Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a incheiat intr-o singura zi noua contracte de reabilitare a drumurilor nationale. In total vor fi cheltuiti circa un miliard de lei, fara TVA, pentru aproape 400 de kilometri de drum. Fericitele castigatoare ale licitatiilor sunt companii obisnuite sa incheie contracte cu CNADNR, printre acestea aflandu-se firmele controlate de renumitii "regi ai asfaltului", precum Dorin Umbrarescu sau Nelu Iordache. Din acestea, doua lucrari au fost atribuite grupului austriac de constructii Strabag, care este, de asemenea, un castigator frecvent al licitatiilor organizate de CNADNR. Durata celor noua contracte este de 24 de luni, la care se adauga 24 de luni de garantie. Potrivit Companiei Nationale, lucrarile sunt finantate in proportie de 69,25% prin fonduri europene. Vedeti in text care sunt drumurile care urmeaza sa fie reabilitate si valorile contractelor.

Drumuri romanestiFoto: Hotnews

CNADNR incheiat, luni, 31 ianuarie, trei contracte de executie lucrari pentru reabilitare DN 24, de la limita de judet dintre Galati si Vaslui pana la Crasna, si DN 24 B, intre Crasna si Albita. Contractele au fost castigate de SC Spedition UMB SRL, firma controlata de omul de afaceri Dorin Umbrarescu. Lucrarile sunt finantate de Comisia Europeana in proportie de 69,25%.

  • Lotul 1-DN 24 km 51+000 (limita dintre judetele Galati si Vaslui)-DN 24 KM 90+000, are o lungime de 39 de kilometri. Valoarea contractului este de 74,6 milioane de lei fara TVA, din care 51,2 milioane de lei constituie finantare nerambursabila.
  • Lotul 2 DN 24 km 90+000-KM 105+170 (localitatea Crasna) si DN 24B km 0+000-KM 22+000 are o lungime de 37 de kilometri. Valoarea contractului este de 79,19 milioane de lei, fara TVA din care 54,4 milioane de lei constituie finantare nerambursabila.
  • Lotul 3 DN 24B km 22+000-KM 47+881 (Vama Albita) are o lungime de 25,8 kilometri. Valoarea contractului este de 71,2 milioane de lei fara TVA, din care 48,8 milioane de lei reprezinta finantare nerambursabila.

Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Firma acestuia se ocupa de lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro.

Curtea de Conturi a constatat in 2008 ca CNADNR a efectuat plati ilegale pentru constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Mai multe amanunte aici.

Tot luni a fost incheiat contractul de executie lucrari pentru constructia variantei de ocolire Caracal. Acesta a fost câstigat de firma Romstrade SRL, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache. Proiectul este finantat de Comisia Europeana in proportie de 69,25% prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

  • Valoarea lucrarilor este de 44,4 milioane de lei fara TVA, din care 30,3 milioane de lei lei constituie finantarea nerambursabila a Comisiei Europene, diferenta pâna la valoarea totala fiind asigurata de la Bugetul de stat.
  • Proiectul vizeaza constructia a 10,35 kilometri de drum, a unui pod si a 14 podete, fiind complementar celui de reabilitare a Drumului National 6 Alexandria-Craiova. "Aceste lucrari vor duce la cresterea vitezei de deplasare de la 25 kilometri pe ora în acest moment, când DN 6 traverseaza municipiul Caracal, la 100 kilometri pe ora", sustine CNADNR.

Si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor.

De asemenea, pe 31 ianuarie, au fost incheiate inca trei contracte de executie lucrari pentru reabilitarea DN 6, intre Alexandria si Craiova. Contractele au fost castigate, prin licitatie deschisa, de catre firmele Saphir Structures, Romstrade-Ezentis-Euroconstruct Trading 98 SRl si Secol SPA-Secol Romania SRL si sunt finantate cu fonduri europene in proportie de 69,25%.

  • Lotul 1 DN6 Alexandria-Craiova, de la KM 90+190 la KM 132+435. Portiunea reabilitata are o lungime de 42,2 km. Lucrarea a fost castigata de Saphir Structures 1991. Valoarea contractului este de 140,6 milioane de lei, fara TVA, din care 96,9 milioane de lei constituie finantare nerambursabila.
  • Lotul 2 DN6 Alexandria-Craiova, de la KM 132+435 la km 185+230. Lucrarea a fost castigata de Romstrade-Ezentis-Euroconstruct Trading 98 SRl. LIngimea lotului este de 52,8 km, iar valoarea contractului se ridica la 119,3 milioane de lei fara TVA, din care 82,2 milioane de lei finantare nerambursabila.
  • Lotul 3 DN 6 Alexandria-Craiova, de la km 185+230 la km 222+182. Firma care a castigat lucrarea este Secol SPA-Secol Romania SRL. Lungimea lotului de reabilitat este de 36,9 km, iar valoarea contractului este de 136,5 milioane de lei fara TVA, din care 94,1 milioane de lei finantare nerambursabila.

Luni a fost incheiat un contract de executie lucrari si pentru reabilitarea DN 14 ( Sibiu – Medias – Sighisoara) cu firma STRABAG AG. Proiectul vizeaza reabilitarea a 79 km de drum national. Primul segment se întinde de la Sibiu la Medias între km 3 + 500 si km 51 + 100, iar cel de-al doilea de la Medias pâna la Sighisoara, între km 57 + 500 si km 89 + 400.

Valoarea contractului este de 162,8 milioane de lei fara TVA. Finantarea este asigurata de Banca Europeana de Investitii. Durata de proiectare si executie este de 24 de luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie.

Tot cu STRABAG a fost semnat un contract de reabilitare a drumurilor nationale DN 15 si DN 15A. Proiectul vizeaza reabilitarea a 71,4 km de drum national. Astfel, portiunea de drum reabilitat pe DN 15A (Reghin – Saratel) se întinde de la km 0 + 000 la km 46 + 597, iar pe DN 15 (TgMures – Reghin) de la km 78 + 800 pâna la km 103 + 700.

Valoarea contractului este de 162,9 milioane de lei fara TVA. Finantarea este asigurata de Banca Europeana de Investitii. Durata contractului este de 24 de luni pentru proiectare si executie, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie.

Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro.

CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

  • CNADNR inregistra la data de 31 decembrie 2010, datorii catre alte societati de 1.725.495.122 lei (410 milioane de euro), fiind astfel unul dintre marii datornici catre mediul privat. Compania Spedition UMB care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti are de recuperat cea mai mare suma: 451 de milioane de lei (107  milioane euro). Pe locul doi in topul firmelor care au de primit cei mai multi bani se afla compania Bechtel care se ocupa de constructia autostrazii  Transilvania cu suma de 407 milioane de lei (96 milioane euro), pe locul trei aflandu-se Romstrade cu 289 milioane de lei (68 milioane euro).

Cititi aici mai multe despre banii pe care trebuie sa-i primeasca firmele de la CNADNR.​