Conducerea Renault dorea sa fie absolut sigura, in urma unei anchete interne, de gravitatea cazului de spionaj industrial care a afectat grupul, inainte de a anunta guvernul si justitia, a explicat presedintele Carlos Ghosn, relateaza AFP.

"Trebuia sa facem noi insine primele cercetari pentru a ne forma o parere privind gravitatea cazului", a declarat pentru saptamanalul Le Journal du Dimanche seful de la Renault, care a lansat aceasta ancheta interna in august 2010, dar nu a anuntat autoritatile decat in ianuarie 2011.

"Am ajuns la concluzia ca ceea ce a iesit in exterior nu corespunde unor informatii tehnologice. Ar putea fi vorba despre informatii privind modelul nostru economic. Ceea ce a fost vizat este strategia noastra privind masina electrica", Renault fiind singurul constructor care fabrica si bateria, si motoarele si incarcatoarele, a precizat el pentru publicatie.

In ceea ce priveste destinatarul informatiilor, "nu am o convingere formata asupra acestui lucru", a spus presedintele Carlos Ghosn.

"Asteptam rezultatele anchetei, care ar putea dura mai multe luni", a declarat Ghosn. Grupul Renault si serviciul de contraspionaj - care se ocupa in prezent de acest caz - suspecteaza "o filiera chineza", potrivit presei si specialistilor in spionajul economic.

"Nu vreausa iau pozitie. Pe mine nu ma preocupa decat apararea intereselor Renault", a subliniat Carlos Ghosn.

Renault a declansat in august 2010 o ancheta interna dupa primirea unei scrisori anonime.

Aceasta a dus la concedierea a trei angajati si la depunerea la 13 ianuarie a unei plangeri "pentru fapte constitutive spionajului industrial, fapte de coruptie, abuz de incredere, furt si ascundere de informatii, comise in grup organizat".

Cazul de spionaj priveste proiectul pilot al masinii electrice a Renault, o miza colosala pentru grup, care a investit alaturi de asociatul Nissan patru miliarde de euro pentru dezvoltarea acestuia.