Guvernul a demarat Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii: Primele beneficiare vor fi autoritatile locale din Suceava si Botosani.

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2011, 15:19 Economie | Companii

"Am reusit sa pornim cel mai amplu program de investitii derulat de Guvernul Romaniei in ultimii 20 ani", a anuntat ministrul dezvoltarii regionale, Elena Udrea, dupa sedinta de Guvern de joi. In acest sens, a fost adoptata o Hotarare de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru finantarea cu 100 milioane de euro a modernizarii a circa 300 de kilometri de drumuri din judetele Suceava si Botosani. Aceste investitii sunt incluse in subprogramul privind modernizarea a 10.000 km de drumuri judetene si de interes local. Programul se refera la investitii in infrastructura de interes local in valoare de 4 miliarde de euro pe componentele gestionate de Ministerul Dezvoltarii si de aproape un miliard de euro pe componentele gestionate de Ministerul Mediului.

Udrea a precizat ca cei 10.000 de km la nivel national se impart in 20 de pachete, fiecare vizand cate doua judete. Primul pachet aprobat este destinat judetelor Suceava si Botosani. Cele doua judete au fost selectate pentru ca au fost cele mai rapide, dupa cum sustine ministrul. Licitatia aferenta pachetului de drumuri din judetele Botosani si Suceava va fi demarata saptamana viitoare, dupa publicarea in Monitorul Oficial a hotararii de Guvern.

  • "Sunt judetele care au reusit sa trimita cel mai repede documentatiile si cel mai bine intocmite in asa fel incat ele au parcurs toate procedurile necesare. Au fost finalizate evaluarile in Consiliul tehnico-economic al ministerului si in Consiliul interministerial pentru proiectele de investitii care depasesc 20 de milioane de lei. Urmeaza ca si celelalte pachete combinate de cate doua judete sa fie aprobate pe aceleasi proceduri. Ne-am propus ca pana in 28 martie toate judetele sa treaca prin procedurile prealabile, in fiecare zi avem Consiliul tehnico-economic si Consiliul interministerial de doua ori pe saptamana pentru a putea evalua toate proiectele de investitii care sunt trimise catre ministerul nostru din partea autoritatilor publice locale", a afirmat Udrea. Aceasta a mai spus ca pe la mijlocul lunii aprilie toate pachetele de drumuri vor fi aprobate prin hotarare de guvern.

Potrivit HG, vor fi reabilitate DJ Campulung Moldovenesc-Stulpicani, DJ Suceava-Liteni-Dolhasca, DJ Botosani-Curtesti-Cristesti, DJ Iasi-Flamanzi si vor fi modernizate strazile municipiului Radauti si orasului Liteni.

Udrea a mai spus ca au fost finalizate negocierile timp de cateva luni de Guvern cu bancile si companiile din domeniul constructiilor in vederea finantarii programului. In urma negocierilor, investitorii privati s-au aratat multumiti de modalitatea in care Guvernul si Ministerul Finantelor au hotarat sa faca finantarea programului, sutine ministrul dezvoltarii. Potrivit acesteia, discutiile purtate cu partenerii privati se refereau in principal la garantii si termenele la care Guvernul va face platile pe investitiile realizate. Intrebata care sunt aceste termene si garantii, Udrea a raspuns ca "programul se deruleaza pana in 2015, iar termenul de restituire de plata a costurilor lui este 2020. Sigur ca in orice moment, daca economia o permite si bugetul o permite, acest termen se va reduce. Noi vom face o reevaluare a programului si reducerea acestui termen".

"Primul pachet care va iesi in licitatie va arata cat de atractiv este acest program pentru constructori si banci, nu doar pentru Guvern si autoritatile locale".

Cum se deruleaza programul

Desi programul se va desfasura in perioada 2011-2015, platile catre constructori vor fi facute abia din 2013. Pana atunci, executantul va trebui sa asigure din surse proprii costul lucrarilor.

In ceea ce priveste finantarea proiectelor, proiectele incep sa se deruleze din 2011 si urmeaza sa finalizeze lucrarile in 2015, lucrarile de constructie.  Plata proiectelor se deruleaza pe intervalul 2011-2020. Finantarea proiectelor se asigura din sume alocate anual, cu aceasta destinatie din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, de la bugetul de stat, de la bugetele ministerelor de resort, precum si din alte surse legal constituite.

  • Constructorii vor contracta lucrarile si le vor incepe din fonduri proprii sau din imprumuturi bancare garantate de stat. Incepind din 2013, autoritatea contractanta va incepe sa achite contravaloarea acestor lucrari pe masura ce sunt finalizate.

HotNews.ro a prezentat pe larg cum ar putea lasa Ministerul Dezvoltarii si Ministerul Mediului viitoarelor guvernari o nota de plata de 5 miliarde de euro prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3098 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Infrastructura (Joi, 17 martie 2011, 15:28)

    Alex_Stef [utilizator]

    Sa vedem cand se termina de modernizat primul kilometru
  • -4 (16 voturi)    
    e cool... (Joi, 17 martie 2011, 15:29)

    echos [utilizator]

    dupa ce intri din Ungaria in Romania... ai nevoie de drumuri bune la .... Suceava si Botosani!
    • +2 (4 voturi)    
      e foarte cool (Joi, 17 martie 2011, 15:53)

      mironovici [utilizator] i-a raspuns lui echos

      pai si cand intri din republica moldova nu treb sa facem ,,impresie"? :)
    • +6 (6 voturi)    
      nu te inteleg (Joi, 17 martie 2011, 16:00)

      un om [anonim] i-a raspuns lui echos

      Care e problema daca se asfalteaza in Suceava si Botosani? Daca nu ai citit, sunt pachete pe grupuri de doua judete si astia s-au miscat mai bine. Nici Moldova nu are nicio autostrada inceputa ca sa nu mai vorbim de aeroporturi la Iasi (ala care e nu permite aterizarea avioanelor mari) sau Galati care-s orase mari.
    • +2 (4 voturi)    
      este (Joi, 17 martie 2011, 16:06)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui echos

      Daca vrem o dezvoltare normala a tarii atunci trebuie asigurata o infrastructura cat de cat uniforma prin care sa evitam formarea asa ziselor zone defavorizate.
      Prin investitii distribuite pe tot teritoriul tarii statul poate asigura evitarea sau macar minimizarea aparitiei unor astfel de zone.
      Acum e drept ca ramane intrebarea cat din aceste investitii este strategie de dezvoltare si cat este interes politic ?
      • 0 (0 voturi)    
        pai... (Joi, 17 martie 2011, 17:05)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        ...cand ajungi sa faci 8 ore pana in Viena si 10 ore pana in Suceava... incepi sa apreciezi necesitatea si prioritatea investitiilor in Suceava. Indiferent ca s-au miscat sau nu mai bine cei din Suceava, ca au sau nu dreptate.
        Degeaba asfaltezi local, daca nu ai cu ce ajunge acolo unde e "local"-ul asta... Degeaba asfaltezi drumurile la manastiri si alte obiective turistice daca iti ia o vesnicie sa ajungi la drumurile alea...
        • 0 (0 voturi)    
          echilibrat (Joi, 17 martie 2011, 18:32)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui echos

          Teoretic pentru ajunge pana la "drumurile alea" se investeste deja in proiectul autostrazii Transilvania.
          Intradevar, autostrada este (si probabil va mai fi ceva vreme) in santier.
          In acelasi timp insa "drumurile alea" nici nu au ajuns in stadiul de santier, deci nu vor fi gata maine.
          Plus ca aceste drumuri ar putea servi si comunitatile locale ce ar beneficia de o retea mai buna de transport (distributia marfii sau transportul persoanelor).
    • 0 (0 voturi)    
      gandire ingusta (Joi, 17 martie 2011, 19:19)

      subiectivul [anonim] i-a raspuns lui echos

      la fel ca tine au gandit altii acum 50-60 de ani si moldova este cea mai saraca zona din romania.probabil ca esti nefericit ca nu prea mai sunt "ganditori" de talia ta si astazi
      • 0 (0 voturi)    
        te inseli draga... (Joi, 17 martie 2011, 22:17)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui subiectivul

        si cu gandirea mea pe care o consideri "ingusta" cat si cu "fericirea" mea... daca vrei iti explic si ratiunea din posturile mele: nu contest necesitatea acestor drumuri ci prioritatea lor indiferent de ratiunile oficiale. C
      • 0 (0 voturi)    
        asa e.... (Joi, 17 martie 2011, 22:29)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui subiectivul

        cei ca mine care isi platesc taxele la buget au dus moldova in saracie... astept sa fiu executat pentru asta pentru ca indraznesc sa traiesc intr-un judet "bogat"! Ca nu contest NECESITATEA ci PRIORITATEA, nu are relevanta in fata d-vs! Marfurile alea destinate Moldovei (pentru ridicarea din saracie) si cele destinate Bucurestiului sunt aduse pe portavioane din vest ... pe Dunare, si apoi puse pe soselele patriei... probabil ca si exporturile le teleportam direct in Ungaria cu tot cu tiruri, dar in gandirea mea ingusta nu vad tot peisajul.... sunt prea nefericit! si marmota .... :)
    • 0 (0 voturi)    
      re (Vineri, 18 martie 2011, 20:30)

      constantin57 [anonim] i-a raspuns lui echos

      suceava si botosani nu fac parte din Romania?
  • +3 (3 voturi)    
    ZONELE TURISTICE (Joi, 17 martie 2011, 15:31)

    gogu [anonim]

    drumurile la manastiri se asfalteaza? Ca sunt dezastru...
    • 0 (2 voturi)    
      Romania are nevoie de infrastructura (Joi, 17 martie 2011, 15:44)

      Romania, locul 45 in lume la ecologie [anonim] i-a raspuns lui gogu

      The 2010 Environmental Performance Index (EPI) ranks 163 countries on 25 performance indicators tracked across ten policy categories covering both environmental public health and ecosystem vitality. These indicators provide a gauge at a national government scale of how close countries are to established environmental policy goals. The EPI’s proximity-to-target methodology facilitates cross-country comparisons as well as analysis of how the global community is doing collectively on each particular policy issue.

      In acest clasament al 'performantei politicilor de mediu', Romania se claseaza pe locul 45 in lume, din 163 tari analizate.

      Islanda, Elvetia, Suedia sunt primele in lume.

      Care sunt tarile pe care le-am depasit, aflate in urma Romaniei la politica de mediu si sanatatea naturii?
      Canada, Olanda, Australia, Slovenia, Estonia, Polonia, Bulgaria, Israel, Rusia, Turcia, Ucraina, Belgia, Cipru, etc. toate sunt in urma Romaniei.

      E clar ca avem idei si intentii bune si ca avem o tara cu o natura foarte frumoasa si generoasa.

      Ne trebuie suficiente fonduri pt a pune in aplicare ideile si o parte din aceste fonduri vin de la UE, data special pentru infrastructura.
      Daca modernizam drumuri spre site-uri UNESCO cum sunt manastirile din nordul Moldovei, vom avea mai multi oameni care vor cunoaste manstirile, le vom intretine mai usor, vom ajuta la prosperitatea acelor teritorii romanesti.
  • +4 (4 voturi)    
    Multumim dar.... (Joi, 17 martie 2011, 15:36)

    Lars [anonim]

    Multumim , se misca totusi ceva dar pare a fi un pasture la deget cand de fapt mana este rupta. Noi solicitam modernizarea drumurilor europene Suceava-Botosani si Botosani - Tg Frumos (ce face legatura cu E85 Iasi-Bucuresti) dar din pacate la aceste 2 drumuri principale nu s-a efectuat NICI O REPARATiE majora in ultimiii 20 de ani si am primit doar promisiuni. Vad mai sus in lista o gramada de drumuri absolut secundare. Nu zic, si satele au nevoie de drumuri modernizate - dar hai sa rezolvam intai rutele de transport ce au implicatii la nivelul economiei intregului judet. Cand a fost d-na Boagiu la d-voastra la Hotnews am intrebat-o cand intra in reparatie E58 Botosani - Tg. Frumos. Mi-a raspuns ca va intra in reparatie in 2011. Rezultatul ? Nici vorba, nici anul acesta nu a fost inclus in buget.
    Nu ma pricep, cred ca aceste drumuri europene nici nu sunt la D-na Udrea ci la D-na Boagiu. In acest caz propunem ca D-na Udrea sa ia si ministerul transporturilor, vad ca se implica totusi in ce face. Sau poate D-na Boagiu va avea o trasarire de orgoliu sa arate ca si ea poate :-)
    • +4 (6 voturi)    
      Vorbe (Joi, 17 martie 2011, 16:01)

      Alex_Stef [utilizator] i-a raspuns lui Lars

      Exista totusi o diferenta intre a spune si a face sau a putea pune in aplicare. Dar la noi drumurile se repare in functie de numarul de gropi. Daca nu ai gropi destule care sa acopere investitia in aducerea utilajelor si materialelor necesare repararii drumului constructorii nici nu sa obosesc sa vina pana acolo. Cat despre comparatia dintre D-na Udrea si D-na Boagiu prefer sa ma abtin dar cred ca in posturile ocupate de dansele ar trebui sa vina doi oameni competenti care sa nu stea sa acopere gropile din asfalt cu frunze verzi.
    • 0 (0 voturi)    
      Se face (Joi, 17 martie 2011, 16:09)

      Darius [anonim] i-a raspuns lui Lars

      E 58 Botosani - Tg. Frumos se face, dar pe bucati.
      Modernizare DJ 282 B limita jud. Iaşi – Prajeni – Campeni – Flamanzi km 34+740 – 50+150, judetul Botosani, nu-ti spune nimic ? Iar la DJ 282 Iasi - Botosani ( Tiganasi – Vladeni – Sipote – Plugari – limita cu judetul Botosani), tocmai au inceput lucrarile zilele acestea cu termen de finalizare 18 luni.
      • +1 (1 vot)    
        Gresit (Joi, 17 martie 2011, 16:29)

        Lars [anonim] i-a raspuns lui Darius

        Gresit, tu vorbesti de drumul spre Iasi prin Plugari.
        Cauta te rog localitatile alea mentionate pe drumul Botosani-Tg. Frumos si ai sa-ti dai seama de eroare. Drumul ala mentionat de tine e pentru cei ce merg la Iasi, nu pentru cei (infinit mai multi) care merg in sudul tarii si vor sa ajunga la E85 (DN2) si care nu au nici un motiv sa ocoleasca prin Iasi. E58 este Botosani - Copalau-Flamanzi-Frumusica-Harlau-Cotnari-Tg.Frumos de unde se poate merge civilizat pe E85). Ala prin Plugari este o diversiune ieftina si va avea impact MINIM asupra economiei judetului.
  • +1 (5 voturi)    
    Aoleu (Joi, 17 martie 2011, 15:41)

    Ion [anonim]

    Ce-o sa se mai fure aici!!!
    • +2 (2 voturi)    
      asa'i ! (Joi, 17 martie 2011, 16:36)

      stan patitu [anonim] i-a raspuns lui Ion

      ai dreptate !
      sa nu se mai faca ! :-)
  • +2 (4 voturi)    
    cate voturi faceaPSD cu 1 km de drum ? (Joi, 17 martie 2011, 15:47)

    s-a facut tandari PSD [anonim]

    Oltenia si Moldova au fost din totdeauna fieful partidului pomanagiu PSD, iar daca inainte de alegeri se punea piatra sau se lipea un pod, daca mai dadeai si un concert cu artificii lesina toata prostimea si vota baronul cu 80%!

    Moldovenii si Oltenii din fire sunt oameni gospodari si chivernisiti si toti si-ar face o casa mandra, dar daca le face statul drumurile si le da si locuri de munca in sfarsit vor capata ceea ce le lipseste de saracie : DEMNITATEA !

    Felicitari, si astept cu placere sa fac un pelerinaj la frumoasele manastiri din Modova, asa cum mi-ar placea sa ma opresc la oltenasii nostri in drum spre Herculane !
    • +4 (4 voturi)    
      dublu standard! (Joi, 17 martie 2011, 16:07)

      dar PD, cate voturi va lua? [anonim] i-a raspuns lui s-a facut tandari PSD

      Cand dadea PSD, erau pomanagii!
      Cand da PD, nu-s la fel?

      Flutur nu e baron? DE ce nu a avut conntracandidati?
      DE ce a fost votat in unanimitate?

      E mai rau ca pe vremea PSDului, acum sunt "baronii noi"!
      • 0 (0 voturi)    
        Statul roman e unul feudal ! (Vineri, 18 martie 2011, 9:09)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui dar PD, cate voturi va lua?

        Fiecare baron cu feuda ( judetul) lui e sustinut de rege, iar la randul lui regele se bazeaza pe sustinerea baronilor. Pana si partidele sunt coalizate in jurul baronilor care se lupta pentru controlul feudelor. Mai ramane sa-si lase mostenire feudele, dar nu suntem departe nici de acest obicei.
  • +4 (4 voturi)    
    Suceava este Flutur care tocmai l-a lasat pe Blaga (Joi, 17 martie 2011, 15:48)

    marius [anonim]

    La Botosani cine este?
    • +2 (2 voturi)    
      tot un fluturas (Joi, 17 martie 2011, 15:59)

      mironovici [utilizator] i-a raspuns lui marius

      daca ti spun ca e primar tot un fluturas ma crezi? catalin flutur primarul orasului botosani ,un om ,,cinstit,, un ,,model,,:)
    • +3 (3 voturi)    
      Tot Flutur (Joi, 17 martie 2011, 16:03)

      darius [anonim] i-a raspuns lui marius

      La Botosani tot Flutur este. Verii Flutur sunt cei mai influienti politicieni din zona. Gheorghe Flutur la Suceava si Catalin Flutur la Botosani.
      • +1 (1 vot)    
        si facem referendum? (Joi, 17 martie 2011, 17:20)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui darius

        pt. fiecare cismea? reusim sa adunam macar 5 romani care sa fie de acord macar cu o singura propunere????
  • +5 (5 voturi)    
    Suceava voteza cu Boc! (Joi, 17 martie 2011, 15:58)

    oranjada [anonim]

    SA mai zica cineva ca nu e Boc cinstit!
    Il votezi, primesti BANI, ca doar sunt din buzunarul lui Boc!
  • +1 (1 vot)    
    super (Joi, 17 martie 2011, 16:12)

    adrian [anonim]

    nu conteaza de unde incep modernizarile. important e ca se fac investitii in infrastructura. de data asta, botosani si suceava au noroc sa fie primele. oricum, sunt niste judete devastate...
    • +4 (4 voturi)    
      noroc? (Joi, 17 martie 2011, 16:28)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      nu e vorba de noroc aici...e vorba de fluturi, de oi... nu ca nu ar merita Bucovina sa fie "renovata"...
  • +2 (4 voturi)    
    drumuri spre europa (Joi, 17 martie 2011, 17:00)

    cris [anonim]

    iar se incepe cu moldova, care este si in viziunea PDL "poarta in intrare a tarii dinspre Europa" ... asa cum a fost si in viziunea altor guverne precedente.
    indiferente de ce drumuri vorbim, dar ungurii asteapta continuarea autostrazii mai departe in Romania de multi ani....si o sa mai astepte... pana noi ne miscam intr-o directie normala....
    • -1 (1 vot)    
      de ce (Joi, 17 martie 2011, 18:06)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui cris

      de ce ne-ar interesa pe noi ce asteapta ungurii ? ti se pare un popor (scuze, tara nu popor, defapt o colonie a Mongoliei) prea bogat ?
  • +1 (1 vot)    
    de fapt nu e botosani (Joi, 17 martie 2011, 17:49)

    123 [anonim]

    Flamanzi-Iasi are doar 13 km in botosani..restul de peste 35 de km aprox e in Iasi..deci cum dracu beneficiaza Botosani???????

    Botosani-Copalau-Flamanzi..ala e drumul VARZA...Ceausescu a facut drum din placi de beton intre BT si Copalau, pt ca tancurile sa mearga pe poligonul de tragere din ultima localitate...nu e nimic rau, doar ca e asa de peste 25 de ani..si are cam 20 de km!!!!!!!!!!!

    Orice producator auto poate sa testeze imbinarile la bordul masinii doar parcurgand de 2-3 ori acel drum. Sigur 90% din masinile testate vor avea greierasi in bord!!!

    Botosani-Suceava e un drum in care poti sa iti aranjezi parul..asa de sticla e..Camioanele cu pietris de la Siret fac zilnic zeci de ture..partea cu prelata peste pietris e poveste si pietrisul ajunge pe sosea..la o frana poti testa cat de sanie iti este masina!!!!

    PS: Pt cei care zic ca se fac drumuri in Moldova.: Suceava-Botosani-Flamanzi-Tg Frumos face parte din E58 ...E=EUROPEAN .care intra in tara pe la Halmeu si se duce pana la Rep Moldova prin Iasi..deci e EUROPEAN fratilor ( romani ! )

    Iasi-Flamanzi va scurta drumul din iasi spre botosani cu vreo 15-20 de km..dar doar pt cei care merg spre iasi/botosani dinspre botosani/iasi...ATAT!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Drumuri proaste in Romania (Joi, 17 martie 2011, 17:56)

    dan [anonim]

    aberatiile la noi nu se mai termina. in loc sa reparam toate drumurile nationale si drumurile judetene, ne apucam sa facem stradutele in localitati prietene. romania are nevoie de o retea de strazi reparate pentru ca a devenit un infern circulatia in tara. iar inceputul cu suceava este mai mult decat clar - traiasca partidul portocaliilor - care sunt in tot si toate. sper doar sa aiba soarta pnt-cd-ului. o sa ne ingroape in datorii pe vesnicie. auzi tu - platim peste 3 ani. va imaginati ca lucrarile vor avea un pret care include toate dobanzile bancare si o rata de risc si profit corespunzatoare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică