CFR SA va inchide pana la sfarsitul lunii august 1.000 de kilometri de cale ferata si va inchide alti 6.000 de kilometri de linii, reprezentand 30% din reteaua feroviara, daca nu reuseste sa externalizeze intretinerea in urma unor licitatii. Planul strategic pentru imbunatatirea activitatii companiei vizeaza reducerea pierderilor cu 25% si neacumularea de arierate noi in acest an, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de MEDIAFAX. Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International (FMI) ca va modifica legislatia astfel incat sa permita regiilor de transport Metrorex si RATB sa majoreze tarifele cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri, se mai arata in scrisoare.

Proiectul de buget pentru acest an al CFR SA prevede pierderi de 748,39 milioane lei, in scadere cu 39% fata de anul trecut, cand compania a inregistrat un rezultat negativ de 1,04 miliarde de lei.

Lungimea totala a liniilor de cale ferata din Romania era de 20.210 kilometri, din care 17.691 kilometri infrastructura feroviara publica administrata de CFR SA si 2.519 kilometri in administrare privata.

Aproape 40% din reteaua de cale ferata si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul limita la care ar fi trebuit reparate, situatie care sporeste riscul producerii de accidente.

  • Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele

Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei, se mai arata in scrisoarea de intentie.

Cea mai recenta majorare a fost operata de CFR Calatori in septembrie anul trecut, cand a urcat costul biletelor de tren cu 8%, dupa doi ani de stagnare.

Strategia pentru CFR Calatori include o scadere a pierderilor cu 15% in acest an, neacumularea de noi arierate si eficientizarea activitatii prin restructurarea companiei.

  • Metrorex si RATB vor majora tarifele

Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International (FMI) ca va modifica legislatia astfel incat sa permita regiilor de transport Metrorex si RATB sa majoreze tarifele cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri.

Noua lege va stabili si infiintarea unei noi "autoritati metropolitane de tranzit", care va supraveghea cele doua regii de transport public, precizeaza scrisoarea de intentie.

"Vom promova o legislatie care sa stabileasca o noua autoritate metropolitana de tranzit care va supraveghea Metrorex impreuna cu sistemul de transport public de suprafata din Bucuresti-RATB. Legea va permite de asemenea ajustari mai mari de tarife, dincolo de indexarea cu rata inflatiei, in acord cu planul strategic de acoperire a cheltuielilor curente prin venituri si a cheltuielilor de capital prin subventii", se arata in document.

In ultimii ani, tarifele Metrorex si RATB au fost majorate, de regula, prin raportare la nivelul inflatiei.