Constructorii de drumuri au fost penalizati cu peste 40 milioane de euro. Vezi care sunt motivele

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 15 aprilie 2011, 13:33 Economie | Companii

 documente
(15 Apr 2011) DOC, 23KB
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a aplicat constructorilor penalitati de peste 40 de milioane de euro, in perioada septembrie 2010-martie 2011. Potrivit unei liste transmise de Ministerul Transporturilor, motivele sunt legate, in special, de intarzieri in indeplinirea obligatiilor contractuale. Cea mai mare suma, peste 16 milioane de euro, trebuie s-o plateasca firma franceza Colas care s-a ocupat de costructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. CNADNR a reziliat in urma cu cateva zile contractul cu aceasta companie. Un alt constructor penalizat cu o suma mare, peste 12 milioane de euro, este consortiul FCC Construccion-Astaldi care se ocupa de varianta de ocolire a Municipiului Constanta. Vezi documentul atasat.
  • Nu este singura penalizare a companiei spaniole FCC Construccion. Aflata in asociere cu Porr Technobau pentru constructia variantei de ocolire a Municipiului Arad, FCC Construccion a fost penalizata cu aproape 1,6 milioane de euro pentru intarzieri in finalizarea proiectului tehnic si in executia lucrarilor.

"Am aplicat si penalitati prevazute in contractele deja in derulare (...)Ceea ce nu inteleg este de ce nu s-au aplicat pana acum aceste penalitati constructorilor", a declarat recent ministrul transporturilor, Anca Boagiu. Potrivit acesteia, Ministerul Transporturilor ar avea nevoie de 15 miliarde de euro ca sa ajunga la un standard european mediu din punct de vedere al infrastructurii.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a reziliat contractul cu firma franceza Colas si a demarat procedurile pentru cautarea unui nou constructor al tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. "CNADNR a notificat firma Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea si executia autostrazii Cernavoda-Constanta, tronsonul Cernavoda-Medgidia, si intreprinde demersuri pentru initierea unei noi proceduri de atribuire si reluarea executiei lucrarilor cu un nou Antreprenor", potrivit unui anunt al CNADNR.

Reprezentantii companiei spun ca in termen de o luna vor finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea noii licitatii.

  • Reprezentantii CNADNR au afirmat ca  masura a fost luata ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor. CNADNR sustine ca firma franceza a invocat "diverse motive pentru a justifica intarzierile". Rezilierea a avut loc in conditiile lipsei unei "planificari si mobilizari corespunzatoare, precum si lipsa aprovizionarii cu materiale".
  • Pana la acest moment, Colas nu a finalizat proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, inclusiv Autorizatia de Construire, insa solicita costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu 24 de luni.
  • "Totodata, pe sectorul de 5,5 km aflat in executie, lucrarile au fost incepute cu intarziere in vara anului 2010, iar incepand cu luna octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de catre antreprenor, in calitatea sa de Proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de descarcare arheologica ce sunt in sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier", sustine CNADNR.

Firma franceza Colas sustine ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6383 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    un singur cuvint (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:27)

    costa [anonim]

    BRAVO!
    • -1 (1 vot)    
      bravo? (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 13:00)

      observatorul [anonim] i-a raspuns lui costa

      Bravo? Cred ca astia nu au sarit cu spaga la timp,de asta au luat penalitati. Sa vezi ce bataie de joc a facut firma Tirena Scavi pe portiunea Orsova - Ilovita aprox.8 km,lucreza de 3 ani,nu fac autostrada refac o sosea cu doua benzi,ei sunt penalizati?Nu,lor li se da alte lucrari.Nu mai scapam de astia in veci
  • +19 (19 voturi)    
    Poate sunt eu nebun (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:33)

    Ics [anonim]

    Dar e cred singura data cand am vazut ca s-a dat vreo amenda pentru bataia de joc a astora care ne construiesc autostrazile.
  • +15 (15 voturi)    
    De ce nu au fost penalizati pana acum?! (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:34)

    Metec [utilizator]

    Ce intrebare copilareasca, doamna ministru! Pentru ca au dat spaga, acum ati inteles?!
  • +3 (3 voturi)    
    Calitatea informatiei (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:45)

    1_utilizator [anonim]

    N-ar fi fost rau sa ni se spuna si ce penalitati a platit CNADNR in aceeasi perioada.
  • -2 (10 voturi)    
    praf in ochi, vom plati intreit mai tarziu (Vineri, 15 aprilie 2011, 14:53)

    uadalabang [anonim]

    Dorina Tiron si Anca Boagiu sunt printre cei mai mari mafioti din istoria recenta. Au urcat costuri la regii asfaltului si cu 50% in ultimii 2 ani (sa ne amintim si de amenzile de 20 milioane euro platite de Romania si 5 ani intarzieri la centura Sibiului, multumita doamnei Tiron), dar dau exemple cu firme de talie mondiala, infundate in birocratia excesiva a guvernului nostru..
    Le amendam acum cu 40 milioane, si o sa platim 100 milioane peste 1-2 ani cand castiga Colas si Astaldi procesele la curtea europeana de arbitraj..
  • +6 (6 voturi)    
    Contract Colas (Vineri, 15 aprilie 2011, 15:10)

    drum [anonim]

    Referitor la contractul cu firma Colas:
    CNADNR are obligatia de a preda constructorului (Colas) terenul "liber de sarcini", avizele si autorizatiile necesare. Dupa primirea acestora constructorul porneste lucrul. In cazul de fata CNADNR este in culpa deoarece nu a obtinut documentele respective si Colas va avea castig in instanta. De platit o sa platim cu totii pentru nepriceperea CNADNR si pentru piedicile puse la eliberarea autorizatiilor, etc. (a se vedea de care partid tin conducatorii institutiilor de unde trebuiau obtinute autorizatiile, descarcarea arheologica, etc).
    Ei isi pun piedici si noi o sa platim. Vai de noi!
  • +6 (6 voturi)    
    Pe când şi... (Vineri, 15 aprilie 2011, 15:21)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    ... drumarii români ? Abia atunci putem spune BRAVO
    • +3 (5 voturi)    
      pe cand: acum (Vineri, 15 aprilie 2011, 19:28)

      schumi [anonim] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      crezi ca firma vine cu muncitorii ei?...angajeaza drumari romani...ieftini si buni. In rest tine de firma daca vrea sa traga teapa sau nu...drumaru face ce ii cere patronu si nu invers.
  • +4 (4 voturi)    
    Informatia nu este completa........... (Vineri, 15 aprilie 2011, 18:15)

    Costel [anonim]

    Aceste penalitati sunt valabile daca sunt justificate si facturate catre Constructori. Cel mai bine ar fi daca ni s-ar arata exact tabelul real cu penalitatile deja facturate si justificate si nu un tabel cu niste sume. Garantat va spun, si se poate verifica in articolul publicat de ziarul Gandul acum cateva zile, mare parte a acestor penalitati sunt in evaluare la Consultantul Independent, si doar in cateva cazuri exista penalitati deja facturate.
    Puteti verifica asta, in articolul respectiv este o scrisoare CNADNR adresata jurnalistilor de la Gandul cu penalitatile cerute si in ce stadiu este cererea
    • +4 (4 voturi)    
      Ca bine zici.... (Vineri, 15 aprilie 2011, 20:18)

      CONU' [utilizator] i-a raspuns lui Costel

      D-na ministru ar trebui sa se impauneze cu penalitatile incasate, nu cu cele potentiale.
      • 0 (0 voturi)    
        ne bucuram degeaba (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 11:52)

        btr80 [anonim] i-a raspuns lui CONU'

        cum spunea si cineva mai sus...astea-s aiureli, firmele respective vor castiga in instante si tot statul roman (adica noi) vom plati. Realitatea e ca in Romania s-au infundat firme internationale de prestigiu cu zeci mii de km la activ: Ansaldi (Italia), Colas (Franta), Bechtel (SUA) ca sa spun doar cateva. Nu exista contract cu statul roman care sa nu se termine cu scandal: de la drumuri farmaceutice, fregate, avioane, ce vreti. In paranoia lor romanii se bucura spunand ca aia sunt de vina dar logica arata ca birocratia romaneasca ar opri si Pamantul pe orbita daca ar putea.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa-ti fie rusine DINU PATRICIU (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 9:11)

    aurel [anonim]

    Probleme si proceduri tipic romanesti ! Firma a fost amendata ( inca nu se stie daca se va plati amenda sau daca nu cumva de vina este beneficiarul ) iar noi - stupid people - ne bucuram ca in sfarsit s-a luat taurul de coarne, dar tot fara drumuri ramanem ! Vinovati ? Noi cei multi si prosti ca doar pe banii nostrii se lucra ! Apropo's ; Am vazut o stire care m-a dat gata ! Austriecii ne-au propus o colaborare - la modul oficial , prin scrisori de intentie - intr-un parteneriat cu ungurii pentru a lega Romania de Ungaria si Austria printr-un TGV.
    Cu o nesimtire crasa si o lipsa de profesionalism si mai si , autoritatile din Romania nici nu au catadicsit sa raspunda ! Am vazut un responsabil al GUVERNULUI ROMANIEI -care in loc sa spuna in fata camerelor de vederi ,, DA SUNTEM DE O NESIMTIRE CRASA SI UITATI : IMI DAU DEMISIA IMEDIAT , incerca sa lamureasca reporterul ca nici nu poate fi vorba de lisa de respect ! SA-TI FIE RUSINE Dinu Patriciu !
  • 0 (0 voturi)    
    Va penalizam dar va dam alte contracte (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 9:24)

    mircea [anonim]

    Astaldi este una din firmele penalizate pt intarzieri. Cu toate acestea, in urma asocierii cu Euroconstruct Trading, a primit tronsonul 4 din autostrada Orastie Sibiu chiar daca oferta lor a fost a 4-a. Tanti Nutzi stie de ce.....familie mare, remuneratie pe masura!
  • +1 (1 vot)    
    Dubito ergo cogito... (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 13:15)

    blend-a-merde [anonim]

    Mie imi vine greu sa cred ca antreprenorii sunt de vina, pentru ca lucrurile in Romania stau cam asa: contructorul trebuie sa-si riste pielea si sa inceapa lucrarile fara autorizatie de construire, timp in care se fac demersurile pentru obtinerea ei. Avizele cerute sunt multe si nasoale, care mai de care mai nastrusnice: de la "Paduri" pentru ca ai lucrari la mai putin de 1km de nu stiu care padurice, de la "Ape" pentru ca se traverseaza o apa precum pishatul boului si exista posibilitatea de inundatie de 1 la 1000, de la "Mediu" pentru ca vei calca cu buldozerul recola nationala de convulvus arvensis, de la "Culte si Patrimoniu" pentru ca pe-acolo s-a kakat Ginghis Han de nervi ca parjolisem totul in calea lor, samd. Pe de alta parte, daca incepi lucrarile fara autorizatie, te pot amenda: primariile, consiliul judetean, politia, inspectoratul in constructii, Maica Tereza si Papa Benedict, cu 1 miliard de lei vechi, vei fi dat in judecata de proprietari, etc. Asa ca, oamenii vor sa lucreze legal si au descoperit ca in Romania nu se poate. Eu sunt sigur ca francezii aia nu vor plati nici un fel de penalitati. Bocetele nefericitei de madam ministru la tv sunt pentru cei care nu cunosc cum stau lucrurile.
  • 0 (0 voturi)    
    am inteles,penalizari pentru termene (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 13:40)

    toma [anonim]

    cand o sa auzim de penalizari pentru CALITATEA lucrarilor ?
    am vazut lucrari de mantuiala la reabilitarea cluj-bistrita ( facute in prezenta dirigintelui de santier ! ).
    cand o sa fie penalizate firmele constructoare si pentru FELUL in care lucreaza ? ( sau nu-i voie,ca-s ai nostri ? )
  • 0 (0 voturi)    
    santuri (Sâmbătă, 16 aprilie 2011, 14:47)

    Paleopterix [utilizator]

    Chiar nu se scandalizeaza nimeni de santurile adanci de 1m (!!) care se realizeaza actualmente pe marginea multor drumuri nationale? Au taiat absolut toti pomii de pe marginea drumului, cu pretextul ca sunt "periculosi", si in locul lor au marginit drumul cu niste prapastii criminale. Personal ii consider CRIMINALI pentru chestia asta, oricine ar fi fost in spatele acestei idei.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă