VIDEO Guvern: Anvelopele de iarna, obligatorii din noiembrie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:40 Economie | Companii

 documente
Guvernul a aprobat un proiect de act normativ care prevede obligativitatea echiparii autovehiculelor cu anvelope de iarna sau cauciucuri all-seasons in sezonul rece, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Noile prevederi vor fi aplicate incepand cu noiembrie 2011. Conducatorii vehiculelor care nu sunt dotate cu anvelope de iarna in sezonul rece vor fi sanctionati cu sume cuprinse intre 2.500 lei si 4.000 lei.

"Sanctionarea cu amenda intre 2.500 si 4.000 RON pentru conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna - si definitia acestor anvelope este exact asa cum este data in directiva europeana. Fac specificatia ca ea include si cauciucurile all season, cele care au fost foarte des invocate in dezbaterile publice", a spus Boagiu.
  • Obligatia anvelopelor de iarna va fi valabila de la inceputul lunii noiembrie pentru circulatia pe drumuri acoperite cu polei, zapada sau gheata. "Sanctiunile pentru nerespectarea acestei reglementari se vor aplica atunci cand autovehiculele vor circula pe drumuri acoperite cu gheata, zapada sau polei", a mai afirmat Boagiu.

Ministrul a mai spus ca la amenda propriu-zisa se adauga o suma pentru repararea drumurilor si despagubirilor in cazul unor eventuale pagube produse in urma accidentelor ca urmare a nedotarii corespunzatoare a masinilor.



"Nu sunt amenzi, putem sa le spunem sanctiuni. Exista o parte care se constituie in amenda si o parte care se constituie intr-o suma dedicata repararii drumurilor. Cum spuneam anterior, sanctionarea cu amenda plus despagubire se face intre 2.500 si 4.000 de lei. Sanctiunea se calculeaza in functie de paguba pe care o produci.", a precizat Anca Boagiu.

Accidentele costa

Ministrul sustine ca sunt costuri foarte mari pentru degajarea carosabilului. "In ceea ce priveste costul unei ore de actionare, in perioada in care este zapada, degajarea carosabilului este de 10.050 de lei. Costurile implica atat activitatea de deszapezire, cat si alte activitati, ca eliberarea carosabilului, dislocarea autovehiculului, care, din nefericire, costa 5.000 de lei pe ora. Deci, cuantumul despagubirilor a fost calculat in functie de costurile pe care le are compania pentru a degaja drumul si pentru a disloca autovehiculul de pe carosabil", a explicat Boagiu.

Potrivit noilor prevederi, sumele vor fi recuperate de la posesorul masinii si de la firma de asigurare la care acesta detine polita.

In plus, ordonanta introduce sanctiuni pentru cei care circula cu autorisme dotate cu lanturi antiderapante pe drum uscat. Astfel de lanturi vor putea fi utilizate doar pe drumurile acoperite de zapada.

  • "Pentru circulatia pe drumurile publice care nu sunt acoperite cu zapada, se sanctioneaza din nou, pentru ca lanturile deterioreaza drumurile. Lanturile puse pe suprafetele carosabile acoperite cu gheata sunt de fapt egale cu zero, aluneci la fel", a mai spus Boagiu.
Pentru autoturisme obligativitatea se refera la toate cele patru roti.

In cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, masina trebuie echipata cu anvelope de iarna pe axele de tractiune si/sau sa aiba montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

Statul ar incasa 445 milioane euro din vanzarea anvelopelor

In nota de fundamentare a proiectului se precizeaza statul ar putea incasa 445 milioane euro reprezentand TVA din vanzarea anvelopelor.

"In Romania este inmatriculat un parc de 5,38 milioane de vehicule, din care aproximativ 1,1 milioane nu necesita echiparea cu anvelope speciale (remorci, tractoare, troleibuze, mopede etc). Prevederile ordonante urmeaza sa fie aplicate pentru aproximativ 4,28 milioane vehicule, din care 70.000 reprezinta parcul aflat in dotarea institutiilor publice, Diferenta de 4,21 milioane autovehicule care apartin diverselor persoane fizice si juridice ar reprezenta un efort de 1,85 miliarde euro, din care ar reveni bugetului de stat numai din TVA incasat suma de 445 milioane euro, ceea ce inseamna venituri suplimentare la bugetul de stat si nu cheltuieli", se arata in nota de fundamentare.

De asemenea, suma necesara echiparii parcului auto care apartine institutiilor statului a fost evaluata la aproximativ 28 milioane euro.



Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

21385 vizualizari

  • -1 (25 voturi)    
    cineva si-a facut stocuri (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:51)

    buha [utilizator]

    cineva cu dare de mana si-a facut stocuri uriase de cauciucuri de iarna la aparitia primului zvon cu obligativitatea dotarii cu cauciucuri de iarna de acum cateva luni.
    • +13 (27 voturi)    
      Ai dreptate (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:59)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui buha

      la fel si mafia becurilor. Chiar nu inteleg ce treaba are politia cu mine de ma obliga sa am becuri la masina. Cineva sigur are o afacere cu becuri si traieste pe spatele proletariatului.
      • +12 (22 voturi)    
        hehe (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:03)

        redscorpion [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Tare asta!
        In alta ordine de idei, foarte buna initiativa. Eu am cauciucuri de iarna de 2 ierni, si chiar sunt f multumit. Multi nu realizeaza ce inseamna sa ai cauciucuri de iarna pana nu isi monteaza la masina lor.
        • +2 (10 voturi)    
          Vanzarea anvelopelor (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:55)

          aaa [anonim] i-a raspuns lui redscorpion

          Cel mai bun articol pe tema asta: http://www.logec.ro/2011/01/17/legea-cauciucurilor-de-iarna-si-lectia-de-economie/

          Consilierii de la transporturi au lipsit de la lecția de economie. Ba mai mult, legea pe care o propun acum este un caz evident de ignorare a logicii elementare. Dacă statul le impune să cumpărăm cauciucuri de iarnă, atunci nu rezultă că veniturile sale din TVA vor crește. Din venitul pe care îl au, pur și simplu oamenii vor cheltui mai mulți bani pe cauciucuri și mai puțini pe alte bunuri, deci creșterea încasărilor de TVA se va compensa cu scăderea încasărilor de TVA.

          Și fiți atenți! Deoarece oamenii vor descoperi cu amărăciune că degeaba se străduiesc fiindcă nu sunt proprietari pe roadele muncii lor, din contră, le spune statul ce să facă cu banii, atunci vor fi mai puțin stimulați să muncească și să investească, ceea ce va duce pe termen lung la scăderea producției și, implicit, la reducerea veniturilor bugetare.

          Dar cine să stea să învețe economie, politicienii? De ce să fim obligați să cumpărăm cauciucuri de iarnă (pentru roțile motrice)? Hai că puteți mai mult, voi cei de la Ministerul Transporturilor! După raționamentul vostru ar trebui să ne confiscați imediat toate cauciucurile existente! Vă dați seama câți bani am cheltui ca să ne pregătim mașinile pentru drum? Vă dați seama câți bani din TVA ar încasa statul?

          Ce fericiți trebuie să fie profesorii de fizică sau matematică! Atât de rar au ocazia să vadă cum cineva nesocotește la ore de maximă audiență principiile de bază ale acestor științe. Natura se răzbună imediat pe cel care încearcă să zboare fără să cunoască legea gravitației. Spre deosebire, sărmanii profesori de economie trebuie să îndure zilnic un noian de aberații, altminteri ridiculizate de două secole încoace. Deh, natura (populația care votează) e indulgentă cu gogomanii.
      • +5 (5 voturi)    
        evident. (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:03)

        _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Tu n-ai nevoie nici de RCA ca mergi atent si nu lovesti pe nimeni nici de stingator ca masina ta n-a luat foc niciodata.
    • +25 (25 voturi)    
      atentie la prevederile legii (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:01)

      dan [anonim] i-a raspuns lui buha

      anvelopele de iarna sunt obligatorii in cazul circulatiei pe drumuri acoperite cu zapada, gheatza sau polei, daca pe 15 nov circuli cu cauciucuri de vara dar nu este zapada nu iei amenda

      deci daca nu ai bani de cauciucuri de iarna nu circuli cand e zapada , dar daca e uscat .... drum bun !
      • +8 (18 voturi)    
        Corect! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:05)

        redscorpion [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Cei care se inflameaza deja, sa mai citeasca inca o data si se linistesc. Asta daca nu sunt cumva psd-isti angajati la partid(sau/si pnl-isti, dupa caz).
      • +5 (5 voturi)    
        pe DN1 (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:23)

        Oxigen [anonim] i-a raspuns lui dan

        Normal ca amenzile se vor da cu o cauza, intr-un weekend cu zapada si gheata cand se va gasi o masina sa derapeze la deal si sa blocheze coloana pe DN1 - politia va avea motiv sa ii dea amenda...
      • 0 (0 voturi)    
        Eu merg mai departe și... (Sâmbătă, 24 septembrie 2011, 20:10)

        Adrian Armaș-Cioflec [anonim] i-a raspuns lui dan

        ... "lipesc" aici un articol:

        "Art. 102
        (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
        ...
        28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie DOTAT cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie ECHIPATE cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate.
        ... "

        Remarcați că odată e scris "dotat", apoi "echipate", da ? Deci, dacă ar fi să le dați cu legea peste nas, ați avea dreptate:
        "Uite, dom'le! Le am la mine, doar! Uite, merg acu' să echipez mașina."

        P.S.: Știu că scriu cam târziu, dar acum m-am deșteptat și eu, că se apropie iarna :)) .
    • +13 (17 voturi)    
      Ce destept esti! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:31)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui buha

      Bai buho, cauciucuri de iarna se vind si pe internet, si pe la toate hipermarketurile gen Selgros, Metro, Carefour, etc, si la magazine specializate peste tot in tara. Teoria conspiratiei o fi functionind prin alte parti, dar in domeniul asta e ridicol sa acuzi ca cineva si-a facut stocuri uriase de cauciucuri pe care sa le vinda iarna viitoare. Mai bine comuta pe bendeac si vezi ce mai fac blondele lu' Bote, ca subiecte mai complicate de atit te depasesc in mod evident.
      • -6 (14 voturi)    
        dar... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:06)

        eu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        cate masini sunt la institutiile publice? Cine va castiga licitatia pentru echiparea corespunzatoare a acestor masini? Eu sigur nu, ca nu cotizez....
        • 0 (0 voturi)    
          Habar n-am (Joi, 27 ianuarie 2011, 17:40)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui eu

          Oricum, pin la iarna mai este. Iar licitatiile vor fi cistigate de cine trebuie.
          Dar asta nu inseamna ca nu e bine sa obligi conducatorii auto sa aiba cauciucuri de iarna cind e zapada/polei.
      • +1 (5 voturi)    
        Ce destept esti si tu! (Joi, 27 ianuarie 2011, 3:03)

        Gigi Fisiune [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Bai bogdane, nu ca ar avea buho dreptate, dar daca tu iti inchipui ca fiecare hypermarket sau fiecare firma de pe internet isi importa singura anvelopele, inseamna ca traiesti in lumea ta proprie.
        • 0 (0 voturi)    
          N-am spus asta Gigi (Joi, 27 ianuarie 2011, 17:38)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Gigi Fisiune

          Da' sa iti imaginezi ca cineva a facut stocuri imense de cauciucuri de iarna pe care sa le vinda anul viitor pentru ca a aparut legea asta tine de prostie.
      • 0 (2 voturi)    
        Avem producatori de cauciucuri in Romania? (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:19)

        Doar producatorii [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Daca avem producatori de cauciucuri in Romania este ok? Dar cum marii producatori de cauciucuri sunt in afara tarii, banii pleaca din tara. Sper ca ai inteles ceva!
        • +1 (1 vot)    
          20 mil anvelope / an made in ro (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:14)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Doar producatorii

          mi-a luat 5 secunde sa aflu ca in 2008 România ajunsese sa produca 20 de milioane de anvelope pe an. n-am timp sa caut acum pe google cât producem in prezent.

          http://www.businessmagazin.ro/analize/industrie/romania-a-ajuns-sa-produca-20-mil-anvelope-2355375
          • -1 (1 vot)    
            eu nu mis din Romania (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:55)

            Eu MICHELIN [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            Am uitat ca mai sunt si pirliti care-si cumpara cauciucuri de iarna de la METRO, SELGROS si eventual de la taraba din colt.
            • 0 (0 voturi)    
              Da' ce au cauciucurile de la Metro? (Joi, 27 ianuarie 2011, 17:36)

              bogdan [anonim] i-a raspuns lui Eu MICHELIN

              Sa inteleg ca tu iti iei cauciucuri de la Showroom, ca e mai trendy?
              Ce importanta are daca le cumperi de la Metro, de pe net, sau de la un distribuitor specializat?
              A cumpara un produs la cel mai convenabil pret de pe piata tine de inteligenta si de capitalism, nu de cit de pirlit esti.
              Da' nu-i bai, cumpara de unde vrei tu, ca trebuie sa traiasca si ia care vind cu 30-40% mai scump.
    • 0 (4 voturi)    
      !! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:01)

      gina [anonim] i-a raspuns lui buha

      da de unde atatea sute de milioane incaseaza statul? azi am cumparat 2 anvelope second hand de la un depozit ,fara nici o factura si am dat 800 bucata. sa ma caute ialomiteanu sa platesc tva.
  • -6 (16 voturi)    
    Ce prostie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:54)

    io [anonim]

    Adica le voi schimba in octombrie ca pe 1 nov. sigur se inghesuie toata lumea. Si tinand cont de clima de la noi o buna bucata de vreme voi circula cu ele la 20 de grade.
    • -2 (16 voturi)    
      Comparatie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:59)

      wALRUS [anonim] i-a raspuns lui io

      As vrea sa spun ceva de cauciucurile de iarna. Prostia celor de la minister e mare! Traiesc in Canada unde frigul e mult mai puternic ( au fost acum citeva zile -28 grade). Si aici e obligatoriu dar atentie: de la 15 decembrie. Cauciucurile de iarna se uzeaza mult mai repede de aceea e de avitat a se folosi pe vreme calda.
      Inca ceva. Ministerul se pare ca nu stie rolul lor. Principala caracteristica este faptul ca structura cauciucului il face sa fie moale la temperaturi foarte scazute, spre deosebire de cel normal care la frig extrem devine rigid. Deci rolul lui este de protectie nu contra zapezii ci contra frigului. Apropo, cu acelasi caucius se fac si stergatoare de iarna.
      Deci ideea unui tun pregatit pare extrem de plauzibila din pacate. Legea asta pare o imbinare perfecta a prostiei cu lacomia.
      • +8 (12 voturi)    
        Mai baieti (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:40)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui wALRUS

        Cititi cu atentie articolul inainte de a comenta, ca altfel va faceti de ris:

        * Obligatia anvelopelor de iarna va fi valabila de la inceputul lunii noiembrie pentru circulatia pe drumuri acoperite cu polei, zapada sau gheata. "Sanctiunile pentru nerespectarea acestei reglementari se vor aplica atunci cand autovehiculele vor circula pe drumuri acoperite cu gheata, zapada sau polei", a afirmat Boagiu.
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:17)

          Nautilus [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Deci, dacă e 23 decembrie şi sunt 15-20 de grade (a se vedea 23 decembrie 1989, la Loviluţie), nu te poate amenda nimeni fiindcă nu ai anvelope de iarnă.

          Dacă e polei, zăpadă sau gheaţă, da.

          Vechea variantă (care a stârnit cuibul de viespi) impunea cauciucuri de iarnă de la 1 noiembrie la 31 martie, fără niciun fel de legătură cu condiţiile meteorologice. (Adică era puţin cam absurdă.)

          ~Nautilus
        • +2 (2 voturi)    
          Ai dreptate (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:06)

          io [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Cand am scris eu nu era mentionat acest lucru. Totusi, cred ca un 15 noiembrie era mai rezonabil.
      • +4 (4 voturi)    
        /// (Joi, 27 ianuarie 2011, 11:06)

        Rem [anonim] i-a raspuns lui wALRUS

        Ok, haide sa lamurim totusi niste chestii si sa nu mai comentam aiurea.

        1. Nu este obligatoriu ca la 1 noiembrie sa iti echipezi imediat masina cu cauciucuri de iarna. Dar daca pe 10 noiembrie, daca DN1 e plin de zapada si circuli pe acolo si nu ai cauciucuri de iarna esti bun de plata. Altfel, poti sa circuli cu cauciucuri de vara si pe 15 ianuarie daca atunci e cald si frumos.

        2. Statul nu este interesat de bunastarea cauciucurilor de iarna. Pe ei ii intereseaza doar aspectul ca aceste cauciucuri au o aderenta mai buna si reduc riscurile de derapare in conditii de zapada / polei / gheata.
        Deci ca sa fie clar, aceste cauciucuri sunt atat contra frigului cat si conta zapezii.

        Legea asta, in forma actuala este un lucru bun. Cititi cu atentie tot ce contine ea inainte sa comentati aiurea.(editat de HotNews.ro)
    • +3 (3 voturi)    
      Nu pe 1 noiembrie, ci la prima ninsoare (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:26)

      Oxigen [anonim] i-a raspuns lui io

      Mergi linistit cu cele de vara pana da un val de frig si ninsori, atunci se vor face si cozi la vulcanizare
  • -10 (24 voturi)    
    tichie de margaritar... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 19:57)

    radu [anonim]

    Ce ii lipseste romanului? Nimic! aaa, pardon, anvelope de iarna.
    In rest.... Sa traiti bine!
  • +1 (11 voturi)    
    Totusi ... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:04)

    AlinNeculai [utilizator]

    Nu scrie nicaieri, sau scrie si nu stiu eu unde sa caut, cauciucurile all seasons M+S pot fi folosite? Si daca nu, ce trebuie sa caut ? Sau macar sa-mi spuna, Doamne iarta-ma, ce fel de cauciucuri a importat acel "cineva" pentru care s-a dat legea si mi le iau, dar nu vreau sa am probleme si sa umblu cu cauciucuri "neagreate" de autoritati. Dar sa le scrie clar undeva!
    • +9 (11 voturi)    
      Evenimentul Zilei (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:30)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      zice ca sunt acceptate si cauciucurile ALL SEASONS.
    • -6 (12 voturi)    
      bai care ejti dajtept (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:46)

      viorel [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      M+s inseamna mud and snow adica zapadaaia fleoscaita ca noroiu' si zapada,adica de iarna nu mixte asa cum crezi tu.cauciucuri mixte nici n-am mai vazut prin ofertele comerciantilor
      • +4 (4 voturi)    
        stai linistit (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:22)

        blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui viorel

        la vehicule cu tractiune animala nu cred k se aplica
    • +1 (1 vot)    
      Yep (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:20)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      "anvelope de iarnă - anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a
      Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora,
      precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei
      Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa
      a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz."

      Orice anvelopă omologată pentru iarnă şi marcată astfel, indiferent ce spune fabricantul că ar fi, este utilizabilă iarna.

      All-season sunt numite astfel fiindcă merg în orice sezon la fel de prost :)

      ~Nautilus
      • 0 (0 voturi)    
        esti cumva specialist? (Joi, 27 ianuarie 2011, 15:28)

        www [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        Ei afla ca am la masina cauciucuri all season , cu ele a venit masina, am aproape 5 ani si 73000 km si abia acum am rotit fata cu spatele cu toate ca nu se impunea asta! cauciucurile sunt marca Pirelli CINTURATO iar masina este un Fiat GP din 2006! asa ca nu mai jigni cauciucurile all season, nu am avut probleme cu ele fie uscat, mocirla, zapada, gheata, praf, nisip, etc. Cand le voi schimba, sper sa ajung cu ele la 100000 km voi cumpara aceeasi marca si acelasi tip. Singurul dezavantaj este zgomotul putin mai mare facut la rularea cu viteza peste 120 km/h!
    • +1 (1 vot)    
      agreere (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:05)

      freiheit [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Stai linistit,cele agreate vor fi identificabile printr-o bulina de culoare,inca nu s-a stabilit care,dar banuiesc ca o stiti deja.
    • +1 (3 voturi)    
      Mult zgomot pentru nimic (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:01)

      dorin bretan [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      daca asculti comentariul inregistrat mai sus in final spune ca M+S sunt recunoscute ca anvelope de iarna. Autovehiculele de marfa oricum rulau cu M+S pe axa mtoare . La autoturisme anvelopele M+S sunt putin mai galagioase , dar sunt foarte bune vara pe ploaie, si au o limita de viteza undeva la 160km /ora. In privinta uzurii mai rapide vara , rulajul mediu este sub 10.000 km /an , iar la 3-4 ani trebuiesc schimbate oricum de batranete .
      • +1 (1 vot)    
        limita de viteza (Joi, 27 ianuarie 2011, 13:01)

        Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui dorin bretan

        Anvelopele M+S nu sunt limitate la 160km/h ci la cat specifica fabricantul. Majoritatea sunt marcate cu indicii H sau V, ceea ce inseamna 210 respectiv 240km/h.
  • -5 (15 voturi)    
    Cauciuce (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:17)

    Cauciuciu [anonim]

    Fratele baiatului cu mucii in freza ( boureanu) e cel cu firma de cauciuce care abia astaeapta clientii
  • -5 (17 voturi)    
    -- (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:21)

    xulescu [anonim]

    Iar au inceput. Nu e normal ca in oras sa ma oblige sa pun anvelope de iarna. Le iau de la bulgari, poate-s mai ieftine.
  • -3 (19 voturi)    
    Foarte buna hotararea.. (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:22)

    Hopeless [anonim]

    Acum ramane sa dea o lege prin care sa nu mai fie +10-12' C iarna si sa ninga, dom'le ca de-aia e iarna... sa putem folosi cauciucurile alea de iarna...
  • +1 (9 voturi)    
    din pacate (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:22)

    blec-bierd [utilizator]

    nici acum nici anul trecut cei care scriu articolele nu au reusit sa explice exact despre ce este vorba

    ce inseamna echipate cu cauciucuri de iarna domnilor?

    sa ai minim 2 cauciucuri pe orice roti ? sa ai macar pe puntea cu tractiune ? sa ai pe toate 4 ? all-season se accepta sau nu ? rezerva tre sa fie si ea de iarna ? cine, cum si cand poate constata ca ai incalcat legea si merit superamenda ? daca tin masina parcata toata iarca cu gume de vara iau amenda sau numai daca ma prinde in trafic ?

    si nu in ultimul rand, ce se intampla daca politaiul nu stie citi de pe roata ( care e rotunda si nu scrie drept pe ea ) ? :)
    • +13 (17 voturi)    
      CITITI LEGEA !!!!!!!!!!!!!!!! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:34)

      dan [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

      fiti si voi atenti la ce prevede legea, ati dat click pe documentul atasat?

      1) se specifica foarte clar : este amendata circulatia cu anvelope de vara pe drumuri acoperite cu zapada gheata sau polei

      deci la 15 nov, sau 15 ian daca nu e zapada poti circula cu anvelope de vara fara sa fii pasibil de amenda

      2) anvelopele all-season au pe ele marcajul "M+S" adica mood & snow, adica noroi si zapada, deci poti circula cu ele fara sa iei amenda chiar daca e zapada

      e limpede pt toata lumea? v-ati luminat?
      • +4 (4 voturi)    
        excelentă observaţie (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:56)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui dan

        Hotărârea prevede doar că de la 1Nov2011 intră în vigoare cele specificate, nu zice nimic de un interval calendaristic anual în care... aşa şi pe dincolo.

        În schimb, gumele de iarnă sunt obligatorii oricând şi oriunde e polei, zăpadă sau gheaţă. E mai bine aşa: fiecare e responsabil unde, când şi mai ales cum merge.
        • +2 (2 voturi)    
          anvelope de iarna (Joi, 27 ianuarie 2011, 12:44)

          n.nelu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          Pleci cu anvelopele "becuri", pe uscat, in Poiana Brasov, incepe ninsoarea si blochezi pe drum (nici nu ma intereseaza amenda pe care o platesti) toti cei care au anvelope de iarna. Asta ca esti destept, la fel ca cei care au gandit aceasta lege! Comentam ca fraierii cand e mult mai simplu ca intre x...nov si x martie, apr... sa fie OBLIGATORIU anvelopele de iarna. Ca in multe alte tari civilizate, fie ea si Norvegia din CE !!! Cat despre importatori, stocuri, si alte chestii, asta e comert, piata libera, ....Fiti cu totii importatori !
      • +4 (4 voturi)    
        De acord (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:26)

        Toshibutza [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Aveam emotii inainte de a afla textul complet al normei.
        Sunt total de acord. Numai cine nu e sofer si nu circula nu stie cat de importante sunt cauciucurile de iarna, respectiv cele de vara. Am patit-o acum cateva ierni , cand cu cauciucuri noi de vara a trebuit sa ma dau jos sa imping. Dupa aceasta intamplare am fost si mi-am luat cauciucuri de iarna, si atunci s-a schimbat semnificativ situatia.
        Ma bucur ca au luat decizia de a sanctiona doar atunci cand esti in trafic cu cauciucuri de vara, cand se circula in conditi de iarna.
        Aceasta decizie e si pentru a preveni eventuale accidente. Ca tu ca om constient ce esti iti pui cauciucuri de iarna, dar "bizonul" la pastreaza pe cele de vara si uite asa, tu om corect si precaut poti suferi de pe urma altuia.
        Iarna aceasta, de exemplu, nu mi-am pus cauciucurile de iarna pentru ca nu am circulat prea mult cu masina personala (fiind si pretestul carburantilor), iar cand am circulat, nu era gheata, sau zapada.
        Oricum, asa suntem noi, trebuie sa gasim sa comentam tot timpul cate ceva.
      • +3 (3 voturi)    
        omule (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:14)

        blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui dan

        eu am cauciucuri de iarna de cand am luat masina (chiar 4 cauciucuri am) deci pe mine oricum nu ma intereseaza ...

        nemultumirea mea e ca toate articolele despre legea asta sunt INCOMPLETE !!!

        daca scriau si ce ai adaugat tu mai sus era perfect


        P.S.
        mood= stare de spirit
        mud = noroi
        • +2 (2 voturi)    
          goana dupa senzational (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:58)

          dan [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

          in goana dupa senzational uita sa treaca asemenea "detalii" ca asa se face jurnalism in romania

          ps mersi pt ps :)
      • 0 (0 voturi)    
        iluminare (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:57)

        marco [anonim] i-a raspuns lui dan

        am inteles-o pe asta cu M+S...si pentru luminarea ta trebuie sa aflii ca M+S inseamna mud si snow, nu mood si snow.
  • 0 (14 voturi)    
    statul este stat (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:28)

    iessien [anonim]

    nu stiu cum se face dar cand este afectat interesul cetateanului, nu exista sanctiuni, dar atunci cand este afectat statul se da amenzi destul de mari.De exemplu: a intrat un idiot cu masina in spatele masini mele,iar el refuza sa ma despagubeasca cu sau fara rca, iar politia nu poate sa il forteze nici macar cu o amenda simbolica, pt ca nu exista lege pentru asa ceva(m-am interesat si pe net). Singura solutie este doar justitia , dar ea este scumpa,nesigura, indelungata si o sursa de stres.
    • +7 (11 voturi)    
      Dar (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:45)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui iessien

      fara cauciucuri de iarna exista sansa ca si mai multi idioti sa intre in tine...
      • 0 (8 voturi)    
        aceiasi masura ... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:05)

        iessien [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        ... trebuie si pt interesul statului si pt interesul cetateanului.Eu nu acuz amenzile mari in favoarea statuluai, doar faptul ca pt cetatean ele nu exista. Daca furi zece cetateni probabilitatea sa faci incisoare este destul de mica, deoarece la primele condamnari iti ei cu suspendare(cunosc multe cazuri), dar daca faci o "combinatie" prin care statul iese lipsa " la impozite & taxe", si nu ai PCR(pile,relati cunostinte) cam faci inchisoare pe bune, nu cu suspendare!!!DECI UNDE ESTE DREPTATEA?
    • +1 (5 voturi)    
      intotdeauna poti alege (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:24)

      xan [utilizator] i-a raspuns lui iessien

      apoi daca nu-i lege, intra si tu in el. e mai ieftin ca un proces, e foarte sigur, foarte scurt si o sursa de satisfactie. o sa-ti zica idiot, dar macar nu ramai fraier
  • +2 (12 voturi)    
    FOARTE BINE! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 20:56)

    VASII [anonim]

    asa gasiti si in sua sau canada si in tarile de n ale europei! asa ca adio pomeni si risc..!

    felicitari pentru decizie.. dupa ce ca va apara viata mai faceci si pe animalele pe aici
    • 0 (2 voturi)    
      ba !!!!!!!!! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:25)

      dan [anonim] i-a raspuns lui VASII

      canada, sua si tatrile din n europei sunt mult mai la nord daca vrei sa faci o comparatie fa cu bulgaria , ungaria , serbia, si alte tari cu clima noastra....

      legea e buna pt ca specifica foarte clar: pe drumurile acoprite cu zapada, polei sau gheata
    • +3 (3 voturi)    
      Bun venit (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:36)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui VASII

      La romani! ;-)
  • +1 (9 voturi)    
    TEMA DE CERCETARE (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:11)

    x [anonim]

    Ce se intimpla daca, ajutati de "colaboratori" bine dotati, agentii de circulatie rutiera ACOPERA cu zapada/gheatza o zona de DN de 20-30 m lungime??? (sa zicem intr-o noapte mai racoroasa din aprilie-pina-in-octombrie, intr-o curba de padure inalta, intre dealuri inalte, ... sau nici macar)
    Dupa care STAU LA PINDA in ambele parti ale zonei "afectate".
    Primim amenda?

    Conform .PDF-ului alaturat: DA.
    • -3 (7 voturi)    
      Cumpara-ti domnule calendar (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:38)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui x

      sa vezi cand este 1 Noiembrie inainte sa aberezi cu Octombrie si Aprilie.
      • +4 (4 voturi)    
        ce sa faca cu calendarul??? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:57)

        dan [anonim] i-a raspuns lui un roman

        in lege nu e specificat nici un interval calendaristic...
        daca in martie sau aprilie sau octombrie 2012 te prinde zapada cu cauciucuri de iarna ai face bine sa lasi masina in parcare, altfel iei amenda....
      • -2 (2 voturi)    
        ? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:20)

        x [anonim] i-a raspuns lui un roman

        1. Tu te votezi singur?

        2. Tu ai citit completarea la Ordonanta 195/2002?
        Ai citit si ai inteles ce am scris eu?
        Cred ca nu ai inteles.
        Mai citeste-le; pina intelegi.

        3. Revino cu comentarii la obiect.
    • 0 (2 voturi)    
      Plauzibil (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:29)

      DEMON [anonim] i-a raspuns lui x

      Avand in vedere ca in sectorul 1 Chiliman a plantat semne de oprire interzisa pe stradute laturalnice unde erau deja parcate masini si imediat s-au apucat sa salte masinile (betonul de la baza indicatoarelor era inca moale cand au aparut "baietii cu ridicatul), scenariul cu "plantarea" de zapada pe zone uscate, sau invers, curatarea unor mici portiuni de drum inzapezit (pentru ca cei cu lanturi sa fie prinsi in offside conform ordonantei) nu mi se pare atat de improbabil.
      • +2 (2 voturi)    
        sa vezi la S6 (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:00)

        dan [anonim] i-a raspuns lui DEMON

        in sectorul 6 se ridicau pana sa planteze semne cu ridicarea masinii si e poteras de la pdl , nu e nici o diferenta
  • +3 (5 voturi)    
    ! (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:12)

    ciachi [anonim]

    S-a ales luna noiembrie fiindca s-a constatat ca de atunci incepe iarna pe ulitze.
  • +3 (9 voturi)    
    "perioada in care este zapada" (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:22)

    x [anonim]

    Cine defineste "perioada in care este zapada"?
    Poate sa ninga in mai, iunie, septembrie, ...
    Ce facem daca sintem DEPARTE de casa, in iunie-iulie-august, si ... ninge?!
    O luam pe cocoasa?

    PS. Nu va mai legati de "1 noiembrie".
    "1 noiembrie" nu e prezent NICAIERI IN completarile la OUG 195/2002 in partile DE INTERES.
    "1 noiembrie" NU ARE NICIO LEGATURA cu circulatie PE zapada/gheata/polei.
    Cititi cu atentie TOT materialul (completarea la OUG 195/2002); e vai de el la logica si la bunul simt; esti CULPABIL de cind ai pornit masina de pe loc.
  • -3 (5 voturi)    
    SONDAJ (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:24)

    oricine [anonim]

    ESTE PARTIDUL CONSERVATOR REPREZENTANTUL DE DREPT AL DREPTEI CONSERVATOARE ?

    http://www.petitieonline.ro/sondaj/rezultate/este_partidul_conservator_reprezentantul_legitim_al_dreptei_conservatoare_-s65131041.html
  • +6 (6 voturi)    
    ??? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:31)

    drivex [anonim]

    Nu are rost sa se bucure nimeni prea mult visind la vinzari spectaculoase pe termen lung. Dupa ce tot romananul isi va lua inca un rind de gume treaba se va relaxa iar pe termen lung, pentru vinzari, impactul va fi ZERO pentru ca anvelopele se vor schimba mai rar.
    • +2 (2 voturi)    
      nu ai dreptate... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:02)

      dan [anonim] i-a raspuns lui drivex

      daca ai un rulaj de 10.000 km pe an, un set de cauciucuri iti ajung cam 4 ani
      daca in schimb mai cumperi un set pt iarna acesta se va deteriora in garaj, si o sa ajunci cauciucurile netocite, dar uzate, deoarece dupa 4 ani se strica materialul, apar niste crapaturi in cauciuc
  • +4 (6 voturi)    
    De fapt (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:54)

    eu [anonim]

    De fapt nu facem decat sa ne aliniem la legislatia europeana. Reglementari similare sunt in majoritatea statelor (http://www.edwintertires.com/eurolaws.htm). Comparativ, la starea drumurilor din Ro, legislatia ar trebui sa fie si mai dura.
  • +5 (5 voturi)    
    lumea are probleme mult mai mari (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 21:54)

    bahama [anonim]

    Draga mea, nu fi nervoasă,
    S-a-ntâmplat netam-nesam:
    Cu maşina înspre casă
    Prin furtună conduceam.

    Când deodat' din şanţ apare
    Drept în faţa ochilor
    O... ceva, o ... arătare,
    Şi-am frânat să n-o omor.

    Era palidă şi trasă,
    Udă, plină de noroi
    Şi-am zis "hai, te iau acasă
    Să mănânci ceva la noi."

    S-a spălat, i-am dat mâncare
    Şi-o cămaşă, dar nu-i bai
    Era dintre cele care
    Tu nu le mai foloseai.

    I-am dat fusta de mătasă
    Şi-un pulover galben-pai.
    Fiindcă te făceau cam grasă,
    Tu nu le mai foloseai.

    Rupţi, pantofii din picioare
    I-am schimbat ? o bucurai! ?
    Cu acel model pe care
    Tu nu îl mai foloseai.

    Când să plece de la mine
    M-a-ntrebat pe-un ton şoptit:
    "Nu mai ai cumva creştine
    Şi-altceva nefolosit?"
    • +1 (1 vot)    
      tare (Joi, 27 ianuarie 2011, 11:26)

      adam [anonim] i-a raspuns lui bahama

      chiar daca off-topic, cel mai relaxat comentariu. bravo.
  • +1 (3 voturi)    
    nu numai zapada (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:13)

    doru-pl [utilizator]

    cauciucurile de iarna nu se refera numai cand e zapada. atunci se vede diferenta cel mai bine intre cele de vara si cele de iarna,

    practic, daca ai anvelope de vara si soseaua e uscata, dar ai derapat si ai blocat soseaua, esti pasibil de amenda.
    • 0 (2 voturi)    
      de unde ai scos-o pe asta? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:09)

      dan [anonim] i-a raspuns lui doru-pl

      adica daca derapez si blochez soseaua sunt pasibil de amenda?
      dar daca e vara si derapez?
      legea prevede clar : folosirea anvelopelor de vara pe drumuri acoperite de zapada, gheata sau polei, nu scrie nicaieri un interval de timp gen noiembrie-martie

      si pt stiinta unora: cauciucurile de vara sunt mai bune pe carosabil uscat indiferent de temperatura
      caucicurile de iarna sunt mai bune pe zapada, pe gheata sau polei sunt la fel de ineficiente ca cele de vara
      • +2 (2 voturi)    
        Ce spui nene... (Joi, 27 ianuarie 2011, 2:22)

        iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui dan

        Eu am cauciucuri de iarna (Goodyear ultragrip 6) de trei ani si rulez cu ele permanent. E adevarat ca se cunoaste ceva la consum dar la frine si in curbe, ori pe vreme ploioasa la munte merg fara sa ma doara capul. Aderenta brici. Si nici nu se tocesc repede ca le tin vara mai unflate si iarna mai moi.
        • +1 (1 vot)    
          wow !!!! (Joi, 27 ianuarie 2011, 4:06)

          dan [anonim] i-a raspuns lui iancu jianu

          s-a gasit unul sa spuna ca vara pe uscat cauciucurile de iarna au aceeasi aderenta ca cele de vara ...
          esti cel mai tare frate, contrazici toate testele facute de revistele de specialitate ...

          daca vrei sa vezi diferenta decupleaza esp-ul de pe masina si vei vedea diferenta, sigur tu in mod normal mergi cu esp-ul si ce am spus mai inainte e doar un test, dar daca iei virareje mai in viteza sau vrei sa pelci mai repede de pe loc vei observa ca intra mai repede esp-ul daca ai cauciucuri de iarna...
      • +1 (1 vot)    
        temperatura (Joi, 27 ianuarie 2011, 7:20)

        doru-pl [utilizator] i-a raspuns lui dan

        cauciucurile de iarna se folosesc pentru temperaturile din cursul iernii, nu pentru zapada.

        sunt si cauciucuri care sunt pentru zapada, dar nu sunt obligatorii.

        pentru stiinta ta, cauciucul folosit pentru anvelopele de vara este diferit fata de cel folosit pentru anvelopele de iarna.

        daca ai un eveniment pe sosea uscata iarna cu anvelope de vara o sa ai surpriza, mai mult ca sigur, ca cei de la asigurare nu o sa iti dea nici un ban, ca nu ai avut masina echipata corespunzator.
      • +4 (4 voturi)    
        si pt stiinta altora: (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:30)

        ted [anonim] i-a raspuns lui dan

        afirmatia "cauciucurile de vara sunt mai bune pe carosabil uscat indiferent de temperatura" este chiar o mare prostie. diferentele dintre cauciucurile de vara si alea de iarna sunt:
        - compozitia anvelopei: daca e de vara mai mult plastic pt a preveni tocirea/ cauciuc de iarna mai mult cauciuc pt a ramane moale si la frig
        - profilul, incluzand aici si tehnologia campoanelor
        prin urmare, cel mai bun cauciuc de vara in conditii de temperaturi sub 0*C se va vomporta mai rau decat cel mai prost cauciuc de iarna. asta deoarece plasticul din el se intareste si DECI SE PIERDE ADERENTA.
        numai in romania am auzit ca aceste cauciucuri de iarna trebuie folosite pt ca e zapada. oriunde in lume ar trebui folosite mai ales pe zapada, dar rolul lor e pt perioadele cand temperatura e sun x*C.
  • -4 (10 voturi)    
    2500 RON amenda ? (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:32)

    Gica contra [anonim]

    2500 RON ameneda? Astia au pierdut ORICE SIMT AL REALITATII ?

    bai nesimtitilor, in tara asta se moare de foame si fara medicamente. Credeti ca Romani nu ar vrea Mercedesuri si sa schimbe cauciucurile din 3 in 3 luni ?
    Nesimtitilor !
    • +3 (5 voturi)    
      ..... (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:42)

      just_me [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      Medicamenteeeeee! Mafia cauciucurilor! Ia-l pe Rostogol si da o tura cu masina. Si, apropos, la tine in salon vine iarna din 3 in 3 luni?
    • +4 (4 voturi)    
      fudulia la "rumani" (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:09)

      @ gigi contra -- Adrian [anonim] i-a raspuns lui Gica contra

      De ce te plimbi cu masina daca plangi de foame si lipsa mediacamentelor!?
    • +1 (3 voturi)    
      nu neapărat (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:01)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui Gica contra

      Nu eşti obligat să circuli cu maşina, dar dacă o faci trebuie să respecţi legea.
  • +1 (3 voturi)    
    clarificare necesara (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:36)

    marco [anonim]

    ordonanta guvernului nu mentioneaza cuvantul all-season, ci se refera doar la anvelopele de iarna. ma surprinde detalierea acestui articol, care ne lasa cu impresia ca anvelopele allseason vor fi acceptate de lege, numai ca textul ordonantei zice altceva. ceva clarificari pe aceasta tema se impun pentru ca foarte multi au masinile dotate deja cu anvelope allseason.
    • +3 (3 voturi)    
      a fost facuta (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:12)

      dan [anonim] i-a raspuns lui marco

      boagiu a spus ca all-season sunt bune si nu iei amenda, pe alte site-uri apare precizarea
      daca pe cauciuc ai inscriptionat un fulg de zapada sau m+s (noroi si zapada) inseamna ca sunt bune pe zapada
  • -2 (4 voturi)    
    dovada de incompetenta (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 22:41)

    Alex [anonim]

    Ma suprinde faptul ca ministrul poate da dovada de atata incompetenta. Cum sa spui ca statul castiga 445 mil. euro din TVA?

    1. In primul rand, nu toti au nevoie sa-si mai cumpere anvelope anul asta pt ca au deja

    2. In al doilea rand, banii dati pe anvelope sunt oricum destinati consumului. Daca nu-si iau anvelope de iarna isi luau plasme sau frigidere si oricum se duceau la TVA.
    Asa incat castigul e 0000
    • -1 (3 voturi)    
      si inca ceva (Miercuri, 26 ianuarie 2011, 23:47)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Alex

      cu aceasta lege au pus turismul la pamant!!!!!!!!!!!,de ce ?? pai sa gandim la" rece "nu la cald cum o fec ei parlamentarii,in nici o tara din europa nu sunt obligatorii anvelopele de iarna cu exceptia Finlandei,asa ca un strain renunta la ideea de a vizita romania pt acelasi simplu motiv ...anvelopele!!!!!!
      • +3 (3 voturi)    
        te inseli (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:24)

        un roman [anonim] i-a raspuns lui alex

        in Austria nu te lasa sa intri in tara dupa 15noiembrie daca nu esti echipa cu anvelope de iarna ;-) in Elvetia la fel. in Ungaria daca faci accident si esti cu anvelope necorespunzatoare (de iarna adica) tu esti responsabil, sau imparti vina cu celalat. in Germania e la fel ca in legea noastra....
        las-o moale ca macane... nu ai bani de cauciucuri de iarna, stai acasa sau circuli cu autobus/tramvai/taxi/etc...
    • +2 (2 voturi)    
      + / - (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:22)

      x [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Parere:

      Daca se utilizeaza pneuri de iarna, PERIOADA de utilizare a pneurilor de vara SE LUNGESTE.

      Deci se vor cumpara mai rar pneuri de vara.

      De unde rezulta O ALTA demonstratie ca, pe termen mediu si lung, cistigul statului va fi ... ZERO.

      (PS. Cum am mai scris altatdata, muschii mei au vrut ca, din septembrie 2008, sa am si ... si ...
      Deci pozitia mea e OBIECTIVA.)
      • +2 (2 voturi)    
        nu e chiar asa (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:07)

        doru [anonim] i-a raspuns lui x

        eu am tot avut masina de serviciu si cu cea personala am facut 40.000 in 4 ani, daca aveam cauciucuri si de vara si de iarna insemna sa fac undeva la 30000 cu cele de vara si 10.ooo cu cele de iarna, dar dupa 4 ani desi cele de iarna nu erau tocite erau deteriorate de trececerea timpului si eficienta lor era indoielnica

        daca faci 50.000 km pe an nu ai nici o problema (financiara) in a folosi cauciucuri de iarna, dar altfel... mai bine mergi cu transportul in comun cand e zapada sau cumperi huse antiderapante daca ai drumuri mai lungi de facut
    • +1 (1 vot)    
      Nu e incompetenta (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:28)

      Tiroidita Hashimoto [anonim] i-a raspuns lui Alex

      E jecmaneala. Un tir care pleaca din C-ta la Viena, trebuie sa-si puna cauciucuri de iarna la plecare pt ca de la Pitesti e zapada. El plecand de la 15 grade si sosea uscata. Dus-intors de cateva ori, si cauciucurile de iarna sunt bune de aruncat. Deci intr-o iarna schimba mai multe randuri decat o facea pana acum. De-aici banii.

      Dupa cum spunea un comentator mai sus, cauciucurile de iarna au o compozitie diferita pt a nu ingheta sub o anumita temperatura si astfel pt a nu deveni rigide. Deci nu zapada e problema majora, ci gerul. Chestia cu zapada e vrajeala, pt ca normal ar trebui sa dezapezeasca sosele "la negru" iar cat e viscol ar putea pune filtre si sa nu-i lase sa treaca pe aia cu cauciucuri de vara.
      O intrebare pt cine se pricepe: cauciucurile la mana a doua, cu uzura mica dar vechi, nu si-au pierdut din proprietati? Si daca da, cum isi da seama politia ca ala care a facut accidentul are cauciucuri de iarna cumparate de noi si nu sunt luate la mana a doua vechi de 5-6 ani desi nu au fost uzate?
      • +2 (2 voturi)    
        din pacate (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:31)

        strubex [anonim] i-a raspuns lui Tiroidita Hashimoto

        anvelopele de iarna daca nu sunt stocate peste vara corespunzator isi pierd din proprietati.

        Am constatat-o pe pielea mea. Nu am avut loc in boxa sa mai pun 4 anvelope si le-am lasat in balcon peste vara. Cred ca din cauza temperaturilor mari a aparut un proces de vulcanizare/coacere astfel ca acum cand le-am folosit pe zapada/gheata nu au mai fost la fel de eficiente ca anul trecut. De fapt se simte si la pipait nu mai sunt la fel de moi ca si acum un an la aceleasi temperaturi scazute.

        Deci, daca doriti nu numai sa respectati legea dar sa si aveti anvelope de iarna care sa se comporte bine iarna, ar fi bine sa le depozitiati intr-un spatiu racoros peste vara.
      • +2 (2 voturi)    
        Scrie pe ele :) (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:00)

        Teslaman [anonim] i-a raspuns lui Tiroidita Hashimoto

        Anvelopele au data fabricarii pe ele. Verificati aceasta data cand cumparati anvelope noi, s-ar putea sa le gasiti la un pret mic dar sa fie mai vechi de 3 ani. Dupa 3 - 4 ani materialul isi pierde calitatile.
        Nota: este adevarat ca scopul principal al anvelopelor de iarna este de a avea o aderenta cat mai buna in conditii de frig si sunt recomandatae cand temperaturile scad sub 7 grade Celsius (chiar daca nu este zapada).

        Consider masura foarte buna, persoanele care nu au masinile echipate corespunzator in perioada de iarna reprezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic.
  • +2 (2 voturi)    
    Germania vs Romania (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:40)

    noodles [utilizator]

    Hop si la noi. Diferenta este ca :
    1. Drumurile nu se compara (nu relansez discutia)
    2. In Germania amenda este de 40 de euro la salarii de aprox 1500 - 2000 net in medie (traiesc aici, stiu ce vorbesc). In Romania pleaca de la 500 de euro ?
    O tara condusa de niste dobitoci
    • 0 (0 voturi)    
      Amenda e de 20 de euro in DE, (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:20)

      zwilling [anonim] i-a raspuns lui noodles

      40 este doar daca ai facut si accident. Dar asta-i doar amenda! Factura pentru deblocarea strazii face diferenta ;)
  • +1 (1 vot)    
    lamuriri? (Joi, 27 ianuarie 2011, 0:58)

    Mircea [anonim]

    Ma lamureste si pe mine cineva? Anvelopele masinii mele (hai, ca pot sa-i zic asa, ca are caroserie, motor si cinci locuri - basca volan si cateva pedale acolo) sunt de 12. De ani de zile, manat de grija mea, nu de a vreunei legi, am cautat anvelope de iarna si toata lumea zice ca se fabrica doar de la marimea 13 in sus. Intrebari intrebatoare: 1 - E adevarat? 2 - Anvelopele sunt, cica, all seasons. Ma amendeaza sau nu daca circul cu ele?
    • +1 (1 vot)    
      posibil.... (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:26)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      sa nu gasesti strict de iarna (cele cu marcaj M+S si fulg de nea), in schimb mai mult ca sigur vei gasi All-Seasons (cu marcaj M+S), deci esti OK in ochii legii.
      bafta!
  • 0 (2 voturi)    
    ce as fi eu curios (Joi, 27 ianuarie 2011, 1:28)

    Dan [anonim]

    Lasam deoparte aberatia cu legarea cauciucurilor de iarna de zapada, sau polei sau alte fenomene meteo ( de fapt, doar temperatura conteaza, asa cum au subliniat mai multi ante-vorbitori ).
    Ce as fi eu curios, daca au stiut sa stabileasca amenzi pentru mine, care fac accident cu gume de vara pe zapada, nu ar fi fost fair, in spiritul si litera legii, ca in cazul in care imi pun gume de iarna si totusi derapez, sa-i amendeze pe aia care au drumul in ingrijire ? Si daca tot au pus amenzi pentru derapajul de iarna, de ce nu si pentru cel de vara ??
    • +1 (1 vot)    
      Dane, din pacate (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:37)

      strubex [anonim] i-a raspuns lui Dan

      la noi legile sunt facute pentru a amenda cetateanul. Imi povestea cineva cum a vazut o chestie simpla dar desteapta. Nu la noi. In Israel. A vazut un parc public cum a prins contur, a fost platata iarba, lasat un an de zile, dupa care au facut aleile exact pe traseele batucite.

      Eu pot sa va dau multe exemple de parcuri de la noi care au aleeile astfel trasate incat pur si simplu te exaspereaza, facute ca multe alte lucruri la noi, sa te tracaseze. Daca te grabesti si scurtezi drumul pe traseul optim pe care ar fi trebuit sa fie aleea, hop si organul din boscheti, sa te amendeze ca ai calcat spatiul verde.

      Pe de alta parte, am vazut parcuri publice, e adevarat, in Spania, unde lumea se plimba pe iarba fara probleme, se asezau si isi faceau siesta. Ca parca de asta este parc sa te relaxezi, nu sa te gandesti ce lege ai putea incalca si sa fii pasibil de o amenda.
    • +1 (1 vot)    
      de plictiseala (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:17)

      dl [anonim] i-a raspuns lui Dan

      cat de tare!

      deci e ok sa merg vara cu cauciucuri de iarna :))) dar iarna cu cauciucuri de vara nu... e normal iarna nu e ca vara :))) ... mama ce inteligent sunt :))))
  • +1 (1 vot)    
    cretinisme (Joi, 27 ianuarie 2011, 8:09)

    impartialul [anonim]

    tot nu ati inteles ca nu siguranta posesorilor de autovehicole sau pasagerilor ii mana in cretinismul asta ci doar goana dupa alte taxe, sanctiuni, jumulirea oamenilor de putinii bani pe care-i au?
    • -2 (2 voturi)    
      cum e corect (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:02)

      dl [anonim] i-a raspuns lui impartialul

      te rog, se spune este nu ii.
  • +1 (1 vot)    
    Poate schimbati si titlul... (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:10)

    Twistah [utilizator]

    Cauciucurile de iarna sint obligatorii pe zapada, polei sau gheata, oricind dupa ce intra in vigoare OGU (din 1 noiembrie)
  • +1 (3 voturi)    
    idioti (Joi, 27 ianuarie 2011, 9:32)

    laurentiucat [anonim]

    mentionez ca am cauciucuri de iarna dunlop wintersport 3d si asta le-am luat odata cu masina,iar de vara am bridgestone potenza.merg peste 30.000 de km/an.asta ca sa nu fie nelamuriri.
    1.sunt din sudul tarii unde am avut in noiembrie si decembrie temperaturi de peste 15 grade celsius.
    2.multi cunoscuti de ai mei nu au posibilitatea sa achizitioneze sau nu au posibilitatea de depozitare a unui rand suplimentar de cauciucuri.
    3.in ce tari situate la latitudinea romaniei mai exista o lege ca la noi?

    in concluzie inca o masura tampita luata de niste idioti portocalii.astia in loc sa-si vada de treburile importante se ocupa cu chestii care sa sicaneze populatia si sa creeze nemultumire.
    pe bune daca pricep cat e prostie si cat e rea intentie..dar sunt sigur ca sunt amandoua.
    • +2 (2 voturi)    
      pari baiat destept :) (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:30)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      ma mir ca gandesti asa.....

      in alta ordine de idei, eu ma mir de calculul facut de guvernanti: 4 mil de masini x pretul pentru 4 cauciucuri....
      o parte din oameni au deja cauciucuri, o parte se vor incapatana sa nu cumpere, o parte nu-si vor permite, o parte vor cumpara cauciucuri second aduse de afara, asa ca guvernul va mai strange accize doar pentru o parte (mica)...
      fara sa punem la socoteala ca daca iti cumperi cauciucuri atunci nu-ti mai cumperi altceva... plus cu minus face zero :)
    • +2 (2 voturi)    
      scop (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:47)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      Unicul scop al masurii este incasarea TVA-ului. Asta-i tot si nimic mai mult. din punctul lor de vedere este ok. Daca nu vreti sa le platiti TVA-ul cumparati-le din strainatate.
  • 0 (2 voturi)    
    Unde-i lege, nu-i tocmeala!!! (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:08)

    Dragos [anonim]

    Nu mi se pare corect ca legea sa se aplice incepand cu o data fixa deoarece, anvelopele de iarna se echipeaza pe masina in momentul in care temperatura de afara nu mai depaseste 7 grade, iar in noiembrie este posibil sa fie si 20 de grade...nu e normal sa ma oblige legea sa-mi bat joc de anvelope...lucrez in domeniu si stiu cu ce se "mananca"...
  • -1 (1 vot)    
    Stocuri?? (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:16)

    dragos [anonim]

    Cine vorbeste de stocuri...anul acesta a fost cererea mult mai mare decat oferta din cauza crizei...nu s-au produs anvelope la nivel mondial...cine o sa stea pe ganduri"lasa ca-mi iau la anu anvelope" o sa plateasca cu 50% mai mult decat acum...cele mai bune preturi sunt in aceasta perioada...nu credeti...verificati...cei care v-ati luat anvelope de iarna cautati sa vedeti la ce pret sunt acum aceleasi anvelope.
  • -1 (1 vot)    
    Stocuri (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:16)

    dragos [anonim]

    Cine vorbeste de stocuri...anul acesta a fost cererea mult mai mare decat oferta din cauza crizei...nu s-au produs anvelope la nivel mondial...cine o sa stea pe ganduri"lasa ca-mi iau la anu anvelope" o sa plateasca cu 50% mai mult decat acum...cele mai bune preturi sunt in aceasta perioada...nu credeti...verificati...cei care v-ati luat anvelope de iarna cautati sa vedeti la ce pret sunt acum aceleasi anvelope.
  • -1 (1 vot)    
    Stocuri (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:16)

    dragos [anonim]

    Cine vorbeste de stocuri...anul acesta a fost cererea mult mai mare decat oferta din cauza crizei...nu s-au produs anvelope la nivel mondial...cine o sa stea pe ganduri"lasa ca-mi iau la anu anvelope" o sa plateasca cu 50% mai mult decat acum...cele mai bune preturi sunt in aceasta perioada...nu credeti...verificati...cei care v-ati luat anvelope de iarna cautati sa vedeti la ce pret sunt acum aceleasi anvelope.
  • -1 (1 vot)    
    tva (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:33)

    andu2 [utilizator]

    o parte din tva se returneaza.
  • +1 (1 vot)    
    all-season (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:34)

    Andrei [anonim]

    Pana la urma cauciucurile all-season sunt ok sau nu? Oricum ar fi, daca voi cumpara, le voi cumpara din strainatate doar ca sa nu le platesc lor TVA-ul.
  • +1 (1 vot)    
    Costuri mari de degajare? (Joi, 27 ianuarie 2011, 10:59)

    Mihai [anonim]

    Dar oare de ce sunt asa de mari costurile de degajare a carosabilului? Oare cumva din cauza clientelei? Si dupa ce ca costa cat costa nici nu isi fac treaba cum ar trebui. Incepe vanatoarea de anvelope, nici nu se mai uita politistul la radar, prima data isi arunca ochii la ce fel de anvelopa este pe masina, parca o sa-i vedem pozitionati la portiunile de zapada frecandu-si mainile.
    Cum ramane cu zapada adusa de pe campuri pe portiuni mici, chiar daca soseaua e curata primim amenda?
  • +1 (1 vot)    
    Revolta revoltatilor (Joi, 27 ianuarie 2011, 11:01)

    Mitica [anonim]

    Hmm celor care se inflamează le recomand să se gândească la:

    - berbecii care se opresc în alte maşini, stâlpi, pietoni etc. fiindcă nu pot frâna cum trebuie cu pneurile de vara.

    - berbecii ale căror maşini dansează sinistru pe carosabil.

    - berbecii care rămân înzăpeziţi în mijlocul drumului şi blochează străduţele dintre blocuri.

    Cât despre bani, simplu - nu ai bani să întreţii o maşină - nu conduci. Unde scrie că posesia maşinii este obligatorie? Dacă nu ai bani să iţi cumperi nişte amărâte de cauciucuri, laşi maşina în parcare.

    Mie mi se pare un lucru bun dotarea cu aceste anvelope, fiindcă îi obligă pe iresponsabili să fie mai responsabili şi mai creşte siguranţa traficului.
  • 0 (2 voturi)    
    nu legea trebuie sa na ingrijoreze (Joi, 27 ianuarie 2011, 11:07)

    Drei [anonim]

    Oameni buni,de ce vedeti chestia asta atat de rea?Hai sa o luam logic:de ce oar s-au inventat anvelopele de iarna?pentru o mai buna aderenta pe timpul iernii.Scrie undeva ca trebuie sa fie si zapada ca sa le montam?Nu.Dar cati dintre soferi stiu ca diferenta o face compozitia anvelopei si nu crampoanele?Putini.O anvelopa de iarna se monteaza de la 7 grade in jos,spre minus.De ce?Pentru a se mentine moale si pe timp de ger.Am tot vazut comentarii,15 grade in decembrie si altele asemenea.Cat Dumnezeu a tinut vremea asa?Cateva zile.Va ganditi totusi ca vorbim in primul rand de siguranta noastra ca soferi?Un sofer responsabil este un om gospodar,iarna car si vara sanie,adica isi ia masurile de precautie din timp sa nu raman "surprins" de venirea iernii asa cum raman mai marii nostrii la prima ninsoare.Categoric,legea nu se impunea in cazul oamenilor responsabili.
    Pe de alta parte,e adevarat,nu sunt bani si pentru asta,dar oare va obliga cineva sa le luati in fiecare an?Nu.Va fii o investitie pentru cel putin 4 ani de acum inainte.Per total,priviti asta ca pe un nou pas spre civilizatie,nu ca pe un ciocan in moalele capului,chiar daca suntem in criza.Atata timp cat vrem sa conducem,haideti sa fim responsabili fata de noi ca soferi,fata de cei pa care poate in transportam zilnic si nu in ultimul rand,fata de pietonii care nu stiu ca o anvelopa de vara,la franare pe frig,este echivalent cu un claxon.Pentru ca franare propriu zisa nu o sa existe decat ca zgomot si nu ca efect.
    Un singur lucru trebuia eliminat,anvelopele all season.Ce rost mai are legea daca ei pun in aceeasi situatie 2 tipuri de anvelope cu caracteristici diferite???In fine....sa avem drumuri bune si benzina/motorina ieftina ca aberatii o sa tot fie....
    • +1 (1 vot)    
      all season (Joi, 27 ianuarie 2011, 15:46)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui Drei

      Uita-te la teste: sunt multe anvelope de iarna mai proaste pe orice tip de carosabil (zapada, gheata, apa, uscat) decat unele all-season. In concluzie, daca te uiti ce cumperi, sunt bune si all-season iarna. Mai mult decat atat: o anvelopa de iarna second (40-80 lei si 4 ani) este incomparabil mai proasta decat un all-season nou. Degeaba mai are anvelopa aia de patru ani profilul ok si fulgul pe ea, ca tot sticla se face la frig si se comporta ca una de vara. Iar pe anvelopele all-season nu se pune fulgul (insemnul de iarna) doar ca vor sa mai scrie ceva in plus, ci pentru ca are o compozitie echilibrata intre materialul strict de vara si cel de iarna. Dar, asa cum anvelopele de vara sau de iarna pot fi mai bune (si in general mai scumpe) sau mai putin eficiente, asa sunt si cele all-season. Si, atata vreme cat anvelopa de iarna si cea all-season au fulgul desenat, deci conform producatorului are si caracteristici de iarna, cum ar putea sa dea amenda pentru cea A-S? Daca o testeaza si nu este eficienta, sa dea eventual producatorul in judecata.
  • +2 (2 voturi)    
    O initiativa foarte buna (Joi, 27 ianuarie 2011, 11:49)

    Metec [utilizator]

    Introducerea obligativitatii anvelopelor de iarna pe drumurile cu zapada, polei sau gheata este un lucru de bun-simt si nu vad de ce atata zarva, pentru acest lucru! Numai iarna asta au avut loc niste accidente infioratoare pe autostrazi si pe DN1, insa nimanui dintre cei neafectati nu-i pasa. La aceasta, se adauga blocarea constanta a drumurilor de catre cei inconstienti, care prefera sa faca economii, pe riscul vietii lor si a altora. Imi amintesc de versurile lui Toparceanu, cantate cu talent de Mircea Baniciu: "Cand se ia cate-o masura/Lumea-njura pe agentul sanitar/Si-l intreaba, fara noima:/Ce-ai cu noi, ma? Pentru ce sa dam cu var?"
  • +1 (1 vot)    
    Anvelope Reguli de circulatie (Joi, 27 ianuarie 2011, 13:05)

    AntiM-ulte [anonim]

    Multi ministri au ajuns jalnici agenti de vanzari ai unor firme.Accidentele de pe A1 de acum cateva zile au fost facute cu cauciucuri de iarna.Dar daca trebuie(obligatoriu) sa curatati drumurile de zapada si gheata si nu o faceti de ce aruncati spuza pe soferi.Dati amenzi multe intr-o zi( inainte de 89 era valabila o singura amenda si aia de maxim 200 lei din acea vreme) ,puncte de penalizare,ridicarea carnetului mai aveti sa-i si impuscati penibililor!!!
    • 0 (0 voturi)    
      De ce autoritatile sa fie absolvite de vina? (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:35)

      Goe [anonim] i-a raspuns lui AntiM-ulte

      Da. Legea mi se pare corecta. Pe timp de zapada, gheata mai ales in afara localitatii unde rulezi cu viteza, cauciucurile de iarna te ajtua. Insa asta n-ar trebui sa excluda tragerea la raspundere a autoritatilor in caz ca nu isi fac treaba. Dar ma rog ca la noi la nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    Anvelope "Four Seazon" Sandero? (Joi, 27 ianuarie 2011, 14:29)

    Gie [anonim]

    Am vazut Anvelope marcate "four seazon", sau "4 seazon", in special am vazut la Sandero. Acestea sunt cauciucuri asa zise "All seazon"?
    Structura lor arata diferit de cea a cauciucurilor de iarna sau "S+M". De asta ma intreb daca sunt bune de iarna conform noii legi.

    O parere cat mai autorizata va rog, cred ca mai intereseaza si pe altii raspunsul la aceasta intrebare.

    Multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    super lege (Joi, 27 ianuarie 2011, 15:07)

    Mihai V [anonim]

    aceasta lege chiar imi da sperante ca Romania se indreapta usor-usor catre un stat demn de Uniunea Europeana. cand se discuta despre aceasta lege, ma gandeam ca va ramane fara deznodamant, ca romanul nu are o educatie rutiera minima.eh, uite ca s-a intamplat minunea! ( adoptata de ani de zile de multe state UE). eu deja am 2 randuri de roti la masina, pentru a sunt constient de ce inseamna acest lucru pentru siguranta rutiera.
    totusi, observ ca multi sunt deranjati de ordonanta asta, urla, comenteaza, vocifereaza....paradoxal ca multi dintre acestia au masini foarte scumpe, dar n u ar da cateva milioane pe niste anvelope...concluzia, educatia se face poate face in Romanian numai prin introcerea unor masuri coercitive, altfel...
  • 0 (0 voturi)    
    Cauciucurile de iarna (Joi, 27 ianuarie 2011, 19:21)

    Darius [anonim]

    Daaca citi cu atentie articolul , aceasta lege este facuta tot pentru stat , statul castica 445 milioane numai din TVA plati tot de omul de rand.. . . nu stiu ei cum s amai culega bani pt stat si pt aiai ce strica bani dejaba din parlament
  • 0 (0 voturi)    
    Cauciucurile de iarna iti salveaza VIATA! (Vineri, 28 ianuarie 2011, 9:52)

    m [anonim]

    N-am avut rabdare sa citesc toate comentariile pentru ca m-am ingrozit repejor de tot. Fratilor, nu conteaza cine are stocuri de cauciucuri de iarna si face averi sau cine castiga licitatia la institutiile publice. In Romania mor anual in accidente de circulatie intre 2000 si 3000 de persoane (mai multi decat in razboiul din Afganistan). Faptul ca tu, Giga Petrica, n-ai avut bani de cauciucuri de iarna n-are sa ma incalzeasca deloc dupa ce mi-ai omorat familia!

    Bagati-va mintile in cap, legea asta e probabil singura buna scoasa de handicapatii care ne conduc.

    CUMPARATI-VA CAUCIUCURI DE IARNA SI FOLOSITI-LE IN SEZON!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Toate... (Vineri, 28 ianuarie 2011, 10:08)

    Borcanel [anonim]

    ....masinile noi vin cu cauciucuri all season, deci nu vad care e problema. O sa fie putini aia care o sa fie nevoiti sa si le schimbe.
    Singura problema este ca, cauciucurile all season sunt cele mai proaste, nu fac fata iarna de nici o culoare:)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi