CNADNR a semnat cu Romstrade un contract de 80,26 milioane lei, fara TVA, pentru modernizarea a 12 kilometri de drum national

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 16:57 Economie | Companii

 documente
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat un contract de modernizare a drumului national 5 Bucuresti - Adunatii Copaceni in valoare de 80,26 milioane lei, fara TVA, finantat in proportie de 69,25% de catre Uniunea Europeana. Contractul a fost atribuit, prin licitatie deschisa, companiei Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache. Compania are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.

Sectorul care va fi modernizat se intinde intre km 7+573 si km 19+220. Lucrarile vizeaza asigurarea infrastructurii de baza necesare cererii de transport in crestere catre granita cu Republica Bulgaria, respectiv Vama Giurgiu.

Practic, Romstrade va primi circa 6,6 milioane de lei, fara TVA, (aprox.1,6 milioane de euro) pentru modernizarea unui kilometru de drum national.

Finantarea nerambursabila a Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regionala se ridica la 55,6 milioane lei, diferenta pana la valoarea totala fiind asigurata de la bugetul de stat. Durata contractului este de 24 de luni, la care se adauga 48 de luni perioada de garantie a lucrarilor executate.

"Dupa finalizarea modernizarii DN 5 se previzioneaza o scadere a costului de operare a vehiculelor cu 15-36% anual, economii de 30-50% la timpul de operare pentru vehicule cu gabarit usor si greu anual, o crestere de trafic cu 4% si o scadere a accidentelor de circulatie cu 10%", informeaza CNADNR.

Romstrade participa si la licitatiile demarate de CNADNR pentru constructia tronsoanelor de autostrada Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu.


Citeste mai multe despre   










2969 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Nu e decat (Miercuri, 23 martie 2011, 17:06)

    Cetateanu [anonim]

    22472,8 RON pe metru liniar

    Ce ziceti e scump?
    • 0 (2 voturi)    
      La pretul de ~2 mil Eur/Km, (Miercuri, 23 martie 2011, 17:26)

      AG [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      fiind zona de campie s-ar putea construi autostrada. Ce fel de modernizare se va face?
    • +1 (1 vot)    
      nu stiu, eu calculez altfel (Miercuri, 23 martie 2011, 17:33)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu

      80,26 mil lei / 4,14 lei /euro = 19,39 mil euro

      19,39 mil euro / 11,647 km = 0.98 mil eur / km.

      Intrebarea e ce face de banii astia? Inteleg ca normativul de construire autostrada in Romania e de 4-6 mil euro. Iar in Irak in jur de 2 mil.

      Comparam mere cu pere. Dar la o prima vedere nu pare totusi nesimtit de scump.

      just my 2 cents...
      • +1 (1 vot)    
        matematica... (Miercuri, 23 martie 2011, 17:41)

        profu de mate [anonim] i-a raspuns lui costica

        19,39 mil euro / 11,647 km = 1.66 mil/km, nu 0.98.

        De-impartitul e mai mare decat impartitorul, deci rezultatul trebuie sa fie mai mare decat 1....
        • 0 (0 voturi)    
          socoteala dvs. (Miercuri, 23 martie 2011, 18:26)

          andrei rusu [anonim] i-a raspuns lui profu de mate

          Socoteala din care rezulta ca pret 1.66 mil/km este corecta si corect ar fi daca acesta reabilitare se va face cu largire la 4 benzi de circulatie.
        • 0 (0 voturi)    
          corect! (Joi, 24 martie 2011, 10:07)

          costica [anonim] i-a raspuns lui profu de mate

          mea culpa.
      • 0 (0 voturi)    
        calcul gresit (Miercuri, 23 martie 2011, 17:50)

        Florin G [anonim] i-a raspuns lui costica

        19,39 mil euro / 11,647 km = 1,66 mil eur / km
    • -1 (1 vot)    
      A NAIBII ARTIMETICA! (Miercuri, 23 martie 2011, 17:39)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu

      Vere daca 6,6 mil RON este 1 km (adica pt matale 1km = 1000m) inseamna 6.600 RON/m. Daca adaugi si TVA (24%) rezulta 8.184 RON/m.
      ///
    • 0 (0 voturi)    
      Mai este ceva ieftin ? (Miercuri, 23 martie 2011, 17:42)

      CristiV [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu

      Cand mancarea costa de cateva ori mai scump decat acum cativa ani si utilitatile s-au dus spre limita suportabilului si cand s-a facut combustibilul cat s-a facut si cand se apropie campaniile electorale , chiar crezi ca este scump km de autostrada ?
      Eu zic ca nimic nu este scump sau ieftin, pretul este cel stabilit, iar banii se duc unde trebuie . In rest cainii latra , caravana trece.

      PS: parca se spunea ca la finalul celor 4 ani de guvernare o sa avem 1000km de autostrada ... ha ha ha
    • 0 (0 voturi)    
      patetici (Miercuri, 23 martie 2011, 18:30)

      toto [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu

      12 km in 2 ani? 1,6 mil/km?

      Daca ar fi construit romanii drumurile lor in ritmul asta, si acum se mai chinuiau sa cucereasca Dacia.

      Voi nu realizati ce bataie totala de joc? Nu mai e nimic de comentat.

      Ce nu inteleg eu, e de ce nu se dau termene mult mai mici, reale, dupa ce ca trag atatia bani. Macar sa ne alegem cu sosele si autostrazi daca tot suntem jefuiti in halul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Pare foarte scump... (Miercuri, 23 martie 2011, 17:46)

    asfalt_scump [anonim]

    avand in vedere ca se reabiliteaza drumul, nu se face de la zero.

    Proiectul lucrarii se gaseste aici: http://www.cnadnr.ro/DN/DN5/

    Nu am reusit sa gasesc o harta a proiectului, cred ca este intr-un fisier Autocad .dwg si nu il pot vedea, poate cineva cu mai multa rabdare sa ne lamureasca.

    In tot cazul, la prima vedere din descriere, se foloseste in cea mai mare parte rambleul existent.

    Preturile specificate pentru km de autostrada sunt date pornind de la tarana.
  • +1 (1 vot)    
    nu avem date (Miercuri, 23 martie 2011, 17:50)

    curios [anonim]

    a.or fi ceva poduri, podete (noi sau de refacut)?? b. sunt racorduri de facut cu drumuri existente? c. este cumva largit la noma europeana? d. continua pe doua benzi sau se face pe 4 benzi plus banda de avarie? e. trebuie refacuta fundatia ca sa reziste la traficul greu care nu exista pe vremea lui ceasca? pana cand nu avem aceste date, vorbim discutii !
    • 0 (0 voturi)    
      iata datele :) (Miercuri, 23 martie 2011, 18:07)

      Ladys [utilizator] i-a raspuns lui curios

      a. este un podet, un pod peste Arges si un deal la iesirea din Jilava
      b. da, tb facute racorduri cu drumuri existente
      c+d. drumul are 4 benzi (2 benzi pe sens), cel putin inafara localizatilor
      e. nu-mi aduc eu aminte cand a fost reasfaltat/refacut drumul ala, deci as zice ca tb refacut cu tot cu fundatie. tot ce s-a facut pana acum a fost sa se arunce lopeti de zgura sa mai astupe din gropi.

      Eu parcurg drumul Buc - Giurgiu o data/luna.
      Portiunea Adunatii Copaceni - Gr a fost refacuta ca lumea, se merge super, insa pana la Adunatii Copaceni injuri la fiecare minut !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Situaţie actuală (Miercuri, 23 martie 2011, 18:14)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui curios

      Am parcurs recent drumul ăsta. E un dezastru: marcajele nu se văd, gropi cu duiumul, şanţuri longitudinale de la traficul greu. E necesară o reabilitare serioasă, mai ales că e ditamai segmentul de drum european.

      Şoseaua are în întregime 4 benzi (2 pe sens); are un pod peste râul Sabar, care sigur trebuie recondiţionat. Podul peste Argeş dintre 1 Decembrie şi Adunaţii-Copăceni era, parcă, în lucru de anul trecut, aşa că nu-l mai pun la socoteală. Mai este pasajul de pe sub şoseaua de centură de la Jilava, unde drumul este frecvent afectat de toate problemele posibile.

      De la Adunaţii Copăceni până la Giurgiu, DN5 a fost deja reabilitat şi e practic la standard de drum expres: garduri de delimitare în cele doar câteva localităţi prin care trece, drum nou care ocoleşte localitatea Adunaţii Copăceni, marcaje bune şi asfalt ca în palmă. Numai să ţină.
  • 0 (0 voturi)    
    Romstrade,lucrari de doi bani (Miercuri, 23 martie 2011, 19:57)

    sigmirean [anonim]

    nu stiu daca e scump sau ieftin,eu spun doar atat:aceasta firma face lucrari de doi bani!exemplu concret:dj151 pe tronsonul centura bistrita-sigmir(3km) ,asfalt turnat in octombrie 2010(acum cinci luni) a trebuit sa fie frezat,aruncat si turnat din nou!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Mare om, mare caracter (Miercuri, 23 martie 2011, 20:14)

    Nelu' [anonim]

    Pai nea Nelu' face drumul pentru propriul aeroport cu banii din buzunarul cotizantilor de taxe. Poftim cultura!
  • 0 (0 voturi)    
    Isi face drumu la el la tara (Miercuri, 23 martie 2011, 20:26)

    Andrei [anonim]

    Acolo se afla localitatea adunatii copacei, locul de unde este patronul firmei. Nu vi se pare coincidenta cam mare? Si pe langa asta pretul este mult umflat!
  • 0 (0 voturi)    
    All Exclusive (Miercuri, 23 martie 2011, 22:00)

    Augustin [anonim]

    Conform CNADNR costul foarte ridicat de modernizare prin faptul că acest drum ar fi de fapt un drum de tip expres, cu câte două benzi, şi că NU include lucrările pentru poduri, pasaje, viaducte, podeţe, lucrările de consolidare a terenului sau lucrările hidrotehnice. Deci include doar transferul SWIFT spre conturile din Elvetia ale... cui trebuie.
    Sanatate sa avem ca de restul se ocupa guvernul.
  • 0 (0 voturi)    
    orice drum reparat .... (Miercuri, 23 martie 2011, 22:19)

    abatele [anonim]

    Nu stiu altii cum sunt , dar eu ma bucur cand se repara sau se construieste vreo portiune de drum in Romania. Drumul asta este , de muuulti ani , varza , asa ca refacerea lui e urgenta ! In rest , daca ceva nu e-n regula are cine controla si pedepsi !
    Caci , in Romania drumurile nu se refac sau nu se construiesc , nu din pricina costurilor mari , ci a nevolniciei celor care trebuie sa asigure constructia lor , dar si a celor ce dau din clanta , din motive politice !
  • 0 (0 voturi)    
    sunt bani de aruncat. (Miercuri, 23 martie 2011, 22:40)

    bedexe [utilizator]

    1. daca bagati radare , camere video si sanctionarea soferilor ori direct de pe monitor ori cu echipaje fixe permanente, se va circula bine.

    2. japonezii din '60 au facut Shinkasen. Iar la noi nici la 50 de ani diferenta inca nu se vede potentialul liniei ferate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version