CFR detine in acest moment 1.000 de kilometri de cale ferate pe care nu circula niciun tren, motiv pentru care se vor inchide, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, in cadul unui seminar organizat de Ziarul Financiar. Ministrul a mai spus ca alti 4.000 de kilometri de cale ferata vor fi inchiriati catre operatori privati. "Sunt 1.000 de kilometri de cale ferata pe care nu mai circula niciun tren si pe care calea ferata ii are in momentul acesta in exploatare. Nu exista bani pentru mentenanta. Reteaua are peste 20.000 kilometri, dar vom ajunge la 15.000 km: 1.000 se inchid, iar ceilalti sunt scosi la licitatie. Sunt liniile neinteroperabile care vor fi exploatate si intretinute de companiile private, ceea ce va duce la diminuarea costurilor de mentenanta", a precizat Boagiu.

Aceasta a precizat ca este doar o parte din planul de restructurare al Ministerului Transporturilor, in conditiile in care companiile feroviare de stat au acumulat in ultimii 10 ani datorii enorme. Programul va incepe de indata ce vor fi publicate liniile si cand actele normative vor fi aprobate de Guvern, a precizat ministrul Transporturilor.

Anca Boagiu a mai spus ca o parte din reteaua feroviara este in curs de reabilitare si din 2013 se va putea circula cu viteza de 160 km/ora.

In urma unei analize efectuate asupra situatiei financiare din ultimii 10 ani la CFR SA, CFR Marfa si CFR Calatori, s-a constatat o crestere a arieratelor cu 2.248%, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor. Cifra pare incredibila si de aceea HotNews.ro a contactat reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru a se asigura ca nu s-a strecurat vreo greseala in comunicatul de presa. "Da, aceasta este cifra. Pare incredibil, insa arieratele au crescut de peste 22 de ori in 10 ani", au raspuns reprezentantii Ministerului Transporturilor. Daca in 2000 erau aproape 300 milioane de lei, in 2010 au ajuns la peste 6,6 miliarde de lei.

CFR SA inregistreaza arierate de peste 5,2 miliarde de lei, fiind urmata de CFR Marfa cu 868 milioane de lei si de CFR Calatori cu circa 559 milioane de lei.