Cum se apara Colas, firma care se ocupa de constructia tronsonului Cernavoda-Medgidia, de acuzatiile CNADNR

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 25 martie 2011, 12:26 Economie | Companii

Autostrada Soarelui, inca incompleta
Foto: AGERPRES
Firma franceza Colas care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia sustine ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

  • "Colas a obtinut in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei incepand cu 15 iunie 2009. Din cele 20 de kilometri de autostrada, doar un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie 2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada.  Pe 22 martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.

CNADNR sustine, pe de alta parte, de neindeplinirea obligatiilor contractuale. "Masura (n.red. ultimatumul) a fost luata avand in vedere intarzierea firmei in indeplinirea obligatiilor sale contractuale privind activitatea de proiectare si executie a obiectivului mentionat, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea sa tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent ca firma franceza Colas a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat a schimbat traseul.

"Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul de predare a fost acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe teren", a spus ministrul.

"Exista o problema cu una dintre companii, care practic refuza sa lucreze (...) si probabil vom ajunge la solutia extrema, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitatia daca, si cred ca aceasta va fi solutia, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea sa munceasca in Romania", a declarat Anca Boagiu, la inceputul lunii martie, pentru Stirile Pro TV.

Potrivit ziarului Gandul, intr-o alta declaratie facuta pentru postul national de radio, Anca Boagiu i-a acuzat pe cei de la Colas ca "zac ca o molusca". "Aveau pasaje, aveau viaducte... ea s-a modificat, a devenit o solutie mult mai facila, bazata pe umplutura de pamant. Daca schimba solutia si inseamna in costuri bani mult mai putini si compania imi spune: "Imi dai, in primul rand, 8 milioane, ca am zacut ca o molusca pe contractul asta pana acum si nu am facut nimic" dupa care: "Sa stii ca nu termin proiectul pana in 2013", atunci eu nu inteleg decat ca nu vrei sa lucrezi", a mai declarat ministrul pentru postul national de radio.

  • Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008. Valoarea contractului este estimata la 634,3 milioane de lei.
  • Anca Boagiu a declarat pentru HotNews.ro ca unul din obiectivele ministerului pentru 2011 este de a deschide traficul catre litoral la inceputul sezonului estival, cu finalizarea lucrarilor la sfarsitul anului viitor.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

6816 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    Eu mai mult ii cred pe Colas (Vineri, 25 martie 2011, 12:35)

    je [anonim]

    decat pe guvernantii si autoritatile noastre.

    E dreptul lui Colas sa lucreze legal. Numai ca la noi se vrea numai smecherie si rezolvari la mica intelegere.
    Ce e asa greu sa le puna la dispozitie toate actele necesare, exproprieri, avize si apoi sa-i intrebe de ce nu lucreaza?
    • +2 (4 voturi)    
      Eu zic sa nu ii crezi in totatlitate (Vineri, 25 martie 2011, 13:58)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui je

      nici pe unii nici pe altii. E clar ca si la minister/consiliu judetean Constanta lucrurle nu s-au miscat, dar si cei de la firma se complac in situatia creata:
      -mai cer un ban in plus (trei lulele acolo....8 milioane de euro...numai);
      - s-au apucat de vreo doi ani si au putut sa lucreze pe cativa kilometri (vreo 5 parca)...I-au terminat? Pai nu. Pai de ce daca tot erau asa de nerabdatori sa lucreze?
      -ameninta ca lucrarile ar putea dura in plus vreo 2 ani pentru restul de 14 (?!?!?) kilometri... De ce or avea nevoie de atata timp...ii poleiesc cu aur.
    • 0 (0 voturi)    
      Colas (Sâmbătă, 26 martie 2011, 10:19)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui je

      Colas are Contract de lucrari pentru Proiectarea si Executia Tronsonului de Autostrada
      Cernavoda-Medgidia. Cine a modificat proiectul? Acum sunt doar constructori?
      • 0 (0 voturi)    
        modificare proiect (Sâmbătă, 26 martie 2011, 23:49)

        proiectare [anonim] i-a raspuns lui Gelu

        Gelu, modificarea a cerut-o mt-ul, ptr ca n-au facut descarcarea de sarcina arheologica. Si atunci au decis modificarea traseului. Iar ptr traseul nou, butoiul ala de rahat (il stii tu, ala care a adormit mort de beat la volan in mijlocul intersectiei) nu da certificat, ptr ca toata haita lui si-a luat terenuri de-a lungul traseului initial !
        • 0 (0 voturi)    
          descarcare (Luni, 28 martie 2011, 15:41)

          Gelu [anonim] i-a raspuns lui proiectare

          Sper ca au gasit vestigii arheologice. Poate vor prezenta cei de la muzeu vreun rezultat. Ba nu, nu cred ca vor avea ce sa prezinte,
  • +3 (9 voturi)    
    DE CE ACUM? (Vineri, 25 martie 2011, 12:36)

    gogu [anonim]

    pana acum s-a complacut in situatia asta ?
    De ce n-a facut o conferinta de presa anul trecut, in care sa comunice adevarul?
    Ciudat ca si la ei e cu timpul trece , leafa merge...
  • +5 (11 voturi)    
    Oha Colas (Vineri, 25 martie 2011, 12:54)

    Arheopterix [anonim]

    Baietii astia de la Colas stiu ca banii multi nu se fac din licitatie.Se fac din suplimentari si devieri de traseu.Nu mai fac pasaje si viaducte si fac umplutura de pamant.Pamantul il aduc din Franta??? Sa vedeti ca pamantul de umplutura tot de la depozitele de pe malul Canalului le iau si apoi le vand sub forma de autostrada inapoi la Ministerul Transporturilor. Poate sa explice cineva cum sunt Colas astia tot timpul destepti si Ministerul tot timpul fraerit?? Coruptia si subminarea din interior e primul lucru la care ma gandesc.O liota de "arheologi" de la muzeu care sunt oamenii lui Nicusor si Mazariche dau ca foarte pretioase niste inchipuite situri arheologice care nu sint decat niste necropole nenorocite si fara valoare.Dupa asta se schimba traseul prilej cu care se suplimenteaza bugetul si se impart darurile.Cand a avut nevoie mazare a darmat valul lui Traian ca sa amplaseze o salupa ridicola la intrarea in Constanta.Acum muta autostrada cu costuri enorme pentru niste oase nenorocite.Dupa comportamentul asta Grecia si Italia nu ar avea nici o sosea sau constructie,ca acolo unde sapi gasesti ceva.Dar nu de valoare.De o valoare care sa justifice devieri,intarzieri si costuri.De remarcat tupeul extrem al "arheologilor" care avand "spate" iau stors si pe italieni de la centura Constantei tot pentru niste oase fara valoare.Coruptia blocheaza autostrada.
  • +2 (2 voturi)    
    N-au de ales... (Vineri, 25 martie 2011, 13:18)

    Web [anonim]

    Daca cei de la Colas "ciripesc" mai pupa ei vreodata vreo lucrare in Romania? Asa ca incaseaza castane pentru ca nu au de ales...
    • +2 (4 voturi)    
      Corect (Vineri, 25 martie 2011, 13:42)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui Web

      @ Web: Exact! Acelasi lucru s-a intamplat si cu Bechtel, care erau acuzati de presa si de MT ca nu lucreaza, dar ei nu mai erau platiti de un an! Nicio firma care vrea sa mai lucreze in Romania nu face conferinte de presa. In plus, daca nu poti lucra din vina beneficiarului CNADNR, contractul iti da dreptul la despagubiri. Colas are dreptate: nu are Certificat de Urbanism, deci nu poate lua avize, iar in final nu poate obtine Autorizatia de Construire. Ca sa se apere politic, Anca Boagiu se face ca nu stie legea. Daca CNADNR va face prostia sa dea Colas in judecata va pierde, iar banii ii vom plati tot noi. Autostrada aia sta dintr-un motiv mioritic: pesedistul Nicusor Constantinescu nu vrea sa emita un Certificat de Urbanism care sa favorizeze guvernul PDL.
      • 0 (2 voturi)    
        COLAS (Vineri, 25 martie 2011, 14:20)

        victoras [anonim] i-a raspuns lui Silviu

        unii chiar au tarate in cap: pentru aia 5 km unde au de toate, de ce nu muncesc?? sa raspunda cineva , si mai vorbim dupa aia
        • +1 (1 vot)    
          Esti sigur ? (Vineri, 25 martie 2011, 15:43)

          tarate in cap [anonim] i-a raspuns lui victoras

          ba n-au de toate ( autorizatiile ), vorbim dupa aia :(
          Sunt constructor si lucrez de 10 ani in infrastructura.
          • 0 (0 voturi)    
            colas2 (Sâmbătă, 26 martie 2011, 15:48)

            victoras [anonim] i-a raspuns lui tarate in cap

            Sigur! pe drumul critic(stii cei aia, esti constructor) eu nu pot sa ma laud ca tine, dar la controlul de birou, si cel de teren, de saptamana trecuta, baietii au ridicat din umeri si au motivat ca a fost frig, de aia n-au lucrat la acel tronson.. apoi au tacut; cand s-a deschis discutia despre cealalta zona, nu mai puteau aia de la control sa deschida gura- asta e adevarat; Dar intrebarea ramane in continuare: primul tronson ??
    • +1 (1 vot)    
      Colas se retrage din Ro (Vineri, 25 martie 2011, 13:46)

      je [anonim] i-a raspuns lui Web

      Parca au declarat asta acum ceva timp.
      Dupa ei, coruptia e prea mare si nu merita efortul.
      Aici la orice aviz, trebuie sa ungi cu malai.
  • +1 (1 vot)    
    colas (Vineri, 25 martie 2011, 13:24)

    justasite [anonim]

    construim in 2 viteze incet si foarte incet,iar banii dispar cu viteza luminii.......
  • +1 (1 vot)    
    Colas raspunde doar de 20km? (Vineri, 25 martie 2011, 13:57)

    Iulian [anonim]

    Pe celelalte segmente care-i situatia? Ce firme lucreaza? Dar pe Centura Constantei? Va fi gata anul asta?
  • 0 (2 voturi)    
    Colaps (Vineri, 25 martie 2011, 14:22)

    Francofonie [anonim]

    Colas - firma franceza
    (Ni)colas Sarkozy - președintele franței
    Colaps - în lucrările de construcție a drumurilor din România
  • +1 (1 vot)    
    politici (Vineri, 25 martie 2011, 15:42)

    papillon [anonim]

    Nu cumva ultimatumul dat companiei franceze se datoreaza racirii relatiilor dintre Romania si Franta din ultima vreme?
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 25 martie 2011, 17:04)

    me [anonim]

    ar trebui stabilit clar vinovatul.
    daca este guvernul, asteptam niste demisii, daca este firma asteptam niste amenzi usturatoare + o condamnarep entru calomnie.
    daca sunt ambii... se impart pedepsele ;)

    pana la urma ori astia ori guvernul (guvernul ministerul ma rog) sunt de vina si cineva ar trebui sa plateasca pentru prostia asta
  • +4 (4 voturi)    
    constructia de drumuri........nu-i divertisment (Vineri, 25 martie 2011, 20:50)

    politica....bat-o vina [anonim]

    Mai oameni buni, drumuri se fac peste tot in lume, dar.....ca la noi ....la nimeni.
    Avem o situatie ciudata, nu sunt cu nimic mai harnici, mai destepti sau mai frumosi, in schimb sunt.....mai disciplinati, ceea ce la noi,........ lipseste.
    Credeti voi ca daca cei de la Colas ar fi primit actele necesare(Certificat de urbanism, Autorizatie de constructie, eliberare teren), stateau degeaba, oare nu lucrau, a urmarit cineva contractul ?
    Mergeti si vedeti numai ce organizare de santier au la Cernavoda, oare cheltuiau atatia bani.....sa nu lucreze?
    Peste tot in lume infrastructura este esentiala, si vedeti ce drumuri au, oare la noi conducatorii nu realizeaza unde suntem ?
    Noi ca mai tot timpul ne resemnam si speranta ramane,.....numai la DUMNEZEU.
  • 0 (0 voturi)    
    Dreptate are Colas (Sâmbătă, 26 martie 2011, 8:26)

    Panduru [anonim]

    Da,asa este,statul Roman nu a pus la dispozitia lui Colas autorizatiile necesare si nu a facut exproprierile corespunzatoare!Se pare ca,nici nu le pot face,pentru ca.ar trebui sa defriseze o padure,arbori seculari,probleme si sit-uri arheologice,etc...Cine are dubii de Colas,le reamintesc ca,ei au facut tronsonul pe A2 Lehliu - Drajna.Da,Colas nu mai castiga licitatii pentru ca,nu dau spaga!

    Doamna ministru sa dispuna macar masuri de asfaltare a portiunii de drum Lehliu Gara - Salcioara,pentru ca,arata ca dupa bombardament,nu poti sa mergi mai mulr de 15 km/h!Sau,acel constructor care a inceput lucrarea,a luat banii si impreuna cu Ministerul Transportului isi bat joc de oamenii din aceea zona?Sa mearga doamna ministru in inspectie pe acel traseu si sa se convinga personal si,sa-i ia in delegatie si pe presedinte,pe premier,pe procurorul general,pe ministrul administratiei si internelor,pe seful SRI si pe Elena Udrea ca sa constate ei,la cald,realitatea jenanta din aceasta tara.
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie si la legislatie (Sâmbătă, 26 martie 2011, 12:03)

    anonim [anonim]

    In acest moment, pentru lucrarile care trec prin mai multe localitati este nevoie de avizul Consiliului Judetean de care tin localitatile pentru a obtine autorizatia de constructie pentru a demara lucrarea.

    Pentru astfel de lucrari, de importanta nationala, Boagiu ar trebui sa propuna in guvern o ordonanta de urgenta prin care sa se aprobe ca avizul local sa fie suficient pentru demararea lucrarilor pe raza localitatii care l-a dat (comuna, oras), respectiv ca avizul general sa poata fi dat de Consiliul Judetean SAU de Minister.

    Cam duce lipsa de idei tanti, si evident este si o problema de sex... n-are c...oa..da :).
  • 0 (0 voturi)    
    Colas zace ca o molusca?! (Miercuri, 30 martie 2011, 10:01)

    Applicant [anonim]

    Nu ma mira aceasta afirmatie a ministrului Boagiu. Am participat la un interviu la Colas, acum vreo 6 ani, iar Directorul Financiar a atipit in timpul interviului, pur si simplu! A fost prima si singura data cand mi s-a intamplat asta, in viata mea. De aceea, chiar cred ca oamenii aia dorm pe ei... Are dreptate, doamna ministru!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version