Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit din partea constructorilor 64 de oferte pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor de autostradă Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu. Potrivit CNADNR, termenul limita pentru depunerea ofertelor s-a incheiat, urmand ca pe 1 si pe 2 martie sa aiba loc deschiderea acestora. Pentru fiecare lot al celor patru tronsoane au fost primite intre 3 si 9 oferte. Batalia cea mai mare se da pe un lot din autostrada Timişoara-Lugoj si un lot din autostrada Lugoj-Deva, pentru fiecare inregistrandu-se cate 9 oferte.

Tronsoanele scoase la licitatiiFoto: Ministerul Transporturilor

Ofertele pentru fiecare lot in parte

  • “Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac-Arad şi Drum de legatură” Lot 1 – 7 ofertanţi, Lot 2 – 8 ofertanţi
  • “Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj” Lot 1 – 8 ofertanţi, Lot 2 – 9 ofertanţi
  • “Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva” Lot 1 km 0+000 – km 27+400 – 9 ofertanţi
  • “Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie-Sibiu” Lot 1 – 3 ofertanţi, Lot 2 – 8 ofertanţi, Lot 3 – 6 ofertanţi, Lot 4 – 6 ofertanţi.

Pentru alt tronson, Deva-Orastie, CNADNR a semnat, in noiembrie, un contract cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro. Proiectul este finantat din fondul ISPA 2004 si are termen de finalizare 24 de luni din momentul inceperii lucrarilor. Tronsonul Deva-Orastie are 32,8 kilometri.

Potrivit unor informatii detinute de HotNews.ro printre companiile interesate sa participe la licitatii se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri. Potrivit unor surse din domeniu, Romstrade intentioneaza sa participe in asociere cu o companie italiana. Vezi aici lucrarile derulate de Romstrade. Alte companii interesate sa participe la licitatii sunt:

* Astaldi- companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor. Vezi aici.

* FCC Construction- companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.

* Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.

* Aktor (Grecia)- a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

* Strabag (Austria)-Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.