Cum au fost "impartite" patru tronsoane de autostrada: Firmele "regilor asfaltului", Dorinel Umbrarescu si Nelu Iordache, printre castigatorii licitatiilor

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 12 aprilie 2011, 12:15 Economie | Companii

Coridorul Pan-european IV
Foto: infrastructura.info
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).

Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac-Arad
  • Lotul 1 „Proiectare si executie autostrada Nadlac – Arad şi Drum de legătura km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, câştigător Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de legatură km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, câştigător Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj
  • Lotul 1 „Proiectare si execuţie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500 - km 54+000” – valoare estimată 266.555.952  lei,  câştigător Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,369,462.74 lei
  • Lotul 2 „Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625” – valoare estimată 611.884.622 lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 445,641,308.45 lei
Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva
  • Lotul 1 „Proiectare si executie autostrada Lugoj-Deva km 0 + 000 – km 27 + 400” valoare estimată 1.118.840.865 lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 681.040.913,98 lei
Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie – Sibiu
  • Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL -  Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
  • Lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965” valoare estimată 762.202.841 lei, câştigător Impregilo SpA, valoare ofertă câştigătoare 604.791.600 lei
  • Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei

Ofertanţii au la dispoziţie 10 zile pentru a contesta rezultatele licitaţiilor. ​In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul a avut o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%).

Cine sunt castigatorii

  • Grupul Romstrade, lider in consortiul format cu Monteadriano Engenharia e Construcao si Donep Construct, a castigat lotul 1 din tronsonul Nadlac-Arad. Grupul este controlat de omul de afaceri Nelu Iordache- are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.
  • Alpine Bau GmbH a castigat lotul 2 din tronsonul Nadlac-Arad. Companie din Austria. In Romania a efectuat lucari de largiri si de consolidari de drumuri nationale. In prezent se mai ocupa de extinderea la patru benzi a centurii rutiere a municipiului Bucuresti pe sectorul cuprins intre DN1A si DN 1 si continuarea centurii rutiere existente a municipiului Bucuresti cu pasaj superior peste CF la Otopeni. Pe plan international, compania este implicata intr-un proiect de cooperare internationala pentru constructia tunelului Gothard din Elvetia.
  • Spedition UMB si Tehnostrade, in asociere cu firma Carena SpA Impresa di Costruzioni, au castigat lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj. Spedition UMB si Tehnostrade sunt detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Spedition UMB mai participa la lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa.
  • Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat al doilea lot din Timişoara-Lugoj. Tirrena Scavi este o companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. S-a ocupat de lucrările de modernizare a strazilor din Cluj-Napoca. Presa locala arata ca  primăria clujeană a penalizat compania Tirrena Scavi pentru carenţe la contractele de drumuri aflate în garanţie.
  • Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat si singurul lot scos la licitatie din Lugoj-Deva.
  • STRABAG a castigat primul lot din Orăştie – Sibiu. Are numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de  milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.
  • Asocierea Straco Grup SRL-Studio Corona SRL Civil Engineering a castigat al doilea lot din Orastie-Sibiu. Straco Grup, societate cu capital romanesc, controlata de oamenii de afaceri Alexandru si Traian Horpos. Are contracte de reabilitare a strazilor cu Primaria Bucuresti. Una dintre cele mai importante lucrari din portofoliul Straco este largirea unui tronson din Centura Sud Bucuresti. Pentru acest contract care a fost incheiat cu CNADNR, Straco a primit suplimentar printr-un act aditional 33 milioane lei, fara TVA, desi contractul initial era de 73 milioane lei. Straco se afla in consortiu cu Strabag care a obtinut contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie.
  • Impregilo SpA a castigat al treilea lot din Orăştie – Sibiu. Una dintre cele mai mari companii de constructii din Italia. Pe plan international se ocupa de constructia celui mare pod din lume, cel care va traversa stramtoarea Messina.
  • Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA a castigat al patrulea lot din Orastie-Sibiu. Astaldi este o companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cum a ajuns painea neagra sa fie cel mai falsificat produs din Romania. Consumam carmin, cacao, caramel sau cenusa de vatra

Painea neagra ramane cel mai falsificat produs din Romania. Asa ca cei care tin dieta sau vor sa traiasca sanatos trebuie sa fie foarte atenti ce cumpara. Si asta pentru ca exista mari sanse sa ajunga acasa cu pita colorata cu praf de carmin, cacao, caramel sau cenusa de vatra.






22505 vizualizari
  • +3 (13 voturi)    
    dupa 20 de ani... (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:30)

    alex [anonim]

    atat...nu am alte comentarii
    • +2 (2 voturi)    
      Euroconstruct Trading, firma lui Cocos (Miercuri, 13 aprilie 2011, 10:10)

      karol [anonim] i-a raspuns lui alex

      unul dintre asociaţii patronilor de la Euro Construct Trading este Dorin Cocoş, nimeni altul decât soţul Elenei Udrea.
  • +11 (17 voturi)    
    Calcule (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:54)

    victoras [anonim]

    Firmele lui Umbrarescu si Iordache nici nu au participat la licitatie pentru ca nu indeplineau toate criteriile din caietele de sarcini!!! Asa ca au fost nevoite sa se asocieze cu firme serioase, care au venit cu acoperirea necesara; dar pe chestia asta barosanii iau si grosul banilor, asa ca susnumitii nu prea sunt regi decat daca-i fac ziaristii... Bine, asta nu insemna ca nu castiga si ei destul. Cine face niste calcule constata ca defapt regii astia sunt niste parliti la contractele astea...
    • +9 (9 voturi)    
      Cine sunt ei? (Marţi, 12 aprilie 2011, 16:22)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui victoras

      Firmele astea sunt expresia politicului in economie.Ele ,firmele ,sunt creatia unui sistem politic care bantuie Romania dupa 1990.Patronii firmelor sunt la prima generatie in bocanci fara a avea morala necesara in a fi oameni de afaceri seriosi modesti care pretuiesc banii ca si capital nu sa ii dea pe masini scumpe.Masina scumpa este doar pentru a imbunanatii imaginea publica de tzaranoi imbogatit.Banii se impart cu cine le-a dat contractul.Nu se poate vorbi de lipsa interesului politic nici la alcatuirea caietului de sarcini si nici in prestatia acestor companii.Niste gangsteri ai bugetului.
      • +2 (2 voturi)    
        bravo ! .. (Marţi, 12 aprilie 2011, 19:19)

        unknown unknown [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Ai pus punctul pe " I " ! Este corect ce ai spus cap - coada ! Niste neciopliti, facand parte, intr-adevar, din cei ce reprezinta " prima generatie in pantofi " si care nu cunosc sensul real al definitiei de afacere : " a face ! " nu a fura tot poporul acesta, deoarece nu statul plateste ci, tot amaratul de " taxabil " !
        • 0 (2 voturi)    
          poate ai dreptate, totusi... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 9:42)

          c [anonim] i-a raspuns lui unknown unknown

          Poate ai dreptate legat de caracterul patronilor ca oameni. Nimeni n-a fost antrenat in comunism sa fie patron si totusi trebuie sa avem patroni. Insa interesul unui stat este ca la licitatie sa dea castigatoare firmele din tara sa. Profitul ramane in tara teoretic si dupa aia e avantajata economia. Numai noi ne bucuram ca prostii, ca la licitatie a castigat o firma americana, italiana sau germana. Cei din vest aranjeaza in asa fel licitatiile ca sa dea contractele celor din tara lor. Numai la noi exista bucuria tipic romaneasca "sa moara capra vecinului", adica decat sa se imbogateasca ala din Romania mai bine sa se imbogateasca ala din Germania.
          • +1 (1 vot)    
            Unde-i firma romaneasca? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 12:43)

            Dromoman [anonim] i-a raspuns lui c

            Ce licitatie zici ca a castigat o firma romaneasca?Ca nu a castigat.Au facut asocieri cu firme de macaronari.Combinatie exploziva.Vai de noi si de lucrarile care vor urma.Tocmai asta e problema.Acesti asa zisi oameni de afaceri nu sunt seriosi.In loc sa isi perfectioneze proiectarea si sa dobandeasca knowhow.In loc sa isi trimita copii pe la scoli inalte si sa-i perfectioneze de asa maniera ca sa poata lua compania singura un tronson ei cheltuie banii pe masini de lux pentru copii lor care isi fac scoala in cluburi si sunt experti in viatza mondenasi cheltuit capital.Pentru un adevarat om de afaceri banii nu sunt bani.Sunt capital si au mare grija de ei.
            Astia cheltuie banii ca hotii dupa o lovitura prin restaurante la chefuri si dupa ce raman fara capital, pac din nou o licitatie
  • +4 (4 voturi)    
    _ (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:57)

    v [anonim]

    Apropo, care mai e legea contestatiilor? Se depun doar la CNADNR sau si in instanta? Ca daca e inca valabila a 2-a varianta, nepotii nostri or sa vada drumurile astea terminate. Sau iar castigatorii tre sa subcotnracteze pe sub mana pe cei care i-au contestat, pentru a inchide procesele.
    Si alt apropo: sund disponibile si termenele de finalizare?
  • +1 (13 voturi)    
    normalitate (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:58)

    Paulp [utilizator]

    In sfirsit se ajunge la normalitate. Cei care au experienta si utilaje si tehnica necesara sa poata face astfel de lucrari. Nu tot felul de firme fantoma, care n-au asfaltata 1 km de sosea in viata lor, dar dau spagi grase si ajung sa nu mai termine nimic.
    Macar la Umbrarescu se vede ca a facut ceva si se pricepe, cine merge pe E85 isi da seama ca omu stie si poate sa faca treaba.
    Succes!
    • +7 (9 voturi)    
      normalitate (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:31)

      roman [anonim] i-a raspuns lui Paulp

      Daca tu crezi ca e normalitate sa castige ala cu penultima oferta ca valoare financiara, atunci e ok. In rest sa auzim numai de bine... Aaa, si inca ceva : uitati-va bine la valorile contractelor si ne auzim la finalizarea lucrarilor sa vedem cum stam cu costul final... daca mai apucam ...
      • +1 (9 voturi)    
        E 85 (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:13)

        Paulp [utilizator] i-a raspuns lui roman

        Iesi din Bucuresti si fa un drum pina la Iasi pe E85, si eventual dupa ce treci de Adjud uita-te ce utilaje are Umbrarescu, si apoi comenteaza aiurea.
        Omu ala are si know-how si utilaje si oameni care sa faca treaba buna.
        E85 l-a facut pe 4 benzi de plingi cu vorbe in 5 ani.
        In timpul asta Bechtel si altii ca ei n-au facut nici un km de drum.
        Asa ca mai usor ca romanii nu se pricep sa faca drumuri.
        Sa fie lasati in pace si platiti la timp si fac lucrari la fel de bune ca si strainii.
        • +3 (3 voturi)    
          Domnule Umbrarescu (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:13)

          x [anonim] i-a raspuns lui Paulp

          Domnule Umbrarescu,
          De ce prima banda nu e banda normala?
          De ce arata ca un avorton?
          Ai observat ca toate camioanele si TIR-urile ce merg pe prima banda "musca" pina la 60-80 cm din banda a doua?
          Asta e cea mai buna dovada ca degeaba ai facut o treaba (aproape) buna, daca nu e si completa.
          Mai mult, nu in putine locuri marginea dreapta asfaltata e cu 10-20 cm peste acostament.
          • +4 (6 voturi)    
            E85 (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:57)

            un inginer [anonim] i-a raspuns lui x

            DN2 (E85) a fost construit si cu fonduri externe, iar accesarea acelor fonduri nu se putea face daca se trecea direct la 4 benzi. Era prea mare diferenta dintre categoriile tehnice. Banda marginala a fost gandita initial ca si banda de urgenta, si s-a adoptat latimea maxima admisa pentru acest tip de drum. Cand se circula la inceput pe drumul modernizat, se circula doar pe 2 benzi.
            Este neplacut si nu se ofera confort si siguranta, dar pentru a creste debitul de trafic s-a ajuns la acest compromis.
            Pentru cei ce cunosc, DN17 (Suceava-Bistrita) a fost terminat acum cativa ani, nu ar fi fost bine sa fie executat la fel ca si DN 2 (E 85), macar?
            • +2 (6 voturi)    
              da, (Miercuri, 13 aprilie 2011, 0:00)

              inginer [anonim] i-a raspuns lui un inginer

              e adevarat...bai nene, sintem tara in care toata lumea se pricepe la fotbal si la drumuri! toti se plang ca acea banda e prea ingusta dar nimeni nu stie ca de fapt aceea nu este banda de circulatie. e ca si cum ai circula pe banda de stationare de pe autostrada. la vremea la care s-a facut proiectarea si finantarea acelei reabilitari, cineva cu adevarat istet a reusit ca prin aceasta stratagema sa asigure o capacitate de circulatie nesperat de mare. alternativa ar fi fost sa avem cate o banda de circulatie pe sens si inca 1 m de acostament, asa ca nu mai vorbiti fara sa stiti despre ce...
              • +1 (3 voturi)    
                Ce sa-i faci (Miercuri, 13 aprilie 2011, 9:30)

                bogdan [anonim] i-a raspuns lui inginer

                Tot mirlanu cu 8 clase la seral a ajuns sa se priceapa la toate, de la fotbal la macroeconomie si de la finante la drumuri.
                Si apropo de Umbraresc, daca el o fi facut drumul iasi Bucuresti inseamna ca know-how are! E singurul drum din Romania care dupa 10 ani de exploatare a facut maxim 10 gropi pe cei 450 de km....
          • -1 (1 vot)    
            sti de ce?? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 11:02)

            bubu [anonim] i-a raspuns lui x

            pt ca unii soferi de duminica si sarbatori legale , ca si tine de altfel, ocupa inutil soselele! daca tu conduci intre bloc si supermaket doar, atunci nu vei sti niciodata de ce acea "banda arata ca un avorton"!!
        • -1 (1 vot)    
          nu cred, (Marţi, 12 aprilie 2011, 23:51)

          inginer [anonim] i-a raspuns lui Paulp

          faci o grava eroare, mon cher...singura legatura dintre umbrarescu si e85 este faptul ca pe acest european, in apropiere de adjud, s-a aciuat cu locuinte de tot felul, birouri, depozite de materiale si remize cu nenumarate utilaje, personajul sus-numit. e85 a fost facut de francezi, greci si evrei. la acea vreme umbrarescu abia se punea pe picioare prin contracte mai mult sau mai putin dubioase. deci sa nu atribuim cuiva ceva ce nu i se cuvine! pe de alta parte e adevarat ca are dotare ca nimeni altul in tara romaneasca, dar poate ar trebui sa ne intrebam cum a realizat toate astea. macar sa ne intrebam, ca raspunsul oricum nu-l vom sti niciodata...
        • +2 (2 voturi)    
          adevarul este unul singur, dar si o minciuna buna. (Miercuri, 13 aprilie 2011, 9:52)

          alt daniel [utilizator] i-a raspuns lui Paulp

          1. Drumul E85 din Moldova, nu este drum de 4 benzi ci de doua!!! Faptul ca se poate merge ca pe 4 e bine, insa el este de doar 2 benzi!
          2. nu cunosc o lucrare facuta de Pa si Co, care sa nu fie realizata in termen, sau chair mai repede. Centura Ploiesti este unul din multele exemple.
          3. Faptul ca politicienii au prieteni in mediul de afaceri si impreuna castiga, nu il vom schimba noi si nici copii cpoiilor nostri!!
          4. Daca nu apreciem obiectiv situatia, atunci imi pun intrebarea: chiar avem nevoie?? Tind sa cred ca nu avem nevoie de strazi, autostrazi, aeroporturi, spitale, unitati militare, biserici si alte asemenea.
        • 0 (0 voturi)    
          umbrarescu (Miercuri, 13 aprilie 2011, 13:36)

          roman [anonim] i-a raspuns lui Paulp

          Stai linistit caci cunosc ce a facut umbrarescu, inclusiv dotarile lui cu echipamente, statii de asfalt si carierele care le are prin tara... ceea ce poate nu stii tu sunt costurile finale ale lucrarilor executate de umbrarescu...
  • +9 (13 voturi)    
    Si ce daca au castigat si firme romanesti? (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:04)

    je [anonim]

    Cand anunta presa ca au castigat si firmele romanesti (Umbrarescu si Iordache) un contract, vai mama, parca au facut o crima.

    Nu inteleg ce natie de romani suntem, de nu ne promovam pe noi insine!

    De fapt ce vreti? Sa lucram numai ca subcontractori? Sa plimbam doar lopata?

    Acum e o oportunitate imensa pt tara asta sa creasca niste companii in cifra de afaceri, pe banii europeni si sa poata iesi cu ele la nivel international.

    Noi doar ne bocim ca babele, ca nu avem industrie, ca nu avem companii, ca ale noastre toate's proaste.

    Bravo lor ca au castigat! Sa faca treaba buna, sa capete know-how, sa creasca si sa iasa in lume sa faca bani!
    • -3 (5 voturi)    
      ce naiv esti... (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:24)

      goppo [anonim] i-a raspuns lui je

      ..
    • -1 (5 voturi)    
      corul de bocitoare.. (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui je

      nu plange nimeni ca a castigat ionescu sau popescu doar pentru ca e roman... plangem pentru ca vedem ce au 'realizat' pana acum. cine/ce know-how sa capete? pai tu ne scrii de pe un pc cu componente romanesti? ai 'o oportunitate imensa' data viitoare cand vrei sa-ti schimbi calculatorul... du-te la umbrarescu si roaga-l sa-ti faca el unul autohton... platesti oricat.. :)
      vrem straini la autostrazi la fel cum toti vrem sa ajungem macar la viena cand ne operam.. ca altfel ajungem la cimitir
      • +1 (1 vot)    
        cifrele! Iar! (Miercuri, 13 aprilie 2011, 7:30)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui pehash

        consortiul din care face pare Umbrarescu a casigat ZECE kilometri! adica cel mai mic lot! te stiam mai lucid PH!
      • +1 (1 vot)    
        asfaltatul...tehnologia extrema (Miercuri, 13 aprilie 2011, 10:14)

        ribelalu` [anonim] i-a raspuns lui pehash

        voi uitati un lucru...firmele alea nu fabrica nave cosmice ci asfalteaza drumuri. adica niveleaza locul, fac terasmentul si niste poduri unde este cazul si toarna asfalt fabricat tot in romania. daca se respecta niste standarde si au utilajele necesare (utilaje care nu se vand pe sub mana ci se gasesc la liber pe piata), nu vad ce diferente pot sa iasa intre firmele romanesti si cele straine.
        probabil ca in caietele de sarcini si apoi in contracte sunt prevazuite toate clauzele necesare.
        si mai e ceva...sunt bani europeni, foarte greu de furat!
    • 0 (0 voturi)    
      autastrazi (Joi, 21 februarie 2013, 12:36)

      proletara [utilizator] i-a raspuns lui je

      cat mai multe. Romanii vor avea de lucru , tara va avea alt aspect , turismul , transorporturile, industria si agricultura vor avea alt viitor.
      Fondurile europene folosite cinstit vor produce schimbari radicale in Romania.Polonia cum ne-a depasit in toate domeniile ? Au muncit cinstit si cu drag de tara.
      La munca nu la furat, asta-i deviza ..
  • +4 (4 voturi)    
    Sa ne intelegem (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:58)

    sile [anonim]

    Problema nu cred ca e ca licitatia a castigat-o unul sau altul.
    Problema e fie ca se castiga cu o oferta defavorabila statului (nimic despre asa ceva in articol), fie ca pe parcursul derularii contractului executia nu e urmarita indeaproape de beneficiar (stat) care sa penalizeze corespunzator executantul pentru lucrari necorespunzatoare sau intarzieri.

    In cazul nostru mai apar si probleme specifice, cum ar fi licitatii pentru constructii de drumuri pe terenuri care nu apartin deja statului.
  • +6 (6 voturi)    
    Nu conteaza... (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:17)

    pro [anonim]

    ...atat de mult cine a castigat! Licitatiile au fost organizate dupa un sistem foarte bun care filtreaza enorm incompetentii, da greutate solutiilor tehnice, impune multe criterii peste care, cum s-a vazut, multe firme ,,mari" nu sunt in stare sa treaca singure, nici macar sa le fie luata in considerare oferta fara ajutor ,,extern", ceea ce e un lucru bun.
    Si ganditi-va ca de data asta ,,filtrul" total e UE care nu arunca cu banii, ca e criza!!!!!
    Deci, bravo in primul rand putinelor firme care au castigat singure loturi. Vor lucra mai bine. N-au pe cine sa dea vina, sau sa se certe ...romaneste!
  • +1 (3 voturi)    
    asa si???? (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:54)

    soso [anonim]

    daca stam mereu sa cautam tot felul de firme, probleme, etc etc, nu vom avea niciodata nici o autostrada.....nu stiu de ce se tot bate apa in piua pe acelasi subiect de ani de zile, cu respectivii si respectivele firme....voi credeti ca in Europa lucrarile de asemenea amploare au fost facute VREUNA corect si transparent??? sa lasam naibii sentimentul asta de justitiari ieftini prin mass-media, sa-i lasam pe altii sa decida corectitudinea licitatiilor, si sa construim dracului ceva in tara asta! asa o lalaim pana in panzele albe, si ne trezim ca vom avea constructori tot felul de firma de apartament...
    • -2 (2 voturi)    
      ce destept esti (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:04)

      xx [anonim] i-a raspuns lui soso

      Ba inteligentule nu ma intereseaza cat de corect castiga licitatia atata timp cat statul nu e defavorizat adica tu, ma ciumpalacule. Apropo autostrazile se fac pe hartie si banii is luati inainte vaca cu cabina ce esti. Cand o sa vezi tu autostrazi in Romania o sa le vezi de sub cruce.
      • +1 (1 vot)    
        ....... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 8:37)

        soso [anonim] i-a raspuns lui xx

        sunt sigur ca esti in pragul trecerii dintre clasa a 4-a in a 3-a, sau probabil ai coborat de la stana si ai invatat sa tastezi niste simboluri care rezulta in anumite propozitii de ultra-inapoiat mintal, incompetent, inutil societatii, parvenit ieftin, burtos nespalat,ocupant de timp si spatiu pe degeaba! du-te amice si vezi-ti de sapatul de santuri in continuare si de spalat vacile pe partea dorsala!
  • +2 (2 voturi)    
    oricine, oricat... (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:06)

    Gus [anonim]

    ...numai sa le vedem facute
  • -1 (1 vot)    
    Aste e reforma lui Base (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:11)

    Antonescu [anonim]

    O fi facand parte din reforma lui Base si de scaparea de moguli!! Sau astia sunt mogulii de omenie care cotizeaza unde trebuie?
  • +2 (2 voturi)    
    hai sa vedem si partile bune (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:32)

    alex [anonim]

    nici mie nu-mi plac personajele din spatele firmelor romanesti de pe lista castigatoare dar sa vedem si partile bune:

    1. mari furtisaguri nu se pot face pt ca sunt bani europeni si stau aia cu ochii pe modul cum sunt cheltuiti ca pe butelie.

    2. e foarte bine ca sunt si firme romanesti pe-acolo(da, sunt controversate si se poate discuta cel putin 20 de ani despre ele). insa vor face "antrenamente" alaturi de firme specializate, cu experienta solida si vor invata, astfel ca la alte lucrari banii vor ramane in tara, chiar daca vor mai fi ceva ciupeli. la lucrarile astea UE da banii, UE ii ia inapoi, prin firmele occidentale - executie plus utilaje.

    3. si, cel mai important, vom avea autostrazi!!!!!... hmmm...oare? :) nici eu nu cred 100% chestia asta, dar cel putin sper...da' ma bazez pe faptul ca vin alegerile //(editat de HotNews.ro)
    • 0 (0 voturi)    
      nu se pot face furtisaguri din bani UE? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 18:31)

      karol [anonim] i-a raspuns lui alex

      esti naiv
  • +3 (3 voturi)    
    hai sa ne lamentam, ca la asta ne pricepem bine (Marţi, 12 aprilie 2011, 18:52)

    Florin [anonim]

    Cati dintre carcotasii de mai sus au citit articolul?

    Toate ofertele castigatoare de mai sus au preturi cu mult mai mici decat valorile estimate. Deci unde e problema pana acum?

    Poate ar fi cazul sa urmarim cu atentie ce va fi de acum inainte (calitatea lucrarilor, a costurilor) insa sa nu uitam de prezumtia de nevinovatie, ca fundament al unui stat de drept.
  • +1 (1 vot)    
    macaronela (Marţi, 12 aprilie 2011, 19:12)

    ziarist [anonim]

    1.stiati ca dnei director general Daniela Draghia de la CNADNR i se zice macaronela tocmai pentru afinitatea ei fata de firmele italiene?
    2. stiati ca unii spun ca si-ar fi angajat tatal la o firma italiana unde acesta castiga niste banuti?
    3. stiati ca dna in cauza a returnat garantia de buna executie firmelor italiene care au reparat drumul national craiova-filiasi desi acesta avea defecte si doar cu cateva luni inainte de returnarea garantiei o alta comisie refzase receptia?
    Si atunci va mai mirati ca cei mai multi castigatori sunt din Italia si ca firme mari precum spaniolii de la FCC au pierdut in fata unor firmulite italiene?
    Imi pare rau, doar prostii si angajatii lui Boagiu cred ca e ceva intamplator si corect pe lumea asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiam da nu ne mira (Miercuri, 13 aprilie 2011, 13:23)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui ziarist

      Corupia pe care o propaga firmele grecilor ,turcilor si macaronarilor este arhicunoscuta.Chiar si germanii si francezi dau.Ce sa ne mire ca dna a facut aranjamente/Problema este ca le face asa prost ca stie toata lumea si se face de ras.Ministerul Transporturilor e prea greu ptr Boagiu.
      • 0 (0 voturi)    
        Autastrazi (Joi, 21 februarie 2013, 12:28)

        proletara [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

        Anca Boagiu a fost cel mai bun ministru al transporturilor , dupa Basescu, care ne-a aratat unde sunt banii nostri .
        Ceilalti si-au facut firme, averi, relatii si ne-au lasat cu sperante.
        Fara autostrazi Romania va ramane codasa. Ne-au intrecut turcii, ungurii, bulgarii ..In Turcia cei care fura li se taie o mana ..Acolo nimeni nu fura.
        De frica, nenica !
  • -2 (2 voturi)    
    Despre poteci mioritice (Marţi, 12 aprilie 2011, 19:39)

    Argus [anonim]

    Multumin din inima Partidului si Guvernului ca ocoleste Brasovul cu autostrada Transilvania. Mai multumim acelorasi enumerati mai sus pentru OPOZITIA crancena a Bucrestiului privind realizarea unui aeroport internatioonal la Brasov. In acesta chestiune fostul ministru al transporturilor berceanu a luptat din rasputeri sa NU SE FACA ACEST AEROPORT, uitand ca Brasovul este poarta de intrare in Transilvania. Sau poate din acest motiv Inalta Poarta de la Stambul (Bucurestiul) trebuie sa detina MONOPOL; ABSOLUT in acest domeniu. Sava Domnului ca in Germania postbelica nu au fost astfel de guverne mioritice ca si astazi Germania ar fi fost o ruina. Si totul pentru ca nomenclatura care dicteaza in aceasta tara prefera sa se adreseze unor alegatori ideali pentru ei: STOMACURI. Cum spunea si una din partile fostului cuplu dictatorial pentru ei noi cetatenii obisnuiti suntem niste viermi, lucru valabil pentru TOATE formatiile politice din plaiul mioritic.
    Sa ne fereasca Dumnezeu pe viitor de astfel de asa zise guverne mai periculoase decat orice bomba de distrugere in masa!!!
    • 0 (0 voturi)    
      taticu... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 10:24)

      ribelalu [anonim] i-a raspuns lui Argus

      sunt in principal bani europeni...si europenii vor sa vada odata terminat coridorul ala european. si-asa a ramas in coada de peste portiunea sibiu - pitesti (pentru care nu exista finantare europeana), sel mai greu de realizat si unde se va ingatui tot traficul.
      cand va veni vremea si vor fi bani fi sigur ca bosii cu vile pe valea prahovei isi vor face autostrada pe la ei pe la poarta.
    • +1 (1 vot)    
      Say what? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 11:51)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Argus

      Pai din ce stiu autostrada trecea prin culoarul Predeal-Rasnov, deci pe langa Rasnov, care-i la cam 15km de Brasov? Nu e de ajuns de aproape? Vroiai si tu o autostrada suspendata prin centru?

      Iar aeroportul...crezi ca daca se putea face nu se facea de pe vremea lui Ceasca? Pt un aeroport se fac multe studii nene, cativa ani, se studiaza vremea, ce vanturi ai, ce precipitatii, etc. Din cate stiu eu pe la Brasov aveti si ploaie, si vant, si frig, probabil si ceata. Deci nu prea e recomandat pt avioane...Ca vrea un gigi politicus sa-l faca, asta-i alta treaba, ies voturi ca deh, lucreaza pt bobor. Si mai apoi, sa zicem ca-l fac, e rentabil? Tu nu vezi ca astia vor sa inchida Baneasa de vreo 10 ani? Acuma cica-l fac pt avioane de business/vip (acuma e rentabil, ca toate cursele low-cost vin acolo)

      La fel de ras era faza cu aeroportul de la S de Buc, e praf in ochii prostimii
  • -2 (2 voturi)    
    Cei mai vechi, nimic? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 0:30)

    Teddy [anonim]

    Firma portugheza Lena nu a luat nimic?
  • +1 (1 vot)    
    Pasajul MIhai Bravu - Splaiul Unirii (Miercuri, 13 aprilie 2011, 9:23)

    toto [anonim]

    Pasajul INUTIL Splaiul Unirii _ Mihai Bravu care a blocat tot sudul Bucurestiului a fost aribuit cu repezeala cui ... lui Nelu Iordache. In acest moment nu se lucreaza, dar zona a ramas blocata...
    • 0 (0 voturi)    
      inutil (Miercuri, 13 aprilie 2011, 10:21)

      Adela [anonim] i-a raspuns lui toto

      Eu as vrea sa vad pe cineva tras la raspundere pentru porcaria aia. E 100% inutil. Nu acolo se blocheaza, intersectia aia e curata si buna asa cum e. Poate ar fi trebuit sa faca ceva la Big Berceni, dar la Mihai Bravu... Incredibil cum se arunca banii.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa-i controlam si sa-i monitorizam . (Joi, 21 februarie 2013, 12:14)

        proletara [utilizator] i-a raspuns lui Adela

        cand romanii sunt monitorizati si impinsi de la spate fac treaba buna ..dar in zilele noastre cine-i controleaza ? Cei care iau mita nu au cum ca- le da cu sutul cel controlat si le arata obrazul. Cine a construit metroul , casa poporului , canal D-MN si multe altele ? Poporul roman care avea frica sa fure.
        Sa ne oferim voluntari pentru monitorizare lucrari ..noi fostii ingineri constructori , pensionari militari , sri etc. DNA sa fie atenti la spagi , sa le desfiinteze, noi sa fim atenti la ritmul de lucru , la materiale , tehnologie si sa raportam s.a.m.d.
        Gata cu lacomia, furtisaguri ..sa zica merci ca au de lucru si le da si altora. Minciuna si furtisagul au picioare scurte.
  • +2 (2 voturi)    
    z (Miercuri, 13 aprilie 2011, 9:34)

    zaharia [anonim]

    foarte bine sa inceapa mai repede lucrarile sa fie de lucru la toti - nu conteaza cine castiga - LA MUNCA LA TOTI SI SANATATE
  • +1 (1 vot)    
    cu ochii pe broscari (Miercuri, 13 aprilie 2011, 14:49)

    RoMaLeS [utilizator]

    broscarii de pe la noi sunt nesimtiti, hoti, mincinosi si coruptori, deci cine de competenta puricatii inca de la vama. Mama lor de javre!


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă