Firmele "regilor asfaltului", Dorinel Umbrarescu si Nelu Iordache, au intrat in batalia pentru constructia tronsonului de autostrada Nadlac-Arad

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 1 martie 2011, 19:14 Economie | Companii

Coridorul Pan-european IV
Foto: infrastructura.info
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a dat publicitatii numele firmelor care au depus oferte in cadrul licitatiei pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Nadlac-Arad. Pentru lotul 1, printre cele 7 oferte se afla cele depuse de companiile Romstrade, Tirrena Scavi, Astaldi si Strabag. Pentru lotul 2, au fost depuse 8 oferte, printre concurenti aflandu-se Impesa Pizzarotti, UMB, Tehnostrade si Hidroconstructia. CNADNR a primit din partea constructorilor 64 de oferte pentru constructia celor patru tronsoane de autostrada: Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Termenul limita pentru depunerea ofertelor s-a incheiat, urmand ca acestea sa fie deschise pana pe 2 martie.


Firmele care au depus oferte pentru Nădlac-Arad

Lot 1

  • Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting SRL-Incitec SRL
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • Doprastav-CCCF Timişoara
  • Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct
  • OHL-Labra-Copisa
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Strabag Romania-Confort
Lot 2

  • Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio
  • Alpine
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Porr-Hidroconstrucţia
  • Vega-Selina-Consitrans
  • Aprivia-Soares da Costa
  • Delta ACM-Azvirt
  • Viarom-Vectra-Betacops

Tronsonul Nădlac-Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean. Lotul 1 are o lungime de 22,2 km şi o valoare estimată la 486.946.433 lei fără TVA, iar Lotul 2 o lungime de 16,6 km şi o valoare estimată la 506.661.681 lei fără TVA.

Printre companiile interesate sa participe la licitatii se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul.

Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la  15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este  estimata la 238 milioane euro.

HotNews.ro a aratat pe 11 februarie ca printre companiile interesate sa participe la licitatiile pentru cele patru tronsoane se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri. Surse din domeniu sustineau ca Romstrade intentioneaza sa participe in asociere cu o companie italiana.

Alte companii interesate sa participe la licitatiile pentru cele patru tronsoane sunt:

    * Astaldi- companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor. Vezi aici.
    * FCC Construction- companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.
    * Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.
    * Aktor (Grecia)- a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.
    * Strabag (Austria)-Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu.
Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5000 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    sa faca odata (Marţi, 1 martie 2011, 19:52)

    sellerman [utilizator]

    la cati bani s-au furat in tara asta cu proiecte si avize si alte porcarii din astea, prea putin mai conteaza ale cui sunt firmele, doar sa nu se blocheze licitatiile si sa se faca odata ceva autostrazi si la noi, desi , sincer, nu cred ca se va intampla prea curand
  • +1 (1 vot)    
    Pe teren plat 2 milioane euro/Km maxim . (Marţi, 1 martie 2011, 20:02)

    niculita30 [utilizator]

    Asta inseamna 44,4 milioane euro pentru lotul 1 .
    Rezulta ca 2/3 din bani se fura.
    Apropo de ce au facut 2 loturi ???
    Sa ia de la toti ? :)))
    • +1 (1 vot)    
      parere (Marţi, 1 martie 2011, 20:52)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      Mai degraba cred ca se doreste imprastierea haitei. Cu cat mai multe oase de ros, cu atat mai putine sicane (a se citi contestatii).
  • 0 (0 voturi)    
    nu sti ce vorbesti (Marţi, 1 martie 2011, 20:33)

    mihai [anonim]

    Costul pe un km de autostrada in zona de ses este de 3,8 milioane euro http://www.mt.ro/standarde_de_cost_aprobate/2%20AUTOSTRADA%20ses%20final.pdf fara costul pt poduri pasaje noduri protectia mediului si altele.
    • +2 (2 voturi)    
      POATE... (Marţi, 1 martie 2011, 22:31)

      florin [anonim] i-a raspuns lui mihai

      La banii astia o fac si cu sistem de scurgere a apelor pluviale (canale colectoare), care sa evite zonele de aqua planning si baltile care ingheata pe timpul iernii si duc la degradarea imediata a suprafetei de rulare.
      Iar cei care au mai avut lucrari si s-au dovedit de proasta calitate, ar trebui lasati acasa!
    • +1 (1 vot)    
      mda... (Miercuri, 2 martie 2011, 3:08)

      Notts [anonim] i-a raspuns lui mihai

      eu iar am impresia ca suntem luati de prosti...este foarte simplu, daca astea dunt standardele de cost, 3.8 milioane de euro pe km de autostrada atunci pt 38.6 km de autostrada cat sunt ambele tronsoane totalul ar fi de 146.7 milioane de euro.... in realitate suma este de 228.91 milioane de euro..... asta mai simplu spus... autostrada costa cu 36% decat e prevazut in standardele de cost... si in acesti bani intra si podurile... eu tot cred ca este ridicol de mult... cate poduri sunt pe tronsonul asta de autostrada? si cum pot ele sa valoreze 36% din valoarea intregului proiect... aaa asta desigur presupunand ca ministerul a respectat noile standarde de cost... ceea ce evident nu s-a facut.
      M-am saturat de vorbe... ne mint pana si in cifre....
      • 0 (0 voturi)    
        nu intra podurile. (Miercuri, 2 martie 2011, 7:14)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Notts

        Daca ai fi citit standardul ai fi vazut ca nu intra podurile. Cred ca sunt cel putin 20 de poduri si pasaje si cateva zeci de podete, plus noduri rutiere. Cerinta in licitatiile astea este sa se respecte valoarea standard.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 3 martie 2011, 5:05)

          Notts [anonim] i-a raspuns lui mihai

          Am vrut sa zic, ca nu intra podurile... dar imi este greu sa cred ca toate podurile alea costa 36% din valoarea proiectului... eu asta vroiam sa zic... daca era un minister asa de senzational.... facea un standard si pt pod... km de pod costa atata si punct. 20 de poduri si noduri rutiere or fi ele ceva...dar nici sa coste cat o treime din proiect... iarasi zboara bani pe geam... cu toate standardele de cost...
  • 0 (2 voturi)    
    Mai terminati cu criticile. (Marţi, 1 martie 2011, 21:46)

    mircea [anonim]

    Si ce daca au participat si "regii asfaltului"?Au vreo interdictie de a participa?Mai bine sa fie urmariti de presa cum respecta graficul de executie si care este calitatea lucrarilor.Cu criticile in faza asta numai dam curaj celor care sunt contestatari de meserie si uneori scot bani frumosi din asta.Cine se baga sa faca o ancheta ,sa vada cati bani incaseaza acesti contestatari de la cei care vor sa lucreze si pe mai putin,decat sa stea degeaba luni de zile cu utilaje,muncitori de platit.In domeniul lucrarilor de autostrazi acesti indivizi sunt mai periculosi decat "spaga".
  • +1 (3 voturi)    
    Tepari (Marţi, 1 martie 2011, 22:10)

    tom [anonim]

    Bechtel este singura companie din Romania care are capacitatea tehnica si logistica de a construi autostrazi . Companiile europene si romanesti prezente la licitatie au dat nenumarate tunuri si tepe statului roman dea lungul timpului dar Bechtel a fost scoasa vinovata de fiecare data. Astept sa vina republicanii la conducere in USA ca sa avem si noi o autostrada terminata. Constructorii prezentati mai sus si-au demonstrat valoarea in decursul timpului dar stiu sa decarteze unde trebuie. Bechtel este sistematic atacata in presa pt ca nu decarteaza . Pe politicienii romani acest lucru ii deranjeaza si de aceea refuza sa finanteze Autostrada TRANSILVANIA
    • 0 (0 voturi)    
      Da , si ? (Miercuri, 2 martie 2011, 1:15)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui tom

      Capacitatea si logistica nu valoreaza mare lucru. Puteau la fel de bine sa ne aduca niste pliante decat utilaje, la modul cum le folosesc probabil vor sa plece cu ele sigilate inapoi.
      Sunt scumpi, prosti, magari si lucreaza in Ro cu turci; isi platesc datoriile catre Turcia (suportul bazelor in razboiul din Irak) cu banii luati de la guvernul roman.
      Si Kogalniceanu, 99,99% e facut tot de turci, acelasi rationament "democratic". La romani raman chestiile pe care nu vor sa le lucreze turcii, dar malaiul fuge de aici, bine-mersi.
  • +4 (4 voturi)    
    autostrazi (Marţi, 1 martie 2011, 22:40)

    dorin valeriu [anonim]

    Umbrarescu si Iordache sunt patronii unor firme romanesti care se ocupa de constructii de drumuri. Spunet-mi ce e rau in faptul ca participa la licitatii, incercand sa angajeze un contract. Adica sa foloseasca proiectanti, ingineri si muncitori, resurse romanesti pana la urma, ca sa construiasca sosele in Romania. Chiar vreti sa inabusiti orice initiativa romaneasca ?
    lLa inceputul anilor '90, cand s-a pus problema reabilitarii soselelor, nici o firma romaneasca nu a putut prezenta garantii de credibilitate. Asa au venit italieni si alti straini care au luat toate contractele si "smantana" lucrarilor, date apoi in subcontractare firmelor romanesti. Cand acestea s-au desvoltat si au reusit sa castige contracte, presa s-a repezit la ei. Daca pana in 2004 erau catalogati ca oamenii PSD, dupa aceea, aceiasi, au devenit "oamenii lui Basescu". Ei fiind de fapt doar constructori romani, care vor sa faca treaba si sa-si castige existenta in Romania. Lasati-i in pace ! Pana cand nu dovediti ca au facut ceva rau sau ilegal , nu trebuie impiedecati sa lucreze! Sau va plateste Bechtel ?
    • 0 (0 voturi)    
      exact. (Miercuri, 2 martie 2011, 7:21)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui dorin valeriu

      Umbrarescu, Iordache si ceilalti patroni de firme de drumuri asigura painea pentru mii de oameni. Ce importanta are ca participa la licitatii? Daca totul se face in limitele legii sa participe. E important sa faca lucrari de buna calitate la preturi cat mai mici, ca pana la urma noi platim lucrarile. Asta e lucru cel mai important. Lucrari bune la preturi mici, asta trebuie sa urmareasca conducerea. Fara mita sau alte jonglerii financiare.
    • 0 (0 voturi)    
      ia de aici valerica, initiativa romaneasca (Miercuri, 2 martie 2011, 8:53)

      Cocolores [anonim] i-a raspuns lui dorin valeriu

      În momentul de faţă din cei 108,98 de kilometri de autostradă, cât are Bucureşti-Piteşti, trebuie reabilitaţi nu mai puţin de 95,48 de kilometri, după cum a declarat pentru Gândul Liviu Costache, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Asta înseamnă că doar aproximativ 13% din autostrada finalizată la începutul anilor '70 este practicabilă în condiţii bune.
  • 0 (0 voturi)    
    ha?! (Miercuri, 2 martie 2011, 1:20)

    Ptrutz [anonim]

    Iarasi Delta ACM? Cine tine pariul cu mine ca ei vor castiga tronsonul 2? :D
  • 0 (0 voturi)    
    Dar chinezii ? (Miercuri, 2 martie 2011, 8:53)

    anonim [anonim]

    Dupa cum observ chinezii au fost politicosi si cam atat, nici urma de ei. Macar mai veneau cu alte preturi , alt stil de munca...
  • 0 (0 voturi)    
    Drumurile "noastre" (Miercuri, 2 martie 2011, 12:04)

    Flo13 [anonim]

    Normal ca se mai scurg si aiurea banii, ca peste tot, dar multi isi dau cu parearea aiurea. Intrati pe situl celor de la CNADNR si aveti proiectul complet. Impartirea, oficial, a fost facuta pentru a se respecta durata de 30 de luni de executie (in functie de angajamente si personal o societatea poate/nu poate respecta termenul de executie). Neoficial sunt si alte motive pe care le puteti descoperi daca cititi toata documentatia de atribuire. O zi buna tuturor!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă