tichetele. am un prieten care are magazin si a rambursat la ei si a primit banii in cont. suma nu este pierduta in totalitate. marile magazine s -au invatat sa aiba comisioane mici si sa i ridice toti in slavi. de ce pro tv nu a pus problema oamenilor de rand ci doar problema magazinelor? daca un magazin chiar ar dori sa vina in sprijinul cetateanului asa cum ne stereseaza de cativa ani in reclamele lor ar accepta sa primeasca aceste tichete. stiti ce as face eu daca as fi de la euroticket nu le as mai da niciun ban magazinelor mari, as micsora comisionul celor mici sa manance si ei o paine ca de cand s au deschis aceste magazine mari ei merg mai mult cu un picior in groapa.
  • 0 (0 voturi)    
    tickete (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 17:38)

    sylvia [anonim]

    Aici duce lacaomia unora...noi le-am permis..acum suportam.BOICOT TOTAL.Sa se duca acasa la ei...Ce statul Roman nu poate fi emitent de tickete de masa ???sau romanii nu pot fi???de ce le permitem nenorocitilor sa ne joace cum vor ei..
    Nici o firma romaneasca nu rezista ..ca vin nesimtitii si VOR EI TOT.
    Marile magazine sunt ale lor ticketele sunt ale lor interesul este al lor sa scoata tot mai multi bani din Ro si sa-i duca la ei ...
    Ne meritam soarta...
    Nu mai face-ti contracte cu ei...e singura solutie..
  • 0 (0 voturi)    
    Afacerea Euroticket (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:28)

    mayra [anonim]

    Scoaterea firmei Euroticket de pe piata tichetelor a fost un joc al francezilor.Euroticket era singura firma romaneasca cu reprezentanti la nivel national care a avut tupeu sa se ia de gat cu francezii.Imputitii astia au venit aici sa faca profit pe seama firmelor romanesti carora le percepeau comisioane de tiparire si transport si pentru cate si mai cate servicii de zeci poate chiar sute de milioane de lei lunar sau anual.Euroticket a aparut si le-a dat in cap la acest capitol,astfel incat profitul francezilor a inceput sa se duca la vale.De aici iata ce a iesit.Exact ca in povestea mioritei.Cei trei ciobanei alias,Edenred,Sodexho,Cheque dejeuner,i-au pus gand rau ,,baciului''Euroticket pentru ca le lua clientii.La inceput pe cei mici dupa care au avut curaj sa se infinga la cei mari,lucru care i-a suparat pe francezi.Firmele care achizitionau tichete de la Euroticket erau multumite de servicii,si plateau comisioane rezonabile.Acum in cateva luni vor avea din nou comisioane nesimtite,asa cum le aveau cand a aparut Euroticket pe piata.Asta se intampla pentru ca noi romanii nu stim sa fim solidari unii cu altii si avem un snobism bolnav pentru ca ne place sa cumparam ceea ce vine de afara ca vezi doamne este mai de calitate,in loc sa ne sprijinim si producatorii autohtoni.Acest lucru se intampla in toate domeniile.Si cand mergem la Hipermarket nu ne gandim ca daca mergem la buticarul din colt il ajutam sa supravietuiasca si poate gasim si preturi mai rezonabile,Nu, mergem acolo platim o caruta de bani pe produse,care uneori mai sunt si expirate,le facem astora buzunarul doldora de bani si suntem fericiti ca mergem la cumparaturi.In plus toate supermarketurile au angajati care muncesc de le sar capacele si sunt platiti cu salarii de mizerie desi ei scot profituri uriase.Asta este situatia dragi romani!
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu ... (Luni, 24 ianuarie 2011, 22:42)

      you man [anonim] i-a raspuns lui mayra

      sunt de acord cu mare parte din comentarii (probabil ai lucrat in euroticket de stii asa multe, si amanunte pe deasupra) asta a fost ideea celor de la euroticket, sa le dea in cap francezilor (piata tichetelor este dominata in Europa de ei) !!! dar ca de obicei rechinul sau rechinii in acest caz, mananca pestii mici, nu? dar de ce nu sunt de acord cu totul? pentru ca si domn' patron de la euroticket s-a gandit sa scoata un ..banut din aceasta gaselnita! daca vroaia sa protesteze intr-un fel, gasea o alta modalitate(sau ar fi trebuit), nu sa incaseze ceva maruntis din defunctul euroticket! consiliul concurentei ce face? isi incaseaza ceva comisioane? chiar nu se vede ce fac firmele din franta ... si in romania ? pacat!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Tot francezi... (Duminică, 30 ianuarie 2011, 10:12)

      Maximvs [anonim] i-a raspuns lui mayra

      HAHAHAHA! Pai actionarul majoritar al Euroticket Romania este un SRL ....tot din Franta, Euroticket France...
  • 0 (0 voturi)    
    Revin (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 11:01)

    Ary [anonim]

    E ceva ciudat. Retailerii sustin ca nu si-au incasat in intregime contravaloarea tichetelor returnate la emitent. Cu toate acestea nici unul nu a formulat o cerere in instanta pana in prezent. De ce? Pentru ca fie nu este adevarat fie pentru ca stiu ca sumele se restituie de emitent cu oarecare intarziere intrucat emitentul are obligatia (conform legii sus-amintite) sa verifice valabilitatea si conformitatea tichetelor primite, si abia ulterior se efectueaza plata. In plus cunoasc cazuri in care retailerii au facut plati, din lipsa de disponibil, catre furnizorii lor chiar cu tichete de masa. De asemenea, cred ca merita mentionat faptul ca desi EUROTICKET si-a declarat dizolvarea sau si-a schimbat denumirea nu are relevanta...
    • 0 (0 voturi)    
      Miroase a Accor(Edenred) (Duminică, 30 ianuarie 2011, 10:29)

      Maximvs [anonim] i-a raspuns lui Ary

      Ciudat si neadevarat,miroase a angajat Accor.Din cate am citit eu prin presa retailerii se plangeau ca si-au incasat partial sau deloc banii de la Euroticket.Neadevarat este ca nu s-au formulat cereri in instanta.Sunt 3 dosare deschise la Tribunalul Bucuresti in care Euroticket este parat, procese intentate de Artima(actual Carrefour Expres), Real Hypermarket, si Carrefour Romania, oare pt ce sunt aceste procese??? Parerea mea este ca esti angajat(a) al Edenred si voi(Edenred) ati pus la cale aceasta tzeapa, pentru a ramane doar voi francezii pe piata de tichete romaneasca in ideea de a comisiona mult mai grosolan atat angajatorii cat si afiliatii.
  • 0 (0 voturi)    
    ce facem cu tichetele ??? (Duminică, 20 februarie 2011, 9:15)

    andrey [anonim]

    in concluzie, cei care am ramas cu tichetele, ce putem face???
    ce vina avem noi oamenii de rand???
    de ce nu au dat un preaviz???
  • 0 (0 voturi)    
    da da (Duminică, 20 martie 2011, 20:58)

    cineva [anonim]

    teapa data de edenred!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version