Ordin al Ministrului Transporturilor: Restrictii si paza sporita in perioada atribuirii a patru contracte de autostrazi

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 10 februarie 2011, 13:33 Economie | Companii

Accesul in sediul Centrului de Studii Tehnice Rutiere si Informatica- CESTRIN va fi restrictionat la maxim in perioada 15 februarie-15 aprilie 2011, cand se desfasoara procedurile de atribuire a patru contracte de autostrazi. Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat, un ordin prin care vor fi instituite masuri sporite de securitate in timpul atriburii contractelor de proiectare si executie a tronsoanelor de autostrada Lugoj-Deva, Nadlac-Arad, Orastie-Sibiu si Timisoara-Lugoj. Potrivit ordinului, usile incaperilor in care se vor desfasura procedurile vor fi incuiate si descuiate doar de anumite persoane, cheile vor fi predate in plicuri sigilate, toata actiunea urmand sa se desfasoare sub supraveghere video.
 
  • Potrivit ordinului, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) trebuie sa asigire prezenta observatorilor Unitatii pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice in cadrul procedurilor de achizitie publica.
  • De asemenea, CNADNR este obligata sa intareasca masurile pentru asigurarea integritatii procesului de achizitie publica in perioada mai sus mentionata. Astfel, accesul persoanelor in cladirea CESTRIN se va permite doar pe la intrarea principala, pe baza prezentarii actelor de identitate sau legitimatiilor care fac dovada calitatii de membru in comisiile de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurilor de achizitie publica, de expert cooptat, de observator desemnat in cadrul procedurilor, precum si de angajat al CESTRIN.
  • In acelasi timp, la inceputul si la finalul fiecarei zile de activitate, incaperile in care se vor desfasura procedurile de achizitie publica, vor fi descuiate si respectiv incuiate de catre persoanele implicate in procesul de evaluare, cheile urmand a fi inmanate persoanelor care asigura accesul in incinta, in plic sigilat, sub semnatura de predare-primire.
  • In plus, CNADNR va asigura supravegherea video a sediului CESTRIN, respectiv a perimetrelor alaturate incintelor in care se va desfasura procesul de evaluare. 

"In temeiul ordinului semnat de ministrul Anca Boagiu, procedurile de achizitie publica derulate de catre CNADNR in perioada 15 februarie-15 aprilie 2011, avand ca obiect "Proiectare si executie autostrada Nadlac-Arad si Drum de legatura- loturile 1 si 2", "Proiectare si executie autostrada Lugoj-Deva lot 1, km 0+000-km 27+400", "Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu loturile 1,2,3 si 4", "Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj  loturile 1 si 2" se vor desfasura la sediul Centrului de Studii Tehnice Rutiere si Informatica- CESTRIN. Ordinul de ministru prevede ca CNADNR va intreprinde toate demersurile necesare in vederea asigurarii pazei sediului CESTRIN in perioada 15 februarie-15 aprilie 2011", informeaza Ministerul Transporturilor.

  • Tronsoanele fac parte din coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.

Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

13310 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    Se poate mai simplu (Joi, 10 februarie 2011, 13:52)

    Dromoman [anonim]

    1. Se face un caiet de sarcini bun cu un contract bun favorabil Ministerului .
    2. Se da un pret tinta maxim.
    3. Se cere experienta de proiecte similare
    4. Plata se face etapizat la receptie etapa.
    5. Castigatorii vor depune garanti bancare 10% din
    valoarea contract .
    Va castiga cel care ofera pretul cel mai mic in raport cu pretul tinta .
    Asa se face public si transparent . In rest sunt smecherii inutile si pretexte tehice. In toata lumea se fac sosele in conditiile astea .
    Numai la noi statul cesioneaza carierele de piatra unor smercheri .Smecherii vand piatra la castigatorul licitatiei si castigatorul licitatiei o vinde statului sub forma de autostrada . Pai sa dea piatra statul direct si sa scada costul .A ajuns statul sa isi vanda singur piatra la 100 de ori pretul
    • +6 (10 voturi)    
      mai e o varianta (Joi, 10 februarie 2011, 14:33)

      Expertu lu peste [anonim] i-a raspuns lui Dromoman

      ...ca in privat, cand termini un proiect (it) iei o prima. La fel si aici, iese licitatia si se face treaba sa primeasca cei din comisie....n euro. Cu unii care (teoretic, pe hartie) au 1500 de RON salariu pe luna si decid contracte de sute de milioane e ceva in neregula, nu se leaga. Eu unul, fara sa par ipocrit, cam stiu ce-as face...ca 100% din noi.
    • +10 (10 voturi)    
      nu e suficient (Joi, 10 februarie 2011, 15:02)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui Dromoman

      trebuie ca cel/cei semneaza de primire sa fie responsabilizati (prin plata de despagubiri catre stat in cuantum cu pierderea cauzata de receptia defectuoasa).
      abia atunci vom avea drumuri/scoli/etc la calitatea care trebuie !!!!
    • +6 (6 voturi)    
      garantia (Vineri, 11 februarie 2011, 0:04)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Dromoman

      si garantia o vede inapoi peste 5 ani DACA nu au fost probleme cu autostrada!
      • 0 (0 voturi)    
        garantia (Vineri, 11 februarie 2011, 11:54)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui spy

        garantia o vede inapoi la sfarsitul perioadei de garantie adik 24 luni (termen de care am auzit numai la noi, in rest dein ce stiu e de la 4 ani in sus)
        • +1 (1 vot)    
          mda (Vineri, 11 februarie 2011, 14:20)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

          am dat numai un exemplu cam cum ar trebui sa fie
  • +2 (10 voturi)    
    .......... (Joi, 10 februarie 2011, 14:08)

    ............. [anonim]

    Transparenta maxima...... o piesa de teatru in premiera jucata..... online metoda de succes "big brother "....premiile au fost deja rezervate ......inmanarea oficiala in presa peste cateva luni
  • +5 (7 voturi)    
    parca erau niste standarde de cost (Joi, 10 februarie 2011, 14:11)

    io [anonim]

    sau?
    la ce sunt bune daca nu se respecta?
    pe segmentul Orastie Sibiu, probabil ca autostrada va trece pe langa Sebes (altfel nu aduna 82km decat daca o fac in zig-zag),
    deci zona de ses si colinara, iese un cost de 8,3 milioane euro pe km, cu 35% mai mult decat standardul de cost pentru zona muntoasa.
    wtf ?
    si de ce nu se face licitatie la valori de acest gen? ca sa castige firme frnceze, germane sau olandeze, poate asa intram si noi in Shengen?
    • +2 (2 voturi)    
      Standardul de cost (Joi, 10 februarie 2011, 14:27)

      T [anonim] i-a raspuns lui io

      Standardul de cost = pretul calculat pentru o zona in care autostrada nu intersecteaza bariere naturale (pârâu, zona mlastinoasa, zona nisipoasa care se poate tasa, coline...) sau bariere artificiale (drumuri comunale, drumuri judetene, retele electrice, retele de apa, gaz, canalizare...). Fiecare dintre aceste bariere presupune costuri suplimentare (poduri, podete, relocarea utilitatilor...). Cu cât o zona este mai dens populata, cu cat sunt mai multe localitati rurale si urbane in zona prin care trece autostrada, cu atat costurile finale depasesc mai mult standardul de cost. Tineti minte ca nu toate zonele de câmpie sunt populate uniform.
      • +2 (2 voturi)    
        nu e chiar asa (Joi, 10 februarie 2011, 15:27)

        io [anonim] i-a raspuns lui T

        in documentul care stabileste standardul de cost se spune doar ca pretul exclude doar podurile peste ape si viaductele peste calea ferata.
        ca de aceea sunt diferentiate pe tipuri de relief, ca sa ia in considerare relieful.
        toate standardele de cost iau in considerare trecerea peste drumurile de rang inferior,
        fara sa includa jonctiunile cu acestea.
        relocarea utilitatilor este o preconditie pentru construirea autostrazii, si nu intra in sarcina constructorului, ci a autoritatilor.
        deci nu exista nici un motiv sa bagi la licitatie relocarile de utilitati.
        si deci, ca sa ajungi in zona de ses/deal , cum este portiunea Orastie-Sibiu, de la un cost de 4-5 mil. la 8,3 mil. pe km, inseamna ca la FIECARE km trebuie sa ai poduri, viaducte si jonctiuni de 4 mil. euro.
        ia vezi pe harta, o fi cazul?
        si, spre comparatie, incearca sa intelegi ca zina de munte este doar cu 1 mil. euro/km mai scumpa decat cea de ses/colinara, conform standardelor de cost.
        si atunci, nu-i cam groasa, nene?
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Vineri, 11 februarie 2011, 16:45)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui io

      Standardul mediu de cost in zona de ses-deal e de 4.6 mil Euro/km, deci ar trebui sa faca pe fiecare km cateva podete si treceri la calea ferata ca creasca pretul cu 80%, pana la 8.3 mil/km. in fapt, astea n-ar trebui sa mareasca pretul cu mai mult de 50%, deci RESTUL E CERT COMISIONARE (cam 2 mil/km, deci 25% din contract, cifra deja "consacrata").
  • +5 (5 voturi)    
    rapoarte de evaluare (Joi, 10 februarie 2011, 14:18)

    gaga [anonim]

    Se fura licitatiile prin intocmirea de Rapoarte de evaluare favorabile firmei care trebuie sa castige. Legea achizitiilor publice prevede tot ce scrie Dromoman in postarea sa, dar daca cei care evalueaza ofertele sau sefii lor au aceeasi etica profesionala ca angajatii vamilor totul devine forma fara fond. Garantii exista obligatoriu si de participare la licitatie si de buna executie. Conteaza bineinteles ca receptia bunei executii sa se faca "pe bune". Drumurile cand sunt finalizate sunt gata stricate, s-a executat pana acum vreo garantie? Daca la evaluarea ofertei, comisia de evaluare scrie in raport ca oferta este conforma cu cerintele din caietul de sarcini niciun control ulterior nu citeste documentele din dosar se uita doar daca exista hartiile cerute la licitatie. Important este ca la finalul selectiei un consultant independent sa certifice corectitudinea evaluarii pe continut si nu pe forma.
    • 0 (0 voturi)    
      sunt bani europeni! (Vineri, 11 februarie 2011, 9:38)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui gaga

      controalele sunt europene! cred ca amandoi stim despre firme de constrcutii care au falimentat pt. ca au incercat sa lucreze "romaneste" pe bani europeni. Porcariile de care vorbim s-au facut pe bani de la buget.
  • +4 (4 voturi)    
    Locul 1 cu coronita la spaguiala (Joi, 10 februarie 2011, 16:19)

    Maria [anonim]

    Ok se intra la licitatie ca in sediul CIA, ii supraveghezi etc. Da cine ii impiedica pe membrii comisiei sa se ciocneasca cu nasul cumatrului patronului firmei X "intamplator" pe partia de la Basov. Sau tot membrii comisiei sa primesca "directive de partid" ce firma se potriveste cel mai bine frumusetilor naturale ale patriei.
    Cine isi inchipuie ca noi mai credem ca aia vin la licitatie cu sacosa cu bani ne ia chiar de fraieri. Jocurile se fac prenegociere.
    Coruptia la achizitii publice nu s-a inventat in Romania dar noi am devenit campioni olimpici pe podium cu altii fosti comunisti ca noi si in competitie directa cu tarile din Africa.
  • +5 (5 voturi)    
    supertare Anca Boagiu! (Joi, 10 februarie 2011, 16:31)

    leopold [anonim]

    Ce incredere maxima are in bugetari!Sa-i puna sa inghita cheile precum Pinocchio.
  • +4 (4 voturi)    
    sigilare - pe gheatza (Joi, 10 februarie 2011, 17:32)

    Gabi [anonim]

    Lucrez in licitatii de acest gen si anvergura de cincisprezece ani (nu in Romania) . In toata aceasta perioada nu s-a furat un fir de iarba de sub ochii mei, nu a transpirat nici un graunte de nisip de informatie. Asta pentru ca NU AM VRUT . Vorba ceea: nu poti fi numai "putin" hotz (sau gravida, sau prostituata). Sau esti, sau nu esti. Cale de mijloc nu exista. Nici o actiune de "sigilare a incintei" CESTRIN nu poate opri pe potentialii hoti / mituitori / cumparatori si vanzatori de informatii .
    Regulamentele de licitatie sunt bune , exceptionale, numai daca cei ce trebuie sa li se supuna mai si au intentia sa le respecte.
    sfatuiesc pe cei responsabili sa puna sechestru pe telefoanele, si pe cele mobile si PC-urile tuturora celor ce sunt implicati, si sa-i priveze de libertate, de contact cu orice alte persoanelusiv familia. poate asa... si nici atunci...
  • +2 (2 voturi)    
    Vai, vai se fura. (Joi, 10 februarie 2011, 19:40)

    Danny [anonim]

    Tin sa va anunt ca puterea sistemului capitalism vine de la corporatii, societati etc. care fac sponsorizari pentru partide si fac lobby si baga oameni in functii cheie. Este ceva normal ca o firma apropiata de cel care este ordonator de credite (adica are puterea in PIX) sa castige.
    Asa ceva se intampla si in europa noastra,si in Spania se da cate un apartament, masina pentru un tronson de drum, se mai mituiesc cei care receptioneaza lucrarile.
    Si tot asa e si in Franta, sau Italia, numai ca la alte nivele (sa nu mai vb de SUA) sistemul e vechi, noi il stim de 20 de ani.
    Asa ca obijnuitiva cu sistemul, ca inca nu sa inventat altul mai bun.
    PS:Se lucreaza la alt sistem care sa inlocuiasca pe cel Capitalist , se lucreaza de zeci de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      @Danny (Vineri, 11 februarie 2011, 16:29)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui Danny

      Ce te faci ca nu pricepi tu, dragule, este dimensiunea sponzorizarilor. Nu e cazul sa vi tu si sa te dai mare pedagog si sa ne explici noua cum e cu adunarea - in speta cum ca mita e liantul societatii occidentale - ca pe asta o stie toata lumea, si nu de ieri-de-azi! Mai mult, se stie si ca sunt multe tari in vest in care mita/comisionul sunt oficiale. Ce ignori tu sa mentionezi - cu buna stiinta, evident! - e ca nivelul de bun simt al comisioanelor practicate in lume - este de 5-10% din tranzactie, pe cand la noi pleaca de pe la 20-30% si urca pana la 70-80% din valoarea totala a contractului!!! Deci lasa tu lectiile despre finetzuri europene si vazi barna uriasa, ciobania fara margini din propria nostra curte!!! E "meritul" doar al viermilor nesatui din cireada politico-economica ce conduce in Ro ca s-a putut ajunge la asemenea cifre, care efectiv explica fiasco total din infrastructura romaneasca! Suntem un stat mafiot condus de niste imbecili care in marea lor fudulie chiar cred ca sunt niste genii - e incredibil cat rahat pot avea intre urechi!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Camere video, lunetisti si mascati (Joi, 10 februarie 2011, 19:53)

    valisa [utilizator]

    De unde atatea masuri de siguranta? Se vinde cumva ce a mai ramas din Romania?
    "Asigurarea perimetrelor" Oau!!!!! Cata transparenta....
    • +2 (4 voturi)    
      ? (Vineri, 11 februarie 2011, 0:06)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui valisa

      o lovit cinstea in multiubitiisistimatii conducatori? ma indoiesc...
  • +3 (5 voturi)    
    Vrem ca ei dar facem ca noi (Joi, 10 februarie 2011, 21:39)

    Strainul [anonim]

    In pozitiile cheie vestul are functionari pe viata, angajati ca in armata.
    Se angazeaza sub 30 de ani si se depune juramint ca la armata. Se primeste solda . Au calcat strimb isi pierd toate drepturile din urma si nu-i mai angajaza nici dracul.

    Romanii vor democratie siciliana, fara sula in coaste.
    • +1 (1 vot)    
      si la noi functionarii publici sunt pusi sa jure (Vineri, 11 februarie 2011, 11:40)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Strainul

      sau pe Biblie, sau pe Constitutie, in functie de optiunea fiecaruia. Personal nu am vazut si nici auzit de nimeni care sa jure pe Biblie, (in afara de ministrii), toti au preferat juramantul pe Constitutie. Oare de ce??!!!...
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar... (Vineri, 11 februarie 2011, 16:50)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui Strainul

      Nu toti, ci mai degraba acea partea a romanilor care sunt puturosi si hoti din nascare, care n-au suportat niciodata munca si deci un fugit in politica si in bishnitzarisme balcanice. Din pacate ei conduc momentan si au grija sa faca legi care sa le apare talhariile si se inconjoare doar de cei care li se aseamana.
  • 0 (0 voturi)    
    regatul bulgaro-vlah (Duminică, 13 februarie 2011, 9:49)

    jon omama [anonim]

    -autostrada asta nu desparte mexicul de usa ci sigur europa de restul lumii-dixit mioriticul Kosut


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi