VIDEO CNADNR lasa si tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti fara constructor: Contractul incheiat cu firmele lui Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu va fi reziliat

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 18 aprilie 2011, 13:37 Economie | Companii

Santierul de pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti
Foto: AGERPRES
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis luni asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL o notificare de reziliere a contractului de proiectare si executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, se arata intr-un comunicat al CNADNR. Atribuirea contractului pentru segmentul Moara Vlasiei-Ploiesti a starnit, de-a lungul anilor, o serie de controverse, atat din cauza intarzierii lucrarilor, cat si din cauza unor plati ilegale. UMB este controlat de Dorinel Umbrarescu, iar PA&CO International de Costel Casuneanu, oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului".


"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis luni, 18 aprilie 2011, Asocierii dintre firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC TEHNOSTRADE SRL o notificare de reziliere a Contractului de Proiectare si Executie a Autostrazii Bucuresti-Brasov, tronsonul Bucuresti-Ploiesti, km 19+500 - km 62+000, avand in vedere ca Antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale", motiveaza CNADNR masura luata.

Masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmelor mentionate in indeplinirea obligatiilor contractuale privind activitatea de proiectare si executie, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut, mai arata CNADNR.

Totodata, desi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, antreprenorul solicita in continuare majorari de pret pe care CNADNR nu le poate acorda, avand in vedere legislatia in vigoare.

  • CNADNR estimeaza ca, in termen de o luna, va finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitatii.



Istoria contractului

Partile implicate in constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti nu au probleme doar cu stadiul executiei, ci si cu respectarea legii. Potrivit Curtii de Conturi, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de consortiul format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro. Tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, care are o lungime de 19,5 km, este construit de consortiul italian Pizarotti -Tirena Scavi, valoarea proiectului fiind de 183,62 milioane de euro.

  • In urma controalelor Curtii de Conturi, au fost constatate in 2008 "abateri de la legalitate si regularitate" care au determinat prejudicii de 2,3 milioane de lei. De asemenea, exista indicii ca a fost incalcata legea penala, prejudiciile fiind de aproape 88 milioane de lei.
  • CNADNR a efectuat plati ilegale catre consortiul italian pentru tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, "reprezentand contravaloare chirie cu scadenta viitoare si contravaloare TVA rezultata prin dublarea acesteia la o parte din articolele solicitate la plata prin certificatul interimar de plata".
  • Raportul Curtii de Conturi mai arata ca CNADNR a atribuit in mod ilegal lucrari suplimentare in cazul tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti "Prin Ordinul de modificare nr. OM-001, emis in data de 21.03.2008, valoarea contractului de proiect nr. 93/1773/26.10.2006 in suma de 702.584 mii lei, fara TVA, a fost majorata cu suma de 181.190,5 mii lei, fara TVA, ca urmare a modificarii solutiei constructive prin inlocuirea materialului local de umplutura din corpul autostrazii cu material granular (balast), precizeaza raportul. Ordinul nu poate fi considerat act aditional la contract si a fost emis fara a respecta prevederile contractuale, prevederile legale si prevederile interne ale CNADNR. Pentru lucrarile aferente Ordinului de modificare nr. 001, CNADNR a achitat aproape 88 milioane lei. Pentru aceste nereguli, Curtea de Conturi a sesizat organele de cercetare penala.

Atribuirea contractelor pentru tronsoanele care fac parte din Autostrada Bucuresti-Brasov a starnit in ultimii ani o serie de controverse, mai ales in cazul segmentului Moara Vlasiei-Ploiesti. De constructia acestui tronson se ocupa Dorinel Umbrarescu (Spedition UMB) si Costel Casuneanu (PA&CO International), supranumiti si "regii asfaltului". Lucrarile au fost demarate inca din iunie 2007, insa stadiul de executie nu a trecut nici de jumatate.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a mai reziliat, de curand, un contract, si anume cel cu firma franceza Colas si a demarat procedurile pentru cautarea unui nou constructor al tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. Reprezentantii CNADNR spun ca in termen de o luna vor finaliza revizuirea proiectului si pregatirea documentatiei de atribuire pentru lansarea noii licitatii pentru tronsonul Cernavoda-Merdgidia.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

9385 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    nelamurire (Luni, 18 aprilie 2011, 13:51)

    lambda [anonim]

    Eu nu inteleg cum a fost declarata castigatoarea unei noi licitatii o companie care inregistreaza nereguli de tipul celor semnalate, care duc la rezilierea contractului... Sa inteleg ca ne putem astepta oricand ca istoria sa se repete, doar pentru faptul ca nu am stiut sa ne selectam partenerii?
    • +2 (10 voturi)    
      Tu de ce crezi ca au reziliat contractul (Luni, 18 aprilie 2011, 14:25)

      je [anonim] i-a raspuns lui lambda

      Dupa anuntarea castigatorilor la licitatii?

      Nu ar fi dat bine la presa.
      Probabil CNADR nu are bani sa le plateasca lucrarile. Asa ca le-au dat un nou tronson din C IV ce are finantare si au reziliat contractul de mai sus.

      E foarte posibil lucrarile sa fie relicitate si reluate odata cu finantarea pt coridorul IX.

      Sincer, si are sens sa-l amane pt noul exercitiu financiar al UE.
      • -4 (10 voturi)    
        Sau ... (Luni, 18 aprilie 2011, 14:40)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui je

        ... spaga a mers la fosta "trupa" (Berceanu. Tiron etc) si a zis noua "trupa" ... ba da nu va e rusine, noua nimic?
      • +13 (13 voturi)    
        si marmota? (Luni, 18 aprilie 2011, 14:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui je

        1. Lucrarile din fonduri UE nu vor putea fi intarziate/amanate/umflate ani de zile pentru ca verificarile nu le mai fac doar romanii.
        2. Curtea de conturi a sesizat deja procuratura in legatura cu neregulile observate. Mai de parte este treaba justitiei. Care functioneaza la fel de prost ca majoritatea institutiilor din Romania.
      • +2 (2 voturi)    
        E clar.... (Luni, 18 aprilie 2011, 18:17)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui je

        ....dumneata nu stii ce trafic e pe Bucuresti - Ploiesti daca vorbesti despre amanarea un numar de 3-4 ani cel putin a acestui sector.
        Bucuresti-Ploiesti e cel mai circulat drum din Romania cu maxime de 60000 de vehicule pe zi.
  • +13 (13 voturi)    
    De ce ? (Luni, 18 aprilie 2011, 14:10)

    strainul [anonim]

    Nu pot, nu stiu sau nu vor ?
    Oare exista vreo firma romaneasca instare sa faca ceva ?
    • +2 (10 voturi)    
      asfalt "tango" (Luni, 18 aprilie 2011, 15:17)

      io [anonim] i-a raspuns lui strainul

      Nu va uitati mereu numai in ograda contructorilor, chiar daca nici acestia nu sunt sfinti. Ca toate problemele astea pleaca si de la CNADNR si Ministerul Transporturilor: caiete de sarcini facute pe genunchi, incompetenta, licitatii dubioase, contractele de atribuire sunt proaste, instabilitatea legislativa si a echipelor din minister si companiile nationale, controale de ochii lumii etc. Si nu uitati ca problema primoridala a spagii e ca se ia (sau se cere), nu ca se da.
  • +15 (15 voturi)    
    Cum??? (Luni, 18 aprilie 2011, 14:19)

    ala micu [anonim]

    Si data fiind seriozitatea acestor companii, cum de a fost acceptata participarea lor la recentele lictitatii din Transilvania?
  • -3 (11 voturi)    
    Adevarul e urmatorul: (Luni, 18 aprilie 2011, 14:52)

    Catalin [anonim]

    Nu mai au bani sa plateasca continuarea autostrazilor si din cauza asta reziliaza contractele sub diverse motive, spunand ca de fapt constructorii "sunt rai". Ca de obicei cum ne-am obisnuit cu PDL-ul, mascheaza si mint in legatura cu faptul ca nu mai exista nici un ban in visteria statului.
  • +1 (3 voturi)    
    ? (Luni, 18 aprilie 2011, 14:57)

    ms [anonim]

    banii i-au luat si lucrarea e neterminata
    • +2 (4 voturi)    
      bani (Luni, 18 aprilie 2011, 15:18)

      bani [anonim] i-a raspuns lui ms

      care bani? au platit macar ce s-a facut pina acum? asa ar trebui pusa intrebarea.
      • +1 (1 vot)    
        curtea de conturi (Marţi, 19 aprilie 2011, 10:32)

        bula [anonim] i-a raspuns lui bani

        PLATI ILEGALE de 90 mil.in 2008!!!! deci bani in plus, platiti de ORBAN!!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Simplu (Luni, 18 aprilie 2011, 15:00)

    Andradda [utilizator]

    O greseala sau chiar o contraventie a firmelor respective nu le poate impiedica pe acestea sa participe la o noua licitatie.
    Nici n-ar fi corect sa fie impiedicati.
    E dreptul lor sa participe si sa castige daca ofera un program viabil.
    • +4 (4 voturi)    
      tot asa de simplu (Luni, 18 aprilie 2011, 15:52)

      lambda [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      In caietul de sarcini/conditiile eliminatorii ar trebui mentionate ca participantul sa nu aiba lucrari nefinalizate din vina constructorului (asa cum inteleg eu ca stau lucrurile in cazul de fata). Normal ca nu-l poti impiedica sa participe, asa cum nimeni nu ma poate impiedica pe mine sa candidez la prezidentiale. Totusi sansele sa castig sunt zero in momentul de fata. Fair enough?
      • +1 (1 vot)    
        posibil sa ai dreptate (Marţi, 19 aprilie 2011, 10:34)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui lambda

        ce te faci cu cei care urla ca nu dam spatiu firmelor cu capital RO???? ce te faci cu cei care urla ca firmele RO sunt afiliate la diferite partide?
    • -2 (2 voturi)    
      o firma care (Luni, 18 aprilie 2011, 19:54)

      ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      si-a dat in petic, este cunoscut ca n-are resurse, sau nu-si indeplineste sarcinile din caiet si/sau termenele, poate sa participe ea cu o foaie de parcurs miroboranta si cu tarife minime, n-are nici o sansa. Decat daca... intelegi tu , se intervine pe undeva. La noi se poate intampla orice, de fapt, s-a si intamplat.
  • -1 (7 voturi)    
    cnadnr (Luni, 18 aprilie 2011, 15:07)

    bc [anonim]

    iata una din cauzele pt care nu avem autostrazi. daca nu era pdl la guv. erau alti. totul se reduce la politicieni. laturile unei tari fara iesire. ultimii 20 de ani, au dat romania cu zeci de ani in urma si au creat rau, pentru alte cateva zeci de ani inainte. de povesti de acest gen sunt in stare laturile de politicieni.
    • +1 (1 vot)    
      intrebare (Luni, 18 aprilie 2011, 15:46)

      ada [anonim] i-a raspuns lui bc

      Dar un semn de intrebare????????????? cum au reusit sa castige licitatii pe coridorul IV
      • +1 (1 vot)    
        Si-au dat seama ca sunt hoti (Luni, 18 aprilie 2011, 19:58)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui ada

        dupa licitatie. Daca s-ar proceda asa cel putin de-acum incolo (mai avem mult de construit) tot ar fi bine.
  • +5 (5 voturi)    
    Intrebare (Luni, 18 aprilie 2011, 16:00)

    Radu [anonim]

    Daca au intrerupt contractul inseamna ca CNADR a constat ca se fac vinovati.
    Daca sunt vinovati de ce nu platesc daune?
    Daca nu sunt vinovati de ce li s-au anulat contractele?
  • +2 (2 voturi)    
    Regii asfaltului (Luni, 18 aprilie 2011, 16:17)

    Gore [anonim]

    Un singur lucru ma mira, cum de niste securisti imputiti, cel mai mare clan mafiot din Romania, au ajuns "Regii asfaltului"? De ce nu sunt inchisi alaturi de toate otrepele din politica, nu dam nume ca sar pupatorii in kur sa contraatace. Suntem jalnici, la asa popor asa alesi!
  • -1 (1 vot)    
    E foame de bani...vin alegerile! (Luni, 18 aprilie 2011, 21:29)

    Piciu' [anonim]

    Mda, vin alegerile curand si e mare foame de bani. Ce-ai zis fratii, reziliem si ls noul contract ne luam partea... Hai, sa conduceti bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce va tot mirati! (Marţi, 19 aprilie 2011, 7:37)

    daniel [anonim]

    Va mirati ca prostii: toti sunt fost securisti si contractele se dau intre ei! O mana spala pe alta, etc.
    Iar, noi, noi ce facem? Ne taram zilnic la servici ca niste imbecili si postam de furie aici! Ma duc sa iau a sticla de rachiu...sa beau in cinstea regilor asfaltului, a lu' cioaba, s.a.m.d....si apoi ma duc la W.C ca sa injur...de miros, binenteles...
  • -1 (1 vot)    
    asta e afacerea suprema (Marţi, 19 aprilie 2011, 10:31)

    gelu [anonim]

    Primesti bani, nu faci ce trebuie, "iti ia lucrarea". Rezumat: primesti bani.
  • 0 (0 voturi)    
    auto (Miercuri, 20 aprilie 2011, 22:39)

    calin [anonim]

    Nu este clar cum s-au adjudecat loturile Arad Pitesti cand aici nu sunt eligibili datorita referintelor dezastruose in derulare ??


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri