Metrorex: Serviciile de proiectare si consultanta pentru linia de metrou Alexandriei-Voluntari costa 51,6 milioane lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 28 ianuarie 2011, 10:33 Economie | Companii

 documente
(28 Ian 2011) PDF, 501KB
Metrorex a lansat o licitaţie în vederea achiziţionării de servicii de proiectare şi consultanţă pentru pregătirea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de Parteneriat Public Privat pentru constructia liniei de metrou „Magistrala 7. Bragadiru - Alexandriei - Rahova - Piaţa Unirii - Moşilor - Obor - Colentina - Voluntari”. Valoarea estimată a contractului de servicii este de 51.600.000 lei, fara TVA, finanţarea urmând a fi asigurată din cheltuieli de capital – surse proprii, informeaza Metrorex. Durata estimată a contractului de consultanţă este de 36 luni. Durata propusă pentru realizarea lucrărilor şi punerea în funcţiune cu călători a noii linii de metrou va fi de aproximativ 7-8 ani.

Deschiderea ofertelor va avea loc pe 24 martie.

Obiectivul contractului este de a furniza beneficiarului soluţia optimă pentru realizarea în Parteneriat Public Privat a noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic şi cu asigurarea încadrării în timp şi în buget, în condiţiile respectării standardelor de calitate, mediu, sănătate şi securitate a muncii.

Lungimea noii linii magistrale de metrou este de cca 25 km şi va avea 30 de staţii şi un depou. Se estimează că documentaţia şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei să fie elaborate într-un interval de cca 9 luni.

Linia de metrou ce urmează a se realiza va asigura legătura, pe directia Sud Vest-Nord Est a zonei centrale (zona de afaceri, comerţ, administraţie, educaţie, cultură, teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova şi Obor-Colentina.

În acest sens, METROREX va organiza o procedură de atribuire care să asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare, asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică, specializat în domeniul transportului public urban de metrou, pentru pregătirea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de Parteneriat Public Privat.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2630 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    tot asa! (Vineri, 28 ianuarie 2011, 10:57)

    eps [anonim]

    Suntem cea mai tare capitala europeana la transport subteran! Pacat ca jumatate dintre magistrale sunt doar pe hartie. Daca as fi director Metrorex, as deschide un proiect ca metroul sa nu mai faca 7 minute intre Aurel Vlaicu si Pipera.
    • +2 (2 voturi)    
      De acord cu tine (Vineri, 28 ianuarie 2011, 11:41)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui eps

      Merg uneori pe ruta aceasta si vad ca se intampla ca trenul care sta in depou sa inceapa sa ruleze spre linia de plecare, iar cel care sta in tunel sa nu plece inca. Nu inteleg ce fel de semnale sunt, dar cu siguranta sunt de doi bani. La fel si la Eroilor, stai aiurea uitandu-te la ceasurile care indica cat a trecut de cand a plecat ultimul metrou spre Unirii si desi arata ambele mai mult de 2 minute, al tau tot mai asteapta ca nu are verde.

      Vai de solutiile tehnice de la Metrorex, ma intreb aia in Moscova cu trenuri la fiecare minut tot asa stau prin tunele?
      • 0 (0 voturi)    
        Sistemul asta e foarte sigur (Vineri, 28 ianuarie 2011, 13:23)

        Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Andu

        Regulile sunt foarte clare, daca sectorul din fata nu este liber, nu se pot pune pe "verde" semnalele. Poate a fost si un caz izolat in care, chiar daca sectiunea era libera, impegatul de miscare nu a pus suficient de rapid "verde" (care de fapt este "galben" in cazul dat de la Pipera) si trenul a mai stat putin in tunel.
        Oricum, cred ca preferi o asteptare de 30" in locul unor ciocniri frontale sau ajungeri din urma, ca pe la altii....Pana acum la noi nu s-au intamplat accidente la metrou din cauza semnalizarii.
  • -1 (1 vot)    
    titlu eronat (Vineri, 28 ianuarie 2011, 11:04)

    dex [anonim]

    buna ziua - din titlu se intelege ca doar proiectarea tronsonului costa 51 milioane de lei - adica 510 miliarde vechi - sau 10 mil eur... ceea ce este absolut ENORM si IREAL.

    daca am citit articolul si documentul atasat toata investitia pana la finalizare se preconizeaza acum sa fie 51 mil lei - nu doar proiectarea....
    • +1 (1 vot)    
      Din pacate pretul nu e nici enorm, nici ireal (Vineri, 28 ianuarie 2011, 13:00)

      ion [anonim] i-a raspuns lui dex

      Nu, nu este deloc gresit. Si nici enorm. Un tronson de metrou costa enorm. Daca am inteles eu bine, magistrala Drumul taberei-Pantelimon este estimata la 700 de milioane de euro, ca suma totala.

      Si e destul de normal sa fie asa: e vorba de sapaturi nasoale sub pamant, de turnarea unei infrastructuri complicate de rezistenta, etc etc etc

      10 milioane de euro este enorm pentru proiectarea unui astfel de tronson?

      Ganditi-va ca din 10 milioane de euro daca se fac 2 (DOI) kilometri de autostrada. La suprafata pamantului.

      Ca ordin de marime o astfel de magistrala de 25 de km va ajunge la ceva de ordinul a cateva sute de milioane de euro, oricum am sta si am gandi. E cumva normal ca partea de proiectare sa faca cateva procente din valoarea totala a unui proiect de o asemenea complexitate. Din pacate cam astea sunt unitatile de masura.

      Costa, costa al naibii de mult infrastuctura. Dar nu se poate fara ea. Magistrala asta este utila ca si aerul. La fel si cea din Victoriei pana in Otopeni. La fel si cea din drumul Taberei pana in Pantelimon. E singura solutia ca Bucurestiul sa nu moara sufocat in 10-15 ani.
      • 0 (0 voturi)    
        prostii (Sâmbătă, 29 ianuarie 2011, 15:02)

        dinu adrian [anonim] i-a raspuns lui ion

        cate tronsoane si statii sau dat in folosinta in 20 de ani in afara de cele incepute pe timpu lu ceasca?nici una asa ca nu mai vorbi prostii
  • -1 (1 vot)    
    nici o graba (Vineri, 28 ianuarie 2011, 11:04)

    Mazeta [utilizator]

    ee.. serviciile de proiectare si consultanta sa fie platite... planurile de fezabilitate... astea conteaza... constructia efectiva poate sa mai astepte...
  • -2 (2 voturi)    
    proiectare (Vineri, 28 ianuarie 2011, 11:19)

    eu [anonim]

    Metrorex este cumva o firma privata? De unde au ei acesti bani ? Cum poti sa vehiculezi sume uriase de genul 50 mil pentru astfel de proiecte. Doar nu se proiecteaza un intreg oras. Sunt curios cine va fi in spatele firmei care va castiga.. Si proiectul in sine cat va costa? A, nu pot estima fara sa dea cei 50 mil.....
    • +7 (7 voturi)    
      raspuns desteptilor (Vineri, 28 ianuarie 2011, 12:12)

      proiectntul [anonim] i-a raspuns lui eu

      Tu ai idee ce inseamna un proiect de metrou de 25 km- intr-o zona locuita - cu 30 de statii - inclusiv depou ? Gandeste-te doar la numarul de constructii pe sub care va trece metroul si care toate trebuiesc expertizate..

      Dragilor, intr-o societate civilizata, proiectarea inseamna intre 6 si 10 % din Valoarea investitiei,,,nu inteleg dece in RO ar trebui sa o facem cu 1% ?!
      • 0 (0 voturi)    
        de acord cu tine (Vineri, 28 ianuarie 2011, 13:21)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui proiectntul

        dar n-ar trebui sa se termine ce s-a inceput? m-am saturat sa ne plimbam doar cu degetul pe hartie, nu cu metroul.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo! (Vineri, 28 ianuarie 2011, 11:20)

    Cristi [anonim]

    Nu se poate pe deasupra, mergem pe dedesubt.
  • +1 (1 vot)    
    Uitati YouTube cu magistrala (Vineri, 28 ianuarie 2011, 11:48)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    http://www.youtube.com/watch?v=tJC4jYBN5o8&feature=related
  • +5 (5 voturi)    
    Trebuie mai repede (Vineri, 28 ianuarie 2011, 12:12)

    ion [anonim]

    Eu, care locuiesc in Colentina, pot spune ca acest proiect ar fi aur curat pentru oras daca ar fi dus pana la capat. De fapt, asta e valabil pentru toate arterele importante care asigura o iesire/intrare importanta in oras. Trebuie dublate de o linie de metrou, care sa asigure legatura cu zona centrala. Tronsonul asta ar dubla iesirea de Moldova (Colentina) si o iesire importanta spre sud-vest (Alexandria), plus comunicarea unor cartiere importante cu centrul (Colentina sau Rahovei, cartiere de locuit 100% din care oamenii pleaca si se intorc la lucru)

    Absolut acelasi lucru e valabil pentru iesirea de nord (Baneasca-Otopeni) si ea omorata de traficul rutier. Linia e metrou Victoriei-Otopeni e la fel de importanta.

    Multi se uita la 50 de milioane de lei dati pentru proiectare (ceva peste 10 milioane de euro) ca la o suma colosala. Asta e costul a 2 km de autostrada facuti in Romania. Hai sa nu ne mai agitam atat.

    Nu banii ma sperie pe mine, ci termenele foarte, foarte lungi. 3 ani doar proiectarea.. Frate, nu traim 150 de ani precum broastele testoase. Nu se poate mai repede?
  • +1 (1 vot)    
    Procedura de atribuire (Vineri, 28 ianuarie 2011, 13:46)

    Mihai [anonim]

    deci nu va fi nicio licitatie asa cum ar fi normal sa fie. Deja se stie castigatorul care va fi, cel care va da mai multa spaga sau are mai multe pile. Imi place ca deja vor atribui 51 de milioane deci lucrarea poate sa coste 10 mil dar ei vor sa plateasca 51 neaparat. Sa nu uitam contractele aditionale de dupa, alea care umfla pretul de te sperii.
    • 0 (0 voturi)    
      Tu ai citit articolul? (Vineri, 28 ianuarie 2011, 14:54)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      "Metrorex a lansat o licitaţie ...
      Valoarea estimată a contractului de servicii este de 51.600.000 lei, fara TVA..."

      Deci:
      a) va fi licitatie
      b) costul e unul estimat (bineinteles poate fi si mai mare si mai mic, licitatia presupune si depunerea unor oferte)

      Iar in cazul in care cineva castiga, se poate depune contestatie, asa cum se intampla si la alte licitatii.
  • 0 (0 voturi)    
    ??? (Luni, 21 februarie 2011, 8:27)

    bulex [anonim]

    25 de km si 30 de statii????
    Frate pai nici n-apuca sa plece din statie ca trebuie sa opreasca? Cine a facut studiul de fezabilitate???
    Rezulta 1 statie la aprox 840 metri. Pai mai bine mergi pe jos!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri