Ministrul Transporturilor: Vom inchide 1.000 de kilometri de cale ferata si vom scoate la licitatie alti 4.000

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 28 martie 2011, 12:50 Economie | Companii

CFR detine in acest moment 1.000 de kilometri de cale ferate pe care nu circula niciun tren, motiv pentru care se vor inchide, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, in cadul unui seminar organizat de Ziarul Financiar. Ministrul a mai spus ca alti 4.000 de kilometri de cale ferata vor fi inchiriati catre operatori privati. "Sunt 1.000 de kilometri de cale ferata pe care nu mai circula niciun tren si pe care calea ferata ii are in momentul acesta in exploatare. Nu exista bani pentru mentenanta. Reteaua are peste 20.000 kilometri, dar vom ajunge la 15.000 km: 1.000 se inchid, iar ceilalti sunt scosi la licitatie. Sunt liniile neinteroperabile care vor fi exploatate si intretinute de companiile private, ceea ce va duce la diminuarea costurilor de mentenanta", a precizat Boagiu.

Aceasta a precizat ca este doar o parte din planul de restructurare al Ministerului Transporturilor, in conditiile in care companiile feroviare de stat au acumulat in ultimii 10 ani datorii enorme. Programul va incepe de indata ce vor fi publicate liniile si cand actele normative vor fi aprobate de Guvern, a precizat ministrul Transporturilor.

Anca Boagiu a mai spus ca o parte din reteaua feroviara este in curs de reabilitare si din 2013 se va putea circula cu viteza de 160 km/ora.

In urma unei analize efectuate asupra situatiei financiare din ultimii 10 ani la CFR SA, CFR Marfa si CFR Calatori, s-a constatat o crestere a arieratelor cu  2.248%, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor. Cifra pare incredibila si de aceea HotNews.ro a contactat reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru a se asigura ca nu s-a strecurat vreo greseala in comunicatul de presa. "Da, aceasta este cifra. Pare incredibil, insa arieratele au crescut de peste 22 de ori in 10 ani", au raspuns reprezentantii Ministerului Transporturilor. Daca in 2000 erau aproape 300 milioane de lei, in 2010 au ajuns la peste 6,6 miliarde de lei.

CFR SA inregistreaza arierate de peste 5,2 miliarde de lei, fiind urmata de CFR Marfa cu 868 milioane de lei si de CFR Calatori cu circa 559 milioane de lei.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1984 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    Singura tara UE care isi micsoreaza reteaua CF (Luni, 28 martie 2011, 13:13)

    andreiutz [utilizator]

    Bravo!
    • +2 (4 voturi)    
      depinde ce retea (Luni, 28 martie 2011, 13:51)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui andreiutz

      Daca sunt unele vechi, care nu mai sunt folosite, si clar nu o sa mai fie (vechi combinate/intreprinderi etc etc), pot fi dezafectate si valorificate!

      Sper ca asta sa inseamne "vom inchide" si nu va insemna abadon si ceea ce se intampla acum:

      Exista tone de materiale care nu sunt valorificate si reprezentantii CFR (din zecile de SA-uri care exista sub aceasta marca) o dau la intors cu scoaterea pe brusa, cu legi si alte ineptii. Pentru mai multe verifica si acesta sectiune:

      http://www.hotnews.ro/comentarii-hotreporter-8391806-antestatia-sncfr-arad-2.htm

      Daca in schimb aceste activitati de dezafectare si inchiriere catre operatori privati sunt in detrimentul statului si mai ales al calatorilor (potentiali sau existenti), atunci da, este o problema!
  • 0 (4 voturi)    
    As proceda invers (Luni, 28 martie 2011, 14:02)

    Marius [anonim]

    Parerea mea e ca planul nu e bun. Un transport feroviar reabilitat si sustinut de stat ar ieftini pretul biletelor pentru calatori si ar face mai atractiv pentru producatori si comercianti transportul marfurilor . Asta ar ajuta si la scaderea densitatii traficului auto pe soselele nationale.
    Mi-ar placea sa cred ca nu tot ce este in posesia statului trebuie sa scoata profit si ca se pot gasi alte surse din care sa se acopere pierderile si investitiile.
    • +2 (6 voturi)    
      Noroc ca nu decizi tu (Luni, 28 martie 2011, 14:18)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Subventia de la stat pentru companiile de stat e cea mai mare timpenie. Statul ia bani de la mine si de la tine ca sa sustina o activitate neprofitabila, nereformata, plina de coruptie.
      Intradevar nu tot ce este in posesia statului e trebuie sa produca profit, dar toate companiile astea de stat subventionate muta banii din buget spre smecherii din companiile respective, atita tot.
      O eventuala solutie ar fi privatizarea si crearea de concurenta, concomitent cu eventuale subventii oferite tuturor oeratorilor astfel incit activitatea sa fie rentabila.
    • -1 (1 vot)    
      . (Luni, 28 martie 2011, 16:31)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Sunt portiune de cale ferata pe care circula 2-4 trenuri zilnic, trenuri in care nr calatorilor tinde spre zero. Aceste trasee ar trebui deservite de alte mijloace pt ca nu e normal sa pornesti un tren cu 300 de locuri pt 5 calatori din care 3 fara bilet.
  • 0 (2 voturi)    
    Inchiriere de cale ferata? (Luni, 28 martie 2011, 15:45)

    BEDE [anonim]

    Ce inseamna aia? Inseamna oare ca acela caruia i se inchiriaza calea ferata se si obliga sa o mentina astfel incat pe ea sa se poata circula cu o anumita viteza? Daca da, atunci e bine, daca nu, atunci e inca o pungasie prin care statul face favoruri unor privati alesi probabil pe criterii de rudenie.
  • -2 (2 voturi)    
    Inchide-ti tot! (Luni, 28 martie 2011, 16:35)

    sase sase [anonim]

    Cel mai bine este sa inchida toate liniile si sa le caseze intrucat de 20 de ani nici un guvern nu a reusit sa le intretina si sa le modernizeze.Cu viteza actuala de circulatie (cea comerciala) suntem undeva cam prin anii 1870.Deci incet, incet ne vom intoarce la diligenta ca e mai ecologica.Madam Boagiu sa mearga sa-i arate chiloteii lui Basescu sa vada daca seamana cu cei pe care i-a vazut pe vremuri in fata blocului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version