Emil Boc: Vom vinde pe bursa pachetul de 9,84% de la Petrom si vom obtine un pret mai mare decat a obtinut Nastase din privatizarea companiei

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 10 aprilie 2011, 11:06 Economie | Companii

Premierul Emil Boc a afirmat duminica, la Pro TV, ca statul va vinde pachetul minoritar de 9,84% de la Petrom pe bursa si va obtine un pret mai mare de 670 milioane de euro, cat a luat guvernul Adrian Nastase la privatizarea companiei, in 2004, cand a vandut 33% din actiuni si a cedat controlul asupra societatii.

"O sa vedeti ca din vanzarea celor 9,84% vom obtine un pret mai mare decat a obtinut Nastase din privatizarea Petrom". Pachetul de actiuni "nu va fi vandut sub pretul de privatizare al Petrom, de 670 milioane euro. Daca nu, nu se vinde", a subliniat primul ministru, la emisiunea "Dupa 20 de ani".

El a subliniat ca este "pentru vanzarea pachetului minoritar de la Petrom de 9,84%" dar nu "intr-o vanzare smechereasca de genul privatizarii Petrom".

Intrebat ce inseamna "vanzare smechereasca", premierul Emil Boc a raspuns: "Asta era da acceptam negocierea directa. Am spus nu, mergem pe bursa".

Banii obtinuti din aceasta vanzare vor merge la bugetul de stat "si se folosesc conforma regulilor bugetare", a mai spus el.

Istoria privatizarii Petrom (Romania Libera)

Guvernul PSD, condus de Adrian Nastase, a privatizat Petrom in iulie 2004. Contractul de privatizare a companiei Petrom a fost semnat, la Palatul Victoria, de seful Oficiului Participantiilor Statului si Privatizarii in Industrie, Constantin Nedelcu, presedintele OMV, Wofgang Ruttenstorfer, si vicepresedintele grupului austriac, Gerhard Rois.
   
Adrian Nastase afirma, intr-o scrisoare trimisa presedintelui Senatului, ca Raportul comisiei senatoriale privind privatizarea Petrom nu trebuie prezentat plenului in lipsa punctului de vedere al comisiei de privatizare si al cumparatorului, societatea OMV. "Consider ca o asemenea solicitare este justificata pentru a nu crea situatii tensionate prin publicarea neautorizata a unor afirmatii eronate sau nesustenabile cu efecte negative importante asupra credibilitatii activitatii guvernamentale in perioada 2001 ¬ 2004", precizeaza Nastase. Adrian Nastase i-a mai transmis lui Nicolae Vacaroiu ca nu cunoaste continutul raportului sau daca a fost validat de Biroul Permanent sau de plenul Senatului, adaugand ca "citarea unor date din raport in presa romaneasca poate crea confuzii atat pe plan intern, cat si pe plan extern". De asemenea, mentioneaza el, pe vremea cand ocupa functia de premier, nu a fost solicitat de comisia senatoriala sa dea explicatii privind privatizarea Petrom.

Privatizarea Petrom a fost apreciata de catre presa ca cel mai mare "tun" din istoria tranzitiei post decembriste. Odata cu preluarea imensului patrimoniu apartinand Petrom-ului, austriecii de la OMV au primit de la Guvernul Nastase o parte insemnata din rezervele nationale de hidrocarburi, in randul carora se numara si cele aflate pe platoul continental al Marii Negre.


Citeste mai multe despre   










4511 vizualizari

  • -23 (29 voturi)    
    mare dil ! (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:30)

    Ilie [anonim]

    Tocmai astazi pe sticla un roman recita :
    "Muntii nostrii aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta" !
    Decit sa vinda si peste ceva timp sa-si traga palme in fata oglinzii, mai bine sa analizeze gramatical vorbele astea din Tara Motzilor !
    Ar fi bine sa lase in pace trecutul si viitorul, si sa nu-si bata joc de resursele prezentului.
    Daca tot au mania vinzarii, sa-si vinda ce au netrebuincios prin casa (mama, soacra).
    • +20 (22 voturi)    
      Cei 90,16% dati de Nastase zici ca nu conteaza. (Duminică, 10 aprilie 2011, 16:05)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Ilie

      Si de ce ar trebui sa nu nu mai ne gandim la ce a facut Nastase?Cumva prostiile PSD nu trebuie mentionate?Tocmai ,pentru-ca muntii nostri aur poarta si sa nu mai cersim din poarta-n poarta,trebuia ca si Nastase sa vanda pe bursa.Adica tranparent si nu pe sest si cu comisionul de rigoare(in buzunar la Nastase).
    • +2 (12 voturi)    
      big dill, indeed ! :-) (Duminică, 10 aprilie 2011, 17:52)

      panfilache [anonim] i-a raspuns lui Ilie

      pai dac'ar fi pe-asa, ramanea bietul joana fara bunatate de soacra, viktor fara bunatate de socru, bombo fara tante tamara...
      unde s'ar fi ajuns cu biata tzarisoara...
      ne incurcam de o ramasita sub zece la suta, ca se ne umflam in pectorali si, suierand aerul dacic, din pepturi de arama, sa strigam intr'un glas: noi nu ne vindem tzara ! noi suntem romani !
      jos basescu !
      (urale la balcon)
      • -5 (11 voturi)    
        unu (Luni, 11 aprilie 2011, 8:47)

        unu [anonim] i-a raspuns lui panfilache

        boc este de o demagogie rar intalnita. trebuie sa fii tare prost ca sa-l crezi.
        pai cand s-a privatizat petrom, o actiune costa 0,18 lei (pret pe bursa), a urmat o majorare de capital de aproape 1mld euro iar acum pretul actiunii e de 0,45 lei.
        e normal sa obtina mai mult pe 10% fata de cat a obtinut bombo pe 33%.
        pe de alta parte boc invoca criza cand ii convine si pe bombo, tot cand ii convine.
        a spune ca pretul benzinei e rezultatul privatizarii petrom este o gogoasa. probabil boc a uitat ca acum 2-3 ani, benzina costa 3,25 lei.
        la cate prostii a facut bombo, acum e judecat pentru niste termopane. nu vi se pare ciudat? nu, desigur, pentru ca petrom s-a privatizat la "indicatiile" FMI in "negocierile" cu traiaaaaan basescuuuuuu. la fel se intampla si acum cu oltchim.
        asa ca a face un clasament care pm sau ministru e mai prost, e cam dificil.
  • +25 (29 voturi)    
    si (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:41)

    si [anonim]

    si cand il mai vad azi la televizon pe adrian nastase ca se mai si imburiceste ca e... calomniat. ca sunt dosare politice.
    un politruc fara suflet, un corupt pana in maduva oaselor, spoit intelectual doar atat cat sa ascunda mojicia caracterului.
    imi e rusine sa fiu compatriot cu adrian nastase! mult mai putini imi e rusine ca sunt compatriot cu mailat, daca va mai aduceti aminte de el.
  • -20 (24 voturi)    
    alegerile (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:46)

    Alex007 [utilizator]

    Se apropie alegerile domnu Boc? Visteria PD-L e goala? Hai sa vindem si ce mai aveam din Petrom.
  • -18 (24 voturi)    
    O declaratie ipocrita din pacate (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:46)

    Eugen [anonim]

    Se iau acum mai multi bani pe 10% decat pe 50% acum 7 ani tocmai pentru ca privatizarea s-a facut! Petrom a fost restructurat si e o companie profitabila azi. Acum 7 ani era capusata si prost administrata.

    E adevarat ca privatizarea initiala se putea face mai bine. Asta nu e de competenta lui Boc insa. Ar trebui sa se fereasca de declaratii populiste din astea.
    • +14 (18 voturi)    
      vorbesti prostii (Duminică, 10 aprilie 2011, 15:15)

      mim [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      in momentul vanzarii, petrom era a 2 companie din estul si centrul europei. anual aducea un profit substantial la bugetul de stat in ciuda capuselilor la care era supus. in concluzie pretul de vanzare a fost ridicol de mic... vorbesc aici de pretul vanzarii pentru ca nu stiu costul total al tranzactiei..
      ceea ce au facut austriecii (sau rusii pentru cunoscatori) a fost sa mute profitul in austria, sa reduca personalul sub limita legala, sa isi bata joc de angajatii romani dandu-le salarii derizorii in comparatie cu nivelul salarizarii din companiile petroliere, in timp ce un inginer stagiar din austria, care habar nu are cum arata o sapa de foraj, sa primeasca cel putin 10000 de euro lunar. cam asta este marea restructurare facuta de austrieci. dar poate ca ai tu alte date... nu vrei sa imi spui si mie ce restructurare fenomenala au facut austriecii?
      poate vrei sa imi explici cu i-au inchis gura lui luca (adica sindicatului petrom)? sa iti spun cum au preluat active fara valoare si personal de la petromservice cu aproape jumatate din pretul privatizarii petrom?
    • +12 (14 voturi)    
      si comentariul au e ipocri (Duminică, 10 aprilie 2011, 15:27)

      suca [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      acum 7 ani compania a fos capusaa si pros adminisrata special sa se vand pe nimic si sa-si ia cineva comisionul.
      cum s-a facut cu toate companiie vandute de bombonel.
      • -5 (5 voturi)    
        si pdl-ei nu au fost de acord ? (Luni, 11 aprilie 2011, 9:09)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui suca

        realitatea e ca au fost toti de acord cu ce a facut nastase .
  • -19 (29 voturi)    
    Nastase a vandut cu cat valora (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:47)

    klaudyuxxx [utilizator]

    De atunci compania s-a dezvoltat enorm, s-au investit multi bani in ea, si e logic sa valoreze mai mult. Cata vrajeala pe boculet.
    • +16 (22 voturi)    
      Sa-ti fie rusine! (Duminică, 10 aprilie 2011, 17:04)

      george [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      Ma abtin si voi folosi un limbaj decent>
      Cum poti sa spui ca Petrom atat valora, cand aceeasi OMV a propus companiei similare unguresti< ATENTIE> 10(ZECE) miliarde de euro, dar ungurii au refuzat si bravo lor.
      Poti compara cela\e doua societati, ma refer la cea romaneasca si cea magiara ca active si potential?
      Sa-ti fie rusine!
  • +22 (30 voturi)    
    bine pinguinule (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:49)

    undo [anonim]

    de cand nu ma mai uit la antene incep sa-l reconsider pe piticu asta..bravo bai Boc, ardeleanu tot ardelean, om serios.
    • -4 (6 voturi)    
      lol (Luni, 11 aprilie 2011, 9:10)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui undo

      deci antenele erau de vina ... e bine de stiut !

      :)
    • -3 (5 voturi)    
      unu (Luni, 11 aprilie 2011, 9:25)

      unu [anonim] i-a raspuns lui undo

      uita-te si tu la televizor, nu la antena.
      si-apoi gandeste cu capul tau , nu cu al altora.
      daca toti ardelenii gandesc cu capul constantenilor, nu ma mir ca-i lauzi "la pachet"
  • -7 (19 voturi)    
    Domnule Boc, aici sunt niste nuante importante (Duminică, 10 aprilie 2011, 11:50)

    Razvan_M [utilizator]

    Privatizarea Petrom, desi a fost facuta in conditii proaste pentru Romania, a fost un lucru bun totusi.
    Inainte de privatizare, Petrom ajunsese sa fie capusat atat de mult incat era aproape pe zero cu profitul. La vremea aceea Petrom ducea o mare lipsa de investitii si era pe o panta descendenta din cauza incompetentei si ciorditorilor locali.
    Imediat dupa privatizare Petrom a primit un influx de capital. In plus, s-a ajuns sa fie investiti anual peste 1 miliard de euro in dezvoltarea acestei companii. Mai mult, chiar dupa primul an profitul Petrom a sarit de 1 miliard lei pentru a ajunge recent la peste 2 miliarde. Din multe puncte de vedere vanzarea Petrom a fost, in ciuda greselii strategice si a spagii imense care probabil ca s-a luat, un lucru bun pentru Romania. Deci nu vanzarea in sine a fost gresita, ci modul cum s-a realizat!
    Un alt fapt care vad ca este prea putin discutat este desprinderea capusei Petrom Service din compania Petrom inainte de vanzare si contractarea unor servicii in valoare de cateva miliarde de euro pe termen de 10 ani. Aici ar trebui urmariti banii si vazut cine a facut magaria asta ce depaseste ca valoare pretul oficial de vanzare al Petrom.
    • +19 (21 voturi)    
      cit sau cum ? (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:38)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Razvan - e ok ca s-a facut privatizarea, nici vorba, si trebuie privatizat si romgaz, problema e ca nu s-a facut cum trebuie si pe cit trebuie - vezi comentariul meu
    • +5 (11 voturi)    
      Aranjamente mafiote-pesediste. (Duminică, 10 aprilie 2011, 16:11)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      S-o crezi tu.Tot ce sa vandut in Romania pe mai nimic au fost aranjate sa mearga prost inainte de privatizare.Oare nu era mai simplu sa fie schimbati directorii daca mergea prost si sa fie bagati in puscarie cei care capusau Petrom?Nu-i ciudat ca imediat dupa privatizare profiturile au inceput sa curga ?Deci inainte unde curgeau?Nu ne lua de fraieri.Ai tupeu ca si Nastase.
    • +4 (4 voturi)    
      eu (Luni, 11 aprilie 2011, 9:10)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      de privatizat trebuie privatizat, pentru ca statul (in capitalism) nu trebuie sa suporte povara financiara a gigantilor energetici, ci trebuie NUMAI sa controleze pentru binele populatiei.

      pe scurt OMV trebuia sa plateasca macar 1-2 miliarde de euro la acea vreme, si fara drepturile de exploatare, iar statul ramana trebuia sa ramana cu parghii de control, nu cum s-a ajuns acum, scumpesc dupa bunul plac pentru maximizarea profitului.

      chiar era un nenorocit de la OMV care zicea ca pretul creste pentru ca a scazut consumul de combustibil si ei trebuie sa fie profitabili, nu-si permit sa fie ieftini pentru ca totusi e un business.

      e un business cand nu detii monopol pe piata energetica !!!!!!!! cand ar fi 3-4 jucatori atunci da, scumpeste frate, ca o sa-ti mai cumpere bunicu produsele... dar cand esti cea mai mare companie care dicteaza pretul, ala nu mai e business, e monopol curat.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu inteleg de ce ai primit minusuri. (Luni, 11 aprilie 2011, 9:46)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Ai sesizat corect hotia numita privatizare Petrom.Petrom Service este cheia hotiei si pentru a i se pierde urma a fost rebotezata si relocata.Si uite asa ajungem iar la Vantu,Liviu Luca si Nastase,Geoana,Ponta si vedem de ce sunt asa vocali indivizii.Sa lipit si Voiculescu de gasca si acum ,daca au vazut ca nu pot pune mana pe Oltchim aproape gratis,l-au lucrat pe ascuns.Au blocat preluarea intalatiei Arpechim care lucra pentru Oltchim si prin inchiderea Arpechim(chipurile nu mai este rentabil) Oltcim este condamnat.Sunt sadici gasca lui Nastase.
  • -8 (10 voturi)    
    Noi sa fim sanatosi... (Duminică, 10 aprilie 2011, 12:20)

    ionut [anonim]

    Ca boala vine...

    Toti politicienii sunt la fel, acum s-a schimbat doar metoda. Nu se iau bani cand privatizeaza statul ceva (nici nu prea mai are ce) ci se iau cand se fac lucrari pentru stat (vezi Pasajul Basarab, vezi stadionul national Lia Manoliu, etc.).
    Asa ca noi sa fim sanatosi...ca boala vine...
  • +16 (24 voturi)    
    privatizare petrom=jaf ational (Duminică, 10 aprilie 2011, 12:29)

    vlad tepes [anonim]

    Dupa cum vedem toti romanii, preturile la benzina cresc in fiecare zi, in ciuda faptului ca dolarul a scazut enorm, insa acum motivele austriecilor sunt ca pretul barilului a crescut, desi avem petrol in tara de ne punem in cap. Vanzarea Petromului si a resurselor de petrol si gaze ale Romaniei pe 2 lei de catre minunata conducere a PSD in frunte cu Bombonel este de departe unul dintre cele mai mari tunuri date Romaniei postrevolutionare si implicit buzunarului fiecarui roman de rand. Daca in orasele mici s-au privatizat privatizat fabrici importante in care lucrau sute de oameni pe sume derizorii pe vremea Paharoiului pentru ca apoi sa se inchida si sa se fure tot ce era de furat prin ele, ce s-a intamplat cu Petromul bate orice record al furaciunii nesimtite. Ma intreb, oare, la pretul derizoriu pe care statul roman le-a luat pe Petrom cu consecinte dezastruoase suportate acum de romanul de rand, oare cati bani si-au luat toti cei care au aprobat si semnat? Banuiesc ca sumele au fost in ordine piramidala, logic fiinnd ca bombo sa fie in varful acestui jaf national. Mai tragic este toti acesti oameni care ne-au adus la sapa de lemn sunt inca in Parlament, defileaza pe la toate tv mogulilor si ne demonstreaza ei filozofia p…i si cum vor sa apere ei interesele cetateanului. Daca la acesti hoti ordinari cu un tupeu a la Severin, nu ai niciun fel de asteptari pentru ca ei stau acolo in Parlament sa reprezinte interesele mafiei, nu inteleg, de ce face DNA-ul, de ce PDL-ul nu actioneaza in niciun fel. Oare curvele de acolo trecute de la un partid la altul, inca active in Parlament si care au fost parte la acest jaf national, nu sunt si ele implicate? Singurul care a mai zis ceva a fost BOC, in rest tacere absoluta. OMW—ul isi bate joc de o natiune intreaga, iar voi nu faceti absolute nimic. Aveti posibilitata a le mariti redeventa pentu petrolul extras, de ce n-o faceti? Sa va fie rusine, lichele ordinare!
    • +2 (6 voturi)    
      Nu avem titei sa ne punem si in cap... (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:35)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui vlad tepes

      Petrom importa titei, pentru ca nu ajunge catitatea extrasa din Romania...
      Pretul benzinei si al motorinei, fara taxe, este undeva la mijlocul clasamentului european.

      Sunt de acord cu marirea redeventei, dar restul comentariului este destul de populist...
    • +1 (1 vot)    
      marire redeventa? (Luni, 11 aprilie 2011, 8:14)

      CONU' [utilizator] i-a raspuns lui vlad tepes

      Daca statul cere marirea redeventei, nu cumva aceasta se va regasi in pretul carburantilor la pompa? Adica va apare inca un motiv de scumpire a produsului finit pe care o vom suporta tot noi, cumparatorii de carburant. Nu cred ca merge aceasta masura.
  • +2 (4 voturi)    
    privatizare petrom (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:03)

    FLORIN [anonim]

    sa dea domnu sa fie asa cum spune ti
  • +11 (15 voturi)    
    este posibil (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:23)

    mariage [utilizator]

    Dar Tamara ar fi trebuit sa se descurce numai din pensie, de unde bani de tablori si bijuterii pentru nepoti?
  • -6 (10 voturi)    
    Normal ca ia mai mult... (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:29)

    Andrei [anonim]

    In primul rand guvernul actual nu vinde pachetul ca sa intre in UE si NATO. In al doilea rand acum compania este MULT MAI PROFITABILA decat atunci cand era sub controlul statului. Ar fi normal in aceste conditii sa valoreze mai mult...
    50% dintr-o companie cu profit 100 milioane valoreaza mai putin decat 10% dintr-o companie cu profit peste 1miliard...
    • +11 (13 voturi)    
      profit petrom (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:40)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      cit zici ca e profitul after tax al Petrom in 2010 ?
  • +13 (15 voturi)    
    intii vorbim apoi gindim (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:31)

    oilman [utilizator]

    Dupa peste 25 ani in industrie, 5 continente si peste 40 tari, mi-e greu sa numar timpeniile scrise in articol. Inteleg buna intentie, si in general am o opinie mult mai bune despre hotnews decit alte elemente media din Romania.

    Privatizarea Petrom a fost facuta defectuos, fara discutie, in principal pentru 2 motive 1. Pretul a fost prea mic; 2. Nu trebuia facut un share deal, ci schimbata legea petrolului si facute citeva contracte gen PSA - in loc Romania a decis la un 'pertener strategic' si a vindut actiunile pe peanuts. Cel mai mare beneficiar in final - Petrom Service(nu intru in detalii

    Ce as vrea insa sa mentionez: Primul Ministru, care a luat in ultimele luni o gramada de masuri NECESARE si evident de dreapta, se incapatineaza cu 'nu privatizam, ci facem contracte de management' cu companiile strategice. In plus, acum se contrazice si vinde si ultimii 10% care i-au mai ramas din Petrom (o sa ia intr-adevar mai mult decit Nastase pe pachetul de control, dar astfel indirect se recunoaste rolul OMV in ridicarea valorii companiei ... printre altele)

    Personal nu cred ca privatizarea Petrom a fost un 'tun' - gen cei 600 mil dati degeaba rompetrol sau chiar privatizarea initiala a Petromidia - ci mai mult o prostie a celor care s-au ocupat de privatizare si nu au vrut sa considere optiuni mult mai lucrative (pentru tara nu pentru Nastase et all)

    Mai mult, rafinaria din Pitesti trebuia inchisa din ziua in care Petrom s-a privatizat - rafinarii mult mai performante in intreaga lume pierd o gramada de bani, Arpechim nu avea nici o sansa.
  • +6 (10 voturi)    
    parere (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:41)

    panaite [utilizator]

    parerea mea este ca, atat timp cat putarile mari fac razboaie pentru resurse, noi nu trebuie sa vindem nimic, ba din contra, sa nationalizam urgent PETROM !
  • -3 (7 voturi)    
    Speranta moare ultima!!Dar moare!!! (Duminică, 10 aprilie 2011, 13:43)

    Costin1968 [utilizator]

    Daca o sa faceti precum Nastase, cu banii aia "mai multi", sunteti mai vinovati decat Bombonel, Domnule PrimMinistru.
  • +5 (7 voturi)    
    ia in calcul si comisionul (Duminică, 10 aprilie 2011, 14:06)

    Adrian [anonim]

    Bine-bine pretul...da' comisionu'...? Daca mai adaugi comisionul la pretul la care a vandut Nastase, se mai schimba lucrurile.
  • +3 (5 voturi)    
    Ce facem cu banii? (Duminică, 10 aprilie 2011, 14:13)

    Mirobo [anonim]

    Bine ,vindem participatia la Petrom,dar ce facem cu banii?Eu propun ca o parte din acestia sa fie folositi pentru prospectarea de noi campuri petrolifere sau de gaze in Romania(sigur mai sunt si altele).
    O zi minunata va doresc!
    • +1 (1 vot)    
      !!! (Luni, 11 aprilie 2011, 9:18)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui Mirobo

      Propun sa marim pensiile si salariile bugetarilor cu 500% plus marirea indemnizatiei asistatilor sociali cu 800%.
  • +7 (9 voturi)    
    Ne place place place (Duminică, 10 aprilie 2011, 14:31)

    SW [anonim]

    1. Din punct de vedere economic-managerial , nu cumperi ceva ce nu poate sa produca (avand sau nu datorii imense) Petromul putea si poate sa produca.
    2. La nici un an dupa ce au vandut compania revista forbes cota petrom la o valoare de 8 milioarde de euro , imi e greu sa cred ca au investit austrieci atat de mult.
    3. Petrolul din M.Neagra si cel din teritoriu este atat de pur incat Austriecii au cel mai bun ulei de pe piata din cauza puritatii iar petrolul necesita prelucrare putina pentru a scoate , dieselul , benzina etc.
    4.Compania Petrom a fost cea care a facut posibila intrarea Romaniei in UE ( nu si in NATO cum zicea cineva mai sus).
    5. Contractul a fost unul atat de prost facut incat o sa platim inzecit noi toti ca populatie din cauza monopolizarii . Practic ai dat o masina si UE iti da inapoi 4 roti cam asta a fost targul facut.
    Toata cacealmaua asta cu intrarea in UE numai noi ca popor puteam sa o inghitim. De aia nu vor Norvegienii sa intre ca e prea frumos si cald in UE si nu le place caldura(sunt ironic evident).
    Singura partea buna in intrarea in UE a fost ca s-au deschis portile pentru romanii care vor un trai mai bun.
    Potentialul Romaniei sub o conducere buna de dupa ani 90 ar fi pozitionat-o undeva in primele 2 state din UE din pacate avem prea multi tradatori de la Burebista incoace in neamul acesta ca sa faca cineva ceva.
  • +6 (8 voturi)    
    nepasare (Duminică, 10 aprilie 2011, 14:58)

    marginean [anonim]

    Nu este de mirare ca se intimpla asemenea jafuri nationale, gandindu-ne la faptul ca in sistemul politic din ultimii 20 de ani au intrat numai non valori, numai oameni corupti a caror singur model este cel al avutiei si nu al valorii morale si al competentei membrilor de partid.Se intimpla asemenea lucruri incepand de la consiliile locale, municipale si in final in parlament si senat.Pana nu se instituie un sistem uninominal de alegeri, bazat pe constientizarea alesilor si posibilitatea de a-i sanctiona prompt in cazul in care gresesc, aceasta tara va fi secatuita permanent prin licitatii artificiale castigate la comanda si prin alte multe cheltuieli necontrolate care distrug bugetele anual.De ce nu sunt pedepsiti cei care au pagubit resursele energetice si financiare ale statului si cei care sunt retinuti 29 de zile si pe urma sunt lasati in libertate?
  • +6 (10 voturi)    
    Nicio indoiala... (Duminică, 10 aprilie 2011, 16:15)

    Rescatorul [anonim]

    Nastase si-a batut joc de activele tarii si trebuie considerat tradator de tara si judecat pentru asta. Cred ca comisionul luat de Nastase a fost de trei ori mai mare. Oricum, ungurii nu au vrut sa vanda MOL catre OMV nici pentru 5 miliarde de Euro (Petrom valora cel putin 10 miliarde de Euro). Dar Nastase a dat compania de pomana si si-a tras comisionul. Este greu de dovedit, dar asta este adevarul. Poate cineva sa ma contrazica?
  • 0 (10 voturi)    
    Emile, (Duminică, 10 aprilie 2011, 16:34)

    Rafael Che Guevara [anonim]

    decat sa vinzi procentele astea, mai bine ai nationaliza resursele petroliere. Si rezolvi si problema cu pretul in crestere la benzina.
  • -2 (4 voturi)    
    Preturi diferite la momente diferite (Duminică, 10 aprilie 2011, 18:09)

    Madalina Apostol [anonim]

    In 2004 cand OMV a cumparat Petrom am achizitionat o garsionera langa Mall Vitan pe care am platit 20 000 euro. Ulterior am vandut-o cu 80000 euro. Cea care mi-a vandut-o poate spune ca am fost o mare excroaca. Am luat in 4 ani de patru ori mai mult decat am platit. ALA ERA PRETUL PIETEI.

    Nu inteleg insa de ce domnul BOC nu vorbeste despre privatizarea Petrotel (LukOil - sponsor principal al PDL) sau de privatizarea Petromidia. De ce nu au recuperat cei 500 milioane de la Rompetrol. UDMR are raspunsul.

    Cum sunt administrate companiile de stat? Cat se fura acolo? Domnul Budulan de la Nuclearlectrica nu e coleg cu domnul Boc? Dar domnul Pieteiu de la Romgaz?

    Sa va fie rusine domnule BOC! Patronati corputia si aruncati pe piata teme false.
  • +5 (7 voturi)    
    Propunere (Duminică, 10 aprilie 2011, 18:11)

    hotnewsfil [utilizator]

    La viitoarele alegeri uni-nominale, parlamentarii actuali, ca sa fie realesi, trebue sa realizeze cate ceva din ceea ce au promis in campania electorala 2008.(drumuri, alimentari cu apa, canalizare, etc.).
    Pentru asta, trebue sa primeasca bani de la Emil Boc, ramas prim-ministru pana in 2012.
    Blaga poate fi admis ca presedinte al PDL. Nu va putea cum sa il decredibilizeze pe Emil Boc, in partid, banii fiind 'in varful pixului' lui Boc.
    Blaga va intari organizarea partidului in vederea alegerilor din 2012, aportul sau alaturandu-se banilor distribuiti de Boc.
    In plus, in schema de mai sus, daca masurile de extrema austeritate, luate de Boc, vor da roade, daca economia va creste cu cca. 4%, daca aceasta crestere ca fi recunoscuta de catre forurile financiare internationale si daca aceasta evolutie va permite cresteri mai vizibile ale bunei stari a oamenilor, se va recunoaste unanim ca Boc a fost un bun prim-ministru, vrednic sa isi pastreze functia pentru urmatorii patru ani.
  • +4 (6 voturi)    
    Privatizare Petrom (Duminică, 10 aprilie 2011, 18:59)

    costel [anonim]

    Nu inteleg de ce DNA nu se autosesizeaza.Probabil din cauza ca privatizarea s-a facut prin lege.Asta nu inseamna ca dac-i legea proasta si facuta cu dedicatie fara ca parlamentarii sa fi luat la costinta de anexe,nu poate fi demarata o ancheta penala pentru subminarea economiei nationale cu consecinte deosebit de grave.
  • +3 (7 voturi)    
    Cui foloseste falimentarea Ro ? (Duminică, 10 aprilie 2011, 20:35)

    judex [anonim]

    Nu cred ca mai sunt multi surprinsi acum de faptul ca toate guvernele mosite de Ilici (la vedere sau din umbra) au urmarir falimentarea Ro. Doua imi par a fi fost, in retrospectiva, caile principale:
    1) distribuirea averii statului intre viitorii miliardari de carton (ce par a fi fost selectionati pe baze mai mult etnice decat pe merite...speciale)
    2) instrainarea resurselor naturale ale tarii (cazul Petrom, la care se refera acum PM Boc).
  • 0 (2 voturi)    
    RM (Luni, 11 aprilie 2011, 8:50)

    firescu [anonim]

    de ce actioneaza inca împotriva firii?
    Toate guvernele îsi conservă resursele, numaai guvernele noastre continuă să vindă. aiurea, și să numească si sa administreze pe criterii politice, făra legatura cu profesiunea si performantă, resursele încă existente
  • 0 (2 voturi)    
    Petrom (Luni, 11 aprilie 2011, 9:29)

    emil [anonim]

    Compania nu trebuia vanduta, desi statul s-a aratat un manager prost, corupt. Este normal ca acum valoreaza mai mult la bursa actiunile deoarece compania a crescut, dar a crescut pe spatele romanilor care platesc benzina la pretul actualDaca Romania ar fi o tara normala condusa de oameni normali ar trebui sa cumpere activele de la OMV. Cat despre Nastase va intrebati de ce nu plateste pentru faptele sale, pai nu are cine sa-l infunde, este nevoie de un oameni curati , pe cand toti ce de la putere sunt implicati in astfel de afaceri, si se stie ca justia este comandata politic. indiferent de culoarea politica.
  • -2 (4 voturi)    
    boc cel mic (Luni, 11 aprilie 2011, 9:36)

    marin [anonim]

    Daca boc era bun ar fi cumparat el de la OMV ca sa ajunga statul roman majoritar la Petrom. Altfel, ramane un pitic cu gura mare.
    Oare de ce vinde? De ce nu tine actiunile?
    E clar ca foamea-i mare.
    Cat priveste pretul cu care a vandut Nastase, sa-l intrebati pe base.
  • -2 (2 voturi)    
    deci (Luni, 11 aprilie 2011, 10:06)

    me [anonim]

    1 - ar trebui sa lasati pe altii sa judece performantele celorlalte partide, nu sa le judecati voi
    2 - nu e bine sa te lauzi singur
    3 - intai faceti, si apoi vorbiti.
    in rest felicitari DACA faceti ce spuneti (in acest articol), altfel sunteti de tot c....
  • -3 (3 voturi)    
    cu sau fara obligatii? (Luni, 11 aprilie 2011, 10:23)

    catalin_mattei [utilizator]

    In privinta Petron ca si in privinta autostrazii construite de Bechtel tare imi este ca nu e vorba de "tun" ci de platile obligatorii pt accederea Romaniei in diverse organizatii ( UE, NATO). De aici si vine tendinta guvernantilor de a acuza partea romana ( totusi uita Boc ca a fost dat vot in Parlament pt contract?) si nu pe cumparator. Daca Boc sau oricine altcineva are constiinta curata si considera ca doar Guvernul Nastase este vinovat, atunci sa acuze nu doar pe acesta ci si OMV-ul caci este vinovat si cel ce mituieste... eu insa cred ca este vorba de manipulare si faptul ca a fost un vot pro contract ma face sa cred ca partii romane i s-a bagat pe gat si acest contract.
  • 0 (2 voturi)    
    Discutabil (Luni, 11 aprilie 2011, 13:24)

    Nicolae [anonim]

    Petrom era la momentul privatizarii o gaura neagra in care statul pierdea tone de bani - nici vorba de profituri. Dupa privatizare au venit austriecii si au oprit capusarea companiei de tot felul de mizerabili care faceau tone de bani din hotiile lor. La fel a fost si la combinatul siderurgic Galati. Cind era la stat era vesnic o gaura neagra, nu platea banii muncitorilor si niciodata banii datorati la stat, urmand sa fie iertata de la an la an de datorii. Pretul la privatizare a fost mic pentru acesti giganti pentru ca produceau pierderi. Cine da bani multi pe gauri negre??? Sigur ca nastase si co si-au luat spagile dar daca ne uitam si pe la Rafo-Jafo vedem ca acum sunt buni - de cind au fost luati de rusi - si iau imprumuturi cu garantii de la stat.
  • 0 (0 voturi)    
    Genial (Luni, 11 aprilie 2011, 17:44)

    raul [anonim]

    Sa vanda tot ,tot javre ordinare sper sa va vad odata morti comunisti ordinari ce sunteti!!!!!!!Suntem o natie de pampalai jumate din romani se lase cumparati de o galeata sau de 50 lei
  • 0 (0 voturi)    
    esec (Marţi, 12 aprilie 2011, 8:40)

    nano [anonim]

    dupa parerea mea statul nu va primi o suma foarte mare pe actiunile pe care le detine, sa ne gandim logic daca eu am 51% din actiuni iar o alta persoane da un mld de euro pe 10% din actiunile totale va avea un control asupra decizilor in companie? eu zic ca nu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri