AUDIO ​Emil Boc a invitat China sa investeasca in autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 4 februarie 2011, 16:00 Economie | Companii

China Town
Foto: HotNews.ro
​Premierul Emil Boc a invitat oamenii de afaceri chinezi sa investeasca in Romania intr-o serie de proiecte care vor fi realizate in parteneriate public  private, precum autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti. Oferta a fost lansata in cadrul unei intalniri intre premier si reprezentanti ai statului  chinez, cu ocazia noului an chinezesc. Potrivit unor surse participante la eveniment, Emil Boc le-a propus oamenilor de afaceri din China sa investeasca si  in hidrocentrale, centuri ocolitoare, aeroporturi, spitale, lucrari de irigatie si in mediu. Premierul le-a mai spus ca usile ministerelor sunt deschise in  vederea dezvoltarii unor astfel de parteneriate. Vezi in text ce le-a spus premierul chinezilor.



Fragmente din discursul premierului in fata chinezilor

  • Guvernul a reusit in partea finala a anului trecut sa adopte o lege extrem de importanta pentru ce inseamna dezvoltarea economica si pentru ce inseamna  colaborarea cu partenerii de afaceri chinezi. Ma refer la legea Parteneriatului Public Privat, o lege care foloseste o alta oportunitate de dezvoltare,  pentru ca sunt bani de la buget, niciodata suficienti, sunt bani din fonduri europene, si acestia limitati, dar exista o resursa extraodinara pe care tara o  are de-aici inainte pentru a fructifica initiativa privata si nevoia de modernizare a acestei tari in foarte multe domenii, punand impreuna nevoia de  modernizare a tarii si cu sustinerea capitalului privat care isi cauta investitii intr-o tara precum Romania.
  • De aceea, din domeniul energiei, de la hidrocentrale de amploare la cele de mai mica amploare la investitiile de infrastructura rutiera, de la centuri  ocolitoare, daca e sa vorbim de Bucuresti, sau de autostrazi, Comarnic- Brasov, sau Sibiu- Pitesti, si alte tronsoane de autostrada,  de la aeroporturi la  spitale, la lucrari de irigatii sau la alte investitii din domeniul mediului, toate aceste domenii sunt deschise de-acum inainte pentru adevarate  parteneriate si colaborari intre oamenii de afaceri din China si autoritatile publice nationale si locale din Romania.
  • Profit de aceasta ocazie pentru a va lansa o oferta sau o invitatie mai bine spus, deschisa, de prietenie, de a participa la aceste proiecte de modernizare a Romaniei. Sunteti bineveniti, aveti deschise usile ministerelor de resort, la ministerul economiei, dar si la alte ministere care gestioneaza astfel de  proiecte... Sunt convins ca si la nivelul autoritatilor locale, consilii judetene, consilii locale, primarii, vom gasi aceeasi disponibilitate ca si pentru obiective de interes local sa dezvoltam parteneriatul nostru. Pentru ca aceste relatii economice sunt o continuare a excelentelor relatii politice, sociale, culturale pe care le avem de atata vreme.

Problemele de finantare la autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti

Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste parteneriatul public-privat. Este vorba de lucrarile de la tronsonul Bucuresti-Brasov. Consortiul  Vinci-Aktor ar trebui sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri.

  • In ceea ce priveste autostrada Sibiu-Pitesti, autoritatile se chinuie sa gaseasca surse de finantare. Este singurul tronson din coridorul Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta pentru care nu au fost identificate, pana acum, surse de finantare. Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene, insa finantarea pentru tronsonul Sibiu-Pitesti este foarte dificila din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro. Romania a cerut finantare de la Comisia Europeana si pentru tronsonul Pitesti-Sibiu, insa nu a venit niciun raspuns favorabil in acest sens.

Controversele Legii PPP

Despre parteneriatul public-privat se vorbeste inca din 2003, insa abia dupa sapte ani, s-a reusit aprobarea unei legi in acest sens, intrand in vigoare in octombrie 2010. In cele din urma, Legea PPP a fost publicata in Monitorul Oficial la 5 octombrie 2010.

"Am incercat sa invatam din greselile facute de alte tari: O idee buna daca este pusa in aplicare prost, mai bine nu o aplici. Parteneriatul public-privat deschide, din pacate, supapa practicilor neloiale, iar acest aspect trebuie eliminat din start", a declarat Andreea Vass, consilierul premierului Emil Boc, in cadrul unei conferinte pe tema Parteneriatul public-privat.

Legea parteneriatului public-privat (PPP), a fost atacata oficial de Presedintie si criticata de oficiali pe holurile Comisiei Europene. Legea permite ca o serie de lucrari sa fie facute fara licitatie. De asemenea, vor putea fi concesionate fara licitatie resursele naturale din platoul continental.

Forma initiala a legii fusese retrimisa spre examinare Parlamentului de presedintele Basescu. Acesta considera, printre altele, ca legea confera puteri discretionare partenerului public. Parlamentul a votat insa legea intr-o forma foarte aproape de cea initiala, beneficiind si de tacerea cvasi-totala din media.

Surse guvernamentale au declarat pentru HotNews.ro ca reactia oficialilor CE a fost extrem de dura dupa aparitia legii in Monitorul Oficial. "Anca Boagiu a fost atentionata de unul dintre comisarii europeni ca anumite prevederi ale Legii incalca Tratatul, iar Comisia ia in calcul declansarea procedurii de infringement", sustin sursele citate.

Miza legii este simpla, dupa cum a definit-o Sorin Ionita, director executiv SAR: "Abolirea competitiei pe piata achizitiilor publice, spre satisfactia totala a PDL-PSD-PNL-UDMR. Piata va fi foarte vesela, ca la presiunile ei s-a facut legea. Adica piata care are diverse prietenii cu primarii si presedintii de Consilii Judetene si anumiti ministri. Contractele se vor semna mai repede, cel putin cele mari si importante, unde cei lasati pe margine vor marai, dar nu vor indrazni sa atace in justitie (ca si acum), ca poate prind data viitoare".

  • Legea elimina licitatia ca modalitate de cistigare a contractelor de catre partenerii privati, licitatia fiind inlocuita de un proces de selectie si negociere.
  • Restringe accesul la justitie: Legea prevede ca orice contestatie in instanta trebuie insotita de depunerea unei garantii de 2% din valoarea estimata a proiectului.
  • Nu stipuleaza clar domeniul de aplicare, suprapunindu-se practic peste legislatia existenta in domeniu.
Vezi cum vor putea fi concesionate fara licitatie resursele naturale din platoul continental si care alte tipuri de lucrari vor putea fi facute fara licitatie


Citeste mai multe despre   










10042 vizualizari

  • +24 (28 voturi)    
    Relatia cu China (Vineri, 4 februarie 2011, 16:10)

    willy [anonim]

    Bravo, o masura inteleapta.
    China a fost si in trecut un partener deosebit pentru noi.
    Pacat ca a trebuit sa asteptam atata pentru a ne relua legaturile cu ei.
    Dar oricum nici acum nu este prea tarziu.
    • +15 (21 voturi)    
      Stirea zilei (Vineri, 4 februarie 2011, 16:48)

      Franko [anonim] i-a raspuns lui willy

      Fara sa exagerez, cred ca acest anunt a aparut cand nu se putea mai bine. Opinia publica asteapta de mult timp o astfel de stire, desi cred ca va mai dura pana la materializarea celor anuntate. Oricum, daca luam in calcul ca maine va avea loc "marele eveniment" mic, adica mariajul dintre PSD si PNL, articolul de fata are un rol subtil de a eclipsa acest mariaj contra naturii.
      • +17 (19 voturi)    
        Chinezi construiesc anual 9000 Km (Vineri, 4 februarie 2011, 17:55)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Franko

        Astea le termina primavara dar pana toamna ce fac ???
        Polonezii construiesc autostrazile cu chinezii la jumatate din pretul nemtilor (si nu ca noi de 2,5 ori mai scumpe ) .
    • -12 (18 voturi)    
      pai cand ziceau voiculescu si ponta ? (Vineri, 4 februarie 2011, 18:37)

      dan [anonim] i-a raspuns lui willy

      pai cand ziceau voiculescu si ponta era naspa......
      • +13 (17 voturi)    
        Voiculescu si ponta vorbeau de credit !! (Vineri, 4 februarie 2011, 19:33)

        calinsab [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Aici e vorba de PPP (Parteneriat Public Privat ) , cred ca e alta mancare de "peste" nu crezi ?
      • +14 (18 voturi)    
        motane, tu esti? (Vineri, 4 februarie 2011, 20:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui dan

        a. voiculescu a propus sa renuntam la acordul cu fmi si sa ne imprumutam de la chinezi ca sa platim mai departe pensii si salarii marite aiurea
        b. boc le propune chinezilor sa vina sa investeasca in romania.

        ce zici? o fi mica diferenta?
        nu-l baga pe ponta in discutie ca ponta n-a scos o singura fraza inteligenta (gandita de el) de cand a ajuns presedintele psd. e doar un fanfaron impins de la spate de mostenirea comunista.
    • +10 (12 voturi)    
      Concurenta investitorilor europeni !!! (Vineri, 4 februarie 2011, 19:32)

      calinsab [utilizator] i-a raspuns lui willy

      Foarte bine daca europenii se cam trag pe "dos" in a investii in Romania atunci mai sunt variante China sau Japonia , tari care au si ele tehnologii moderne dezvoltate in constructii si de ce nu si in alte domenii. Acesta este o veste buna !
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 10:30)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui calinsab

        as prefera japonia...
        partea buna e ca japonia ne-a dat bani pt metrou
    • 0 (0 voturi)    
      mda... (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 10:21)

      me [anonim] i-a raspuns lui willy

      sunt de acord ca e o idee buna, ceea ce mi-e mie teama e sa nu se bage repede bechtel pe fir sau sa nu fie anuntul asta decat o teapa pentru trecerea timpului.
      daca chiar o sa faca chinezii autostrazile alea eu sunt total de acord, mi se pare o idee inteleapta. nu trebuia sa stricam relatiile cu chinezii de la bun inceput!
  • +16 (30 voturi)    
    China (Vineri, 4 februarie 2011, 16:13)

    marian [anonim]

    Ma mir ca in ceasul al 12-lea ne-am trezit si noi la realitate.Oare de ce nu i-am invitat pana acum?

    De ce nu ar participa si la alte proiecte de infrastructura ca sa nu mai fim codasii Europei?
    • +10 (28 voturi)    
      ordinea naturala... (Vineri, 4 februarie 2011, 16:20)

      ci ciong [anonim] i-a raspuns lui marian

      facem proiectu' da?
      1. studiu de fezabilitate 200k-800k euro... stim noi de ce..
      2. expropierile... shde zeci de mii de sute de euro...
      3. licitatile... sute de mii de zeci de milioane...
      4. compania lu' aia care au... pe ala si pe partidu' lui... preia licitatia...
      5. sub contractare, intermediere, comisioane, supraevaluare etc, etc,
      6. nu mai este bani, inchidem tot dam oamenii afara, chemam chinezii ca astia cu 5000 de euro lucreaza 100 de insi si fac 5 km pe saptamana...
      7. zambim la temebelizor si ne laudam, sperand si salivand la urmatorii 4 ani... aaaaaaa ca in reclamele cu Kuka Kula...
      • +3 (23 voturi)    
        Da de ce ai luat minus? (Vineri, 4 februarie 2011, 16:58)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui ci ciong

        Ca doar asa merg lucrurile la noi in tara.... Asa au mers sub PSD, asa au mers sub PNL...asa merg acum sub PDL, si asa vor merge si in continuare, sub oricine ar veni la putere in 2012.
        Astia suntem....daca nu furam putin (mai mult) nu ne "simtem bine" :)
        • +4 (8 voturi)    
          normal (Vineri, 4 februarie 2011, 20:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          crede cineva ca zecile de vamesi de la siret erau membri intr-un partid anume? si sutele de contrabandisti care le plateau taxa fara sa cracneasca?

          .. pacat ca e locuita. :)
    • +16 (18 voturi)    
      Nu fi copil! (Vineri, 4 februarie 2011, 16:25)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui marian

      China,pana acum nu avea ce oferi,iar relatiile Romaniei cu China au fost intodeauna bune,pentru ca se bazeaza pe principii bune.Nici-o parte nu incearca sa fraiereasca cealalta parte.Sa stii ca banii chinezilor,chiar daca par multi,sunt putini si au valoare incerta.
      • -7 (13 voturi)    
        Putini si au valoare incerta? (Vineri, 4 februarie 2011, 17:42)

        duda [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Daca poti sa spui asta despre China care este cea mai mare putere economica a lumii nu poti sa spui prin generalizare despre oricine acelasi lucru?
        • +9 (9 voturi)    
          pentru duda (Vineri, 4 februarie 2011, 21:17)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui duda

          Nu este cea mai mare putere economica a
          lumii. Putina rigoare in ceea ce scrii nu strica. Asta nu inseamna ca nu e binevenita initiativa Guverului de a invita China sa faca investitii in Romania.
    • +7 (11 voturi)    
      Intrebare buna (Vineri, 4 februarie 2011, 16:56)

      dan [anonim] i-a raspuns lui marian

      Buna intrebare pentru guvernele Nastase [PSD} si Tariceanu[fost PNL actual ACD viitor Alianta Socialista]???!!!
    • +16 (16 voturi)    
      chinezi (Vineri, 4 februarie 2011, 17:11)

      mia [anonim] i-a raspuns lui marian

      nu aveam acceptul UE ,si nu putem face sosele cu banii de la UE cu chinezii sa ajunga in final la ei banii,acum ,dupa ce disperati ca au dolari si nu au ce face cu ei,excedentul din comertul cu SUA,s-au gandit sa cumpere din datoriile statelor europene,bonduri,atunci UE zis :faceti sosele si luati taxele,faceti hidrocentrale si luati curent ..dar nu bani sau alte resurse!
    • +8 (8 voturi)    
      pentru marian (Vineri, 4 februarie 2011, 21:13)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui marian

      cred ca ai citit ca Legea PPP a fost publicata in Monitorul Oficial abia in 05.10.2010. Deci nu se putea mai devreme.
  • +27 (43 voturi)    
    Imi place de Boc (Vineri, 4 februarie 2011, 16:20)

    Ion [anonim]

    Mic la stat mare la sfat! Toate masurile pe care le-a luat Guvernul Boc au fost in folosul Romaniei. Omul asta a iesit pe tv si a spus ca nu privatizeaza CEC-ul, ca reduce nr de taxe, ca simplifica contabilitatea pt firmele mici, ca recalculeaza pensiile. Oare nastase ce a facut cand a fost ministru!. Ah a vandut petrolul romanesc austriecilor.
    • +13 (21 voturi)    
      unde (Vineri, 4 februarie 2011, 16:40)

      mustafa [anonim] i-a raspuns lui Ion

      mai pui ca l-a vandut pe nimic si impreuna cu resursele de gaze ale tarii. si cui? la o firmulita din austria care deabia dupa aia a ajuns mare din zecile de miliarde scoase din tara pe diverse cai care nu se fac cunoscute. dupa ce ne-au furat rusii 25 de ani resurse petrol,uraniu etc. ca am iesit tara invinsa din razboi, acum au venit astia. cum se face ca pe oricine am alege la conducere in tara asta nu face decat sa se inavuteasca.
      • +2 (12 voturi)    
        oricine.... adica si dl Boc??! 0:) (Vineri, 4 februarie 2011, 17:21)

        marius [anonim] i-a raspuns lui mustafa

        ce zici Ioane?
    • +26 (30 voturi)    
      Dar Tariceanu ? (Vineri, 4 februarie 2011, 17:00)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Tariceanu a facut 5 Km autostrada in 4 ani si a vandut petrolul de sub Marea Neagra.........si adublat numarul de bugetari.
    • -9 (15 voturi)    
      De ce nu va luati ? (Vineri, 4 februarie 2011, 17:59)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Din 20 de miliarde euro a facut 10 Km de autostrada de la Turda la Campia Turzi si atat.
      Terminati cu prostiile asta nici nu stie ca nu stie dar acum a nimerit-o !
    • -4 (14 voturi)    
      gresit...doar vorbe..fapte deloc! (Vineri, 4 februarie 2011, 18:02)

      geo26 [anonim] i-a raspuns lui Ion

      a iesit pe tv si a spus multe....de facut...nu prea a facut multe, ci doar a lovit in populatia saraca! cei bogati sunt intr-un glob de cristal! asta de ce nu vezi? nu stiu daca dupa revolutie a facut vreun politician ceva BUN pentru Romania....pacat...! ps astept minusuri de la pdl-isti inflacarati. va spun de acum nu tin cu niciun partid! toti sunt hoti...pana nu scapam de mafia care e in politica....o sa ne scaldam in mizerie noi "muritorii de rand"!
  • -11 (13 voturi)    
    autostrazi private - cea mai mare greseala... (Vineri, 4 februarie 2011, 16:22)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    Am mai scris candva... cea mai mare greseala... In Toronto cu vreo 15 ani in urma guvernul provincial a concesionat autostrada 407, aproape terminata, unor privati... Cunosc pe cineva care vine la servici folosind aceasta autostrada... Il costa cam 400 $ pe luna(e pana la 0.22 $/KM http://www.407etr.com/about/custserv_fees.asp )... sigur poate folosii si alta austrada publica, dar e ca mersul cu masina in Bucuresti.
    • +11 (11 voturi)    
      cine plateste intretinerea autostrazii? (Vineri, 4 februarie 2011, 17:00)

      mucenic [utilizator] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Autostrada necesita o intretinere permanenta. Cu cat este facuta mai bine si mai cu cap, cu atat intretinerea este mai mica. Cine plateste intretinerea? E corect s-o plateasca cel care o foloseste. De acord, taxa de utilizare nu trebuie sa fie prea mare pentru inceput, insa ea se transfera consumatorului.
    • +11 (13 voturi)    
      Bun, si care-i dezavantajul? (Vineri, 4 februarie 2011, 17:14)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Daca n-ar fi fost de loc autostrada respectiva, care ar fi fost avantajul? Ca la noi cam asha se pune problema: statul facecam 200 km in 5-6 ani. De ce sa nu lasam privatii sa faca si ei o autostrada? Macar o parte din traficul de pe actualele sosele se va muta pe autostrada respectiva, avind de cistigat si cei care circula pe autostrada, si cei care aleg drumurile deja existente.
    • 0 (8 voturi)    
      Fiecare cum poate! (Vineri, 4 februarie 2011, 18:24)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Si ce zici de autostrazile din Franta,Italia?
      Francezii nu au avut bani(pe vremurile acelea)si au dat liber la privati.Consecintele?
      Un drum de la Paris pana la granita belgiana te costa in jur de 30 Euro.
      Cum s-a mai spus si aici:autostrazile trebuiesc intretinute si nu numai construite si s-a incheiat cu asta capitolul!
    • +3 (5 voturi)    
      400 dolari pe luna? (Vineri, 4 februarie 2011, 21:22)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Dar chiria pe locuinta cat il costa? Compara cele doua preturi si vezi rezultatul.
  • +15 (19 voturi)    
    chinezii (Vineri, 4 februarie 2011, 16:24)

    mailu [anonim]

    in sfirsit !!!!

    si iulius mall din cj tot cu chinezi a fost finalizat ..si inca cu o luna mai devreme

    sa vedeti cum lucra astia !!
    • +15 (15 voturi)    
      mda, macar sa vedem (Vineri, 4 februarie 2011, 16:29)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui mailu

      ca noi nu putem lucra ca ei. da' nici ei nu stiu sa priveasca asa ca noi!
    • -5 (9 voturi)    
      @mailu (Vineri, 4 februarie 2011, 16:37)

      solo [anonim] i-a raspuns lui mailu

      si calitatea la iulius mall cluj se vede la tot pasul. E groaznic facuta constructia.
      • 0 (0 voturi)    
        ??? (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 9:23)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui solo

        ai fost vreodata inauntru? daca da, stii care parte a fost lucrata de chinezi? iti spun eu: aia cu Cinema City! deci shut up.
    • -3 (9 voturi)    
      ... (Vineri, 4 februarie 2011, 17:29)

      .. [anonim] i-a raspuns lui mailu

      Si la Timisoara tot chinezii l-au facut si o parte din tavan s-a prabusit la o ploaie mai puternica , sunt curios dc trece primul cutremur in picioare,
  • +15 (15 voturi)    
    Toate la timpul lor (Vineri, 4 februarie 2011, 16:25)

    dorin bretan [anonim]

    Fara legea parteneriatului public privat nici nu avea de ce sa-i cheme.
  • +12 (12 voturi)    
    estul (Vineri, 4 februarie 2011, 16:31)

    schumi [anonim]

    Estul e sters din pacate din orice planuri. Vreau sa vad si eu ca se incep lucrarile la autostrada de sud-est bucuresti iasi si iasi arad.
    • +8 (8 voturi)    
      .... (Vineri, 4 februarie 2011, 17:32)

      ... [anonim] i-a raspuns lui schumi

      Pai oricum drumul Bucuresti -Iasi are 2 benzi pe sens , deci ca o autostrada doar ca trece prin sate si e f bun, pt ce va mai trebuie si autostrada??Nici nu se compara cu traficul de pe coridorul 4
      • +4 (4 voturi)    
        asa e (Vineri, 4 februarie 2011, 22:23)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui ...

        Asa e, am fost asta-vara pe drumul asta si este excelent! nu-mi venea sa cred ca-s in Ro.
      • 0 (0 voturi)    
        E vorba de autostrada Est-Vest (Iasi-Tg Mures) (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 10:14)

        Luke [anonim] i-a raspuns lui ...

        Iar incepem sa vspunem ca Romania nu are nevoie de autostrazi? Daca s-ar mai crea o banda de depasire (atentie, nu banda plina) pe Coridorul IV, ar fi OK si n-ar mai trebui autostrada?

        Iasul trebuie legat de Vest, si de fapt Est-ul Romaniei de Vest-ul, pentru tot traficul care ne tranziteaza asa... Daca vom astepta alti 20 de ani, va apare o ruta prin Ucraina/Moldova iar noi tot pe site-ul asta comentand vom sta...
  • -9 (15 voturi)    
    Romania , primut stat cotropit de chinezi (Vineri, 4 februarie 2011, 16:37)

    anonim [anonim]

    Asta e inceputul.China a inceput de mult o campanie de captare a proprietatilor in multe tari... numarul chinezilor e in crestere si e nevoie de alte teritorii pentru ei. In plus noi suntem o tara in care populatia e in scadere. Vom vedea ce o sa se intample......
    • 0 (0 voturi)    
      decat manelisti... (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 9:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      prefer de o mie de ori chinezii!
  • +17 (21 voturi)    
    Bravo nea Boc ! (Vineri, 4 februarie 2011, 16:40)

    Vali. [anonim]

    o masura deosebit de buna cu rezonante pozitive pe urmatorii 10 ani de acum incolo ! Bravo Guvernului Romaniei! Inca 3-4-5 fapte de genul asta si o sa imi schimb parerea in legatura cu aparatul guvernamental! Inca o data BRAVO!
  • +13 (21 voturi)    
    Bravo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Vineri, 4 februarie 2011, 16:40)

    gigi [anonim]

    In sfarsit, chiar daca sint numai delcaratii, simt ca incepem si noi sa intram pe o cale dreapta, intr-un final.

    Domnilor de la PSD, cu parere de rau va spun ca nu o sa mai pupati conducerea tarii mii de ani de acum incolo.

    Jos palaria BOC.

    Baga cu China, dar repede, si nu doar autostrazi, ai o gramada de facut cu ei.
    • -3 (7 voturi)    
      bravo!!! (Vineri, 4 februarie 2011, 18:24)

      psd [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Am crezut ca numai la tv dati mesaje pdl-istilor care se mai incurca...
  • +6 (6 voturi)    
    de acord, dar ce zic sindicatele (Vineri, 4 februarie 2011, 16:43)

    coco [anonim]

    Se va mari somajul, muncitorii patriei ce vor face?Probabil vor fi invitati la lucru si minerii din minele care se vor inchide, dar ei vor vrea?Ce sa caute ei la lumina, ei vor numai la intuneric sa lucre
  • +19 (27 voturi)    
    Realitatea !!! Baga repede o emisiune !!! (Vineri, 4 februarie 2011, 16:45)

    bebe [anonim]

    Boc ne vinde tara !!! Hai, la 6.45, mai otraveste putin Romania. Fatuca aia cu vocea aia de imi provoaca atac de cord, hai sa te vedem, la 6.45, BOC vinde tara la Chinezi.

    PSD, esti mancat tataie, esti PA, nu ca nu mai pupi puterea in veci, dar sint curios daca o sa mai luati 20%.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 9:26)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui bebe

      aripa rosie a feseneului a incheiat acum 7 ani un contract cu chinezii, pentru constructia de autostrazi si poduri, dar aripa portocalie&basinelul tau l-a anulat in 2005, deci e cazul sa-i luam de gat pentru intarzierea asta care pute a tradare!
  • +8 (12 voturi)    
    :D (Vineri, 4 februarie 2011, 16:51)

    ampersand [anonim]

    Conceptele chinezești Geely și Great Wall s-au bucurat de un succes extraordinar printre prochinezii români! Să sperăm că mărețele autostrăzi vor ieși ceva mai bine decât adidașii (sic!) chinezești în care poți să-ți bagi picioarele! :)
    • 0 (0 voturi)    
      nici macar (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 8:30)

      marius [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      nu s-au prins ca faceai misto de ei :)))
      Bravo ampersande!
  • +17 (19 voturi)    
    Azi BOC a fost intelept (Vineri, 4 februarie 2011, 16:53)

    mihaita [anonim]

    In sfarsit, i-a venit mintea la cap. O declaratie inteleapta. Printre putinele, de altfel. Daca continua asa, poate mai creste in ochii mei si ai altora. Sper sa nu fie doar vorbe goale si sa se si concretizeze. Lucrez cu chinezi si sunt parteneri de afaceri foarte seriosi.
  • -11 (19 voturi)    
    china.... (Vineri, 4 februarie 2011, 17:01)

    Nicky [anonim]

    Suntem exact unde ne este locul, in rand cu RD Congo, Zimbabwe, Sudan si Mozambic.!
  • -7 (13 voturi)    
    S-a modificat schimbarea (Vineri, 4 februarie 2011, 17:06)

    Frobenius [anonim]

    Doar un link. Tot de la HotNews.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8183468-basescu-trebui-continuam-acordul-fmi-fara-luam-bani-ministrii-nu-trebuie-cada-capcana-povestii-unui-acord-china.htm
    • +7 (13 voturi)    
      _ (Vineri, 4 februarie 2011, 18:16)

      v [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      Si ce legatura are una cu alta?
      cam aceasi ca intre kilogram si kilometru.
      • -5 (9 voturi)    
        Tu chiar nu intelegi? (Vineri, 4 februarie 2011, 20:30)

        leix [anonim] i-a raspuns lui v

        Poate in mintea ta nu exista nicio legatura intre ce a spus Ponta si altii si spune acum Boc...dupa ce Basescu a dat glas unui imbold aiuritor in sitlul sau neaos - in conditiile in care vizita presedintelui chinez in SUA era cunoscuta si in tara la noi - da acum asta este, noi suntem mai dastepti ca doar suntem PDL-isti si detinem adevarul absolut.
        Si da exista o legatura intre kilogram si kilometru - trebuie doar sa strabati un kilometru si sa intrebi ce parere au oamenii de aceasta guvernare - si garantat vei slabi cate un kilogram la fiecare pas facut...
      • +4 (6 voturi)    
        Legatura? (Vineri, 4 februarie 2011, 23:12)

        Frobenius [anonim] i-a raspuns lui v

        De unde ai dedus ca ar fi vreo legatura? A spus Boc asa ceva? Este doar o coincidenta.
  • -8 (12 voturi)    
    doar acum e buna? (Vineri, 4 februarie 2011, 17:10)

    ioan [anonim]

    implicarea chinezilor. e buna.
    adica: doar acum e buna?
    au adus-o in discutie recent si altii (printre care ponta si geoana)
    i-ati criticat.
    acum din gura lui boc e buna. inteleg: "din bube mucegaiuri si noroi/ iscat-am frumuseti si preturi noi"
    • +10 (16 voturi)    
      mai exact (Vineri, 4 februarie 2011, 17:26)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui ioan

      Ponta a propus sa luam BANI cu imprumut de la chinezi nu sa facem un obiectiv precis. ponta nu doreste bani dela FMI ca sa nu poata fi controlat.
    • +11 (11 voturi)    
      alta (Vineri, 4 februarie 2011, 19:12)

      mia [anonim] i-a raspuns lui ioan

      una este sa luam bani si sa dam inapoi cu dobanda si alta sa investeasca in ANUMITE domenii,autostrazi,hidrocentrale,aeroporturi,unde isi iau banii prin taxe
  • +10 (14 voturi)    
    Jos palaria,in fata chinezilor. (Vineri, 4 februarie 2011, 17:12)

    victor [anonim]

    Relatiile cu China a fost benefice pentru ambii parteneri,asa ca este o masura salutara.Chinezii sunt un popor harnic si modest,un ocean de energie si ambitie si drumul lor este de succes.Ma bucura faptul ca ne-am decis sa colaboram in proiecte marete.Au stofa de invingator.
    • +7 (9 voturi)    
      "Au stofa de invingator" (Vineri, 4 februarie 2011, 17:22)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui victor

      Stofă de calitate chinezească :))
  • +8 (10 voturi)    
    nu va mai excitati atata (Vineri, 4 februarie 2011, 17:24)

    florin [anonim]

    Oricum, daca vor fi reallizate cu finantare chinezeasca, sa speram ca vor fi prevazute cu 3 benzi pe sens! Sper ca si muncitorii sau macar firmele de consultanta sa fie chinezesti!
    Cine se mai apuca in ziua de astazi sa construiasca autostrazi cu 2 fire pe sens, este un mare //.!
    //.(editat de HotNews.ro)
  • -2 (14 voturi)    
    Deocamdata, doar vorbe (Vineri, 4 februarie 2011, 17:34)

    aura [anonim]

    "Premierul le-a mai spus ca usile ministerelor sunt deschise in vederea dezvoltarii unor astfel de parteneriate"

    Sa vedem daca nu trebuie si investitorii chinezi sa deschida portofelul pentru a li se deschide acele usi.
  • -7 (13 voturi)    
    Sa ne aducem aminte... (Vineri, 4 februarie 2011, 17:40)

    tati [anonim]

    Traian Băsescu: România nu are nevoie de bani de la chinezi-sedinta de guvern 5 ian.2011.
    Titlu din Ev.Zilei-vezi arhiva si continutul articolului.
    E bine insa ca ne trezim...
    • 0 (6 voturi)    
      ceva-mi scapă (Vineri, 4 februarie 2011, 22:53)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui tati

      Dacă luăm un împrumut de la chinezi, înseamnă că ei ne dau bani. Dacă ei ne fac austostrăzi ce trebuie plătite, înseamnă că noi le dăm lor bani. Sau am înţeles eu greşit?
      • 0 (0 voturi)    
        da (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 9:31)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        autostrazile se fac de firme chineze cu bani de la statul chinez, cu perioade luuungi de rambursare, dobanda f mica si perioade de gratie; cam asta e deosebirea, si chinezii voiau sa faca asta inca din 2004, dar basinelu i-a refuzat atunci, ca o sluga a vesticilor ce se afla, pe motiv ca nu avem acordul UE; ciudat cum in Polonia, Germania si UK s-a putut fara atatea avize de la stapanire...
      • 0 (0 voturi)    
        Clarificare... (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 9:57)

        tati [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        In ambele situatii trebuie sa la dam banii inapoi!
  • 0 (10 voturi)    
    !! (Vineri, 4 februarie 2011, 18:08)

    dd [anonim]

    stati linistiti ca nu se va intampla nimic!! fara o spaga, ceva, nimic nu se face in romania!!!
  • -5 (7 voturi)    
    Amuzant (Vineri, 4 februarie 2011, 18:35)

    etre [anonim]

    El i-a invitat , au zis si "da"?
  • -4 (14 voturi)    
    Pai cum ramine... (Vineri, 4 februarie 2011, 22:09)

    Chinezu' Atomic [anonim]

    ...cu Licuriciu al Mare? A'ntrebat Base pe Obama daca nu se supara ca schimba licuricul? Cand Iliescu, Geoana, Nastase, Ponta vorbeau de relatii economice cu China, totii p(r)ostacii portocalii ziceau ca PSD vrea sa reinvieze comunismul.
    Pe cand o invitatie si lui Putin, "prietenul" lui Base, sa vina sa investreasca in Romania? Vai de voi! S-a trezit tatucul-portocaliu ca nu mai are ce s..ge de la Licuriciul al Mare si se orienteaza spre licuriciul cinezesc?! Halal strategie!
    • 0 (0 voturi)    
      Ce mai conteaza... (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 16:38)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Chinezu' Atomic

      Chiar credeti ca pleaca ceva de la basescu ? A vorbit si Boc sa se auda,pentru ca acesti chinezi sint deja prezenti la Zimnicea sau pentru fianlizare hidrocentrale pe Olt.Cu spaga,ne dau lectii,nu mai avem ce sa-i invatam.
  • 0 (0 voturi)    
    Emil Boc le-a propus marea cu sarea... (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 4:54)

    Radu [anonim]

    "Emil Boc le-a propus oamenilor de afaceri din China sa investeasca si in hidrocentrale, centuri ocolitoare, aeroporturi, spitale, lucrari de irigatie si in mediu."

    Vad ca nimeni nu observa ceva f amuzant. Deci Mr. Boc ii invita pe chinej' sa investeasca in niste domenii in care statul roman s-a dovedit absolut INCOMPETENT. Acum sa imi spuna cineva...pt ce as investi eu, chinezul, bani in spitalele si mediul romanesc?!?! mi-ar iesi bani din asa ceva? investitie=ma astept la profit...
    Se pare ca BOK, la fel ca majoritatea est-europenilor, are impresia ca e cel mai destept si poate niste straini prostia vor investi in ceva falimentar. Deci acolo unde statul nu a reusit, investeste tu, fraiere chinez, ca eu boc sunt smecher si v-am prostit. Nu conteaza ca e falimentar, e ceva in care sa aruncati cu banii ca si asa aveti prea mult. Para malaiata in gura lui natafleata. Si cand te gandesti cati idioti inca mai sunt "portocalii"...parca imi dau seama ca nu de ce sa ma intorc in romania. Romanie...iti meriti soarta! Votanti idioti...conducatori idioti!
  • 0 (0 voturi)    
    Offfff... (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 6:33)

    Dorel [anonim]

    Vai de capul nostru....am ajuns milogii mapamondului !
  • 0 (0 voturi)    
    valeleu, si Base a fost de acord?! (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 9:58)

    gimini [utilizator]

    Pai si cum bai nene. Nu a zis Base ca nu ne trebe banii chinezilor?!
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru cei care nu pot citi printre randuri (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 10:08)

    Luke [anonim]

    A concesiona o autostrada inseamna de fapt a lua credit.Pentru ca tu nu ai bani sa o faci, il lasi pe altul care o va face initial pe banii lui, dar apoi isi va scoate banii din exploatarea ei (mai multi decat a investit). Adica bani de la noi, cei care formam tara asta.... Exact ca si creditul, care tot de la noi in final se iau banii de rate.

    Deci, hai sa nu criticam pe cei care au zis inainte ca a lua bani de la China e un lucru bun s mai bine i sa inchidem poate ochii la ce a zis Basescu tot despre asta (adica exact opusul). A lucra cu China pe infrastructura e un lucru bun (o fac Polonia, Brazilia, chiar si Germania).
  • 0 (0 voturi)    
    Sa se ocupe Berceanu (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 11:38)

    Mihai [anonim]

    de autostrada, el stie cum sa modifice contractele in defavoarea statului, cum sta treaba cu actele aditionale, stie sa faca km de autostrada cu 50 mil euro, chinezii astia sunt vai de ei, saracii chinezi vor sa munceasca, sa faca treaba buna(nu cum fac firmele romanesti drumurile de se strica dupa cateva zile), ce suparata va fi clientela politica invatata cu bani multi si lucrari ioc. Dar sunt curios daca chiar vor veni, daca nu li se va tranti usa in nas cum s-a mai intamplat si in alte cazuri pentru simplul motiv ca nu au dat spaga.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu cred ca lui boc ii trec asemanea idei prin cap! (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 18:20)

    .... [utilizator]

    Cel mai probabil matrozul s-a trezit pe partea cealalta si i-a zis lui boc sa declare asa ceva in ideea ca francezii si nemtii se vor speria atat de tare incat ne vor primi in Schengen neconditionat.
  • 0 (0 voturi)    
    Comarnic-Brasov& Sibiu-Pitest doar bani privati? (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 18:21)

    bucurestean [anonim]

    Sunt 2 segmente de autostrada foarte importante pentru o mare parte din tara, precum Ploiesti, Pitesti, Bucuresti care practic nu au un transport viabil catre partenerii comerciali pricipali din Comunitatea European, plus ca Bucuresti -Brasov este pe departe ruta cea mai circulata din tara si cea mai aglomerata.
    Pe langa faptul ca impiedica desfasurarea normala a activitatii economice din aceste zone, constructia acestor segmente ar fi un mare impuls pentru dezvoltarea actualelor business si a altora si ar crea multe oportunitati pentru partenerii de afaceri din alte zone a firmelor locate langa segmentele mentionate (si sunt multi parteneri).
    Ar face mult sens ca si fie alocati si bani de le buget, alimentat in mare parte de contribuali din cele 4 orase, precum au fost si vor fi investitiile de la buget in cazul autostrazii Transilvania si Arad -Timisoara...
    P.S.: nu vreau sa incriminez pe cei din Arad, Timisoara sau Cluj
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu Boc si Chinezii (Sâmbătă, 5 februarie 2011, 22:20)

    catalin otelariu [anonim]

    Urmeaza ca tov.Boc sa mai ceara finantare de la martieni si klingonieni. Ca ei poate nu au auzit inca de talentul guvernului nostru de a desena drumuri pe hartie in nici un caz de a le realiza in realitate.
    Eu unul personal nu cred ca Romania are o problema la capitolul finantare drumuri. In schimb are o problema majora cu nomenclaturisti incompetenti care nu sunt in stare sa proiecteze si sa realizeze drumuri.
    20 de ani de incompetenta vorbesc de la sine.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi