Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a dat publicitatii numele firmelor care au depus oferte in cadrul licitatiei pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Nadlac-Arad. Pentru lotul 1, printre cele 7 oferte se afla cele depuse de companiile Romstrade, Tirrena Scavi, Astaldi si Strabag. Pentru lotul 2, au fost depuse 8 oferte, printre concurenti aflandu-se Impesa Pizzarotti, UMB, Tehnostrade si Hidroconstructia. CNADNR a primit din partea constructorilor 64 de oferte pentru constructia celor patru tronsoane de autostrada: Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Termenul limita pentru depunerea ofertelor s-a incheiat, urmand ca acestea sa fie deschise pana pe 2 martie.

Coridorul Pan-european IVFoto: infrastructura.info

Firmele care au depus oferte pentru Nădlac-Arad

Lot 1

  • Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting SRL-Incitec SRL
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • Doprastav-CCCF Timişoara
  • Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct
  • OHL-Labra-Copisa
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Strabag Romania-Confort

Lot 2

  • Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio
  • Alpine
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Porr-Hidroconstrucţia
  • Vega-Selina-Consitrans
  • Aprivia-Soares da Costa
  • Delta ACM-Azvirt
  • Viarom-Vectra-Betacops

Tronsonul Nădlac-Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean. Lotul 1 are o lungime de 22,2 km şi o valoare estimată la 486.946.433 lei fără TVA, iar Lotul 2 o lungime de 16,6 km şi o valoare estimată la 506.661.681 lei fără TVA.

Printre companiile interesate sa participe la licitatii se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul.

Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro.

HotNews.ro a aratat pe 11 februarie ca printre companiile interesate sa participe la licitatiile pentru cele patru tronsoane se afla si grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri. Surse din domeniu sustineau ca Romstrade intentioneaza sa participe in asociere cu o companie italiana.

Alte companii interesate sa participe la licitatiile pentru cele patru tronsoane sunt:

* Astaldi- companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor. Vezi aici.

* FCC Construction- companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.

* Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.

* Aktor (Grecia)- a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

* Strabag (Austria)-Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.