CNADNR a lasat tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia fara constructor

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 11 aprilie 2011, 12:02 Economie | Companii

Autostrada Soarelui, inca incompleta
Foto: AGERPRES
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a reziliat contractul cu firma franceza Colas si a demarat procedurile pentru cautarea unui nou constructor al tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. "CNADNR a notificat firma Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea si executia autostrazii Cernavoda-Constanta, tronsonul Cernavoda-Medgidia, si intreprinde demersuri pentru initierea unei noi proceduri de atribuire si reluarea executiei lucrarilor cu un nou Antreprenor", potrivit unui anunt al CNADNR.

Reprezentantii companiei spun ca in termen de o luna vor finaliza revizuirea proiectului si pregatirea
documentatiei de atribuire pentru lansarea noii licitatii.

  • Reprezentantii CNADNR au afirmat ca  masura a fost luata ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor. CNADNR sustine ca firma franceza a invocat "diverse motive pentru a justifica intarzierile". Rezilierea a avut loc in conditiile lipsei unei "planificari si mobilizari corespunzatoare, precum si lipsa aprovizionarii cu materiale".
  • Pana la acest moment, Colas nu a finalizat proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, inclusiv Autorizatia de Construire, insa solicita costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu 24 de luni.
  • "Totodata, pe sectorul de 5,5 km aflat in executie, lucrarile au fost incepute cu intarziere in vara anului 2010, iar incepand cu luna octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de catre antreprenor, in calitatea sa de Proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de descarcare arheologica ce sunt in sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier", sustine CNADNR.
Firma franceza Colas sustine ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

  • "Colas a obtinut in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei incepand cu 15 iunie 2009. Din cele 20 de kilometri de autostrada, doar un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie 2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22 martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.


Citeste mai multe despre   










7959 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Sper sa plateasca si penalizari! (Luni, 11 aprilie 2011, 12:27)

    CCC [anonim]

    Si penalizarile sa le plateasca Nicusor Constantinescu!
    • +2 (4 voturi)    
      Pana la penalizari (Luni, 11 aprilie 2011, 14:18)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui CCC

      Sa vedem daca CNADNR a facut corect ce a facut.Un contract este un contract si are clauze care obliga partile.Daca rezilierea s-a facut in baza unei clauze care prevede asa ceva si sunt intrunite conditiile este bine.Daca nu este asa nu vor fi decat necazuri si cheltuieli cu avocatii.Nu ne spune nimeni daca rezilierea este permisa de contract si s-au intrunit conditiile.
      • +5 (5 voturi)    
        Poveste incalcita cu arhelologi (Luni, 11 aprilie 2011, 15:04)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui Costi

        Va sa zica descoperiri arheologice au dus la modificarea traseului .Deci bani .Deci la expropieri noi.Deci bani.Ce descoperiri arheologice importante au fost?Ce arheologi au declarat descoperirile atat de importante incat sa modifice traseul autostrazii?Povesea miroase a coruptie.Trebuie cercetat.
        • 0 (0 voturi)    
          daca e sa tinem cont de arheologi (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:09)

          dan popa [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          in italia si grecia nu ar trebui sa fie nici un kilometru de autostrada... si acolo vorbim de oseminte de mii de ani, nu de oseminte de caine de acum 20 de ani sau un cimitir vechi de 50 de ani... ce sa zic, oseminte de dinozaur... avea unul sus pus terenul prin preajma si au trecut traseul pe la ala pe teren... iti dai seama ca si oasele alea dureaza luni de zile pina sa vada ca apartin unui ciine sau unui pisici... sa zica ministerul pe fiecare tronson de autostrada cit au fost cheltuielile cu constructia efectiva si cit au costat studiile, autorizatiiile, despagubirile, penalizarile, consultanta, etc... sa vedeti surpriza atunci...
      • +1 (1 vot)    
        in general, orice contract (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:17)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Costi

        are si clauze referitoare la reziliere.
        fie de comun acord, fie unilateral in cazul in care una din parti nu isi indeplineste obligatiile contractuale in mod repetat si cu rea vointa.
        in cazul de fata, avand in vedere ca cnadnr este firma care a reziliat unilateral contractul, se poate presupune ca a fost indreptatita sa o faca.
        firma franceza trebuie insa sa dea in judecata cnadnr, in cazul in care considera nejustificata rezilierea.
        daca firma franceza castiga procesul, abia atunci putem emite pareri referitoare la coruptie, cum zice @vlad mai jos.
        daca pierde, inseamna ca masura rezilierii a fost una corecta.
        e de urmarit.
  • -3 (21 voturi)    
    Vrajeala (Luni, 11 aprilie 2011, 12:30)

    HP [utilizator]

    Io's convins ca francezii ar lucra dar n-au cum si unde iar Boagiu acuma face pe zbirul si arunca pisica in ograda vecinului.

    Daca e nevoie de descarcare de sarcina, daca nu se poate lucra pana nu se termina santierele arheologice, daca modificarea traseului nu este de preferat, de ce nu ii concediaza ministrul pe incompetentii de la Muzeul din Constanta ?

    De ce nu ia legatura cu colegul de la Cultura pentru urgentarea lucrarilor de recuperare a vestigiilor ?

    Ce treaba are constructorul cu toate aceste piedici birocratice ? Mi se pare firesc sa ceara daune materiale, in definitiv nu e vina lor pentru aceste taraganari.
    • +8 (18 voturi)    
      pai, daca te legi la cap... (Luni, 11 aprilie 2011, 12:52)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui HP

      pai daca francezu' s-a bagat la o lucrare nu e normal ca el sa se agite sa o termine? Crezi matale ca in Francia, patria lui muma, acolo toate merg ca unse fara birocratie, spagi, etc? Dar acolo, daca nu fac, sunt ejectati de la lucrari nu mai gasesc de lucru in urmatorii ani... La noi, dupa obiceiurile impamantenite, oferi un pret cat mai mic fara nici o legatura cu realitatea, apoi la prima problema opresti lucrul pe santier, ceri expertize, apoi mariri de pret + extindere a termenului de finalizare...
      Si uite asa avem drumuri national reabilitate in 10-12 ani cu termen de garantie 2 ani.... dar care costa mai scump decat o autostrada in vest
      • -1 (13 voturi)    
        Poftim ? (Luni, 11 aprilie 2011, 13:08)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui dodu

        Dupa cum vezi, francezii chiar se agita sa o termine, in conditii logice si firesti.

        Nu e normal ca francezii sa plateasca spagi si sa unga primarii ca sa li se permita sa construiasca.

        Ar trebui sa LI SE ASIGURE terenurile si sa LI SE GARANTEZE continuitatea.

        E o firma de constructii profesionista, nu nesimtitii si putorile de romani, cu "Guvernul" lor cu tot.

        Sper din tot sufletul ca daca sunt ejectati din proiect, sa aiba o clauza macar de vreo 50 de milioane de euro ca despagubiri.
        • -1 (5 voturi)    
          si daca ar fi asa ... (Luni, 11 aprilie 2011, 13:53)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui HP

          ce o sa spuna boc ?
          nu avem , nu dam ! .. ca la profesorii care au castigat drepturile in justitie ?
          sau o sa faca rost si o sa dea ?
          • +5 (5 voturi)    
            Nu ai inteles nimic... (Luni, 11 aprilie 2011, 14:34)

            GSM [anonim] i-a raspuns lui adrian

            In contractul cu aia era stipulat ca ei sa faca un drum...o lucrare...pe cand profesorii ar trebui pt 50% macar sa incerce sa creasca nivelul lor profesional cu 10%...dar toata chestie e cine ne da si noua...ELECTORAL.
            Vai de capul tau.

            Daca eu ii dau copilului meu la facultate 500RON pe luna si dupa ce raman somer ii spun ca partea lui e de doar 100RON...el ce face???Isi castiga drepturile si ma strange de gat?

            Dar daca am o rata la banca..asta e alta poveste..mai ales daca nu e a statului roman!

            Pa...sanatate...poate ai inteles ceva...
          • +1 (5 voturi)    
            Nu sunt (Luni, 11 aprilie 2011, 14:42)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Sunt chestiuni diferite. Una e nerespectarea unui contract, alta e nivelul de salarizare.

            Salarizarea la un anumit nivel NU e un drept. Ne-am cam luat nasul la purtare considerand ca suntem plini de drepturi si fara nicio obligatie.

            Profesorii sa rabde iar daca nu le convine, sa dispara.
        • +1 (5 voturi)    
          De ce ? (Luni, 11 aprilie 2011, 14:19)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui HP

          In articol se spune ca nici proiectul nu l-au facut, cum sa obtina aprobarile fara proiect ?!? Ai facut in viata ta o lucrare de constructie, stii ce vorbesti ?!?

          De ce sa li se asigure, cand proiectarea este parte a lucrarii ?!?
          Ce terenuri vrei sa expropriezi ? Proiectul spune pe unde trece lucrarea!

          Hai sa expropriem toata populatia din comunele pe unde trece drumul, ca asa sigur nimerim proprietarul pe unde va trece drumul.

          Repede, cu capul plecat si cu fundu' dezvelit... destept esti ma, cap de guster.

          Sa dam repede moca, la francezi la toata lumea, ca dupa aia sa ai si tu motiv sa vii la cersit de salarii si pensii, ca de, daca le dam la aia, tie de ce nu ? Putoare!
          • +2 (2 voturi)    
            declaratii (Luni, 11 aprilie 2011, 15:26)

            cetatean [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Daca tu te iei dupa ce spune incompetenta asta, care declara numai ce-i convine, atunci e treaba ta ! In primul rand modificarea traseului s-a facut la cerearea mt-ului. Iar in ceea ce priveste proiectul, acesta este terminat de anul trecut. Insa in lipsa certificatului de urbanism (semnata zilele trecute de porcul ala de la cj), evident ca nu s-a putut obtine autorizatia de constructie. Si de aici toate cele ...
          • +3 (3 voturi)    
            Praf (Luni, 11 aprilie 2011, 15:43)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui anonim

            Tu ai citit articolul cu atentie ?

            Ca sa proiectezi un drum trebuie sa stii pe unde va trece. Daca cei de la Colas nu aveau la dispozitie datele din teren, nu puteau elabora planurile de constructie.

            Normal, daca s-au bagat toti guvizii sa vanda, sa cumpere si sa taraganeze, doar-doar le pica ceva.

            Toti sarantocii se plang ca statul nu le ofera niste preturi evaluative corecte ale terenurilor inainte de expropriere, nerecunoscand ai dracului ca banii se dau pe valoarea ACTUALA si nu pe cea VIITOARE a terenului - inainte sa existe potentiala autostrada, terenul lui era un jeg de 2 bani.

            Ar fi trebuit sa li se fi dat cu sutul in fund, autostrazile sunt proiecte de interes national. Bine facea Ceausescu cand nu asculta de toti mocofanii.

            E ca si cum i-ai cere arhitectului sa iti imagineze o casa si sa iti faca planul fara a fi prezent in teren iar apoi sa il iei la palme ca nu ai terminat casa la timp din cauza lui, cica. Chestie care la noi, din pacate, se intampla si in realitate.

            Romani, ce mai.
        • +3 (5 voturi)    
          nu ma pot abtine... :) (Luni, 11 aprilie 2011, 15:39)

          dodu [anonim] i-a raspuns lui HP

          dincolo de faptul ca lucrez intr-o societate franceza si cunosc destule dedesubturi... ..si ca pe drumurile facute de cei de la COLAS facute prin Bretania(la ei acasa) am circulat, nu ma pot abtine sa comentez chestia asta cu
          "Ar trebui sa LI SE ASIGURE terenurile si sa LI SE GARANTEZE continuitatea"... pot continua? Statul sa le dea muncitorii, materialele, autorizatiile... ei sa vina doar sa-si dea cu parerea si sa ia banii! :)
          • +1 (3 voturi)    
            Nu (Luni, 11 aprilie 2011, 15:54)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui dodu

            Sa li se dea si sa li se asigure doar ceea ce este firesc si normal in orice contract de genul acesta.
          • +2 (2 voturi)    
            obligatii contractuale (Luni, 11 aprilie 2011, 16:11)

            cetatean [anonim] i-a raspuns lui dodu

            Daca ai cunoaste putin legislatia in domeniu si prevederile contractuale, atunci poate ai realiza ca este OBLIGATIVITATEA BENEFICIARULUI de a pune la dispozitia antreprenorului amplasamentul lucrarii, degrevat de sarcini (cu exproprieri, descarcari de sarcina istorica, etc ...). Cum spunea cineva intr-un comentariu, chem constructorul sa-mi faca casa, dar eu nu-i pun la dispozitie nici un petic de pamant pe care sa faca omul lucrarea ...
            • +1 (3 voturi)    
              mersi, mai draga! (Luni, 11 aprilie 2011, 16:50)

              dodu [anonim] i-a raspuns lui cetatean

              stiu ce inseamna obligatiile contractuale pentru ca am si am avut de a face cu termenul, dar mersi, mai draga, ca mi-ai amintit! daca tineai sa-ti explic ironia... ce ma distreaza e ca unii chiar cred ca "firma" vine si doar intinde "asfaltul" si ia banii iar statul e "obligat" sa-i asigure tot.
              Daca te uiti mai atent la detalii, Colas a castigat in 2009 un tronson de 20km, a executat proiectarea pentru 6km si executia a doar 5km. Anul acesta au cerut inca 8 mil de euro in plus si inca 2 ani extensie la dead-line. Hai sa fim seriosi, suntem in 2011, macar proiectarea putea fii terminata pana acum! Hai sa zicem ca au avut intarzieri cu descarcarea arheologica, probleme cu aprovizionarea, iarna grea, ploaie prin acoperis... dar nici macar chestiile teoretice nu le-au terminat!
              • 0 (0 voturi)    
                obligatii (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:40)

                cetatean [anonim] i-a raspuns lui dodu

                //, daca te intereseaza, pentru cei 6 km li s-a pus la dispozitie terenul cu 1 an intarziere. Iar proiectarea e terminata de anul trecut si pentru ceilalti 14 km. Si dupa cum probabil stii, emiterea certificatului de urbanism necesar obtinerii autorizatiei de constructie s-a facut abia saptamana trecuta, de catre presedintele cj constanta. Deci fara autorizatie de constructie, fara exproprieri, mutari relocari utilitati, poftim mataluta de lucreaza ...(editat de HotNews.ro)
  • 0 (14 voturi)    
    Era de aşteptat (Luni, 11 aprilie 2011, 12:37)

    Radu Florea [utilizator]

    Prietenii voştri, pedeliştii... o gaşcă de meseriaşi!
    • +5 (7 voturi)    
      Mai documenteazate (Luni, 11 aprilie 2011, 13:51)

      trtt [anonim] i-a raspuns lui Radu Florea

      ----------------------------------------------------------------
      Compania franceză Colas a cîştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, care va costa 634,39 milioane lei fără TVA. Durata de execuţie a contractului va fi de 24 de luni, iar perioada de garanţie va fi tot de 24 de luni. Execuţia tronsonului este finanţată de către Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României. Proiectul face parte din Coridorul Pan European IV şi reprezintă tronsonul final al Autostrăzii A2 care leagă Municipiul Bucureşti de Municipiul Constanţa. Odată cu alegerea acestui consorţiu se ştiu toate companiile care vor finaliza Autostrada Bucureşti- Constanţa, după ce, luna trecută, a fost selectat şi cîştigătorul centurii ocolitoare a municipiului Constanţa, un consorţiu condus de FCC. În luna august a acestui an, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban anunţa că şoferii vor putea circula de la Bucureşti la Constanţa pe Autostrada Soarelui, de la jumătatea anului 2011.
      --------------------------------------------------------------------------------
      • 0 (0 voturi)    
        crezi ca (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:34)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui trtt

        a citit pana la final si a dat de ludovic orban?
  • +4 (6 voturi)    
    Smecherii cu terenuri (Luni, 11 aprilie 2011, 12:37)

    Sting [utilizator]

    Cine stie cine si-o fi cumparat teren exact pe acolo pe unde trece autostrada. Ar trebui sa investigati acest aspect sa vedem daca, compania franceza este intr-adevar singura responsabila pentru aceasta intarziere.
    • +6 (6 voturi)    
      Daca nu are terenul cine trebuie (Luni, 11 aprilie 2011, 13:08)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Sting

      pe unde trece autostrada se trage autostrada pe terenul cui trebuie.Apoi vin niste arheologi de la muzeul pastorit de gasca mazare Constantinescu care trebuie sa descarce arheologic.Aici incepe treaba cu firmele care fac sapaturile arheologice care deobicei sunt ale directorilor de la muzeu.Apoi incep presiunile de la cine sa cumpere piatra ca au si ei firma de transport si cariera.Apoi incep sa vina si cei cu asfaltul ca are si Nicusor firma de asfalt.Francezii au pus piciorul in prag si au spus nu.Le-a zis constantinescu ca in judet construieste numai cine vrea el si in conditiile lui.Si asa a fost.Da nu se intampla nimic ca i-a cumparat pe tozti cu terenuri pe litoral.
      • +1 (5 voturi)    
        De ce n-au zis nimic? (Luni, 11 aprilie 2011, 13:37)

        Dinu [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Colas e o firma mare de tot, daca vroia putea face un scandal imens, mobiliza ambasada franceza, chiar palatul Élysée.
        Ce m-a deramjat pe mine e ca nu s-au agitat prea mult ci doar se ascund dupa niste scuze.
        Ceilalti constructori oare cum s-au descurcat? Ai zice ca francezii astia au aterizat acum in Romania si abia au luat contact cu spagarii romani.
        Sa nu le plangem de mila, si-au tras destui bani din Romania. Daca vor da in judecata statul roman, atunci sa nu-i mai prindem la lucrari in Romania
    • +7 (7 voturi)    
      dupa parerea mea (Luni, 11 aprilie 2011, 13:47)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui Sting

      , smecherii cu terenuri ar putea fi super usor combatuti cu urmatoarea varianta ( numai sa fie vointa politica , care lipseste [sic] ) : se scoate un act normativ care specifica faptul ca cei care au luat teren in zona de constructie in ultimii ani ( cati vreti voi ) , sa fie despogubiti la valoarea din actul de vanzare cumparare cu care au dobandit terenul , indexat eventual cu inflatia aferenta de la data dobandirii ! si gata ! simplu si eficient ! la smecherii trebuie raspuns cu aceeasi moneda !
  • +6 (6 voturi)    
    cum ramane (Luni, 11 aprilie 2011, 12:38)

    gigi [anonim]

    cu promisiunea ca in vara vom circula pe autostrada pana la Constanta, chiar si pe un singur fir ? O noua "abureala"...Sau nu stiau onor ministru si PM care sunt problemele cu acest tronson si ca nu are cum sa fie gata pana in vara ??
  • +3 (11 voturi)    
    FOARTE BINE... (Luni, 11 aprilie 2011, 12:45)

    MARIA D. [anonim]

    ...au facut!!!...nu se lucreazadin vara anului trecut, dar francezii vor bani!!!
    ...oare de ce ma gandesc ca e o treaba politica si ca firma franceza NU A VRUT SA MUNCEASCA...la solicitarea directa a Frantei..ca de...sunt suparati ca nu au pus ei mana pe centrala de la Cernavoda!...si s-au gandit ei asa, sa ne pedepseasca si sa bage in gura presei Guvernul Roman!
    ..nu am crezut ca voi ajunge sa nu-i mai suport pe francezi, cu ifosele si pretentiile lor!
  • +4 (12 voturi)    
    zice mai mulue Evenimentul zilei.... (Luni, 11 aprilie 2011, 12:47)

    costica [anonim]

    "Din cauza declaraţiilor ministrului Anca Boagiu, preluate din presa română şi de agenţiile străine, firma Colas, care e listată la Bursă, a avut şi probleme de fluctuaţii financiare pe zona de sud-est a Europei. Conducerea grupului francez Bouygues a decis retragerea din ţară a tuturor şantierelor - Bucureşti, Craiova, Iaşi şi Constanţa - concluzionând că România e o zonă de risc financiar. Peste 4.000 de angajaţi români care lucrează pentru Colas vor rămâne pe drumuri", au mai precizat reprezentanţii Colas, adăugând că, "datorită renumelui nostru, nu riscăm înţelegeri dubioase cu nimeni" .
    Oficialii companiei mai spun că vor solicita Comisiei Internaţionale de Arbitraj recuperarea cheltuielilor: "Va fi un proces lung în care statul român va trebui să dea socoteală pentru banii pe care i-a irosit până acum, iar lucrările vor trena destul de mult".
    Conform contractului, Ministerul Transporturilor nu va putea organiza o nouă licitaţie "pentru că e ilegal fiind în litigiu, proiectul e întocmit de noi, e făcut pe cheltuiala noastră şi avizat în 2009 de minister", potrivit reprezentanţilor Colas.

    Intrebarea mea: cum naiba reusesc alte tari sa faca autostrazi iar Romania NU reuseste nicicum ??!!! Oricum retragerea francezilor indiferent de cine are sau nu dreptate NU este un punct castigat de Romania in ce priveste imaginea ei fata de investitorii straini....
    • +1 (5 voturi)    
      pai alte tari... (Luni, 11 aprilie 2011, 13:12)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui costica

      au facut chestia cu rezilierea contractelor + epnalizari de la inceput. La noi s-au obisnuit sa se dubleze sumele. Vezi pasajul Basarab din Bucuresti, stadionul Lia Manoliu, autostrada Bechtel... E un inceput bun, rezilierea, poate asa inteleg si firmele straine sa liciteze pretul corect si sa nu mai dea atatea spagi. Nu de alta, dar pierd bani, si renume!
      • 0 (2 voturi)    
        nu sunt convins ca francezii vor pierde renumele.. (Luni, 11 aprilie 2011, 17:08)

        costica [anonim] i-a raspuns lui CCC

        mai repede va avea de suferit imaginea Romaniei in randul investitorilor..... pana una-alta care este adevarul e greu de inteles si nu am motive sa cred ca ai nostri spun adevarul.... chiar deloc nu am, cat mint ai nostri mie mi-e clar demult......mai grav este ca iar intarzie lucrarile la autostrada cine stie cat si dupa toate astea vor costa ceva bani multi in plus, proiect nou, licitatie noua, comisioane noi..... bani aruncati continuu.....
    • +5 (5 voturi)    
      Coruptie (Luni, 11 aprilie 2011, 13:14)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui costica

      Coruptia din judetul Constanta.Francezilor li s-au pus conditii.Cu cine sa lucreze ,de la cine sa ia piatra si asfalt si cu cine sa faca descarcarea arhelogica.Autorizatiile nu sau dat la timp de Consiliul Judetean Constanta.Prefectul ar trebuii sa inceapa o ancheta.Este un fapt de o gravitate exceptionala.Un adevart sabotaj economic.
  • +3 (9 voturi)    
    mda (Luni, 11 aprilie 2011, 12:48)

    unul [anonim]

    Eu nu vad decat ca francezii dau niste motive concrete , iar noi le spunem ca sunt doar "motive" fara sa explicam de ce este asa cum spunem noi...oare de ce ?
  • +8 (12 voturi)    
    Provocare (Luni, 11 aprilie 2011, 13:01)

    Dromoman [anonim]

    De ce nu face ministerul transporturilor prin compania de resort aceasta lucrare?Cu piatra din propiile cariere si cu personalul din dotare.Numai specialisti unul si unul.
    Ce mare lucru o autostrada?O gramada ordonata de de pamant si piatra asfaltata.Pai daca romani nu sunt in stare sa isi faca o autostrada ce sunt in stare?Ce fac firmele care castiga licitatii?Subcontracteaza toate lucarile la firme mai mici care ele fac lucrarile.Mare lucru.Bechtel a subcontractat la o firma turceasca care a subcontractat la alte firme mai mici turcesti si romanesti.O piramida a subcontractarilor.In defavaoare romanilor care platesc si platesc. Sa faca tronsonul asta si sa demonstreze ce tare este.
    Sa subcontracteze ei macar.Si sa nu isi mai cumpere propia piatra.Carierele sunt al statului nu?Statul isi cumpara propria resursa?
  • +1 (9 voturi)    
    Foarte bine! (Luni, 11 aprilie 2011, 13:03)

    Ion [anonim]

    Asta ar trebui sa fie o lectie si pentru altii ce vin pe aici, castiga licitatii mincinoase si maresc fara justificare contractele. Daca francezii nu sunt in stare sa toarne 2 km de asfalt intr-un an sa stea acasa la ei.
  • +2 (6 voturi)    
    titlul (Luni, 11 aprilie 2011, 13:17)

    florinelul [utilizator]

    titlul articolului trebuia sa fie "Constructorul a lasat CNADNR fara autostrada", nu invers. daca ei nu sunt in stare sa se organizeze foarte bine, gasim pe altcineva. ar trebui sa plateasca si penalizari pt timpul pierdut!
  • +1 (5 voturi)    
    Masura rezilierii este foarte buna (Luni, 11 aprilie 2011, 13:31)

    bmarius [anonim]

    Astfel firmele implicate vor sti sa-si respecte obligatiile contractuale .
  • +3 (5 voturi)    
    ce mai stire (Luni, 11 aprilie 2011, 13:42)

    Ovidiutzu [anonim]

    Ce mai stire, francezii reziliasera ei de vineri contractul sa mori de ris traim in Kafka, un lucru e sigur pa pa pa autostrada pina se judeca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi