Sfarsitul epocii fumatului nu mai este o ipoteza, ci o certitudine. Ceea ce putea fi intuit atunci cand Starbucks castiga teren in ciuda faptului ca interzicerea fumatului era o politica a companiei devine, pe zi ce trece, o realitate. Si aceasta poate fi observata peste tot in lume, politicile anti fumat devenind, pe zi ce trece, din ce in ce mai restrictive. Probabil e frapant sa observi cum expresia "fumeaza ca un turc" este practic lipsita de inteles in conditiile in care, pe malurile Bosforului, fumatul a fost interzis in locurile publice. Iar ceea ce e si mai frapant e ca aceasta se respecta cu strictete.

Intr-o lume din ce in ce mai refractara la tutun, atat afacerile din domeniu, cat si cele colaterale sufera. Insa, in timp ce producatorii de tigari inca beneficiaza de marje generoase de profit care le permit o supravieturie destul de facila, business-urile secundare din domeniu scartaie puternic. Este si cazul legendarului producator de brichete Zippo. Brichetele simbol care timp de generatii au promovat si impus fumatul pe orice vreme isi vad segmentul de piata din ce in ce mai subtire. Si cum cumparatori sunt mai putini pe zi ce trece, devine clar pentru toata lumea ca actuala directie nu duce decat catre un singur final: inchiderea.

Pentru o afacere cum este Zippo resemnarea nu este o alternativa, astfel incat compania s-a hotarat sa o coteasca catre produse ceva mai putin problematice. In prima faza vor produce parfumul Zippo.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Trenduri economice.