Accesul in sediul Centrului de Studii Tehnice Rutiere si Informatica- CESTRIN va fi restrictionat la maxim in perioada 15 februarie-15 aprilie 2011, cand se desfasoara procedurile de atribuire a patru contracte de autostrazi. Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat, un ordin prin care vor fi instituite masuri sporite de securitate in timpul atriburii contractelor de proiectare si executie a tronsoanelor de autostrada Lugoj-Deva, Nadlac-Arad, Orastie-Sibiu si Timisoara-Lugoj. Potrivit ordinului, usile incaperilor in care se vor desfasura procedurile vor fi incuiate si descuiate doar de anumite persoane, cheile vor fi predate in plicuri sigilate, toata actiunea urmand sa se desfasoare sub supraveghere video.

Coridorul Pan-european IVFoto: infrastructura.info
  • Potrivit ordinului, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) trebuie sa asigire prezenta observatorilor Unitatii pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice in cadrul procedurilor de achizitie publica.
  • De asemenea, CNADNR este obligata sa intareasca masurile pentru asigurarea integritatii procesului de achizitie publica in perioada mai sus mentionata. Astfel, accesul persoanelor in cladirea CESTRIN se va permite doar pe la intrarea principala, pe baza prezentarii actelor de identitate sau legitimatiilor care fac dovada calitatii de membru in comisiile de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurilor de achizitie publica, de expert cooptat, de observator desemnat in cadrul procedurilor, precum si de angajat al CESTRIN.
  • In acelasi timp, la inceputul si la finalul fiecarei zile de activitate, incaperile in care se vor desfasura procedurile de achizitie publica, vor fi descuiate si respectiv incuiate de catre persoanele implicate in procesul de evaluare, cheile urmand a fi inmanate persoanelor care asigura accesul in incinta, in plic sigilat, sub semnatura de predare-primire.
  • In plus, CNADNR va asigura supravegherea video a sediului CESTRIN, respectiv a perimetrelor alaturate incintelor in care se va desfasura procesul de evaluare. 

"In temeiul ordinului semnat de ministrul Anca Boagiu, procedurile de achizitie publica derulate de catre CNADNR in perioada 15 februarie-15 aprilie 2011, avand ca obiect "Proiectare si executie autostrada Nadlac-Arad si Drum de legatura- loturile 1 si 2", "Proiectare si executie autostrada Lugoj-Deva lot 1, km 0+000-km 27+400", "Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu loturile 1,2,3 si 4", "Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj loturile 1 si 2" se vor desfasura la sediul Centrului de Studii Tehnice Rutiere si Informatica- CESTRIN. Ordinul de ministru prevede ca CNADNR va intreprinde toate demersurile necesare in vederea asigurarii pazei sediului CESTRIN in perioada 15 februarie-15 aprilie 2011", informeaza Ministerul Transporturilor.

  • Tronsoanele fac parte din coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.

Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie.