Comisia Europeana a amendat companiile Procter & Gamble (P&G) si Unilever cu 315,2 milioane de euro pentru formarea unui cartel privind preturile la detergentul de rufe, potrivit unui comunicat al autoritatilor europene. Cele doua companii, impreuna cu grupul Henkel, sunt acuzate ca si-au stabilit pozitiile pe piata si s-au inteles asupra preturilor de vanzare in opt state europene.

Cartelul, care a functionat pe o perioada de trei ani, a vizat operatiunile companiilor din Belgia, Franta, Germania, Grecia, Italia, Portugalia, Spania si Olanda.

Amenda aplicata Procter & Gamble si Unilever a fost redusa cu 10% pentru recunoasterea faptelor, in vreme ce Henkel a primit imunitate pentru ca a dezvaluit existenta cartelului. Astfel, Procter & Gamble va trebui sa plateasca 211,2 milioane de euro, iar Unilever 104 milioane de euro.

Comisia detine dovezi ca intelegerea dintre cele trei companii a cuprins perioada 07 ianuarie 2002 - 8 martie 2005. Intelegerea a inceput cand companiile au implementat o strategie pentru a imbunatati performantele ecologice ale detergentilor. Pentru acest obiectiv nu era insa nevoie ca Procter & Gamble (P&G), Unilever si Henkel sa-si coordoneze preturile, noteaza Comisia Europeana.