Scrisoarea de intentie FMI: CFR va inchide 30% din reteaua feroviara daca nu externalizeaza intretinerea/Metrorex si RATB vor majora tarifele cu mai mult decat inflatia

de C.P.     HotNews.ro
Vineri, 11 februarie 2011, 11:31 Economie | Companii

CFR SA va inchide pana la sfarsitul lunii august 1.000 de kilometri de cale ferata si va inchide alti 6.000 de kilometri de linii, reprezentand 30% din reteaua feroviara, daca nu reuseste sa externalizeze intretinerea in urma unor licitatii. Planul strategic pentru imbunatatirea activitatii companiei vizeaza reducerea pierderilor cu 25% si neacumularea de arierate noi in acest an, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de MEDIAFAX. Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International (FMI) ca va modifica legislatia astfel incat sa permita regiilor de transport Metrorex si RATB sa majoreze tarifele cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri, se mai arata in scrisoare.

Proiectul de buget pentru acest an al CFR SA prevede pierderi de 748,39 milioane lei, in scadere cu 39% fata de anul trecut, cand compania a inregistrat un rezultat negativ de 1,04 miliarde de lei.

Lungimea totala a liniilor de cale ferata din Romania era de 20.210 kilometri, din care 17.691 kilometri infrastructura feroviara publica administrata de CFR SA si 2.519 kilometri in administrare privata.

Aproape 40% din reteaua de cale ferata si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul limita la care ar fi trebuit reparate, situatie care sporeste riscul producerii de accidente.

  • Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele

Guvernul va permite CFR Calatori sa majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai buna acoperire a costurilor, in vederea eficientizarii activitatii companiei, se mai arata in scrisoarea de intentie.

Cea mai recenta majorare a fost operata de CFR Calatori in septembrie anul trecut, cand a urcat costul biletelor de tren cu 8%, dupa doi ani de stagnare.

Strategia pentru CFR Calatori include o scadere a pierderilor cu 15% in acest an, neacumularea de noi arierate si eficientizarea activitatii prin restructurarea companiei.

  • Metrorex si RATB vor majora tarifele

Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International (FMI) ca va modifica legislatia astfel incat sa permita regiilor de transport Metrorex si RATB sa majoreze tarifele cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri.

Noua lege va stabili si infiintarea unei noi "autoritati metropolitane de tranzit", care va supraveghea cele doua regii de transport public, precizeaza scrisoarea de intentie.

"Vom promova o legislatie care sa stabileasca o noua autoritate metropolitana de tranzit care va supraveghea Metrorex impreuna cu sistemul de transport public de suprafata din Bucuresti-RATB. Legea va permite de asemenea ajustari mai mari de tarife, dincolo de indexarea cu rata inflatiei, in acord cu planul strategic de acoperire a cheltuielilor curente prin venituri si a cheltuielilor de capital prin subventii", se arata in document.

In ultimii ani, tarifele Metrorex si RATB au fost majorate, de regula, prin raportare la nivelul inflatiei.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation: Ce trebuie sa faci pentru a beneficia de cei 200.000 lei disponibili prin programul StartUp Nation si pentru a-ti dezvolta afacerea

Ai primit un acord de acceptare in programul StartUp Nation. Care sunt urmatorii pasi? Cu ce costuri te vei confrunta pentru a te putea folosi de acesti bani? Mai intai trebuie sa pui in practica ideea de business castigatoare, iar apoi sa iti cresti afacerea. Pentru asta ai nevoie, in primul rand, de clienti noi, strategii adaptate la nevoile pietei si de un ochi atintit permanent asupra propriei afaceri si asupra pozitionarii tale in cadrul unei oferte adesea variate.

1676 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    X (Vineri, 11 februarie 2011, 11:59)

    Junk [anonim]

    Daca FMI chiar actioneaza ca un caine de paza, si ne forteaza sa schimbam structura/magamentul/strategia pentru companiile de stat, foarte bine. Chiar m-as bucura sa avem un CFR competitiv care in 5 ani sa se apuce de investitii. La fel si pentru companiile XLectra - e cel mai profitabil sector in acest moment, datorita pozitiei de monopol dar si posibilitatilor de investitii pe care le avem.
    Sper sa forteze mana si sa se faca lucrul asta in 2011, ca sa nu o mai frecam ani intregi cu restructurari.
    • 0 (0 voturi)    
      caii ferate (Sâmbătă, 12 februarie 2011, 23:51)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Junk

      Eu nu vreau sa se inchida caile ferate.
      Trebuie dati afara nasii deoarece nu incaseaza banii de la calatori pe bilete, trebuie oferite la inchiriere catre companiile private de transport.
      FMI nu stie ca jumatate dintre romanii nu au acces la masini personale ca in SUA si vestul Europei, si FMI nu stie ca trenurile reprezinta o varianta buna la autocare si microbuze.
      Eu tot voi merge cu trenul deoarece iubesc calatoria cu trenul, imi iubesc tara si nu accept sa mi se impuna de la FMI cum sa traiesc.
      DACA S-AR FACE CONTROALE LA FIRMELE CARE NU PLATESC TAXELE DEOARECE FURA, ROMANIA AR FII INTR-O SITUATIE MAI BUNA.
  • +1 (1 vot)    
    foarte bine (Vineri, 11 februarie 2011, 12:08)

    mark9 [anonim]

    foarte bine, ce ne trebuie noua cale ferata.
    • 0 (4 voturi)    
      ce (Vineri, 11 februarie 2011, 14:38)

      ce [anonim] i-a raspuns lui mark9

      ce ne trebuie noua o administrare atat de proasta a caii ferate, asta este intrebarea. calea ferata are rolul ei in transporturi, lipsa de eficienta a acestui mamut capusat de politicieni este ceea ce ne duce la pierzanie dpdv. al transportului feroviar.
      • -1 (1 vot)    
        daca e prost.. (Vineri, 11 februarie 2011, 15:20)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui ce

        il dai afara.

        nu dai fara infrastructura si pastrezi prostii

        daca infrastructura nu mai e necesara => fier vechi

        daca mai e necesara => ajustezi preturile pentru darea in folosinta a operatorilor (CFR Marfa, CFR Calatori, Regiotrans, GFR etc etc etc.), astfel incat sa acopere intretinerea
  • 0 (0 voturi)    
    fmi (Vineri, 11 februarie 2011, 18:22)

    ZEITGEIST [anonim]

    f.m.i. si banca modiala sunt niste asasini economici.
    prin agentii lor este stimabilul jeffrey frank, care a nenorocit economia americii de sud, impingindu-i in datorii externe imense, si obligindu-i la "jugul" sua.
    unde nu a reusit cu vorba buna acolo s-au intimplat lucruri ciudate.
    la noi e ciudat ca exista cfr, ca metrou nu avem aici.

    in 88 un sofer rus de camion catre altul :
    "niet metro niet metro" cind a iesit din unicul wc stadal subteran
  • 0 (0 voturi)    
    FMI comanda si emite legi in Romania (Vineri, 11 februarie 2011, 18:32)

    valisa [utilizator]

    si bineinteles ca prostii cu salarii si pensii mici, care nu au masini, vor suporta "aceste investitii". si daca maresti preturile cu 1000% tot nu se vor face investitii. in romania banii au o singura destinatie, buzunarele "investitorilor" (fmi, mue, nato politicienii si clientela politica). voi chiar nu intelegeti ca se doreste vanzarea romaniei?
  • 0 (0 voturi)    
    Asa! Sa vindem tot! (Sâmbătă, 12 februarie 2011, 0:00)

    dimdim [anonim]

    Sa vindem tot la straini! Ne trateaza si ne vor trata ca o tara bananiera.Gunoiul Europei.In Occident suntem defaimati.Spui roman,spui tuciuriu.Cand un strain face o infractiune spune ca este sudamerican sau din europa de est.Cand face o infractiune un tuciuriu cu pasaport romanesc imediat spun la stiri ca este roman.Am intrat in U.E. Pe hartie zice ca am avea aceleasi drepturi cu cetatenii celorlalte tari din U.E.In realitate suntem discriminati.Se uita la tine parca am fi infractori.I-am lasat si ii lasam sa cumpere pamant la noi in tara si ei nu ne lasa sa intram in schengen.(Nu ca am avea prea mult de castigat dar poate asa mai pleaca tuciurii nostri si in alte tari si ne lasa in pace).Pamant pentru care stramosii nostri au luptat s-au sacrificat.De 21 de ani suntem condusi de vatafi pusi de afara.Sa ne tina in bezna,in saracie.Tara atat de bogata,fostul granar al Europei si noi sa importam mancare! E de rasul curcii.Chiar japitele de conducatori nu au un pic de patriotism,de dragoste fata de tara asta?Daca vom studia originea anumitor revolutionari din 89,ne vom da seama cam cine este in spatele acestui jaf national.Cum sa privatizam puncte economice de importanta nationala?Ce va fi guvernul nostru?Strangator de biruri si de impozite! Nimic altceva! Ce timpuri ne asteapta! Vom ajunge sa-l regretam pe Ceasusescu! Studiati putin Eminescu si viata lui de jurnalist! Veti vedea ce mare patriot,poet national si un adevarat sfant este pentru noi romanii!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri