CNADNR a incheiat noua contracte de un miliard de lei, fara TVA, pentru reabilitarea a 400 de kilometri de drumuri nationale

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 1 februarie 2011, 18:06 Economie | Companii

Drumuri romanesti
Foto: Hotnews
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a incheiat intr-o singura zi noua contracte de reabilitare a drumurilor nationale. In total vor fi cheltuiti circa un miliard de lei, fara TVA, pentru aproape 400 de kilometri de drum. Fericitele castigatoare ale licitatiilor sunt companii obisnuite sa incheie contracte cu CNADNR, printre acestea aflandu-se firmele controlate de renumitii "regi ai asfaltului", precum Dorin Umbrarescu sau Nelu Iordache. Din acestea, doua lucrari au fost atribuite grupului austriac de constructii Strabag, care este, de asemenea, un castigator frecvent al licitatiilor organizate de CNADNR. Durata celor noua contracte este de 24 de luni, la care se adauga 24 de luni de garantie. Potrivit Companiei Nationale, lucrarile sunt finantate in proportie de 69,25% prin fonduri europene. Vedeti in text care sunt drumurile care urmeaza sa fie reabilitate si valorile contractelor.

CNADNR incheiat, luni, 31 ianuarie, trei contracte de executie lucrari pentru reabilitare DN 24, de la limita de judet dintre Galati si Vaslui pana la Crasna, si DN 24 B, intre Crasna si Albita. Contractele au fost castigate de SC Spedition UMB SRL, firma controlata de omul de afaceri Dorin Umbrarescu. Lucrarile sunt finantate de Comisia Europeana in proportie de 69,25%.

  • Lotul 1-DN 24 km 51+000 (limita dintre judetele Galati si Vaslui)-DN 24 KM 90+000, are o lungime de 39 de kilometri. Valoarea contractului este de 74,6 milioane de lei fara TVA, din care 51,2 milioane de lei constituie finantare nerambursabila.
  • Lotul 2 DN 24 km 90+000-KM 105+170 (localitatea Crasna) si DN 24B km 0+000-KM 22+000 are o lungime de 37 de kilometri. Valoarea contractului este de 79,19 milioane de lei, fara TVA din care 54,4 milioane de lei constituie finantare nerambursabila.
  • Lotul 3 DN 24B km 22+000-KM 47+881 (Vama Albita) are o lungime de 25,8 kilometri. Valoarea contractului este de 71,2 milioane de lei fara TVA, din care 48,8 milioane de lei reprezinta finantare nerambursabila.

Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Firma acestuia se ocupa de lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la  15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este  estimata la 238 milioane euro.

Curtea de Conturi a constatat in 2008 ca CNADNR a efectuat plati ilegale pentru constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Mai multe amanunte aici.

Tot luni a fost incheiat contractul de executie lucrari pentru constructia variantei de ocolire Caracal. Acesta a fost câstigat de firma Romstrade SRL, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache. Proiectul este finantat de Comisia Europeana in proportie de 69,25% prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.
  • Valoarea lucrarilor este de 44,4 milioane de lei fara TVA, din care 30,3 milioane de lei lei constituie finantarea nerambursabila a Comisiei Europene, diferenta pâna la valoarea totala fiind asigurata de la Bugetul de stat.
  • Proiectul vizeaza constructia a 10,35 kilometri de drum, a unui pod si a 14 podete, fiind complementar celui de reabilitare a Drumului National 6 Alexandria-Craiova. "Aceste lucrari vor duce la cresterea vitezei de deplasare de la 25 kilometri pe ora în acest moment, când DN 6 traverseaza municipiul Caracal, la 100 kilometri pe ora", sustine CNADNR.

Si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor.

De asemenea, pe 31 ianuarie, au fost incheiate inca trei contracte de executie lucrari pentru reabilitarea DN 6, intre Alexandria si Craiova. Contractele au fost castigate, prin licitatie deschisa, de catre firmele Saphir Structures, Romstrade-Ezentis-Euroconstruct Trading 98 SRl si Secol SPA-Secol Romania SRL si sunt finantate cu fonduri europene in proportie de 69,25%.

  • Lotul 1 DN6 Alexandria-Craiova, de la KM 90+190 la KM 132+435. Portiunea reabilitata are o lungime de 42,2 km. Lucrarea a fost castigata de Saphir Structures 1991. Valoarea contractului este de 140,6 milioane de lei, fara TVA, din care 96,9 milioane de lei constituie finantare nerambursabila.
  • Lotul 2 DN6 Alexandria-Craiova, de la KM 132+435 la km 185+230. Lucrarea a fost castigata de Romstrade-Ezentis-Euroconstruct Trading 98 SRl. LIngimea lotului este de 52,8 km, iar valoarea contractului se ridica la 119,3 milioane de lei fara TVA, din care 82,2 milioane de lei finantare nerambursabila.
  • Lotul 3 DN 6 Alexandria-Craiova, de la km 185+230 la km 222+182. Firma care a castigat lucrarea este Secol SPA-Secol Romania SRL. Lungimea lotului de reabilitat este de 36,9 km, iar valoarea contractului este de 136,5 milioane de lei fara TVA, din care 94,1 milioane de lei finantare nerambursabila.

Luni a fost incheiat un contract de executie lucrari si pentru reabilitarea DN 14 ( Sibiu – Medias – Sighisoara) cu firma STRABAG AG. Proiectul vizeaza reabilitarea a 79 km de drum national. Primul segment se întinde de la Sibiu la Medias între km 3 + 500 si km 51 + 100, iar cel de-al doilea de la Medias pâna la Sighisoara, între km 57 + 500 si km 89 + 400.
Valoarea contractului este de 162,8 milioane de lei fara TVA. Finantarea este asigurata de Banca Europeana de Investitii. Durata de proiectare si executie este de 24 de luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie.

Tot cu STRABAG a fost semnat un contract de reabilitare a drumurilor nationale DN 15 si DN 15A. Proiectul vizeaza reabilitarea a 71,4 km de drum national. Astfel, portiunea de drum reabilitat pe DN 15A (Reghin – Saratel) se întinde de la km 0 + 000 la km 46 + 597, iar pe DN 15 (TgMures – Reghin) de la km 78 + 800 pâna la km 103 + 700.
Valoarea contractului este de 162,9 milioane de lei fara TVA. Finantarea este asigurata de Banca Europeana de Investitii. Durata contractului este de 24 de luni pentru proiectare si executie, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie.

Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro.
CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

  • CNADNR inregistra la data de 31 decembrie 2010, datorii catre alte societati de 1.725.495.122 lei (410 milioane de euro), fiind astfel unul dintre marii datornici catre mediul privat. Compania Spedition UMB care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti are de recuperat cea mai mare suma: 451 de milioane de lei (107  milioane euro). Pe locul doi in topul firmelor care au de primit cei mai multi bani se afla compania Bechtel care se ocupa de constructia autostrazii  Transilvania cu suma de 407 milioane de lei (96 milioane euro), pe locul trei aflandu-se Romstrade cu 289 milioane de lei (68 milioane euro).

Cititi aici mai multe despre banii pe care trebuie sa-i primeasca firmele de la CNADNR.​


Citeste mai multe despre   










7515 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Ar fi cateva intrebari... (Marţi, 1 februarie 2011, 18:25)

    deno [anonim]

    ~500eu/metru de drum? Nu e cam scump? La pretul asta se vinde metrul patrat la apartamente.

    daca "compania nationala" are datorii de 410 mil euro de anul trecut, cine mai pune botul anul asta?
  • +3 (5 voturi)    
    2 ani garantie :)? (Marţi, 1 februarie 2011, 18:34)

    Lucian* [utilizator]

    nu pot sa zic decat PENIBIL!
    De ce nu garantie de 10 ani ca si in alte tari?
    Pe termen lung economia ar fi foarte clara.
    • +4 (6 voturi)    
      ?? (Marţi, 1 februarie 2011, 19:59)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      in care tari e garantie de 10 ani la drumuri? din câte stiu eu, garantia in UE e de 2 ani...
      • 0 (0 voturi)    
        care tari? (Miercuri, 2 februarie 2011, 11:26)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        in Franta si Germania se dau garantii de 10 ani la drumuri.
        Dareste posibil ca Lexus (mai jos) sa fi zis prolema reala.
    • 0 (0 voturi)    
      pt ca e reabilitare (Marţi, 1 februarie 2011, 23:23)

      Lexus [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      ...si nu constructie!
      ...poti sa dai 10 ani cand refaci terasamentul si "fundatia" drumului...adica, se decoperteaza 2m si se reface ....da, atunci poti da 10 ani garantie!
  • +1 (3 voturi)    
    Preţ de km de autostradă... (Marţi, 1 februarie 2011, 19:46)

    Adrian [anonim]

    ... cum este posibil să reabilităm drumuri naţionale la preţuri de construcţie de autostradă de la 0? Cineva ne fură cu nesimţire (bine, sunt mulţi care ne fură cu nesimţire). Lucrurile vor rămâne însă aşa, 2 săptămâni ne vom agita pe net după care caravana îşi vede de drum.
    • 0 (0 voturi)    
      Da' autostrada, doamna, cat e autostrada?! (Marţi, 1 februarie 2011, 22:08)

      Inginer CFDP [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Intre 5 si 6 cai. Adica milioane de euro, fara lucrari de arta.

      Stiu, te-ai incurcat in zerorui. Se poate intampla oricui.
    • -1 (1 vot)    
      Uite asa (Marţi, 1 februarie 2011, 22:23)

      dragoshenko [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Lasa ma ca sunt bani de drumuri! Ce daca au pret de autostrada noua? Daca se termina banii se mai taie niste pensii si salarii nesimtite acolo, se mai pune o taxa de lux pe paine, o acciza pe aer (sau taxa de poluare, dupa principiul: respiri-deci poluezi) si gata, se fac rost de bani pentru drumuri. Doar n-o sa ramana bietii asfaltatori fara bani ca nu are lumea ce manca!
      Mi tineti minte: "Aici sunt banii dumneavoastra"?
      E sloganul aluia de e cica presedinte.
  • +4 (4 voturi)    
    500 euro/mp De unde rezultatul asta? (Marţi, 1 februarie 2011, 20:40)

    mihai [anonim]

    Cum ai calculat cifra asta? Este intre 75 si 125/ mp Nu uita ca drumul are si latime nu numai lungime.
  • +1 (3 voturi)    
    Medias-Sighisoara (Marţi, 1 februarie 2011, 21:45)

    Io [anonim]

    Acuma 2 ani am trecut pe aceasta portiune de drum. Si era excelenta. Chiar s-a stricat asa de tare incat trebuie reabilitata din nou? Daca e asa, atunci clar ca reabilitarea de dinainte s-a facut cu ghilimele!
  • +1 (3 voturi)    
    coruptie (Marţi, 1 februarie 2011, 21:55)

    i [anonim]

    La CNADNR e cea mai mare coruptie din Romania. Stiu pentru ca am lucrat in domeniu. :D
    • +2 (2 voturi)    
      unde si cum i-ati denuntat? (Miercuri, 2 februarie 2011, 9:36)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui i

      vad ca sunteti revoltat de atata coruptie, deci cred ca i-ati denuntat pe corupti. v-as ruga sa ne dati si noua informatii despre cum ati facut denuntul.

      informatiile astea sunt foarte utile pentru ca multi români s-au saturat de coruptie, insa nu au curajul sa-i denunte pe corupti, ceea ce face sa avem o tara corupta fara corupti.
  • 0 (0 voturi)    
    Drumari. (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:07)

    cristoiu [anonim]

    Statul (compania de specialitate) organizeaza licitatii pentru construirea si repararea de drumuri.Firmele castigatoare sunt catalogate de media ca apartinand unor apropriati ai partidelor,de regula ai partidelor de guvernamant.Nu am citit de firme neutre politic,care sa nu castige licitatii din aceasta cauza.Posibil sa nu fie asa ceva.In aceasta eventualitate ,firmele,ca sa aiba de lucru,sunt nevoite sa mituiasca organizatorul de licitatii.Odata mituit,acesta este nevoit sa accepte si lucrari de proasta calitate.Din tot ce am scris,rezulta ca problema este la cel care da banii.Nu ar fi bine ca toata lumea (media,opozitie,economisti,analisti,organe ale statului etc. ) sa se concentreze numai pe acestia?Alergand dupa mai multi iepuri nu facem decat sa imprastiem respunderea.Prima prevedere in fisa postului unui responsabil trebuie sa fie desfacerea contractului de munca pentru orice relatie nereglementata cu constructorul.
  • 0 (0 voturi)    
    PSD Arges este cel mai tare !!! (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:09)

    om [anonim]

    Un judet cu conducere PSD-ista are cele mai tari drumuri.In Arges se fac cele mai dure probe de rezistenta ale tuturor mijloacelor auto ce se deplaseaza in special pe ruta Pitesti - Campulung.Cine nu crede sa se imbarce sa-si umple cardul cu bani de service auto si sa parcurga cel mai tare traseu offroad pe un drum national. Bravo guvernanti ! Cea mai adevarata groapa are un metru diametru si daca intri in ea nici nu mai poti sa iesi din masina daramite sa mai iasa si masina din ea.Asteptam ca toate gropile sa capete aceleasi dimensiuni si apoi mergem pe camp.CNADNR nu exista in Arges!!!Deci nu are cum sa atribuie un contract in veci, deci nu are cine sa repare drumurile, deci nu are cine sa ia spaga,deci nu exista coruptie,deci suntem in UE exemplu de corectitudine!!! Asa va vreau osteni mei!!!
    • 0 (0 voturi)    
      dacia (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:48)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui om

      Pai normal ca e cel mai prost drum acolo.
      Pista respectiva a fost proiectata de specialiastii comunisti ca si autostrada cum au vazut ei dupa vizita din RDG, dar evident adaptata la specificul romanesc ( 1 banda/sens, imbinari proaste intre dale, ciment de calitate indoielnica). Nereparata niciodata in ultimii 30 de ani !!!
      A iesit ce se vede... nu e de mirare ca Dacia a inceput sa fabrice autovehicule 4x4, tinand cont de cum arata drumul pana la fabrica lor !!
  • 0 (0 voturi)    
    la intalnirea indicatorului aveti obligatia ... (Miercuri, 2 februarie 2011, 15:33)

    Nicky [anonim]

    Ce obligatii revin conducatorilor auto la intalnirea indicatorului din imaginea alaturata ?


    a sa acorde prioritate vehiculelor care circula din sens opus;
    b sa ocoleasca centrul gropii si sa circule cat mai aproape de marginea ei;
    c sa acorde prioritate de dreapta;


    a Prioritate pentru circulatia din sens invers;
    b Intersectie cu gropi;
    c Sfarsitul drumului cu prioritate.


    a opriti autovehiculul, fara a depasi indicatorul, va asigurati ca nu ramaneti cu masina rupta in doua, apoi traversati pe cat de incet posibil sau in caz contrar pe jos;
    b traversati cu viteza redusa, dupa ce v-ati asigurat in prealabil ca nu ramaneti cu masina blocata;
    c nicio obligatie; indicatorul nu vi se adreseaza voua;


    a sa circulati cu atentie marita, pentru a evita pericolele asupra carora sunteti avertizat;
    b sa circulati cu viteza redusa, deoarece urmeaza o intersectie deosebit periculoasa;
    c sa circulati cu lanturi antiderapante; "conditii meteo nefavorabile".
  • 0 (0 voturi)    
    Garantia drumurilor !!! (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 22:58)

    Kraft [anonim]

    Dupa ceva cercetari facute de mine (lucrez in acest domeniu "al drumurilor"), nici o firma nu poate oferi o garantie mai mare de 24 luni, cauzele ar fi :

    - conditiile meteo 40%

    - drumurile inexistente destinate traficului greu (camioane de tonaj mare) 40%

    - dezapezirea pe timpul de iarna 13% (calitate foarte slaba)

    - lipsa drumuri autovehicule agricole 2%

    - soferi 1%

    - altele motive 4% (erori de catitati AB2/Binder/Uzura)


    cei care credeti ca sunteti mai buni in aceste calcule va rog sa imi raspundeti la acest coment


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version