CNADNR a dat un ultimatum companiei care construieste tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 16:42 Economie | Companii

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis marti firmei franceze Colas SA o notificare pentru a remedia, pana la data de 15 aprilie 2011, deficientele constatate in ceea ce priveste tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia. "Masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmei in indeplinirea obligatiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare si executie a obiectivului mentionat, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea sa tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Potrivit institutiei, neconformarea constructorului pana la data de 15 aprilie 2011 conduce la rezilierea contractului.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent ca firma franceza Colas a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat a schimbat traseul.

"Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul a predare a fost acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe teren", a spus ministrul.

"Exista o problema cu una dintre companii, care practic refuza sa lucreze (...) si probabil vom ajunge la solutia extrema, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitatia daca, si cred ca aceasta va fi solutia, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea sa munceasca in Romania", a declarat Anca Boagiu, la inceputul lunii martie, pentru Stirile Pro TV.

Potrivit ziarului Gandul, intr-o alta declaratie facuta pentru postul national de radio, Anca Boagiu i-a acuzat pe cei de la Colas ca "zac ca o molusca". "Aveau pasaje, aveau viaducte... ea s-a modificat, a devenit o solutie mult mai facila, bazata pe umplutura de pamant. Daca schimba solutia si inseamna in costuri bani mult mai putini si compania imi spune: "Imi dai, in primul rand, 8 milioane, ca am zacut ca o molusca pe contractul asta pana acum si nu am facut nimic" dupa care: "Sa stii ca nu termin proiectul pana in 2013", atunci eu nu inteleg decat ca nu vrei sa lucrezi", a mai declarat ministrul pentru postul national de radio.

Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008. Valoarea contractului este estimata la 634,3 milioane de lei.

Anca Boagiu a declarat pentru HotNews.ro ca unul din obiectivele ministerului pentru 2011 este de a deschide traficul catre litoral la inceputul sezonului estival, cu finalizarea lucrarilor la sfarsitul anului viitor.


Citeste mai multe despre   










3499 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Va lasa contractul? (Marţi, 22 martie 2011, 16:53)

    Dromoman [anonim]

    Sau incepe un lung proces din care gastiga numai avocatii si expertii?
    • 0 (0 voturi)    
      va renunta la contract... (Marţi, 22 martie 2011, 21:41)

      Tom Macaragiu [anonim] i-a raspuns lui Dromoman

      ...pentru ca modificarea traseului licitat si contractat initial aduce costuri suplimentare pe care statul roman nu vrea sa le achite.
      Nu numai asta ar fi problema... cea mai mare piedica in calea constructorilor este data de lentoarea cu care decurge etapa de expropriere. In plus, pe tronsonul in discutie, au mai aparut si cateva situri arheologice si desigur lucrarile au fost stopate pentru a face loc arheologilor.
      COLAS va renunta la lucrare pentru ca este o companie privata care are ca principal scop obtinerea de profit. Sunt vremuri grele si nimeni nu poate credita statul roman cu costurile suplimentare pe care le-a generat prin modificarea traseului initial.
      • 0 (0 voturi)    
        CHINEZII ! (Marţi, 22 martie 2011, 22:51)

        niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Tom Macaragiu

        Chinezii construiesc autostrazile in POLONIA (UE) la jumatate din costul nemtilor (noi de 2,5 ori costul nemtilor)
        Solutia e concesionarea catre chinezi si in maxim 3 ani avem toate autostrazile cu jumatatea taxei pe autostrada pe care ar pune-o romanii !
  • +5 (7 voturi)    
    20 km din 2008 pana in 2013? (Marţi, 22 martie 2011, 17:02)

    toto [anonim]

    si inca nu i s-a reziliat contractul? va bateti joc de noi pe bani multi.
  • -2 (2 voturi)    
    Declaratii aiurea (Marţi, 22 martie 2011, 17:25)

    Andu [anonim]

    De ce au modificat proiectul tehnic cei de la CNADNR? Acum se plang ca aia cer mai multi bani, evident ca o fac, doar nu sunt mai fraieri decat ceilalti.
  • 0 (2 voturi)    
    In concluzie... (Marţi, 22 martie 2011, 17:40)

    Knightmare [anonim]

    ...absolut toti care construiesc autostrazi in Romania sint hoti, lenesi si incearca sa ne pacaleasca. Dupa americani, italieni, francezi si alte natii care habar n-au de construit autostrazi vor urma probabil si nemtii la spurcat de catre autoritati. Singura solutie in Romania e sa le faca cu plata. Compania le construieste pe banii ei si apoi isi recupereaza banii in timp din taxa incasata. Numai astfel se elimina asteptatul banilor cu tziriita de la stat si lucrurile se misca. Multa lume nu intelege ca in constructii, in special pe termen lung, preturile se pot modifica in functie de o gramada de factori independent de contractor. Si daca se intirzie plata excesiv, se duce naibii toata planuiala initiala.
    • +2 (4 voturi)    
      Penibil (Marţi, 22 martie 2011, 18:13)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Knightmare

      In nici o tara civilizata nu se repara in fiecare an o autostrada mereu pe banii contribuabililor. La noi se plateste pentru o autostrada de 4 ori mai mult decat in Ungaria sau Austria. Asta este hotia cea mare , iar cel mare HOT este statul roman care nu pune si conditia ca repararea drumului sa se faca pe banii constructorului! La noi nu exista garantia lucrarii !
      • +1 (1 vot)    
        garantia lucrarii (Marţi, 22 martie 2011, 18:48)

        dman [anonim] i-a raspuns lui dana

        ba da exista garantia lucrarii, este de cativa ani timp in care drumul e reparat de constructor.

        in romania nu prea se pot construi autostrazi in parteneriat public privat. Ptr ca nimeni nu e prost sa investeasca miliarde ptr a-si recupera banii in 50 de ani. In romania nu exista suficient flux de masini ptr asa ceva. Pe auostrada in germania in orice zi este ca pe autostrada soarelui de 1 Mai.
  • -1 (1 vot)    
    deci (Marţi, 22 martie 2011, 17:49)

    dman [anonim]

    nu pot sa cred ca si vara asta o sa ne chinuim sa ajungem pe litoral. Pe deasupra mai e si deviat drumul prin cernavoda ca se lucreaza la pod. O sa fie haos. Mai bine le-ar alea 8 mil macar sa o termine, cu tinere de minte la urmatoarea licitatie.
    • +1 (3 voturi)    
      Aproximativ (Marţi, 22 martie 2011, 18:33)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui dman

      o sa se inaugureze in 20 de ani... realitatea e cam asa... centura Aradului probabil in 2012, Arad - Timisoara anu asta, centura constantei tot anu asta, medgidia constanta in 2012, cernavoda medgidia in 2012 si restu cine stie cand.... daca ii apuca nebunia de alegeri din 2012 sunt sanse ca si bucuresti ploiesti sa fie gata in 2012... iar suplacul de barcau bors in 2013 :))) eu cam asa estimez... ba astea sunt inca estimari optimiste... ne ramane sa asteptam... uitandu-ne la kilometri si la ce urmeaza, tariceanu a inaugurat 84 de kilometri in 4 ani... boc a facut 69 km in 2 ani...daca mai face inca 100 km pana la alegeri probabil va fi premierul care a inaugurat cel mai multi km de autostrada:)) (tariceanu a fost un dezastru oricum) si sa vedem cati km o sa faca si muzeografu pe hartie in opozitie:)) sau micul titulescu (azi in tacere din cauza de severin):))))
      • 0 (2 voturi)    
        radule nu mai visa (Marţi, 22 martie 2011, 22:12)

        eduardpetrut [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        casca ochii si vezi cand a fost licitatia asta parca scrie in articol 2008- cine era premier, Booooooooc cel care inaugureaza centura buc de 20 km pe care se poate merge cu max 50 ca nu are banda de refugiu, si pe care a declarat-o autostrada

        niste nesimtiti asta sunt cei ce guverneaza azi
  • +1 (1 vot)    
    Colas? (Marţi, 22 martie 2011, 18:46)

    aqualung [utilizator]

    Care este punctul de vedere al companiei Colas? Îmi vine greu a crede că ei au luat contractul şi acum chiar vor să stea degeaba. O explicaţie trebuie să existe. Bătălia ultimatumurilor nu cred că poate duce la ceva bun.
  • +2 (2 voturi)    
    Lucrarile Colas (Marţi, 22 martie 2011, 19:00)

    Drumar [anonim]

    Dati o cautare pe internet sa vedeti ce lucrari executa firma Colas.
    Nu mica va fi supriza cand veti constata ca peste tot in tara unde au executat lucari au avut probleme cu calitatea si au refuzat sa remedieze lucarile.
    In cele mai fericite cazuri le-a fost executata garantia de buna executie.
  • 0 (0 voturi)    
    rusineeee (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 19:39)

    anonim [anonim]

    rusineeeeeeeeeeeeee guvernantilor, voi aveti mii de metri patrati de teren dupa care scoateti profit , si la amaratii pe care ii expropriati le dati o paine pe un metru patrat , vrem sa cumparam si noi terenurile voastre din pipera sau de la munte sau mare cu o paiine/ metru, hotilor mai opritiva , ati distrus aceasta tara, pungasilor lacomi ce sunteti , la puscarie cu voi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri