Tnuva isi inchide ferma din Romania din considerente financiare

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 7 martie 2011, 10:23 Economie | Companii

Compania israeliana Tnuva isi va inchide ferma pe care o detine in Romania, reprezentantii producatorului de lactate precizand ca aceasta decizie a fost luata din considerente financiare, potrivit ynetnews.com. Tnuva detinea in Romania un efectiv de 1.200 de vaci de lapte, care asigurau 25% din productia locala a companiei.

Potrivit lui Arik Schor, directorul executiv al Tnuva, compania are suficient lapte din surse externe pentru a suplini inchiderea fermei.

"Administrarea fermelor si cresterea bovinelor nu fac parte din afacerile de baza ale Tnuva, asa ca ne-am intrebat daca e bine sa investim in aceste activitati. Ferma nu este profitabila si a fost construita pentru a ne asigura aprovizionarea cu lapte, in conditiile in care in Romania exista o lipsa de lapte. Acest lucru nu mai este valabil astazi", a declarat Schor.

El a mai spus ca problema inchiderii fermei a fost bine examinata, iar printre furnizorii din Romania ai Tnuva se numara si ferma infiintata de compania israeliana Adama Holding.

Ferma Tnuva este situata la aproximativ 20 km de Bucuresti, aproape de fabrica de lactate a companiei, si a fost construita in urma unei investitii de 55 milioane de euro.

Tnuva, care si-a inaugurat fabrica din Romania in 2007, detine in prezent o cota de 7% din piata produselor lactate, al carei lider este Danone, cu o cota de 35%.


Citeste mai multe despre   










11591 vizualizari

  • +5 (25 voturi)    
    O marca slaba (Luni, 7 martie 2011, 10:30)

    Vlad [anonim]

    Produsele au gust de apa de la robinet .Nici o paguba .
    • +7 (15 voturi)    
      IARBA CONTEAZA (Luni, 7 martie 2011, 11:02)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      cine cumpara produse lactate provenite de la fermele de la ses?
      Cel mai bun lapte este de la fermele de la deal si munte ( Harghita, Covasna, Alba, Maramures, Bucovina ) , acolo vacile mananca iarba, stau la soare si aer de munte si nu mananca concentrate si faine de peste... ca la campie.
      • +10 (16 voturi)    
        Teoretic da (Luni, 7 martie 2011, 11:08)

        Andu [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Practic, vei vedea pe etichetele produselor din zonele respective ca acestea contin lapte praf, proteine din lapte si alte tampenii.
        • +2 (4 voturi)    
          nesimtire (Luni, 7 martie 2011, 16:29)

          c [anonim] i-a raspuns lui Andu

          Multe firme care vand si in vestul europei au retzete diferite pentru iaurturi in Romania. La noi pe aproape toate iaurturile scrie ca sunt facute cu lapte praf (cel putin intr-o proportie foarte mare). In vest o sa vezi foarte rar lucrul asta. La noi pun foate putin lapte natural, si grosul il reprezinta laptele praf. Chiar si smantana e facuta cu praf la noi,...jenant. Sa nu va mirati de ce va imbolnaviti de tot felul de boli. Si apropo, nu conteaza daca animalele sunt crescute la munte sau la campie, conteaza doar sa fie folosit doar laptele natural si nu porcarii din lapte praf.
      • +3 (7 voturi)    
        lapte (Luni, 7 martie 2011, 11:24)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Ii mai bun laptele de la fermele de la munte, dar nu ii intereseaza pe producatori.
        E mult mai greu sa aduni lapte de la 100 de producatori si sa il transporti , decat sa vina o cisterna la tine in curte, o descarci si gata.
        Nu mai exista firme producatoare de lactate care sa nu aduca lapte din import.
      • +4 (6 voturi)    
        Alooo (Luni, 7 martie 2011, 12:30)

        Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        parintii mei au ferma de animale la SES,si sunt hranite cu iarba(pt ca avem si pasuni in proprietate),stau in aer liber,nu le administreaza concentrate pt ca vacile sunt Holstein,sanatoase,au productie buna,iar laptele procesat si analizat este vandut direct la fabrica.
        Ar fi bine sa existe in continuare in Romania produse naturale,biologice,dar din pacate lumea se uita doar la aspectul estetic,chiar daca alimentele contin hormoni,concentrati,chimicale.
    • +4 (18 voturi)    
      Marca slaba... (Luni, 7 martie 2011, 11:12)

      fny.ro [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Cum poti zice asa ceva? Saptamana trecuta citisem o declaratia de la ceva director Tnuva care spunea ca produsele lor sunt premium :)

      (Eram ironic, nu sunt nici pe placul meu)
    • -5 (9 voturi)    
      Cele mai gustoase (Luni, 7 martie 2011, 13:45)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Tnuva au cele mai gustoase produse. Pacat ca pleaca.
    • +1 (9 voturi)    
      N-ai gust (Luni, 7 martie 2011, 15:20)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Aiurea, produsele Tnuva sunt printre cele mai bune de pe piata (la iaurt, cei mai buni sunt Prodlacta Brasov) dar, hai sa spunem, ca pana la urma este o chsetie de gust. Ferma insa este cea mai high tech din Romania unde un om pe schimb ingrijeste 1200 vaci iar conditiile de igiena sunt ca la NASA.
  • +7 (17 voturi)    
    Sa inchida si fabrica (Luni, 7 martie 2011, 10:31)

    Andu [anonim]

    La ce porcarii de produse au, pot inchide si fabrica, oricum nu ma voi apropia de produsele lor. Le-am incercat de cateva ori diverse produse, dar seamana cu cele de la Danone, fara niciun gust.

    Adevarul e ca in ziua de astazi mai bine produci cola in loc de lapte, e mai ieftin de produs si cu valoare mai mare de vanzare.
  • +16 (18 voturi)    
    ....veneai cu un pret bun (Luni, 7 martie 2011, 10:33)

    pinguin [utilizator]

    ...si erai regele iaurturilor, dar lacomia e prea mare.
  • +11 (17 voturi)    
    excelent (Luni, 7 martie 2011, 10:40)

    srpc [utilizator]

    distrugeti toata productia din tara asta, lasati-o doar pe importuri! asa le trebuie /// romani, care voteaza doar pomana si distractia, in loc de munca, investitii si productie.(editat de HotNews.ro)
  • +8 (12 voturi)    
    Cine seamana vint... (Luni, 7 martie 2011, 10:53)

    Claude [anonim]

    ...va refer la campania publicitara agresiva de la inceputuri ( si total necolegiala), culege furtuna!
  • +9 (19 voturi)    
    ..... (Luni, 7 martie 2011, 11:12)

    gogu [anonim]

    La reactiile de mai sus, doar atat: in clipa in care am ajuns sa ne bucuram ca se inchide o investitie de 50 de milioane de euro ceva nu este in regula cu noi !
    • +3 (11 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 7 martie 2011, 11:18)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      Nu o sa mai avem productie deloc in tara. Ma intreb ce o sa mai mancam peste 10-20 ani ....
    • 0 (12 voturi)    
      atentie (Luni, 7 martie 2011, 11:31)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Nu cred ca privesti lucrurile asa cum trebuie...
      Putina documentare nu strica!
      • +3 (5 voturi)    
        atentie la ce? (Luni, 7 martie 2011, 15:37)

        GeorgeF [utilizator] i-a raspuns lui ionut

        Iar tu te referi la...
        Documentare cu privire la...
        Lucrurile trebuie privite in felul urmator:...

        Daca ai ceva de spus, spune-o, ca sa stim si noi si in felul asta sa fim la fel de "distepti".
  • +14 (20 voturi)    
    cumparati produse 100% romanesti!!!!!!!!! (Luni, 7 martie 2011, 11:19)

    mi [anonim]

    Nu am consumat decat parca o data marca respectiva, am zis ca de ce sa merga banii mei la un israelian cand pot sa merga la un roman.Daca bani nu iasa din tara toti romanii au de castigat , din pacate multi nu inteleg acest aspect.Consum doar produse de la Albalact, zuzu, raraul astea pt ca sunt sigur ca laptele acestora este 100% romanesc.Pe un timp mai cumparam si Mili dar cand am vazut ca vro 25% din lapte e venit din Ungaria am renuntat si la acesta marca.De danone nici nu vreau sa aud, desi sunt lideri de piata datorita publicitatii agresive si necunosterii romanilor au produse proasta si cu destul de multe chimicale.Accidentul din urma cu cativa ani e elocvent in acesta privinta.
    • +7 (9 voturi)    
      asa da (Luni, 7 martie 2011, 12:16)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui mi

      Albalact rocks!! incercati si nu riscati :)) sper totusi sa ramana asa..
    • 0 (6 voturi)    
      Asta sa o crezi tu ca albalact foloseste ..... (Luni, 7 martie 2011, 12:54)

      elisa [anonim] i-a raspuns lui mi

      doar lapte romanesc.In fiecare zi aduc lapte din Ungaria.Al nostru cica nu e bun
    • +6 (6 voturi)    
      ai dreptate si nu prea (Luni, 7 martie 2011, 19:23)

      danandreipaval [utilizator] i-a raspuns lui mi

      Este o marca romaneasca dar NU ARE DOAR LAPTE ROMANESC!!!!! Atentie la neatentie.

      Daca te informezi e usor de depistat. Ce productie de lactate au zilnic? Cam 200.000 litri (poate mai mult). Acesti litri vin si din afara nu numai din tara.

      Aceeasi chestie e si la Prodlacta (am facut practica acolo - aveau un iaurt cu probiotice inainte de a "inventa" Danone activia) cat si la Napolact (si-au schimbat reclama "lapte din Transilvania" cand ei aveau lapte din Ungaria..)
  • 0 (6 voturi)    
    mda... (Luni, 7 martie 2011, 11:25)

    me [anonim]

    pacat ca se inchida fabrica...
    de retinut sa nu mai cumpar de la ei (nu ca as fi cumparat inainte prea mult , dar...)

    sunt curios o sa aduca lapte de scorpion? ;)
  • -11 (13 voturi)    
    sa moara si capra vecinului (Luni, 7 martie 2011, 11:29)

    Raluca.Patrascoiu [anonim]

    Lapte sincer nu am luat de la ei, dar la iaurturi nu ma declar fan pentru ca mi s-au parut prea acrisoare desi pe ele scriau iaurt cu fructe si nu natur. In fine, relativ la danone, ei au mai lansat doua produse cu fructe, care mi-au placut, probabil unul mai mult ca celalat, dar relativ la asta se poate vota pe cremosso.ro care va ramane in productie. Si apropo de publicitate ei ofera si un concurs cu premii pentru cei care voteaza pe site.
  • +7 (11 voturi)    
    Brandul Tnuva (Luni, 7 martie 2011, 12:07)

    val [anonim]

    cred ca a fost, in mare masura, defavorabil imaginii produselor la consumatorii romani. Cuvantul Tnuva este Irelevant, greu de pronuntat (ca un stranut avortat), sugereaza orice numai produse alimentare nu. Logoul prea evocativ israelian, iar cromatica rosu, galben, alb, albastru sugereaza ceva de origine maghiara. La astea, se adauga o politica inutil de agresiva de advertising + produse de "calitate europeana" (sterile, fara gust, diferentiate negativ) + o politica natanga de preturi = esec si exit. Byebye!
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Luni, 7 martie 2011, 12:24)

    AlinN [anonim]

    Din unele comentarii se intelege ca fabrica ar lua laptele din exteriorul tarii, eu din articol nu inteleg asta. Au zis doar ca nu vor mai produce lapte propriu, dar de lapte vor avea nevoie, si din declaratie inteleg ca in Romania se afla pe piata suficient lapte acum.
    • 0 (2 voturi)    
      mai citeste (Luni, 7 martie 2011, 18:29)

      Ella [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Laptele va fi adus din afara, adica din import. Motivatia majoritatii producatorilor de lactate este ca laptele romanesc este prea slab si nu are calitatea celui de afara. Fals! Laptele romanesc este foarte bun, insa aici este rezultatul politicilor agricole ale tuturor guvernelor care au negociat cele mai proaste conditii pentru piata europeana, inclusiv actualul ministru, care pare rupt din povesti si visator.
      Singurul lucru pe care il putem face este sa consumam produse preponderent romanesti, ca banii sa ramana in tara. Sa cautam sa vedem ce facilitati fiscale si ce ajutoare au primit evreii pentru investitia lor de 55 mil de euro, nu cumva si-au scos de doua ori investitia, ca asa s-au facut pana acum mai toate investitiile in tara asta. Iar evreii sunt meseriasi la smecherii...
  • +1 (3 voturi)    
    lapte (Luni, 7 martie 2011, 12:25)

    pion [anonim]

    acum au inventat astia ca laptele se face si din alte produse?
  • 0 (4 voturi)    
    Corect (Luni, 7 martie 2011, 13:54)

    Raluca.Patrascoiu [anonim]

    Probabil renunta la ferma pentru a cumpara laptele necesar de pe piata, cum fac toti. In articol se si zice ca renunta la activitati care nu au legatura cu cea de baza (procesarea laptelui). Adica ei aveau 25% din productie proprie la ferma si probabil nu renta. Au facut ferma pentru ca la acea vreme aveau o aprovizionare insuficienta, dar acum exista destula oferta pe piata. De unde pana unde cu iesire de pe piata sau cu laptele importat de la straini, cum apare in unele comentarii. Ma rog stirea se poate citi si in engleza la sursa, dar eu nu inteleg explicit ca ar lua lapte din afara. Fabrica de lactate isi continua activitatea: "Despite the heavy losses Tnuva suffered, the company has decided to continue operating the dairy." Mai mult in locul fermei s-ar putea face un aeroport.
  • -3 (7 voturi)    
    lapte Tnuva (Luni, 7 martie 2011, 14:28)

    alexandra [anonim]

    Sint mare consumatoare de lapte . De-a lungul anilor am baut lapte de la toate firmele. Cind a aparut Tnuva am fost fericita . Lapte foarte bun cu un pret rezonabil Mare pierdere pentru mine!
    • 0 (0 voturi)    
      De ce nu-ti iei o vaca ? (Vineri, 11 martie 2011, 10:45)

      Radu Humor [utilizator] i-a raspuns lui alexandra

      La niste papa lapte ca tine, ar fi chiar indicat !
      Mai ales ca n-ai gusturi deloc ....
  • +1 (3 voturi)    
    aiurea... (Luni, 7 martie 2011, 15:22)

    LupulMoralist [anonim]

    sunati la Tnuva si o sa vedeti ca nimeni nu stie de acest articol. nu cred ca se inchide ferma! cat despre Adama, dezvoltator imobiliar, informatia cu ferma de vaci e chiar f tare...
  • 0 (2 voturi)    
    lactate..... (Luni, 7 martie 2011, 16:16)

    alfred [anonim]

    Oricum o sucesti, indiferent de reclama, tot produsele ALBALACT sunt cele mai gustoase... :)
    Si de ce va suparati fratilor ca TNUVA cheltuie bani pe reclama ???? -> aia cu reclama nu trebuie sa castige si ei un ban ???
    ALBALACT nu are nevoie de reclama, firma se pricepe la produse lactate, nu la reclame.
    Va strofocati ca Tnuva face reclama agresiva, de parca in canuta ati pune reclama, nu smantana :))
  • -2 (2 voturi)    
    minciuni,vorbe... (Luni, 7 martie 2011, 19:25)

    critasse [anonim]

    Asa se spune cand descoperi ca ai vanzare!!cum sa faci sa maresti pretul fara ca unii si altii sa observe?simplu\;spui ca inchizi fabrica dar distribuirea produsului n-o sa dispara de pe piata!V-amintiti cand Danone incepuse sa scartaie?ce-a facut? a anuntat ca inchide nu stiu ce productie si in schimb(daca cititi cu atentie pe cutii)aduc produse noi cu gust deosebit,bla,bla,bla!Actualul Cremoso este identic la gust si consistenta cu Sana Tnuva!de ce?ptr ca nu contine lapte natural....!!!!Pacat..!!! Treptat o sa ajungem in cativa ani sa cumparam de pe piata oualele inventate de chinezi in laborator si in loc sa ne hranim sanatos si natural ne intoxicam cu buna stiinta.Dau un exemplu:in urma cu 20 de ani la nici 25 de km de Bucuresti era un combinat de pui care a fost desfiintat.Stiti ce este acum acolo?un centru in care se imbuteliaza APA PLATA IZVORUL MINUNILOR - cea cu dop roz.! Apa extrasa din pamantul unde zeci de ani sau infiltrat toxinele din gainat!!!si noi o bem ca fiind ,,de munte,,!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    calcul.. (Luni, 7 martie 2011, 20:26)

    fermier [anonim]

    ce fel de ferma au construit cu 55 mil euro pt 1200de vaci ? mi se pare aberant..ar veni cam 450000 euro pe cap de vaca....sau poate nu ma pricep eu...totusi mi se pare cam mult .Cat sa produca vacile alea ca sa amortizezi investitia ,dobinzi salarii ,furajare,etc?????
    • +2 (2 voturi)    
      Ferma (Luni, 7 martie 2011, 22:12)

      alexm [anonim] i-a raspuns lui fermier

      Am fost acolo si intr-adevar, cei de la Tnuva au investit enorm. Totul era nou, adaposturi, sala de muls, utilaje. Daca ati fi vazut cum arata ferma inainte (Sandralact) comparativ cu acum, v-ati minuna. Vacile sunt cam 2000 euro bucata
  • 0 (2 voturi)    
    Spalare de bani (Luni, 7 martie 2011, 22:28)

    Catalin [anonim]

    De fapt toata afacerea a fost o imensa afacere prin care se face spalare de bani.
    Nu costa atat de mult nici o ferma de vaci, au luat si ceva fonduri UE. Oricum Tnuva nu are nevoie de lapte de la vaci petnru ca ei fac produsele lactate din prafuri, si astfel profitul creste
    • 0 (0 voturi)    
      bun comentariu (Marţi, 8 martie 2011, 10:00)

      pinguin [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      ....oricum la altceva nu prea se pricepe poporul ales....poate la medicina.
  • +1 (1 vot)    
    De ce sa se inchida Tnuva? (Marţi, 8 martie 2011, 14:25)

    letitia [anonim]

    Produsele israeliene sunt printre cele mai bune din lume unele dintre ele sunt cele mai bune.Ei au performante nu numai in medicina ci toate ramurile economice ,industriale,turistice,aeronautica,etc.Romanii nostri ,ar trebui sa se informeze bine nu superficial si vor afla ca e bine sa ai relatii in toate ramurile cu Israelul.Nu degeaba scrie in Biblie ca evrei sunt "cap nu coada"in lume intre natiuni.Interesati-va cum fac agricultura si exporta fel de fel de fructe,legume etc.Agricultura facuta din desert dar si din zone pietroase.Stiti ca aviatia lor e performanta ,au avioane fara piloti si zboara asa f bine.Orice ar zice invidiosii ei sunt in frunte cu multe lucruri bune si nu uitati lucreaza mai putin linistiti ca noi fiindca teroristii mereu isi arunca rachetele kassam in Israel si le ameninta vietile.Dumnezeu va fi de partea lor tot asa poate si mai mult ca atunci cand armata evreiasca a batut toate armatele din jur care au incercuit-o.Nu uitati Domnul Isus Cristos vegheaza in permanenta tara in care s-a intrupat ca om.
    • 0 (0 voturi)    
      Te vinzi pe shekely Letitio ?! (Vineri, 11 martie 2011, 10:51)

      Radu Humor [utilizator] i-a raspuns lui letitia

      Uite cine s-a gasit sa laude pe cei care l-au rastignit pe Christos !
  • 0 (0 voturi)    
    xxx (Sâmbătă, 26 martie 2011, 1:05)

    xxx [anonim]

    Din pacate mai toate comentariile facute nu au nici un fel de sustinere logica. E clar ca romanul e genul care apleaca urechea si barfeste in loc sa se informeze.
    In primul rand Tnuva inchide pentru ca investitiile lor au depasit cu mult cifra prognozata la deschidere si in fiecare an au inchis pe minus. Clar ca trebuie sa taie niste costuri. Doi: toti producatorii nationali importa lapte din simplul fapt ca in Ungaria spre exemplu este puternic subventionat de stat iar firmelor le convine sa ia acest lapte chiar si la aproape jumate de pret fata de laptele romanesc. Trei: Asa zisele "prefuri" despre care se tot vorbeste este lapte praf, obtinut din lapte produs pe timpul verii, atunci cand productia este masiva, tocmai pentru a sustine productia pe iarna, atunci cand vacile nu se obosesc sa dea pra mult laptic. Nu inteleg de ce toata lumea se cramponeaza de acest lapte praf? La sugari ce fel de lapte se da? Patru: Daca o companie are nume romanesc, asta nu inseamna ca si laptele folosit este romanesc. Daca este sa vorbim si de retete si de costuri si altele va dau exemplul ALBALACT care a cumparat vestita fabrica RARAUL din campulung Moldovenesc. Acesta din urma era un brand tipic romanesc apreciat de toti consumatorii locali. Va rog ca cei care aveti cunostinte in zona sa vorbiti cu ei si sa ii intrebati ce parere au de acest brand dupa ce a fost achizitionat de catre Albalact. Cinci: Ganditi-va putin la securitatea produselor pe care le consumati; la nivel de Romania sunt doar 3 producatori de lactate proaspete care au laboratoare proprii de analiza si verificare a calitatii, restul producatorilor se duc cu mostre la laboratoarele "comunale" si credeti-ma ca niciodata analizele nu ies la fel. Cred ca toata lumea atunci cand un pahar de iaurt se umfla crede ca e din cauza faptului ca sunt "naturale". Total eronat, este doar simplul fapt ca fermentii lactici sunt de toate natiile si nu sunt controlati nici macar termic (2-6 g. C) etc. Informati-va inainte!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi