Arieratele la companiile feroviare de stat au crescut cu 2.248% in 10 ani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 16 februarie 2011, 16:04 Economie | Companii

Modernizarea cailor ferate costa miliarde de lei
Foto: AGERPRES
In urma unei analize efectuate asupra situatiei financiare din ultimii 10 ani la CFR SA, CFR Marfa si CFR Calatori, s-a constatat o crestere a arieratelor cu  2.248%, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor. Cifra pare incredibila si de aceea HotNews.ro a contactat reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru a se asigura ca nu s-a strecurat vreo greseala in comunicatul de presa. "Da, aceasta este cifra. Pare incredibil, insa arieratele au crescut de peste 22 de ori in 10 ani", au raspuns reprezentantii Ministerului Transporturilor. Daca in 2000 erau aproape 300 milioane de lei, in 2010 au ajuns la peste 6,6 miliarde de lei.

  • CFR SA inregistreaza arierate de peste 5,2 miliarde de lei, fiind urmata de CFR Marfa cu 868 milioane de lei si de CFR Calatori cu circa 559 milioane de lei.

In aceste conditii, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa stabileasca valoarea contabila a bunurilor imobile in proprietatea CFR S.A, CFR Marfa si CFR Calatori aflate sub sechestru. In acest sens, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a semnat un ordin prin care sunt numite comisiile pentru stabilirea valorii contabile a bunurilor imobile existente in proprietatea celor trei companii, aflate sub sechestru la data de 31 decembrie 2010.

  • "Masura vine ca urmare a analizei efectuate asupra situatiei financiare si rezultatului patrimonial inregistrat in ultimii 10 ani de Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "CFR Marfa" S.A. si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "CFR Calatori" S.A., prin care s-a  constatat o crestere a arieratelor la nivelul anului 2010  cu un procent de 2.248 %. In acelasi timp, ordinul ministrului Anca Boagiu se intemeiaza si pe angajamentul asumat prin Scrisoarea de intentie catre Fondul Monetar International, referitor la reducerea arieratelor acestor companii in anul 2011", se arata in comunicatul de presa.

Potrivit acestuia, comisiile constituite la nivelul celor trei companii vor identifica toate bunurile imobile aflate sub sechestru la data prezentului ordin, vor stabili valoarea contabila a acestora, potrivit datelor din evidenta contabila si datoriilor, intocmind in acest sens o situatie de veridicitatea careia raspund. Comisia centrala, constituita in temeiul aceluiasi ordin la nivelul MTI, va analiza si va centraliza datele transmise de catre comisiile anterior mentionate, acestea urmand a fi prezentate conducerii ministerului.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1398 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Greseala (Miercuri, 16 februarie 2011, 16:10)

    Iulian [anonim]

    un procent de 2.248% - gresit
    corect
    - 2.248 procente sau
    - 2.248%
  • +4 (4 voturi)    
    ca sa inteleaga tot prostul (Miercuri, 16 februarie 2011, 16:37)

    dragos [anonim]

    companie de stat, management defectuos, datorii, credite rostogolite si, probabil, multi Necolaiciuci care au praduit sub obladuirea partidelor.

    Tara asta nu are suficiente puscarii si scaune electrice pentru cati ar merita sa nu mai vada lumina zilei!
  • -1 (1 vot)    
    . (Miercuri, 16 februarie 2011, 16:51)

    radukku [utilizator]

    N-am mai mers cu trenul de cativa ani. Dar acum cateva luni am fost intr-o vizita la cineva care locuia aproape de calea ferata. Am vazut 3 trenuri: unul de la cfr calatori si doua de la firme private de transport marfa. Nici macar un tren de la cfr marfa. E clar ca cfr-ul nu mai ofera servicii demne de luat in serios.
  • 0 (0 voturi)    
    regres (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:56)

    calatorul [anonim]

    din 1997 tot fac drumul Sighet - Bucuresti. In 97 faceam 9 ore acum fac 15 ore si in toti acesti ani am vazut cum isi fura ceferistii caciula...
  • 0 (0 voturi)    
    orice (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:22)

    nik [anonim]

    v-ati gandit vreodata ca nu cei de jos sunt de vina ca merg trenurile asa cum merg?va spun eu cum sta treaba am lucrat la intretinerea liniei 23 ani dar de la revolutie nici un guvern nu a bagat bani in infrastructura,fara o finantare adecvata in cativa ani nu va mai circula trenul in romania,daca doreste vreo firma sa ia in intretinere o portiune de linie trebuie sa dea indreapta si stanga si nici asa nu e sigur mai sunt multe de spus dar le spui degeaba nu te baga nimeni in seama
  • +1 (1 vot)    
    Ghici cine? (Miercuri, 16 februarie 2011, 18:55)

    GORE [anonim]

    Cine plateste uzura prematura a infrastructurii feroviare datorate supratonarii vagoanelor apartinand unor companii private de transport marfa?Cine plateste datoriile CTF(insolvabila)la CFR infrastructura?Cine plateste paguba NECOLAICIUC?
  • +1 (1 vot)    
    mda.. (Miercuri, 16 februarie 2011, 19:06)

    leo [anonim]

    Incercati sa priviti mai in ansamblu. Cineva incearca falimentarea CFR pentru ca statul sa vina cu marea salvare. Il privatizam!

    Bonomul apare atunci din umbra si cumpara la un pret de nimic toate 'datoriile'. O afacere de multe miliarde de euro, comparabila poate doar cu Afacerea Petrom. Sa speram ca nu vorbim si aici de acelasi artist.
    CFR Marfa, mai ales, este un business care ar merge si din inertie la cat de bine este dezvoltata infrastructura cailor ferate si la ce cerinta este pe piata pentru un transport ieftin.
    In viitorul mediu: Posta!
  • +1 (1 vot)    
    Pai, asa e la toate companiile de stat... (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:16)

    lili [anonim]

    mai putin la alea cu contractele baietilor destepti din domenuiul energetic, alea sunt pe plus!! Cine i-a intrebat vreodata pe ministrii de la Transporturi, Economie sau alte ministere despre PERFORMANTELE, de fapt lipsa de performanta de la aceste societati cand ele erau mereu conduse de clientela politica si singurul criteriu de numire era si este apartenenta la partidul de guvernamant. Se schimba guvernarea se schimba si ministrul si-si vedeau mai departe de treaba, la fel. TOTI O APA SI-UN PAMANT!!! Nici urma de raspundere ministeriala, nici azi Legea raspunderii ministeriale desi exista de ani buni nu functioneaza, nici un ministru cand pleaca nu da nici o socoteala pentru ce si cum a facut pe timpul ministeriatului. La fel, Legea responsabilitatii fiscale exista bine mersi si la fel nu functioneaza, nici Guvernul si nici autoritatile locale nu dau socoteala la schimbare de culoare politica de ceea ce au facut. Mi-amintesc de scandalul dupa schimbarea lui Tariceanu cu Boc, PDL acuza fostul Guvern dar nu au fost in stare sa duca argumente nici PDLeii care acuzau nici PNLul care se apara !!! Nimeni nu stia care este de fapt situatia bugetului Romaniei pentru ca nu exista un sistem de urmarire si de predare a guvernarii. Sa vedem cum va preda guvernarea actualul cabinet in 2012, nu cred ca va fi altfel adica nu cred ca vor face vorba aia un PV de predare-primire. Da' de unde, vin altii, pleaca astia de-acum si gata !!!De aia auzim acum asemenea lucruri incredibile de care nimeni niciodata nu a dat socoteala ani de zile in Romania. Si nu va da prea curand pana pe la anul 2070, asa.....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri