Anca Boagiu vrea sa scoata liderii sindicali din afacerile cu companiile de cale ferata

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 15:48 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, ii acuza pe liderii sindicali din sectorul feroviar de complicitate la "devalizarea caii ferate". Boagiu le-a cerut directorilor generali de la CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa sa demareze in cel mai scurt timp procedurile de negociere a noilor contracte colective de munca, dar cu anumite conditii. Boagiu a solicitat ca in noile contracte colective de munca sa fie inclusa si prevederea ca liderii sindicatelor feroviare nu mai pot reprezenta interesele angajatilor daca implicarea lor in afaceri cu companiile de cale ferata este dovedita.

"Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, le-a cerut directorilor generali ai CFR S.A., CFR Calatori si CFR Marfa sa demareze in cel mai scurt timp procedurile de negociere a noilor contracte colective de munca. Ministrul Boagiu a precizat ca pentru semnarea noilor contracte colective de munca trebuie avute in vedere angajamentele Guvernului Romaniei cu privire la reducerea pierderilor si datoriilor acestor companii in urma implementarii unor planuri ferme de restructurare. Ministrul Transporturilor le-a cerut directorilor celor trei companii ca noile contracte colective de munca sa asume si prevederea ca liderii sindicatelor feroviare nu mai pot reprezenta interesele angajatilor daca implicarea lor in afaceri cu companiile de cale ferata este dovedita", se arata
 
Procesul de degradare continuă a sistemului feroviar românesc din ultimii zece ani i-a avut ca actori de prim-plan şi pe liderii de sindicate care ori au tăcut complice la acţiunile de devalizare a căii ferate, ori chiar au participat activ la asemenea acţiuni.
 
 
Anca Boagiu
intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor
 
Anca Boagiu sustine ca liderii sindicali au tacut complice sau chiar au participat la devalizarea cailor ferate.

"Procesul de degradare continua a sistemului feroviar romanesc din ultimii zece ani i-a avut ca actori de prim-plan si pe liderii de sindicate care ori au tacut complice la actiunile de devalizare a caii ferate, ori chiar au participat activ la asemenea actiuni. De aceea vom conditiona semnarea acestor contracte de asumarea responsabilitatii din partea tuturor partilor pentru un grad de integritate morala fara de care planurile de restructurare si eficientizare a companiilor ar fi mai greu de pus in aplicare. Vreau sa ne asiguram ca relansarea acestor companii este ireversibila si ca cei care au generat colapsul de la calea ferata nu vor mai avea parghii de influenta de acum inainte. Daca acesti lideri sindicali sunt dovediti ca deruleaza afaceri cu companiile feroviare, nu le vom mai recunoaste statutul de reprezentanti ai intereselor salariatilor. Eu sunt interesata de soarta celor 60 de mii de angajati din aceste companii si nu de instigarile la greva ale unor lideri de sindicat care clameaza ca reprezinta de fapt interesele acestor angajati", a precizat ministrul Anca Boagiu.


Citeste mai multe despre   










2369 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    E nasol! (Marţi, 22 martie 2011, 16:00)

    paul155 [utilizator]

    In cazul asta CFR ramane fara lideri sindicali,si PSD pierde sprijinul membrilor de sindicat-partid!
    • +1 (1 vot)    
      Scoate si politicienii (Marţi, 22 martie 2011, 21:14)

      x [anonim] i-a raspuns lui paul155

      Scoate si politicienii si vor ramine suficienti bani pentru cheltuieli siciale.
    • 0 (0 voturi)    
      rusine (Miercuri, 23 martie 2011, 22:38)

      deaci [anonim] i-a raspuns lui paul155

      ce sa-ti spun ca taica basescu cu clica lui nu a furat destul
      Poate ne spune doamna ministresa cina la numit Director pe Nicolaiciuc si la indicatiile cui
      hai sa lasam vrajeala , cand vezi ca se ridica o putere vine unul cu o idee sii da una in cap
      • 0 (0 voturi)    
        Ai citit presa scrisa la Stefan gheorghiu. (Joi, 24 martie 2011, 12:09)

        paul155 [utilizator] i-a raspuns lui deaci

        Matramazbcurile apar in mandatul MIRON MITREA-citeste stenogramele lider desindicat CFR.-M.Mitrea.Nu sa gasit frauda facuta de Nicolaiciuc decat in perioada sa de director.Ca sef al directiei CFR era competent si meserias.
  • +9 (9 voturi)    
    Sa dea D-zeu sa reuseasca. (Marţi, 22 martie 2011, 16:11)

    mircea [anonim]

    Daca Anca Boagiu reuseste sa scoata liderii de sindicat din CFR din afacerile cu statul,ii recomand sa candideze la presedintie ca o votez.
  • +4 (4 voturi)    
    extraordinar! (Marţi, 22 martie 2011, 16:14)

    I [utilizator]

    bravo Anca Boagiu! in sfarsit cineva vrea sa faca ordine in CFR.
    Se putea face si pana acum, dar nu s-a vrut. (nu ca ar fi fost incompetenti, asta e doar o poveste care circula prin ziare)
    • 0 (0 voturi)    
      de acord (Marţi, 22 martie 2011, 18:39)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui I

      merita felicitari.
      sa speram ca va reusi si se va mai asana sistemul.
      cand va veni nicolcioiu, sau nouciocoiu, sau cum il chiama, vorm afla mai multe.
      vlas pleaca iar. sper sa'l ia cu ea si pe nush.
  • +4 (4 voturi)    
    Perfect adevarat! (Marţi, 22 martie 2011, 16:17)

    albescu [anonim]

    Nici nu stiu cum nu s-au sezizat pana acum ca e vorba de conflict de interese. Eu cred ca astfel de sindicalisti sunt capusele acestor companii.
  • -3 (5 voturi)    
    Iar a gandit (Marţi, 22 martie 2011, 16:21)

    Acarul Paun [anonim]

    E ca faza cu cauciucurile de iarna.Cu statea la stop si i-a venit ideea.Acum alta :"liderii sindicatelor feroviare nu mai pot reprezenta interesele angajatilor daca implicarea lor in afaceri cu companiile de cale ferata este dovedita".Adica liderii pot sa isi vada de treaba linistit.Daca implicarea lor in afaceri cu CFR este dovedita(cine oare poate dovedi asta? instanta? in cati ani?) nu mai pot reprezenta sindicatele??? adica cum ???daca oamenii sunt alesi cine ii opreste.Legea ?iar e varza subiectul.De fapt ramane cum am stabilit.
    CFR este jefuita de directori si comitetele de achizitii,de nasi si de societatile capusa.De astea trebuie sa scape Boagiu.Nu de liderui sindicali.A dat-o in bara inca o data.E un ministru slab si depasit de complexitatea ministerului.
    Ce nu intelegeti??Cheltuielile sa fie cel putin egale cu veniturile.Deci directorii sa nu mai subinchirieze garniturile CFR la prieteni si capuse.Sa presteze ei direct.Aici e coruptia.De ce firmele private de transport CF o duc bine???Ca paraziteaza CFR si se prefac ca lucreaza da tot CRF lucreaza sub pret si se fura.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca tot baga asta (Marţi, 22 martie 2011, 17:15)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui Acarul Paun

      Sa se duca si la politicieni si fosti sefi CFR care au partipatiuni la firme de transport private ( sa vezi acolo surprize).
  • +3 (3 voturi)    
    speranta... (Marţi, 22 martie 2011, 16:24)

    Catalin [anonim]

    sper ca in cele din urma si mediul sindical sa fie curatat de mizeria in care se afla acum. Din pacate, si subliniez acest din pacate, domnul Basescu are dreptate cand vorbeste despre mafiotizarea mediului sindical. Poate ca nu este generalizata dar aceasta mafiotizare a lovit si loveste in primul rand in interesele membrilor simpli de sindicat a caror interese nu sunt reprezentate. De multe ori, am aceasta credinta, dialogul cu sindicatele este un fel de negociere a intereselor liderilor de sindicat. Chiar daca unii dintre acestia ar fi avut salarii de bancheri ( si ma gandesc la cei din vest? si tot nu ar fi putut avea o asa avere. Daca d-na Boagiu reuseste acest lucru pe care il dezvaluie articolul este un pas inainte
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Marţi, 22 martie 2011, 16:27)

    nicu [anonim]

    asa e.
    sper sa se si faca, nu doar sa fie "o punctare" a ministresei la capitol imagine.
    ar fi interesant pt Hotnews sa urmareasca asta in viitor
  • +1 (1 vot)    
    in sfarsit (Marţi, 22 martie 2011, 16:31)

    dorul [utilizator]

    eu stiu cel putin de Mitrea, care a fost si sindicalist si ministru si a sabotat CFR-ul rau de tot
  • +1 (1 vot)    
    dati-i afara (Marţi, 22 martie 2011, 16:33)

    miscatul din coada [anonim]

    De cand trebuia facuta miscarea asta...de la revolutie...
  • +1 (1 vot)    
    si metrorex (Marţi, 22 martie 2011, 16:35)

    rvy [utilizator]

    f bine. sa se aplice si pentru metrorex. daca imi aduc aminte pe timpul grevelor din 2009 au aparut in presa info legate de firmele liderilor de sindicat care il capuseaza
  • +2 (2 voturi)    
    despre adevar (Marţi, 22 martie 2011, 16:59)

    legistul [anonim]

    Doamna ministru sunt de acord cu cele declarate de dvs.Rugamintea mea este sa demarati toate procedurile( semnarea CCM, restructurarile, desfiintarile de reg.) cat mai repede cu putinta.Nu mai avem timp pentru greve.
  • +1 (1 vot)    
    succes (Marţi, 22 martie 2011, 17:08)

    titia [anonim]

    ii uram succes

    sa traim sa o vedem si pe asta

    da..nu vine usl la putere

    sa vedem daca atunci aflam potlogariile lor
  • -3 (3 voturi)    
    Din putul gandirii D-nei Boagiu (Marţi, 22 martie 2011, 18:00)

    Serban [anonim]

    Dupa ce a terminat ce era de terminat in Ministerul Transporturilor(de-a valma reforma,autostrazile,darea afara a molustelor care impiedica inaintarea triumfala a autostrazii A2 care victoria finala,calea ferata Bucuresti Constanta si cate si mai cate)D-na SuperMinistru s-a gandit ca daca tot e sa desfiintam parlamentul asta care ne incurca si ne toaca banii,poate sa dispuna cine sa-i reprezinte pe bietii CFR-isti carora le plange de mila;,vorba ceea ...ce conteaza legile in tara asta.,cu cat ne iese un porumbel mai gras pe gura,cu atat ii prostim mai vartos pe romani.Ocupati-va Doamna de ceea ce trebuie sa se ocupe un Ministru si poate o sa reusiti in sfarsit sa cheltuiti ceva maruntis din miliardele pe care UE le mai tine doi ani de zile pentru infrastructura Romaniei, a propos,ce ati facut de fapt pana acum?
    • 0 (0 voturi)    
      cred (Marţi, 22 martie 2011, 20:47)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Serban

      ca s-a luptat cu lichelele din FSN si mai e mult de curatat sa poti face ceva..
  • -1 (1 vot)    
    Clar... (Marţi, 22 martie 2011, 18:24)

    Radu [anonim]

    Doamna ministru le-a rezolvat pe toate:)) minunat! Chestia cu sindicatele este foarte corecta nimic de zis, cu practica vad ca o sa fie foarte greu.... tare nu cred ca poate sa aplice ceea ce a zis, dar daca poate foarte bine. Eu vreau sa stiu daca a auzit de podul de la Gradistea.... daca nu, ii spun eu e un pod de cale ferata distrus din 2005 uitat si este pe prima linie de cale ferata Bucuresti Giurgiu... o linie cat de cat importanta... bun alta intrebare pt doamna ministru daca se ocupa tot de sistemul feroviar... cat face trenul de la Bucuresti la Sibiu sa zicem? 6 ore jumatate.... cat facea acum 6 ani? cam 5 ore... e de bine... si daca s-a gandit ea atat ce zice de calea ferata Valcele Ramnicul Valcea? Aaa asta nu e in planul ministerului... in sistemul feroviar sunt atatea de facut, jumatate nici nu cred ca le putem cuprinde cu imaginatia.... si ea cu ce se ocupa...mda...
  • +1 (1 vot)    
    CFR (Miercuri, 23 martie 2011, 14:39)

    anonim [anonim]

    Bravo,doamna ministru,sa va ajute D-zeu sa starpiti acesti oameni care au distrus CFR-ul si care pe membrii de sindicat i-au folosit,manipulat pentru interesele lor.Doamne ajuta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică