Anca Boagiu: Autostrada Bucuresti-Constanta va fi data in exploatare in acest an/ Pana in 2013, Romania va avea in plus, fata de nivelul actual, 463 km de autostrada

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 28 martie 2011, 13:11 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, sustine ca in acest an, autostrada Bucuresti-Constanta va fi data in exploatare in acest an, exceptand tronsonul de la Cernavoda la Medgidia. Boagiu a precizat ca acest lucru nu inseamna ca lucrarile vor fi finalizate in acest an. "Autostrada Bucuresti-Constanta va fi data in exploatare in acest an, exceptand tronsonul de la Cernavoda la Medgidia. Eu nu am spus niciodata ca finalizam autostrazi, ci doar ca vom da in exploatare. Altceva este sa dai in exploatare, si altceva este sa fie finalizate. Pe Bucuresti-Constanta se circula acum pe doua benzi. Singura problema este Colas, care daca se hotaraste sa munceasca este binevenit, daca nu, este bine plecat", a explicat Boagiu in cadrul unui seminar organizat de Ziarul Financiar.

"Autostrada Bucuresti-Constanta va fi data in exploatare in acest an, exceptand tronsonul de la Cernavoda la Medgidia. Eu nu am spus niciodata ca finalizam autostrazi, ci doar ca vom da in exploatare. Altceva este sa dai in exploatare, si altceva este sa fie finalizate. Pe Bucuresti-Constanta se circula acum pe doua benzi. Singura problema este Colas, care daca se hotaraste sa munceasca este binevenit, daca nu, este bine plecat", a afirmat Boagiu.

Autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

Pe de alta parte, firma franceza Colas sustine ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului.

Anca Boagiu a mai spus ca 2013 va fi un an "extrem de important pentru infrastructura romaneasca". "Pana in 2013, Romania va avea in plus, fata de nivelul actual, 463 km de autostrada (...) Va fi anul in care vom avea 800 de kilometri de autostrada in exploatare", a mai spus ministrul. De asemenea, ar putea fi anul in care vor fi demarate lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov si la tronsonul Sibiu-Pitesti.

  • "Ne-am propus sa facem, in acest an, plati de 500 milioane de euro din fonduri europene"

Ministrul sustine ca va fi mult imbunatatit gradul de absorbtie a fondurilor europene. Deja, gradul de absorbtie a fondurilor europene pe proiecte de transport a crescut de trei ori, in ultimele sase luni, de la 38 de milioane euro la 113 milioane euro. Trebuie precizat ca Romania are de atras peste 4,5 miliarde de euro.

"Ne-am propus sa facem, in acest an, plati de 500 milioane de euro, fata de 113 milioane, pana acum. Pana la sfarsitul lui 2012, vom avea o absorbtie efectiva de 2,7 miliarde euro, iar pana la finele lui 2013, de 3,6 miliarde euro, diferenta urmand sa fie platita pana la finalul exercitiului financiar", a explicat Boagiu.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6633 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Sa nu va ia ameteala ! (Luni, 28 martie 2011, 13:49)

    anonim [anonim]

    De la viteza cu care se construiesc autostrazi in Romania. De ce comarnic Bucuresti taman in 2013 si la fel si Pitesti ? Pentru ca cineva a vrut sau poate mai vrea spaga mai mare decit isi poate permite sa dea o companie ?
    Hoti, hotisori asta sinteti toti acolo, o mica adunatura de hoti.
    • +4 (4 voturi)    
      hotii nu-s doar acolo sus (Luni, 28 martie 2011, 15:43)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      ci si jos, pe santierele autostrazilor. in zona Clujului, cât timp s-a lucrat la autostrada, nimic nu era mai simplu decât sa faci rost de câte o bascula de piatra sau de un rezervor de motorina pt 4x4. cum? simplu: trebuia sa vorbesti cu soferii care lucrau la autostrada.

      inca ceva: in ultimii câtiva ani s-au facut reparatii al drumuri nationale prin toata tara. oare n-ai vazut pâna acum prin sate curti particulare asfaltate? oare cum de si-au putut asfalta acei oameni curtea proprietate private?
      • +3 (5 voturi)    
        nu se poate! (Luni, 28 martie 2011, 16:27)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        romanii sunt cei mai harnici, cinstiti si intelepti! toti ceilalti (22 milioane minus 1) care nu corespund acestei descrieri sunt trimisi de 'agenturili straine' sa ne saboteze.
      • +1 (3 voturi)    
        de acord cu tine (Luni, 28 martie 2011, 17:40)

        asdas [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        dar:
        1. NU asta a oprit autostrazile de la a fi construite intr-un ritm normal (nu basculantele de asfalt si motorina furata).
        2. DA, justitia ar trebui sa lucreze corect si eficient la toate nivelurile; si sa aiba grija sa-i dea numai doi-trei ani aluia care fura un rezervor de motorina si 20 de ani sau cat o fi maximul pt furt aluia care fura sute de milioane, aluia care da/ia spaga atat de mare.
        Teoretic, se poate, legi sunt.
        Practic, justitia e in buda de vreo 20 de ani, se misca fix ca ochiu mortului.
  • +5 (9 voturi)    
    1 aprilie e peste cateva zile (Luni, 28 martie 2011, 13:57)

    anonim [anonim]

    1 aprilie e peste cateva zile
  • +1 (7 voturi)    
    privatizati caile ferate!!! (Luni, 28 martie 2011, 14:18)

    pehash [utilizator]

    daca ar concesiona doar liniile de navetisti de pe langa bucuresti si sunt sigur ca ar vedea un castig imediat.

    ne trebuie o singura autostrada de la unguri pana la constanta. in rest, daca ar functiona rezonabil reteaua de cai ferate (adica viteze medii peste 100km/h, ca in tarile civilizate) s-ar deconcegstiona imediat traficul pe drumurile nationale.
  • +1 (5 voturi)    
    logica de fier (Luni, 28 martie 2011, 14:19)

    bogdan [anonim]

    Pornind de la logica doamnei ministru, practic autosrtrada Bucuresti-Constanta este deja gata, mai putin segmentul Cernavoda -Constanta :)

    Nu e clar ca daca am iesit de pe A2 la Cernavoda, nu mai stau sa intru din nou la Medgidia ?! Cat timp pierd cu exit-urile, sunt dejain oras.

    Pe de alta parte, cum adica autostrada va fi exploata fara sa fie finalizata ? Adica o sa dea drumul la masini pe un drum fara asfalt si fara indicatoare ? :)
    • +1 (3 voturi)    
      logica de fier (Luni, 28 martie 2011, 15:54)

      raspuns pt bogdan [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      ce nu ati inteles ? " autostrada va fi exploatata " adica spaga va fi luata .....
      daca fraierii de la colas nu dau spaga sa plece dupa contract daca dau vor ramane .
    • -2 (4 voturi)    
      MAI ASTA DE LA PSD CE TE FACI CA NU INTELEGI (Luni, 28 martie 2011, 16:55)

      gabriel anastasescu [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Autostrada va fi data in functiune. Vei merge tot pe doua benzi ca acum. Deosebirea e ca nu vei mai merge prin sate. Deci poti conduce mult mai repede.
    • 0 (0 voturi)    
      Memoria scurta (Miercuri, 30 martie 2011, 0:27)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Cam toate sectoarele din bucata existenta Buxcuresti - Cernavoda au fost date in exploatare inainte de finalizare 100%. De ex, acum vreo 7 ani, pe bucata Fetesti-Cernavoda se mergea pe un sens, la celalalt tocmai spargeau betonul de pe vremea lui Ceasca (cred ca avea peste 50cm grosime stratul). Pe Drajna-Fetesti se circula pe o singura banda, nu exista partea de mijloc care desparte sensurile sau benzile de protectie de la exterior. Dar..se circula :). Parca era Orban sau Berceanu ministrul atunci, si a fost deschisa tocmai pt ca venise "sezonul turistic". Cam aia o sa ai si aici. Odata dat drumul la trafic, "accesoriile" se pot instala pe sectoare de 2-3 km, fara sa inchizi toata autostrada (asa cum se face mentenanta prin toata Europa)
  • -1 (5 voturi)    
    Autonimic (Luni, 28 martie 2011, 15:03)

    CHRIS [anonim]

    Sunteti toti niste palavragii mincinosi avem sute de
    kilometrii de autostrada numai pe hirtie sa va fie
    rusinela toti care ati trecut pe la transporturi din 90
    incoace.
    • 0 (2 voturi)    
      Cu avionul pe autostrada Arad-Timişoara (Luni, 28 martie 2011, 15:38)

      Als Ob [utilizator] i-a raspuns lui CHRIS

      Vezi cu ochii tai:
      http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/cu-avionul-pe-autostrada-arad-timisoara/cn/news-20101125-05191728
  • +1 (3 voturi)    
    Boagiu face autostrazi numai la seminarii !!!! (Luni, 28 martie 2011, 19:05)

    costica [anonim]

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/boagiu-face-autostrazi-numai-la-seminarii-924946.html

    Asa titra vineri Evenimentul zilei care mai spunea:
    "Ministrul transporturilor nu are bani pentru iluminarea autostrăzii A1, dar anunţă investiţii de miliarde de euro în sute de kilometri de drumuri.

    Totuşi, această declaraţie(cea din articolul din HotNews) vine în contradicţie cu textul unei note trimise recent de ministrul Anca Boagiu către Parlament, prin care informează că anul acesta nu există fonduri nici măcar pentru unele lucrări de iluminare a părţii carosabile a autostrăzii A1.
    Nu este pentru prima dată când, la începutul anului, sunt anunţate planuri îndrăzneţe pentru lucrările de infrastructură de interes naţional, însă Anca Boagiu susţine că de data aceasta este altfel. "Prioritatea majoră pentru anul 2011 este aceea de a demara programul de autostrăzi, iar România are la dispoziţie, pentru infrastructura de autostrăzi şi căi ferate, 5,6 miliarde de euro, bani alocaţi de Uniunea Europeană, în care intră şi contribuţia naţională, aşadar nu avem nicio problemă în ceea ce priveşte finanţarea", a precizat şefa Transporturilor, ieri, la un seminar.
    Dincolo de proiectele îndrăzneţe prezentate ieri, ministrul Anca Boagiu le-a arătat parlamentarilor, luna trecută, cruda realitate: pe Autostrada Bucureşti-Piteşti, spre exemplu, şoferii vor trebui să înfrunte, în continuare, în beznă nenumăratele gropi, care se pot transforma în adevărate "capcane" ale morţii pentru cei care ar lua în serios denumirea de autostradă a drumului şi ar îndrăzni să circule cu peste 100 km/h. "

    Articolul de pe Evenimentul zilei marita citit, aiurelile Dnei Boagiu din declaratiile de la seminare nu se potrivesc deloc cu informarile oficiale catre Parlamentul Romaniei, de exemplu!
    Cine-i mai intelege sau crede mai bine zis pe politicenii romanii? Dar vorbaria portocalie da bine si la dl Boc si la ministrii dumnealui care se intrec in realizari marete inainte de alegerile din 2012..
  • +1 (3 voturi)    
    Ce iti mai place sa visezi (Luni, 28 martie 2011, 19:29)

    R [anonim]

    Doamna ministru, iar scrie romane SF.... ehe... atatia au fost pana la ea care au scris romane...si unii chiar unele mai bune:)) Ia vedeti programul usl din campanie cu 1000 de km de autostrada... sigur in romania autostrazile duduie:)) atata tot ca nu le prea vedem, duduie pe hartie.
  • +1 (3 voturi)    
    Tainu', bata-l vina! (Luni, 28 martie 2011, 20:16)

    Costache2009 [utilizator]

    "Singura problema este Colas, care daca se hotaraste sa munceasca este binevenit, daca nu, este bine plecat"... Hmmm... Din ciclul hai sa-l enervam pe Sarko, ca da tainu' prea mic... Are asta vreo legatura cu aparitia pe piata asfaltului a unor mult mai generoase firme rusesti?! :)))))
    • -2 (4 voturi)    
      firme (Luni, 28 martie 2011, 21:43)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui Costache2009

      Nu are nici o treaba cu aparitia firmelor rusesti, ca astea au inca embargo. Problema este ca au aparut multe firme de "baieti dastepti" (de fapt de "fetite dastepte") care au priceput ce bani se invart in infrastructura ... si de aici noile asezari in constructiile din infrastructura ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri