Constructorii au dat navala la licitatii: 64 de oferte pentru 4 tronsoane de autostrada

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 28 februarie 2011, 21:00 Economie | Companii

Tronsoanele scoase la licitatii
Foto: Ministerul Transporturilor
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit din partea constructorilor 64 de oferte pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor de autostradă Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu. Potrivit CNADNR, termenul limita pentru depunerea ofertelor s-a incheiat, urmand ca pe 1 si pe 2 martie sa aiba loc deschiderea acestora. Pentru fiecare lot al celor patru tronsoane au fost primite intre 3 si 9 oferte. Batalia cea mai  mare se da pe un lot din autostrada Timişoara-Lugoj si un lot din autostrada Lugoj-Deva, pentru fiecare inregistrandu-se cate 9 oferte.

Ofertele pentru fiecare lot in parte

  • “Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac-Arad şi Drum de legatură” Lot 1 – 7 ofertanţi, Lot 2 – 8 ofertanţi
  • “Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj” Lot 1 – 8 ofertanţi, Lot 2 – 9 ofertanţi
  • “Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva” Lot 1 km 0+000 – km 27+400 – 9 ofertanţi
  • “Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie-Sibiu” Lot 1 – 3 ofertanţi, Lot 2 – 8 ofertanţi, Lot 3 – 6 ofertanţi, Lot 4 – 6 ofertanţi.
Pentru alt tronson, Deva-Orastie, CNADNR a semnat, in noiembrie, un contract cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro. Proiectul este finantat din fondul ISPA 2004 si are termen de finalizare 24 de luni din momentul inceperii lucrarilor. Tronsonul Deva-Orastie are 32,8 kilometri.

Potrivit unor informatii detinute de HotNews.ro printre companiile interesate sa participe la licitatii se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri. Potrivit unor surse din domeniu, Romstrade intentioneaza sa participe in asociere cu o companie italiana. Vezi aici lucrarile derulate de Romstrade. Alte companii interesate sa participe la licitatii sunt:

    * Astaldi- companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor. Vezi aici.
    * FCC Construction- companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.
    * Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.
    * Aktor (Grecia)- a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.
    * Strabag (Austria)-Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu.
Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.


Citeste mai multe despre   










14921 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Scenarii ... (Luni, 28 februarie 2011, 21:05)

    Dan [anonim]

    Au scos la licitatie un pachet destul de mare pentru a ajunge la toti si pentru a nu se contesta/bloca intre ei. E bine, e rau? Vom vedea, macar de s-ar apuca de treaba.
  • -24 (46 voturi)    
    din nou despre autobahn (Luni, 28 februarie 2011, 21:34)

    Mihai [anonim]

    Va scremeti din nou de peste 20 de ani. Nu ati fost in stare sa construiti nici macar 200km de freeways. Acum din nou PROIECTARE Constructie, Pana acum ce ati facut nenorocitilor? Ati furat. De construit ... nimic. Germanii au construit pe vremea lui Hitler in 6 ani 1933-1939 peste 3500 Km de autobahn, care este si acum in functie. Voi nenorocitilor de romani hoti si puturosi nu ati facut nimic. Suntei oaia neagra a Europei,
    • +11 (29 voturi)    
      tu (Marţi, 1 martie 2011, 0:11)

      yolanda [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      hai sictir, stii ?
      asa e, romanii isi fura caciula si sunt un neam de traista. intrebarea mea pemntru tine e de ce citesti tu ziarele romanesti ? stai acolo la tine pe "autobahn". cat suntem de prosti si negri, stim fara sa ne spui tu ... "marele neamt".
      • +14 (18 voturi)    
        dupa limbajul folosit... (Marţi, 1 martie 2011, 4:45)

        alex_1 [utilizator] i-a raspuns lui yolanda

        eu l-as plasa mai degraba instate sau canada pe acest mihaitza (nu cred ca e in germania)...
        autobahn este un termen recunoscut in mai multe tari. folosirea termenului "freeway" il localizeaza intr-o tara ang-sx.
        • -9 (9 voturi)    
          Pe aproape (Marţi, 1 martie 2011, 8:28)

          alt Mihai [anonim] i-a raspuns lui alex_1

          Highway, asta e termen folosit in North America.
          • +5 (7 voturi)    
            Nu chiar (Marţi, 1 martie 2011, 9:25)

            V.R. [utilizator] i-a raspuns lui alt Mihai

            "Highway" este orice drum principal, chiar si cu o banda/sens. "Freeway" sau "Interstate" sau "Expressway" e autostrada.
          • +4 (4 voturi)    
            USA freeway (Marţi, 1 martie 2011, 9:25)

            G [anonim] i-a raspuns lui alt Mihai

            In SUA exista si are un inteles anume termenul de freeway, adica autostrada fara plata.

            Highway poate sa fie si un drum ceva mai lat, daca se poate merge repede.
          • +3 (3 voturi)    
            freeway in USA (Marţi, 1 martie 2011, 11:22)

            cititor [anonim] i-a raspuns lui alt Mihai

            multi vorbesc, putini cunosec, unii is traduc dupa ureche (adica drum fara plata), putini se duc pe wikipedia sau in alta parte, sa caute. Autorul randurilor de mai sus cu oaia neagra si alte cuvinte grele se afla in SUA (cel mai probabil) sau Canada, zona Ontario (mai putin de probabil). Freeway se defineste in zonele respective ca un drum de mare viteza fara intersectii la nivel, intrarea si iesirea facandu-se prin colectoare laterale. mai sunt si alte caracteristici dar asta este baza.
            • -1 (1 vot)    
              hahaha (Marţi, 1 martie 2011, 16:29)

              alt Mihai [anonim] i-a raspuns lui cititor

              Highway este folosit in 99% din situatii, ca e cu doua benzi, sau alte chestii, omul de rand nu face diferenta, in canada.
              In state da, se utilizeaza toti termenii de mai sus.
              PS: In Canada e free, nu se plateste, deci freeway nu exista.
    • +10 (16 voturi)    
      esti confuz (Marţi, 1 martie 2011, 0:33)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      ce au construit pe timpul lui Hitler a ramas si acuma in picioare din simplul motiv ca ei au construit atunci drumurile sa treaca cu tankurile pe ele...si in momentul in care esti o superputere si te pregatesti sa cuceresti lumea e mult mai simplu sa construiesti si sa o faci si bine :)
      app tot ii dai cu "voi romanii" da` tu unde ai invatat asa bine romana??
      • -6 (8 voturi)    
        ... (Marţi, 1 martie 2011, 7:56)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

        Dar ma scuzati... nu cred ca asta e motivul, domnule draga. Dar va rog sa mai va documentati inainte.
      • 0 (2 voturi)    
        Gresit (Marţi, 1 martie 2011, 8:30)

        alt Mihai [anonim] i-a raspuns lui adyQ

        Fa un research despre formule de asfalt, terasament, si o sa vezi de ce rezista o autostrada din Canada, la -40C 10 ani...nu din cauza ca nu trec tancurile pe ea.
        • +2 (2 voturi)    
          Dar cat costa (Marţi, 1 martie 2011, 9:24)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui alt Mihai

          un km?
          • 0 (0 voturi)    
            nu stiu (Marţi, 1 martie 2011, 16:25)

            alt Mihai [anonim] i-a raspuns lui bobo21

            Clar ca e mai scump de construit, dar la final dupa ani si ani, se amortizeaza pe cand in Romania devine si mai scump, datorita degradarii.
        • 0 (0 voturi)    
          eu stau in Windsor (Miercuri, 2 martie 2011, 5:54)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui alt Mihai

          tu unde stai? nu zic ca autostazile nu sunt bine facute aici, dar in rest drumurile nu e mare diferenta fata de Romania
          si sa iti zic ceva ca nu trebuie sa dai nici un search dupa formule de asfalt, este foarte buna aia care o folosesc in Romania problema este ca o pun injumatatita si nu pun reteta completa ca sa faca profit mare si nimeni nu ii tragae la raspundere, aici e problema...
    • +11 (11 voturi)    
      Ori toti sa muriti, ori toti sa scapam.. (Marţi, 1 martie 2011, 9:53)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Chestia asta e din Caragiale, daca nu stiai. De la domnul Rica Venturiano.

      Cam asa e si la dumneata. Cand nu iti convine, romanii sunt "aia" ("ce ati facut, sunteti oaie neagra, nenorocitilor, etc etc etc")

      Dar cand iti convine, romanii suntem "noi"

      Ce Dumnezeu mai cauti pe site-uri romanesti? Doar ca sa iti consumi frustarile? Doar ca sa te convingi ca ai facut bine cand ai emigrat?

      Sa fii sanatos acolo unde esti si sa iti merga bine.

      Dar, daca asta e tonul discutiei, apoi mai bine lasa-ne in treaba noastra si vezi-ti de ale tale.

      Noi, astia ramasi acasa, ne-om descurca cum om putea mai bine.
      • +2 (2 voturi)    
        M-ai uns pe suflet, Ioane! (Marţi, 1 martie 2011, 11:06)

        A. Pănoiu [anonim] i-a raspuns lui ion

        Subscriu întru totul la comentariu! Am trăit 6 ani în străinătate şi am văzut mulţi români care priveau cu scârbă înapoi, fără a fi, pe de altă parte, în stare să se integreze în lumea pe care şi-o aleseseră. De unde rezulta, normal, un morman de frustrări. Evident că în Germania, Canada, SUA şi aşa mai departe sunt autostrăzi (şi nu numai) mult mai multe şi mai bune ca la noi, evident că 20 de ani am cam stat degeaba iar banii au zburat către destinaţii obscure... Dar să nu fii în stare să ai ca altă reacţie decât flegma şi autoseparaţia dispreţuitoare vădeşte o fioroasă neputinţă morală!
    • +1 (1 vot)    
      noroc... (Miercuri, 2 martie 2011, 0:37)

      ajabot [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      noroc cu tine mihaitza , ca eti tu oaia alba a romanilor din "jermania"....
    • +1 (1 vot)    
      mioriticule, ai idee cat se fura in Germania ??!!! (Miercuri, 2 martie 2011, 9:04)

      cinva [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      pentru majoritatea oarba precum matale, un mioritic ratacit prin Germania legendara... asa circula vorba in sat, ochelari de cal aveti majoritatea acolo;

      dar la cat se fura in Germania si se spaguieste ... noi romanii suntem simpliie gainari ofilitzi; spagile si furturile din Romania sunt bani de betzigashe in urechi comparativ cu ce spagi si coruptie aveti voi nemtzilor ...adika ... in cazul tau, doar un mioritic pervertit frustrat !

      nu o sa ajunga neam de neamu tau sa scape de stigmatul de emigrant !! vai de capul tau cat ai inghitzit tu in sec fortzat sa te adaptezi la "corectitudinea" nemtzeasca ... care e doar o legenda fumata !
      nu as vrea sa fiu in locul vostru, ati carat de vi s-a acrit gunoiul nemtilor pentru cativa feningi ca sa puteti sa macar deschideti gura !

      spaga si coruptia din Germania se diferentiaza de cea romaneasca prin stil, subtilitate, transparenta, discretie si perfectionare .. e doar o chestie de timp si exercitiu, in rest ... pastreaza aceleasi proportii economice : cu cat sunteti mai avansati , cu atat spaguiti mai puternic si mai mult, sumele sunt gigantice fata de ale noastre....

      hai ...continua sa faci frumos pe acolo si ciocu mic, ca de emigrazi frustratzi e plin pe la voi, cineva trebuie sa duca gunoiul nemtzilor !!!
  • +1 (5 voturi)    
    vor castiga (Luni, 28 februarie 2011, 21:35)

    berenger [utilizator]

    umbrarescu si cei ca el, cu cel mai mare pret
    • +3 (3 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 1 martie 2011, 8:51)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui berenger

      in 2009-2010 cel mai simplu mod de a face rost de o masina de piatra concasata in zona Clujului era sa iei contactul cu vreunul dintre soferii de camion care lucrau la autostrada Transilvania. pentru un mizilic, soferul iti aducea camionul de piatra la poarta...

      un alt fenomen interesant & observabil in toate zonele tarii este prezenta asfaltului in curtile particularilor. nu am nici macar o indoiala ca prezenta acelei mixturi asfaltice in domeniul privat se datoreaza 1) fie unui miracol divin 2) fie unei intelegeri la nivel inalt intre particularul proprietar de curte si sefii asfaltatori cu conexiuni politice la nivel central.

      si cand te gandesti ca ne-a blestemat cel de sus cu un Umbrarescu si un Iordache la jde mii de soferi de bascula, de muncitori care pentru cativa litri de vin iti asfalteaza curtea & de mici proprietari care isi impauneaza proprietatile pe mizilicuri...
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Luni, 28 februarie 2011, 21:36)

    d [anonim]

    Coridorul 4b e in mod normal intre Timisoara-Severin-Vidin-Sofia, pt ca e drumul cel mai scurt, iar ternul e plat.
    Niste inteligenti au bagat pe traseu si Craiova intre Severin si Vidin rezultand o bucla ocolitoare de 250 de km, asa rezulta de pe harta. Ca si cand realitatea si transpoertatorii tin cont de pretentiile unor localnici care vor cu tot dinadinsul sa-si puna "urbea" pe un traseu european.
    Alooo, traseul 4b se face in functie de interesul European, nu pt ca vor niste pilosi sa-si traga autostrada prin fatza casei.
    • +6 (8 voturi)    
      poate ca la craiova (Marţi, 1 martie 2011, 8:35)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui d

      e fordul si o industrie pe orizontala destul de dezvoltata care poate atrage investitori mai multi daca e legata de dunga aia rosie de pe harta ... scopul unei autostrazi nu e sa tranziteze cat mai repede Romania, ci sa o tranziteze repede pe unde trebuie si pe unde sunt interese (vezi divergentele intre Ro si Bg cu privire la noul pod peste dunare). Autostrada ar trebui sa fie ca si coridoarele unui supermarket, largi sa nu te ciocnesti cu carutul si sa poti sa bagi in carut sau macar sa vizualizezi toate pungile de snacksuri.
      • -2 (2 voturi)    
        ... (Marţi, 1 martie 2011, 10:02)

        d [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Daca aia de la Bruxelles sunt de aord nu e ncio problema dar s-ar putea ca aia sa nu fie de acord cu planurile noastre.
        Traseul 4b oficila, trasat de UE, nu trece prin Craiova, pe aia nu ii intereseaza industria auto din Romania, pt ei Craiova e la fel de semnificativa ca Peshawar sau Jalalabad.
    • +7 (7 voturi)    
      S-a facut foarte bine (Marţi, 1 martie 2011, 9:15)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui d

      Pentru noi e mai important sa se lege Craiova de Timisoara decat Sofia. Si daca europenii sunt de acord sa finanteze acaesta bucla, nu vad care e problema.

      La fel, coridorul IX nu trebuie sa treaca prin Vaslui si apoi spre Rep. Moldova, ci sa ocoleasca astfel incat sa ajunga si pe la Iasi.

      Aceeasi idee s-a aplicat si pe traseul Sibiu - Arad. Distanta era mai scurta fara bucla spre Timisoara, insa interesul economic e mai important decat distanta minima.
    • +4 (4 voturi)    
      Intrebare (Marţi, 1 martie 2011, 9:28)

      des [anonim] i-a raspuns lui d

      La faptul ca a aparut un Ford mic acolo te-ai gandit?

      Sau faci parte din categoria "m-am nascut in Baicoi, de ce ma intereseaza ce fac aia in Satu Mare... mama lor de japonezi?"
      • -3 (3 voturi)    
        ... (Marţi, 1 martie 2011, 10:08)

        d [anonim] i-a raspuns lui des

        Ford e acolo de ceva timp si inainte era Daewoo si inainte altii. Daca statul roman vroia sa ajute industria facea de acum 25 de ani o atuostrada acolo, nu sa-si bata joc acum cu planurile UE cu 10 000 de bucle.
        Iti garantez ca traficul dinspre Turcia Grecia si Sofia nu va ocoli prin Craiova ca asa le place la romanasi ci va merge fix spre Timisoara indiferent cat de prost ar fi drumul.
        • 0 (0 voturi)    
          Daca statul roman (Marţi, 1 martie 2011, 10:42)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui d

          vroia sa faca autostrazi, o putea face acum 25 de ani. Deci ce rost are sa mai vorbim de autostrazi? Interesant mod de a argumenta ai.

          Garantia ta nu face doua parale. 300 km pe autostrada ii parcurgi mai repede si mai in siguranta decat 100 km de drum spart, cu carute, curbe periculoase nesemnalizate, masini de pe contrasens care merg in zig-zag, sate, sate, sate, animale lasate libere de stapani sa pasca langa drum, ...

          Mai ales daca taxarea se va face cu vigneta (si nu cu bariere din x in x km), nu are niciun sens ca un strain sa se incurce cu drumurile secundare. La fel si pentru TIR-uri.
        • 0 (0 voturi)    
          Presupun ca esti timisorean (Marţi, 1 martie 2011, 10:44)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui d

          Te-ai gandit ca autostrada de la Sibiu la Nadlac trece prin Timisoara desi face "o bucla". De la Deva drumul direct este prin Arad si nu prin Timisoara. Si totusi autostrazile se fac pentru a lega cat mai multe orase intre ele nu pentru a gadila orgoliile unora si altora.
          • -1 (1 vot)    
            ... (Marţi, 1 martie 2011, 20:02)

            d [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

            Nu sunt din Timisoara, nici macar din Banat. Inclusiv bucla dintre Timisoara si Arad mi se pare o fortzare tipic romaneasca. Dar bucla de la Craiova e si mai impertinenta. Toate aceste bucle sunt de fapt o masura a incompetentei noastre si ne inchipuim ca daca facem slalom cu coridoarele europene intre orasele romanesti asta ne va rezolva problemele.
            In privinta buclei de la Timisoara chiar si ungurii s-au mirat de ce vrem sa tragem autostrada spre Arad in loc de Timisoara care e un oras mai mare. Probabil ei nu inteleg felul nostru de a rezolva problemele: in loc de un traseu cinstit preferam convolutii si intortocheli. Balcanic or what?
    • +4 (4 voturi)    
      Nu aveti dreptate (Marţi, 1 martie 2011, 10:07)

      ion [anonim] i-a raspuns lui d

      Prietene, Craiova e cel mai mare oras din sud-vestul Romaniei, vrei sau nu vrei. Are aproape 400.000 de locuitori si una dintre investitiile majore din ultimii 10 ani (Ford)

      Nu crezi ca e cam absurd sa nu legi orasul asta de coridorul 4b?

      Distanta Tr.Severin-Craiova=110 km
      Distanta Craiova-Calafat=90 de km

      Distanta Tr.Severin-Calafat - aproximativ 90 de km, in functie de traseul ales.

      De unde Dumnezeu ti-a iesit un ocol de 250 de km? Ocolul e cam de 100 de km, si este in avantajul Romaniei, care conecteaza un oras mare la o autostrada.

      Mai departe: urmeaza sa fie realizata portiunea Craiova-Pitesti. In acest fel Timisoara va fi legata de Bucuresti prin autostrada. E putin lucru? Nu e cam stupid sa duci autostrada din TrSeverin la Calafat, sa treci pe la 80-90 de km de Craiova, dar si sa blochezi accesul din vest catre Bucuresti?

      Vad ca dumneavoastra va ganditi numai la camioanele incarcate cu gogonele care merg de la bulgari in Germania.

      "traseul 4b se face in functie de interesul European"

      Traseul asta trebuie sa se faca si in interesul Romaniei, nu doar in interseul "european"
      • -3 (3 voturi)    
        ... (Marţi, 1 martie 2011, 10:19)

        d [anonim] i-a raspuns lui ion

        Deci, traseul 4b NU se mai discuta. El a fost trasat in urma cu cativa ani de UE si Romania a semnat atunci si ea traseul. Traseul este Timisoara-Lugoj-Caransebes-Severin-Calafat-Vidin-Sofia-Grecia. Asta e traseul si Romania nu mai poate schimba nimic in aceasta privinta.

        Doi, Romania a negociat atunci la sange si a obtinut concesia sa se mai faca o ramura, 4a, spre Bucuresti si Constanta. Deci UE deja ne-a facut o mare concesie cu ramurica 4a, ca altfel pe ei putin ii intereseaza zona aia, ei vor ajunga spre Grecia si Turcia iar Bucurestiul este excentric acestei rute.

        Trei. In planurile ministerului Transporturilor nu apare nicio autostrada Severin Craiova ci 2 ramuri divergente, una intre podul Vidin si Timisoara si alta ramura Vidin-CraioVA-bUCURESTI.

        Deci astea sunt conditiile in care noi ne jucam cu creionul pe harta. UE nu va finanta ceva ce nu a fost negociat si nu a fost semnat cu Romania.
        • 0 (0 voturi)    
          Info vechi (Marţi, 1 martie 2011, 10:45)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui d

          Actualizeaza-ti informatiile in legatura cu traseele coridoarelor pan-europene.
      • -1 (1 vot)    
        .... (Marţi, 1 martie 2011, 10:22)

        d [anonim] i-a raspuns lui ion

        Si vezi Craiova abia daca are 300 000 de locuitori. Nu avut niciodata 400 000.
      • -1 (1 vot)    
        Depinde foarte mult de un lucru: (Marţi, 1 martie 2011, 10:30)

        WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui ion

        Cine finanteaza?

        Ca daca eu iti dau bani ca sa pavezi curtea ca sa poti scoate balegarul din cocina, iar tu cheltui BANII MEI ca sa legi si cotetul de gaini la drum, atunci tu esti in culpa.

        Dar, daca tu singur iti platesti pavarea curtii, faci ce vrei.

        Simplu, nu?
  • +1 (1 vot)    
    vrem autostrazi..... (Luni, 28 februarie 2011, 21:37)

    geanin [utilizator]

    speram sa se si realizeze ceva din aceste proiecte.si sa nu ramina la stadiul de.... vorbe si promisiuni ca pina acum!
  • -2 (4 voturi)    
    . (Luni, 28 februarie 2011, 21:41)

    Eclesiastul [utilizator]

    Bine că au dat năvală ca să îi ţepuiască (din nou) măscăricii noştrii ăştia care se ocupă cu chestii de-astea şi care din 89 pînă acu' au făurit jde mii de km autostradă. Aproape că mi se face scîrbă numai cînd pronunţ cuvîntul AUTOSTRADĂ.
  • +3 (3 voturi)    
    o fi de bine? (Luni, 28 februarie 2011, 22:14)

    kostel [utilizator]

    in mod normal, unde e concurenta, scade si pretul. acum ramane de vazut ce mafie e si la atribuirea contractelor / cate polite sunt de platit.
  • 0 (0 voturi)    
    prosti conducatori (Luni, 28 februarie 2011, 23:10)

    bila [anonim]

    pina acum aveam toata tara plina de autostrazi. la cite firme si someri sint, lalbia asteptau unii la colt. apoi, orice dezvoltare presupune locuri de munca inclusiv ulterior. numai la noi se fura, se fura ca nu pateste nimeni nimica,,,ba, dar si cind se vor schimba vremurile,,,,
  • 0 (0 voturi)    
    Din ce fonduri se finanteaza? Fonduri europene? (Luni, 28 februarie 2011, 23:23)

    karol [anonim]

    Observ ca doar in cazul unui tronson se mentioneaza ca este finantat din fonduri europene.
    Celelalte din ce fonduri se fac? Bani de la buget? De ce nu se fac TOATE cu fonduri europene nerambursabile? Mi se pare important de stiut.
  • 0 (4 voturi)    
    incremenirea in proiecte (Marţi, 1 martie 2011, 1:47)

    SARBU [anonim]

    Stiti de ce nu avem autostrazi? pentru ca suntem incremeniti in anii '90, cam pe la inceputul lor, ia vedeti pe harta din poza de cand se lupta Ministerul Transporturilor cu proiectul asta? De pe vremea cand la sud de Dunare vecinii nostrii aveau o tara care se chema Yugoslavia...
  • +2 (6 voturi)    
    unu (Marţi, 1 martie 2011, 6:30)

    unu [anonim]

    zvonurile s-au adeverit. nu e decat o amarata de miscare de imagine ca sa poata zice udrea ca romania e un santier. incepem 10 autostrazi pe care le va finanta guvernul viitor care nu va avea bani si atat. constructorii vor da navala la iesire.
    • +4 (4 voturi)    
      te inseli (Marţi, 1 martie 2011, 9:30)

      alexandru [anonim] i-a raspuns lui unu

      nu sunt zece autostrazi, sunt patru tronsoane si toate au finantare ue prin programul pos transport.nu e nici o idee a elenei udrea, sunt prioecte mai vechi care prind contur.documenteaza-te ca de pareri absurde sunt pline forumurile.
  • +2 (6 voturi)    
    Gresit (Marţi, 1 martie 2011, 7:36)

    confuz [anonim]

    S-a uitat cineva la harta (foto)??? mai avem vecin IUGOSLAVIA????
  • 0 (2 voturi)    
    iugoslavia-i mama (Marţi, 1 martie 2011, 8:16)

    bronz tito [anonim]

    coridorul cu iugoslavia va fi gata primul. desi nu e trecut pe harta,,,

    Caransebes- Tr. Severin nu e plat.. a durat aproape 8 ani reabilitarea lui.. nu ai pe unde trece autostrata numai daca nu o susupenzi pe Timis sau gauresti dealurile de 400 m de la Domasnea si Plugova... iar la Dunare , lacul de acumulare nu te lasa..

    iugoslaviaaa
  • +4 (6 voturi)    
    Harta (Marţi, 1 martie 2011, 8:40)

    Cristi [anonim]

    Din cate stiu eu Iugoslavia nu mai e vecinul Romaniei de ani buni. Puneti si voi o harta actualizata
    • +1 (1 vot)    
      imagine (Marţi, 1 martie 2011, 9:52)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Imaginea este cu mult mai buna si mai potrivita decat pe alte portaluri de stiri unde in cel mai fericit caz aveai o imagine de pe o autostrada din romania (de obicei cauta pozele pe goagal) luata "de la firul ierbii" si in nici un caz ceva de legatura cu subiectul (tronsoane, distante, etc). Iugoslavia sau nu, asta e... Drumurile sunt cam ca pe vremea cand vecinul se numea Iugoslavia. A mai aparut o bucata de autostrada spre Cernavoda si o bucatica mica la Cluj. In rest... E foarte buna harta lui Ceao...
  • 0 (0 voturi)    
    Si... (Marţi, 1 martie 2011, 9:32)

    Xulescu [anonim]

    ...cu licitatiile astea: vine cine vrea, castiga cine trebuie.
  • 0 (4 voturi)    
    Despre autostrada Comarnic-Brasov (Marţi, 1 martie 2011, 9:42)

    Radu Silvestru [anonim]

    As vrea sa le transmitr tovilor ministrii de transporturi (mai degraba de poteci comunale) ca in ultimii 21 de ani NU AU FACUT NIMIC demn de remarcat.
    Pentru tronsonul de mai sus, inalta poarta de la Stambul (Bucurestiul) a ocolit Brasovul preferand ca autyostrada Bucuresti-Bors sa treaca pe la Sibiu. La fel cum se intampla si cu Aeroportul International Brasov-Ghimbav.
    Interese obscure mineaza realizarea ambelor obiective.
    Poate nu stiti, stimati activisti de partid (bolsevic) ca in perioada 1933-1939 deci in 6 ani, in Germania s-au realizat 8000 Km de autostrada!!!
    Ceea ce voi, care suferiti groaznic din cauza de grave dureri de cot, vizavi de interes natioanal, nu veti face nici in 6 milioane de ani de acum inainte.
    Spor inainte tovarasi la propasirea mafiei si a hotiei in interes personal sau de grup mafiot!!!
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred ca nemtii se lauda cu perioada respectiva (Marţi, 1 martie 2011, 10:55)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Radu Silvestru

      sincer. Era Hitler la putere. Oricum, vad ca toti pe-aici au frustrari: de ce sa treaca autostrada prin locul X si nu prin locul Y. Eu zic macar sa treaca odata.
    • +1 (1 vot)    
      Despre autostrada Comarnic-Brasov (Marţi, 1 martie 2011, 11:52)

      bucurestean [anonim] i-a raspuns lui Radu Silvestru

      Bucuresti-Brasov care include Comarnic-Brasov este de departe cel mai necesar proiect de infrastructura rutiera din tara, atat datorita volumului de trafic actual, cat si efectului economic obtinut (cresterea economica ca urmare a acestei investitii), care s-ar resimti in toata tara, nu numai strict la locatiile din aproprierea acestei rute.
      Singura ruta comparabila ca efect economic este doar Craiova-Bucuresti-Constanta, unde este implicata o companie precum Ford, cu un de plan de dezvoltare poate unic in Europa Centrala si de Est ca amploare financiara si performanta tehnologice , dezvoltare care ar fi foarte favorabila si pentru firmele de componente auto din Brasov, Sibiu , Timisoara, Pitesti, etc.
      Motivul pentru care aceasta autostrada,o putem numi Autobahn, motorway, freeway (trebuie sa fie oricum cu o taxa de access mica, deoarece platim si rovinieta) este strict legata de lupta politic lipsita de fair-play, pur si simplu se favorizeaza clientela politica din anume zone, chiar daca investitia intentionata este clar una din cele mai nefavorabile, considerand interesul tuturor cetatenilor tarii, indiferent de zona.
      In plus celor din Brasov, Ploiesti, Bucuresti nu li se poate reprosa ca nu platesc taxe mari astfel incat sa nu aiba "drept" de a cere aceasta constructie, ei platesc cele mai mari taxe.
      Cred ca trebuie intrat in normalitate cu lucrarile de infrastructura, cu atat mai mult cu cat exista competenta tehnica in Romania de face drumuri, poduri ,aeroporturi de buna calitate (cum s-au mai facut si inca in conditii dificile), iar daca exista controlul cetatenilor -prin statul ce ne reprezinta- asupra aceste obiective, iar constructorii profesionisti iau deciziile care trebuie, ne-afectati de interese "obscure", se realizeaza lucrari de calitate.
      Cu exemplu de lucrari publice de amploare si de success se pot da nu neapareat numai din Germania, dar si cele realizate in America de administratia Roosevelt, dupa o criza foarte dura intre 1929-1933.
  • 0 (0 voturi)    
    nu vi se pare (Marţi, 1 martie 2011, 10:52)

    Ghita [anonim]

    ca harta asta e veche de pe vremea lui ceasca? (nu apare bucuresti - fetesti)
  • 0 (0 voturi)    
    DNA vreo veste despre autostrada BU-PL? (Marţi, 1 martie 2011, 11:21)

    anonim [anonim]

    DNA ? mai sinteti acolo ? avem o autostrada inceputa cam demult si e cam lasata in paragina si s-au cam chetuit cam multi bani din buget. Ceva, vreun dosar, vreo atentie sau sinteti toti partasi la acest lucru ?

    E o liniste cu autostrada asta de nu am vazut .......
  • 0 (0 voturi)    
    2 ani garantie pentru autostrada!! (Marţi, 1 martie 2011, 11:52)

    bozo [anonim]

    e o mare greseala sa faci autostrazi cu doar doi ani garantie. cat dai, atata face.
    Pentru autstrazi e nevoie de macar 5 ani garantie ca sa stai linistit, altfel te trezesti ca dupa cativa ani trebuie sa o faci din nou. Alti bani, alta distractie, neverending story.

    Altfel e normal interesul constructorilor pentru asemenea licitiatii. Toti sunt afectati de criza, inclusiv in tarile de origine. Asa ca un contract cu statul e mana cereasca, mai ales in conditiile romanesti.
  • 0 (2 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 1 martie 2011, 13:30)

    Desteptu [anonim]

    Se discuta aici despre autostrazi . OK !
    Am si eu o intrebare:
    atat persoanele fizice cat si cele juridice -din estul tari ( si nu numai ) i- platesc impozite si taxe la bugetul de stat .De ce investitiile pentru autostrazi ( si nu numai ) merg doar in Ardeal ??????????
    Cadoul guvernantilor pentru portocalii ?

    Merci !
    • +1 (3 voturi)    
      Ca v-a facut... (Marţi, 1 martie 2011, 14:24)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Desteptu

      ...PSD-ul drumuri parfum sa va dati cu Daciile pe ele. Si asta deja de 10-15 ani. Ar trebui sa vezi E79 Oradea-Deva sau E nu-stiu-cat Oradea-Arad si poate ai tacea si ai multumi in gand PSD-ului pe care l-ati votat constiincios.
      • 0 (2 voturi)    
        Chiar asa ? (Marţi, 1 martie 2011, 14:36)

        Desteptu [anonim] i-a raspuns lui GorillaKilla

        Probabil postezi de prin Canada. Daca ai fi de pe aici ai vedea ce drumuri a facut PSD-ul :)))) Si in fond nu asta e problema.
        Nu este nimeni fraier sa dea bani si sa vada soseaua de centura a Brasovului iar pe la el pauza. Mergi in Bucovina sa vezi monumente UNESCO si nu numai ( Probota, Humor, Arbore,Slatina,Dragomirna................) doar cu urme de drumuri , de se crucesc strainii ( si voievozii din morminte). Asta a facut PSD si face PDL.
        Adica nimic.
        Chiar daca Flutur (PDL) e de prin zona iar jud. Suceava a votat majoritar PDL :))))))) !

        Pa si mai citeste/umbla nitel !
        • +1 (1 vot)    
          Haios (Marţi, 1 martie 2011, 21:13)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Desteptu

          Canada am vazut-o in poze. In Moldova si Bucovina merg de 2 ori pe saptamana. Compara drumul european Suceava - Tihuta cu Oradea-Deva sau Oradea-Arad.
          "Pa" esti cu ti-ai baut banii, nu cu mine! :))
    • 0 (0 voturi)    
      mda, iar ardeleanii (Miercuri, 2 martie 2011, 11:27)

      danny [anonim] i-a raspuns lui Desteptu

      Nu e cadou, e necesitate.Cu ce vrei sa legi autostrazile in est?sau nord?
      Asta e cel mai bun lucru ce se poate intampla si celor din estul tarii.!!
  • -2 (2 voturi)    
    germania (Marţi, 1 martie 2011, 15:39)

    simi [anonim]

    cine nu a vazut autostrada ca la carte sa mearga in germania,,, nu va bucurati pt autostrada viitoare o sa mai auzim multe povesti si o sa vedem multe primaveri pana va fi gata... de ce? pt ca: e ROMANIA...
    • 0 (0 voturi)    
      Obsesia germana (Marţi, 1 martie 2011, 16:20)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui simi

      Sunt autostrazi ok in multe locuri din lume. Eu am mers si pe Bucuresti-Fetesti si a fost super OK.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version