Nu ştiu dacă a remarcat cineva, dar băieţii de la ENEL au un talent teribil de a-şi bate joc de plătitorii de facturi. Cînd ţi-e lumea mai dragă, taie curentul fără să anunţe. Desigur, pe motiv că au lucrări în zonă. Şi se întîmplă, astfel, ca trei zile pe săptămînă, să nu poţi face nimic în casă. Exemplu concret: săptămîna trecută, în zona Iancului, ENEL a avut lucrări. Două zile, n-am avut curent. Mai grav, timp de trei zile, n-am avut nici net. Din cauză că pana de curent a ars nişte echipamente ale RDS.

Nu-i bai că se taie curentul, că au lucrări, dar ar fi indicat ca ENEL să mai şi anunţe. Potrivit băieţilor din call-center, se anunţă pe site şi în presă. Potrivit site-ului şi presei, nu anunţă nimeni nimic. Eu nu cumpăr ziare, de exemplu, deci nu am cum să aflu. Pe site-urile de ştiri, nu stă nimeni să caute întreruperile programate. Iar pe site-ul ENEL, anunţurile privind lucrările se fac după ce s-a tăiat curentul.

Săptămîna trecută, de exemplu, PDF-urile de pe enel.ro anunţau lucrări vechi. Nimic legat de ce se întîmplă în ziua cu pricina. Însă au am altă jelanie: nu cred că sînt obligat eu, plătitorul de facturi la ENEL, să caut pe site-ul lor zilele în care va pica lumina. Dimpotrivă, consider că e obligaţia lor să mă anunţe. N-am pretenţia să mă sune, dar ar fi cel puţin de bun-simţ să vină cineva să lipească pe uşa blocului o hîrtie prin care să fie lumea anunţată să-şi scoată aparatura din priză.

N-ai cu cine. Şi mai nasol e cînd suni, le explici că a crăpat şi ţi se spune că, fiind o sesizare singulară în bloc – desi tot blocul e pe întuneric -, se va rezolva cam în 12 ore. Dacă ar mai suna cineva din bloc, s-ar rezolva cam în patru ore. E de domeniul fantasticului. Avînd în vedere că telefonul fix, în cazul meu, pe RDS, funcţionează doar dacă merge switch-ul din scară (practic, dacă se ia curentul, switch-ul se închide, la revedere!, net şi telefon – ambele-s pe acelaşi cablu), că mulţi abonaţi Romtelecom au telefoane alimentate la priză, că cei tineri, cu mobile, sînt la muncă, iar bătrînii nu prea au celulare, eşti condamnat să rămîi în beznă.

Ăsta e doar unul dintre aspecte. Adevărata bătaie de joc e la facturare. Cele douăsuteşaptezecişinouădemiişasesutepatruzecişiopt de tipuri de abonamente, cu tarife diferite, sînt un adevărat coşmar. Ai facturi lunare de 20 de lei, iar la trei luni, vine bucuria: 250 de lei de dat în plus. Se cheamă regularizare, că angajaţilor ENEL le este lene să vină lunar să citească contoarele. Plus, plăteşti oricum cît vor ei, nu cît consumi tu.

Eu, de exemplu, mă întreb de ce-mi vine regularizarea de 250 de lei, cînd în afară de frigider şi două laptopuri, doar seara mai funcţionează maximum două becuri. Ah, că dau dimineaţa drumul la aerul condiţionat, e partea a doua, că o dată pe săptămînă se pune în funcţiune maşina de spălat pentru jumătate de zi, e partea a treia. Dar, la regularizare, vin aceleaşi facturi şi vara, şi iarna. Iar vara trecută, de exemplu, aerul condiţionat a funcţionat cel puţin 12 ore pe zi. Nu, sîntem noi imbecili, că nu înţelegem sistemul ENEL, nu-i aşa?

Ce-i drept, pentru ENEL e un business sănătos. În fond, de aia e bine să ai monopol, că încasezi cîţi bani vrei tu. Oricum, fraierii ăia care plătesc n-au cum să schimbe providerul de electricitate. Hăhă, ţeapă, bă, proştilor!

Să ne iubim ţara, zic!

Citeste si comenteaza pe Subiectiv.