CNADNR a deschis toate cele 64 de oferte depuse pentru constructia a patru tronsoane de autostrada. Vezi care sunt companiile care au intrat in lupta

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2011, 12:42 Economie | Companii

Tronsoanele scoase la licitatii
Foto: Ministerul Transporturilor
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a deschis toate cele 64 de oferte depuse in cadrul licitatiilor pentru tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Cel mai mare interes pentru constructia autostrazilor a fost dovedit de companiile Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi, Astaldi si Strabag care s-au inscris in cursa pentru toate cele patru tronsoane. Dar si alte companii, precum Spedition UMB (controlata de Dorinel Umbrarescu) si firma spaniola FCC Construction, au incercat sa-si asigure cat mai multe sanse de castig, participand la licitatiile pentru trei tronsoane. Majoritatea ofertantilor s-au asociat in consortii de cate doua-trei companii. Vezi in text informatii despre companiile care au intrat in batalia pentru cele patru tronsoane.

Cele mai multe firme participante la licitatii sunt straine. Printre cele din Romania, se afla companii precum UMB, Romstrade, Tehnostrade, SCCF Iasi si Hidroconstructia.

Castigatorii licitatiilor vor fi anuntati pe 21 si 22 martie, iar contractele vor fi semnate pe 4 si pe 5 aprilie.

Firmele care au depus oferte pentru Orăştie-Sibiu:

Lot 1
  • Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis
  • SBI International Holdings
  • Strabag Romania

Lot 2
  • Straco-Studio Corona
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Razel-Egis
  • Porr-Hidroconstrucţia
  • Doprastav-Cominco-Alfa 04
  • Shapir-Aktor
  • Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons
  • MonteAdriano-Romstrade

Lot 3
  • Impresa Pizzarott-Concefa
  • FCC-Alpine
  • Ideconsa-Peyber Hispanica-OHL
  • Azvirt-Delta ACM
  • Impregilo
  • FIP Industriale-Balzola

Lot 4
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • Secol-STE-Toto
  • J&P Avax
  • Copisa-Aprivia
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Eureca

Contractul „Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie - Sibiu, Loturile 1, 2, 3 şi 4” are o valoare estimată la 2.937.175.319 RON fără TVA şi este împărţit  astfel:

Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” - 24,110 km, valoare 814.120.578 lei fără TVA
Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855” - 19,745 km, valoare 707.991.358 lei fără TVA
Lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965” - 22,110 km, valoare 762.202.841 lei fără TVA
Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” - 16,105 km, valoare 652.860.542 lei fără TVA

Durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni – 6 luni proiectare, 24 execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie (total derulare contract 54  luni).

Firmele care au depus oferte pentru Lugoj-Deva

  • Impresa Pizzarotti-Pomponio
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • FCC Construction
  • OHL-Copisa-Rubau
  • Impregilo
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Aktor-Shapir
  • Strabag-Straco Grup

Contractul de proiectare şi execuţie a autostrăzii Lugoj-Deva, tronsonul km 0 + 000 – km 27 + 400, are o valoare estimată la 1.118.840.865 lei fără TVA. Durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni – 6 luni proiectare, 24 execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie (total derulare contract 54 luni).

Firmele care au depus oferte pentru Timisoara-Lugoj

Lot 1

  • Straco-Azvi-Studio Corona
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Doprastav-CCCF Timisoara
  • Vega-Selina-Consitrans
  • Balzola-Rover Alcisa sa-Puentes
  • Magenta-Assignia-Simarc-Specialist Consulting srl
  • Eureca
  • Confort-MonteAdriano-Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia

Lot 2

  • Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • FCC Construction
  • Copisa-OHL- Soares da Costa
  • Lena-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Tehnologica Radion-Rosas-Arcadis
  • Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct-Tancrad-Primacons
  • Viarom-Vectra-Tractebel
  • Strabag
  • SCCF Iasi-Colas-Egis

Contractul „Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj, Loturile 1 si 2” are o valoare estimata la 878.440.574 RON fara TVA si este structurat dupa  cum urmeaza: Lotul 1 „Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500 - km 54+000” – 9,5 km, valoare 266.555.952 lei fara TVA
Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625” – 25,62 km, valoare 611.884.622 lei fara TVA.

Firmele care au depus oferte pentru Nadlac-Arad

Lot 1


  • Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting SRL-Incitec SRL
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • Doprastav-CCCF Timisoara
  • Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct
  • OHL-Labra-Copisa
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Strabag Romania-Confort

Lot 2

  • Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio
  • Alpine
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Porr-Hidroconstructia
  • Vega-Selina-Consitrans
  • Aprivia-Soares da Costa
  • Delta ACM-Azvirt
  • Viarom-Vectra-Betacops


Tronsonul Nadlac-Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean. Lotul 1 are o lungime de 22,2 km si o valoare estimata la 486.946.433 lei fara TVA, iar Lotul 2 o lungime de 16,6 km si o valoare estimata la 506.661.681 lei fara TVA.

Cine sunt companiile participante

  • Spedition UMB si Tehnostrade sunt detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Spedition UMB participa la lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa.
  • Grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache- are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.
  • SCCF Iasi (majoritar este detinut de grupul francez Colas)- companie de constructii care activieaza pe piata romaneasca din anul 1952, cu lucrari precum barajul de la Stanca Costesti, Vama Albita si Sculeni, reabilitare DN2, Pod Maracineni, Autostrada Bucuresti Constanta, sectorul Lehliu-Drajna.
  • Hidroconstructia- infiintata in anul 1950 pentru realizarea amenajarilor hidroenergetice din ROMANIA, societatea si-a dezvoltat ulterior portofoliul  categoriilor de lucrari, precum drumuri si poduri. Societatea era iniţial numită “Direcţia Generală a Hidrocentralei Bicaz”, fiind unic constructor al  investiţiei hidroenergetice de la Bicaz. Hidroconstructia a fost infiintata in anul 1950 si a fost privatizata in 1995, prin achizitia pachetului integral de  actiuni de catre salariatii societatii.
  • Astaldi- companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor.
  • Impresa Pizzarotti, companie italiana, lider european in domeniul produselor prefabricate grele.
  • FCC Construction- companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.
  • Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.
  • Aktor (Grecia)- a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie  care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.
  • Strabag (Austria)- Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de  milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.
Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu.
Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.​

Pentru alt tronson, Deva-Orastie, CNADNR a semnat, in noiembrie, un contract cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro. Proiectul este finantat din fondul ISPA 2004 si are termen de finalizare 24 de luni din momentul inceperii lucrarilor. Tronsonul Deva-Orastie are 32,8 kilometri.


Citeste mai multe despre   










15439 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    eu nu stiu cum se fac criteriile de licitatie, dar (Joi, 3 martie 2011, 12:53)

    a [anonim]

    as lua in considerare ofertele mediane... de ce? pentru ca cel ce cere un pret mic de construire vine ulterior cu corectii ce se umfla poate peste cel mai prapadit ofertant, iar cel ce cere un pret mare de construire poate e trimis pe post de "haitas" pentru a "orbi" beneficiarul care ar "supra"-compara preturile spunand "uite ce pret mare cere esta si ce pret mic celalalt, ia sa alegem..." sa vedem care ar reusi sa nimereasca pretul median, cred, muuult mai corect!
    • +2 (2 voturi)    
      In constructii este greu sa preconizezi exact! (Joi, 3 martie 2011, 13:33)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui a

      Poate nu-i un ex.la locul potrivit,dar cred ca se poate aplica!
      Eu cand mi-am construit casa(nu in Ro.)
      arhitectul,care era si constructorul,mi-a spus de la bun inceput ca are bunavointa sa-mi construiasca la suma propusa,dar nu-mi garanteaza!
      Am consultat un avocat,care mi-a spus:este adevarat din pdv a logicii,dar treceti in contract:
      max.10% crestere la suma propusa.Arhitectul se angajase sa-mi construiasca in max.un an si este exclus ca in aceasta perioada preturile mat. de constructie sa explodeze .
      Asa am facut si spre suprinderea mea si a arhitectului,suma la finalizare,a fost mai mica decat oferta initiala!Cu corectitudine si fara imaginatii ca ciorile la prada,cred ca se poate calcula la +/-10%,ce trece peste,sa plateasca cine schimba regulile jocului in timpul jocului.
    • 0 (2 voturi)    
      pai si? (Joi, 3 martie 2011, 14:07)

      Analfabet [anonim] i-a raspuns lui a

      Pai chiar asa se procedeaza la orice licitatie...se elimina cea mai mica oferta si cea mai mare... si se iau in considerare celelalte.
  • 0 (0 voturi)    
    TIMISOARA-LUGOJ (Joi, 3 martie 2011, 12:55)

    GEORGE [anonim]

    Lotul 2 din tronsonul Timisoara - Lugoj a fost castigat de consortiul format din SCCF IASI-COLAS-EGIS ROMANIA
    • 0 (0 voturi)    
      castigator (Joi, 3 martie 2011, 16:57)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui GEORGE

      De unde stii tu ? Ce, s-au analizat si ofertele tehnice ?
    • 0 (0 voturi)    
      pe smen ?? (Vineri, 4 martie 2011, 7:46)

      anca [anonim] i-a raspuns lui GEORGE

      cum poti sa declari ca a fost cistigat de acel consortiu cind pe 21 martie urmeaza depunerea ofertelor tehnice de proiectare si de detaliu.???? sau e pe smen ..la fel ca la tronsonul cernavoda- medgidia ..si apoi urnmeaza sa asisam la o blocare voita din artea fi rmei franceze a lucrarilor sinonima cu un sabotaj adus proiectuiui de constructie de autostrazi !!!???
      • 0 (0 voturi)    
        depunere oferte (Vineri, 4 martie 2011, 16:45)

        GV [anonim] i-a raspuns lui anca

        Anca, cred ca nu esti informata corect : oferta tehnica s-a depus in acelasi timp cu oferta financiara.
        Iar in ceea ce priveste sabotajul proiectului, poate vii si cu ceva argumente in sprijinul celor afirmate... ca in rest, e can-can ...
  • 0 (0 voturi)    
    Garantie 2 ani ? (Joi, 3 martie 2011, 13:20)

    marius [anonim]

    Cum poti sa ceri garantie doar 2 ani pt autostrada ? Masina mea de spalat are 3 ani . Din caietul de sarcini trebuia impusa garantie minima de 5 ani . Dar cand ai prin companii ori hoti ori idioti asta e rezultatul .Ma intreb totusi ministrul transporturilor cand scoate la licitatie lucrari de sute de milioane de euro nu citeste conditiile minimale ??
    • 0 (0 voturi)    
      din ...nu poti face bici (Joi, 3 martie 2011, 13:38)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui marius

      asa ca e bine pentru inceput..de mai bine de 20 de ani am facut schema scremutus muntus / nascutus soarecus / asa ca cev ad eu ..asa ca om de rand este ca se spage gheata..Berceanu ..un functionar plin de zel nu a fost in stare mi se pare in doua mandate sa duca un proiect cap coada..or madam de la minister sub presiunea Timpului poate si a lui Zeus, se straduie sa faca un bici, adevarat un bici mai mic..dar e un inceput ..asta trebuie vazut..nu cat si ce si cum e cu garantia....gropi apar si in Asutria..autostrada care leaga Linz de Viena..am vazut o de cate ori ma fost acolo in reparatii..adevarat ca traverseaza fond de relief care poate afecteaza..dar se intampla..or revenind...zona in care vorbim sibiu..pana la nadlac este un inceput...apropos..ati va zut ce a facut primaru Sibiului ? centura faina de asfalt ca si o autostrada..or daca a facut asta..plus putinii km de la Pitesti..pai se va castiga garantat in viteza de tranzit a Romaniei..asta e inceputul...ce trebuie facut ?
      1. trimisi USLAsii sa sape santuri cum au facut in trecut comunsitii..eu ca cetatean al Romaniei daca s ar face referendum as vota ca INTREG parlamentu s aiasa la sapa cel putin o saptamana pe luna !!!! asa se reduce si executia ca termen a autostrazii
      2. tot USLAsiii sa lae naiba ciocu mic cu macaneala ieftina cu motiunea...daca nu trece o motiune cei care o pierd sa platesca 80 % din indemnizatiile lor de paramentari (adica din banii nostrii) catre spitale..crese..scoli
      3. puscariasii de drept comun..gainarii..ayatolahii..hidrantii..altii decat criminalii (aa care omara oameni, animale..etc) s aiasa si ei la munca..si ca rezultat sa li se reduca pedeapsa cu cel putin 30 %....se mai reduce termenu de la 30 de luni la max...8 luni...vrea clasa politica la cazma ? nu vrea..ca e o cazna..greu de indurat
      • 0 (0 voturi)    
        calitatea in primul rand (Joi, 3 martie 2011, 13:55)

        marius [anonim] i-a raspuns lui un domn

        NU ei se straduiesc ci Uniunea Europeana ii biciueste ,altfel acesti bani se pierd .Iar referitor la peticelile de pe autostrada din Austria ar trebui sa ne gandim cand a fost facuta . Daca vom faca rabat la calitate vor ramane vesnic o natie slaba ,fara educatie si fara pretentii .
        • 0 (0 voturi)    
          de acord (Joi, 3 martie 2011, 14:04)

          un domn [anonim] i-a raspuns lui marius

          dar nu cadea in patima de a urmari Fata Morgana..adica Calitatea
          • 0 (0 voturi)    
            Zau? (Vineri, 4 martie 2011, 10:48)

            Observer [anonim] i-a raspuns lui un domn

            Tovarase, calitatea e o Fata Morgana doar pentru contractele guvernamentale, facute cu statul roman. In contractele din multinationale sau firme private care lucreaza cu exteriorul doar sa indraznesti sa spui asa ceva si ai zburat in secunda 2! Acolo unde e coruptie si neprofesionalims avem si costuri uriase (vad ca in medie1 km costa cam 10 mil euro pe tronsoanele din zona de deal si 8 mil in zona de campie - practic se comisioneaza cam 50%) si calitate execrabila. Calitatea se urmareste f. usor (exista suficiente teste care se pot aplica diverselor esantioane prelevate), deci nu e nici-o patima, e doar o cerinta de baza in caietul de sarcini si trebuie tratata ca atare. Cine sutine cotrariul insemna inca nu stie pe ce lume traieste, e rupt de realitatea inconjuratore lucreaza (pardon, paraziteaza!) la statul roman - si de fapt ma paraziteaza pe mine, buzunarul meu, care lucez din greu la multinationala ca sa platesc taxe si impozite care se fac apa de ploaie de catre corupti si incompetenti pentru care calitatea nu conteaza. Lasa-i pe altii daca nu esti in stare sa asiguri cerintele minimale.
      • +2 (2 voturi)    
        centura sibiu (Joi, 3 martie 2011, 14:08)

        Rachita [anonim] i-a raspuns lui un domn

        Centura ocolitoare a Sibiului nu a fost facuta de primarul Sibiului, ci de CNADNR. Este autostrada 100 %,face parte din A1 , adica din coridorul paneuropean IV.
        • -1 (1 vot)    
          recunosc ca mi am dat (Joi, 3 martie 2011, 14:27)

          un domn [anonim] i-a raspuns lui Rachita

          cu presupusul scriind asta in comparaie/analogie cu pitesti..orice varinata ca e neamtu de la sibiu sau Compania...e un lucru bun o realizare.
          p.s tu ti ai platit vigneta ? sau nu ? eu da !!!
      • -1 (1 vot)    
        Daca o fac portocalii iar se surpa (Joi, 3 martie 2011, 15:06)

        nicanor [anonim] i-a raspuns lui un domn

        Daca o fac portocalii precis se surpa in 2 zile, pe tronsoane.
        Oricum tot ce au facut s-a distrus si s-a ales praful de bani si de tot.
        fatuta cu chilotii de la MTI a spus la RRA azi ca autostrazile vor fi gata prin 2013-2020 deci dupa alegeri
        • 0 (0 voturi)    
          A2-este rosie. (Joi, 3 martie 2011, 16:17)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui nicanor

          Adica este facuta de Nastaser-Mitrea.Ai mers pe ea?Ai curaj sa mergi cu viteza maxima admisa ,adica 130 km/ora?Sunt portiuni,unde risti ca la viteza de 130 sa ajungi prin parapeti.Au patit-o unii saracii,si se intreaba de ce.De bine ce-i facuta.Denivelari,contrapante,iluzii optice,reflexii si cam tot ce vrei sa te duci aiurea la o viteza nu prea mare.E drpt circuli si cu mai mult,dar fortandu-ti norocul si mecanismul de directie,cu mainile stranse pe volan.In rest ,incearca-ti norocul,dar fii atent.Nu-ti doresc raul.
          • 0 (0 voturi)    
            a fost inaugurata.... (Vineri, 4 martie 2011, 8:34)

            ceratozaur [utilizator] i-a raspuns lui mircea

            in mandatul doamnei Boagiu daca iti aduci aminte, iar in primavara urmatoare puteai desprinde asfaltul cu mana!!!! Stirea a fost prezentata aproape la toate televiziunile si a fost, la momentul respectiv, un scandal destul de mare...nu insa si suficient, pentru ca, atunci cand s-au trezit sa traga la raspundere constructorul pentru calitatea necorespunzatoare (sau mai bine zis atunci cand au decis sa actioneze) era deja tarziu - autostrada iesise din garantia exceptionala de 12 luni!
          • +1 (1 vot)    
            Proiectanti tampiti (Vineri, 4 martie 2011, 11:12)

            tom [anonim] i-a raspuns lui mircea

            Autostrada Transilvania a fost proiectata din nefericire de "specialistii" de la IPTANA SA firma care a nenorocit tot in tara. Nu inteleg ce experienta in proiectarea de autostrazi au niste mosi besiti care au meritul de a fi proiectat infrastructura dezastruoasa din aceasta tara. De le vezi fetele si le auzi ideile care miros a batranete iti dai seama de ce nu progreseaza aceasta tara, pt ca viitorul ni-l gandesc niste dinozauri care au ratat tot ce se putea la viata lor.
        • +1 (1 vot)    
          pentru nicanor (Joi, 3 martie 2011, 17:22)

          nicki [anonim] i-a raspuns lui nicanor

          la noi in tara coruptia este ata de generalizata ca nu mai tine de culoarea politica...oricine vine la putere va fura cat poate...autostrada buc-pitesti a fost facuta de ceausescu, si cate guverne s-au perindat pe la palatul victoria, in nici o guernare nu am avut acea strada la un nivel acceptabil, sa merci pe toti cei mai bine de 100km fara sa trebuiasca sa ocolesti o groapa...in schimb s-au platit bani foarte multi de la guvern pentru reparatii...si nu au fost platiti doar clientela portocalie...toti, ca doar nu s-au dat din vistiera partidului de guvernamant. Si la noi s-a demonstart de mai bine de 21 de ani ca este o metoda excelenta din a face bani reparand de mantuiala, nu de alta, dar sa mai revii o data...pentru ca nu exista proiecte de noi drumuri, firmele cliente nu au alt venit decat din reparatii, din alea de doi bani (reparatiile nu plata) .
    • 0 (0 voturi)    
      cand nu stii (Joi, 3 martie 2011, 15:41)

      curios [anonim] i-a raspuns lui marius

      ori taci ori intrebi pe altii. Orice termen de garantie se regaseste in pret. Garantia de 5 ani duce la un pret de realizare mai mare. Intreaba chiar si pe cei care vand masini de spalat ceva. Daca faci intretinere (si NU EXISTA sosea fara intretinere orice ar zbiera unii pe forum) cu o firma romaneasca s-ar putea sa te coste chiar mai ieftin. Iar in ce priveste banii europeni sunt norme clare.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru tine se face. (Joi, 3 martie 2011, 16:10)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui marius

      Garantia la 5 ani,numai sa spui pentru care tronson de autostrada.Si la ce sa se dea garantie?Stii cati factori pot influenta durata de buna functionare a unei autostrazi?Si cei doi ani stabiliti,pot sa nu fie.Pot sa apara probleme neimputabile constructorului.Nu mai compara masina ta de spalat cu o autostrada.Foloseste tu masina de spalat ,afara,vara,iarna,zi si noapte si sa-mi spui ca ai garantie.Nu-ti mai da garantie nici macar o zi.Hai sa fim seriosi.Sa speram ca vor lucra bine si vor sti sa faca studii geo competente si lucrari asisderea.
      • 0 (0 voturi)    
        Zau? (Vineri, 4 martie 2011, 10:57)

        Observer [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Cum se face ca problemele aste "insurmontabile" sunt atat de usor rezolvate in alte tari, unde garantia e si de 10 ani la lucrari de infrastructura? Cum de numai la noi, la contractele cu statul, avem mereu problema asta: costuri mai mari la final decat cele licitate, de regula cu 50%, calitate de cateva ori mai proasta ca in orice alta tara EU. E prea sistematic furtul si prea evident ca sa mai puteti argumenta altceva.
  • +1 (1 vot)    
    Intradevar (Joi, 3 martie 2011, 13:30)

    dovlecel [anonim]

    Garantia e cam mica. Autostrazile nemtesti noi sunt luna bec si dupa 5 ani, ma refer ca nu gasesti peticeli etc.

    Sa speram ca nu se termina petrolul pana termina ei autostrazile.. :)
  • 0 (0 voturi)    
    harta chiar e de la ministerul transporturilor? (Joi, 3 martie 2011, 13:36)

    dany [anonim]

    totusi acolo nu au o harta mai noua?
    nu numai ca nu apare A3 , nici macar A2 nu apare pe harta si ca vecini avem Iugoslavia :))
  • 0 (0 voturi)    
    Ce cauta Colas acolo? (Joi, 3 martie 2011, 14:24)

    DT [utilizator]

    Oferta Colas ar trebui sa fie descalificata din start. Mai intai sa termine Cernavoda-Medgidia si apoi sa se inhame la alte autostrazi.
    Daca fac ca si la tronsonul catre mare si lasa lucrarile balta ce ne facem?
    Firmele neserioase trebuie ejectate!
    • -1 (1 vot)    
      Spre Buzau-Iasi ai fost? (Joi, 3 martie 2011, 15:31)

      DN2 [anonim] i-a raspuns lui DT

      DN2 a fost reabilitat de Colas in urma cu 7-8 ani (parca) si daca ai mai fost de curand pe el, ai vazut ca este intr-o stare foarte buna. Asa ca mai usor cu "firmele neserioase"...
      Nu stiu ce probleme au intampinat pe sectorul de la Cernavoda dar mai bine nu arunca cu vorbe urate intr-o firma care chiar a facut o treaba buna pe drumurile pe care a lucrat. (Si nu, nu lucrez la ei)
      • -2 (2 voturi)    
        Si Toyota a fost odata lider pe calitate (Joi, 3 martie 2011, 17:19)

        DT [utilizator] i-a raspuns lui DN2

        si acum au 27 milioane de masini rechemate pt diverse defectiuni.
        Nush ce probleme au intampinat, dar vad ca nu-si fac treaba. Am vazut si eu reportajele cu santierele lor de la autostrada si batea vantul. La cativa km mai incolo se lucra, pe aceasi vreme cainoasa.
        Eu nu vreau sa mai aud scuze, vreau autostrada gata la termen!
    • 0 (0 voturi)    
      Medgidia-Constanta (Joi, 3 martie 2011, 17:08)

      GV [anonim] i-a raspuns lui DT

      Ai cumva si ceva documentatie in sprijinul celor afirmate ? Ca asa, din gura, putem sa dam cu totii, si nu ne costa nimic ...
      • 0 (0 voturi)    
        am nevoie? (Joi, 3 martie 2011, 18:24)

        DT [utilizator] i-a raspuns lui GV

        Nu va fi gata la termen, ca sofer pe mine asta ma intereseaza cel mai mult. E un proiect relativ simplu si nu au obstacole naturale care sa-i intarzie. Eu sunt platitor de taxe, iar aia nush fac treaba!
        • 0 (0 voturi)    
          Afirmatii (Vineri, 4 martie 2011, 8:46)

          GV [anonim] i-a raspuns lui DT

          Pai daca spui ca nu te intereseaza, atunci de ce iti dai tu cu parerea ca aia nu isi fac treaba. Cunost exact cum stau problemele acolo ? Ca poate ai auzit si tu in ultima vreme despre lipsa certificatului de urbanism pe care refuza sa-l emita consiliul judetean... Si asta nu-i decat una ddin probleme !
    • 0 (0 voturi)    
      STII TU DE CE NU LUCREAZA COLAS? (Vineri, 4 martie 2011, 9:15)

      GEORGE [anonim] i-a raspuns lui DT

      COLAS nu lucreaza pe tot tronsonul Cernavoda-Medgidia pentru ca inca nu s-a eliberat certificatul de urbanism si de constructie de catre Primaria Constanta.
      • 0 (0 voturi)    
        Probleme (Vineri, 4 martie 2011, 10:35)

        GV [anonim] i-a raspuns lui GEORGE

        Ai perfecta dreptate George. Cu o mica remarca, ca certificatul de urbanism il emite consiliul judetean condus de dl. Nicusor Constantinescu.
        • 0 (0 voturi)    
          mobilizare la maxim!..LA MAXM AM SPUS !! (Vineri, 4 martie 2011, 14:28)

          anca [anonim] i-a raspuns lui GV

          nu are nici o legatura !! cind forta cu care ataci un tronson de 20 de km de autostrada se limiteaza la un numar de maxim 10 utilaje..nu ai cum sa te desc urci !!!
      • 0 (0 voturi)    
        de ce minti ? (Vineri, 4 martie 2011, 14:25)

        anca [anonim] i-a raspuns lui GEORGE

        george , de ce minti ???
        asteptam di n partea a mai intii corectitudine si fair play :) !!!
        de ce nu faci precizarea ca inainte de toate firma EGIS - ADICA ACELASI PROIECTANT CA SI LA LOTUL 2 DIN TRONSONUL LUGOJ T IMISOARA - nu a fost capabila sa stabileasca un traseu definitiv al tronsnualui de autostarda Cernavoda- medgidia pina acum fiind numai putin de 8 ( opt ) variante. Cum se poate elibera o autorizatie de constructie cind firma franceza nu are habar pe unde va trece autostrada ???? Ce fel de "MARE " firma este Colas cind nu este in stare sa execute niste terasamente si angajeaza subcontractori ???
        Ce mare firma este Colas cind pe acest santier important nu are decit 2 camioane si 2 autogradere???
        cu ce se doreste terminarea lucrarilor ???
        • 0 (0 voturi)    
          pt Anca (Vineri, 4 martie 2011, 17:17)

          GEORGE [anonim] i-a raspuns lui anca

          // COLAS este o firma nu '' MARE '' ci FOARTE MARE in comparatie cu portocalii care castiga contracte pe banda rulanta cu CNADNR. Faptul ca cei de la COLAS nu obisnuiesc sa dea SPAGA si sa sponsorizeze campanii electorale le creeaza toate aceste probleme. Si apropos, daca angajezi subcontractori pentru unele lucrari depinde doar de managementul intern al societatii...te-ai gandit vreodata ca poti iesi mai profitabil cu subcontractori ? Marea greseala a celor de la COLAS este ca nu sunt PORTOCALII, ci GALBENI (sigla)...oricum e f greu sa reziliezi un contract mai ales cand te stii cu musca pe caciula...La route avance...(editat de HotNews.ro)
        • 0 (0 voturi)    
          cnadnr (Vineri, 4 martie 2011, 17:26)

          GEORGE [anonim] i-a raspuns lui anca

          Sunt cativa directorasi de la CNADNR care deja canta prohodul COLAS-ului...domnule LIVIU GHIORGHE...domnule DRAGHIA...STATI LINISTITI LA LOCURILE VOASTRE...cum a zis cineva demult :)
  • -1 (1 vot)    
    doar teatru...nimic realist (Joi, 3 martie 2011, 14:44)

    Daniel [anonim]

    toate aceste licitatii sunt de fapt un teatru ieftin.

    se cere proiectare in 6 luni. E o aberatie, cei ce lucraeaza in constructii, stiu cat timp inseamna sa obtii certificatul de urbanism, avize, autorizatie de construire. Minim un an.

    Nu exista proiect, la momentul licitatiei, nu s epoate estima corect, durata de executie si cost.

    DA, garantie 2 ani e foarte corect, pentru ca e garantie la stratul de uzura (ultimul strat). In rest nu are ce sa se strice. Pentru structura vor fi responsabili o viata intreaga.

    Mai bine stai doi ani sa faci un proiect bun, si sa organizezi executia, si apoi treci la fapte, iar in acest caz pretul si timpul sunt mult mai exacte.
  • -1 (1 vot)    
    Interesant... (Joi, 3 martie 2011, 15:49)

    Anonim [anonim]

    ... insa nici o firma nu participa la licitatia unui alt lot din acelasi tronson de autostrada?!

    Nu ar fi fost normal daca construiesti 9km din autostrada Timisoara-Lugoj sa vrei sa construiesti si cei 27 ramasi?! Din motive practice, de eficienta, de calitate, de coordonare etc. mi s-ar fi parut normal... sau este doar un alt mod de a imparti piata, astfel incat toata lumea sa fie fericita?! Daca e asa, atunci unde este concurenta care garanteaza un pret de piata?! sau nu platim lucrarile la pretul pietii???
  • 0 (0 voturi)    
    iugoslavia pe harta (Joi, 3 martie 2011, 17:04)

    gica-sut [anonim]

    Oameni buni, de unde ati mai scos si harta asta pe care apare inscris Iugoslavia...?
  • 0 (0 voturi)    
    da da da (Joi, 3 martie 2011, 17:51)

    danny [anonim]

    E bine ca se incep constructiile, ca guvernul aloca fonduri macar acolo se materializeaza banii si se vad beneficiile.
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrada visului (Vineri, 4 martie 2011, 11:08)

    titel [anonim]

    Am intrat pe site-ul CNADNR si surprinzator am constata acolo ca noi avem finalizat in 2008 un tronson de autostrada intre Sibiu si Pitesti ...
    Wow, ma minunez cata lipsa de interes a celor care administreaza site-ul sa ne tina la curent cu ce se intampla, sau poate dau dovada de prea multa imaginatie....
    • 0 (0 voturi)    
      autostrazi (Vineri, 4 martie 2011, 14:15)

      GV [anonim] i-a raspuns lui titel

      ptr @titel
      Tronsonul nu este finalizat in 2008 ci in 2010. Este vporba de centura ocolitoare a orasului Sibiu, care a fost construita la profil de autostrada si care este parte integranta a coridorului IV paneuropean.
  • 0 (0 voturi)    
    deva-orastie (Vineri, 4 martie 2011, 15:18)

    alex [anonim]

    portiunea deva orastie nu exista? cca 30km.
    • 0 (0 voturi)    
      deva-orastie (Vineri, 4 martie 2011, 16:13)

      GV [anonim] i-a raspuns lui alex

      Sectorul ala s-a licitat deja si a fost adjudecat de asocierea Strabag-Straco. La inceputul anului asta cred ca se apuca de lucru.
  • 0 (0 voturi)    
    sosele (Vineri, 4 martie 2011, 17:05)

    purice [anonim]

    Am auzit la tv ca primarul Oprescu nu vrea sa ne faca si noua iesire peste CF la prel.Ghencea ca se cearta cu nu stiu cine de la PDL. Si noi, amaratii ce vina avem ca ei se cearta ? Poate ii vine mintea la cap si se gandeste la voturile noastre care ii zboara de sub nas.
  • 0 (0 voturi)    
    coincidenta (Duminică, 6 martie 2011, 11:07)

    coincidenta [anonim]

    Este oare o coincidenta ca toate lucrarile sunt in partea de vest a Romaniei?
    Eu zic ca nu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri