Ministerul Transporturilor vrea sa impuna noi reguli pentru constructorii de autostrazi

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 18 aprilie 2011, 16:37 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat noi reguli care vor fi aplicate in contractele semnate pentru cei 183 de km de autostrada de pe Coridorul 4 finantati din fonduri europene. Potrivit noilor reguli, nu este posibila depasirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizata conform indicilor statistici, sau schimbarilor de legislatie. In plus, pentru intarzierea inregistrata in finalizarea contractului in termenul prevazut, penalitatile vor fi de 0,1% din valoarea de contract in lei, fara TVA, pentru fiecare de zi de intarziere. Vezi in text si alte noi reguli.

  • In plus beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antreprenorului, dreptul de acces in Santier si punerea in posesia acestuia si etapizat, pe sectoare, acesta avand obligatia sa execute lucrarile in conformitate cu aceasta etapizare si cu respectarea termenelor contractuale stabilite.
  • Prin aceasta masura, antreprenorul va lucra pe sectiunile libere de sarcini, dand timp beneficiarului de a obtine restul terenurilor in baza documentatiilor realizate de catre antreprenor, astfel incat sa fie respectate termenele contractuale. Mai mult, nu se pot formula revendicari de extindere de timp si costuri suplimentare de catre constructor pe motivul nepredarii terenurilor, iar constructorul nu va putea suspenda lucrarile pentru ca programul sau prevede a se lucra pe o sectiune inaccesibila.
  • In ceea ce priveste programul de executie, antreprenorul ii va remite inginerului un program de lucru detaliat in termen de 28 de zile de la data de incepere a lucrarilor. Antreprenorul va remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni.
  • In plus, antreprenorul ii va furniza inginerului actualizari saptamanale ale programului care sa confirme intervalul de desfasurare, locul si natura fiecarei activitati care se va efectua pe santier in cursul saptamanii ulterioare. Mai mult, antreprenorul este obligat sa ia masuri pentru intocmirea documentatiei complete pentru obtinerea Autorizatiei de Construire, in caz contrar fiind aplicate penalitati.
  • In privinta ritmului evolutiei lucrarilor, controlul progresului lucrarilor se va face printr-un sistem de puncte de referinta (benchmarkuri), care va permite urmarirea facila a progreselor si identificarea intarzierilor.
  • Pentru fiecare sectiune vor fi stabilite 6 puncte de referinta, iar penalitatile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare intarziere in atingerea oricaruia dintre punctele de referinta.

"Am anuntat de saptamana trecuta ca o ilustrare ferma a noii politici la nivelul MTI este graficul penalitatilor pe care Compania de Drumuri le-a impus constructorilor care nu si-au respectat angajamentele. Vorbim de 40 de milioane de euro pe care statul roman trebuie sa ii recupereze dand un semnal clar ca nu mai accepta sa fie pagubit. Nu am niciun parti-pris fata de nicio firma din orice tara ar proveni. Cand isi vor face bine treaba voi lauda orice firma, indiferent de tara de provenienta sau de reputatia ei in mass-media. Cand insa nu si-o va face, voi actiona", a spus ministrul Anca Boagiu.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat, saptamana trecuta, castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2607 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    Bravo! (Luni, 18 aprilie 2011, 16:41)

    lambda [anonim]

    Ok, lege avem, reguli avem, penalitati avem. Cand se vor respecta toate acestea si cand vom avea autostrazi?
    • -2 (4 voturi)    
      Bravo pentru ce? (Luni, 18 aprilie 2011, 17:38)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui lambda

      Acum, cand deja s-au facut niste averi fabuloase (ilicite, indoielnice etc.) din constructii?

      Nu inteleg de ce nu s-au gandit la asta inainte sa inceapa licitatiile.

      Sau cum ar zice Abraham Lincoln: "If I had eight hours to chop down a tree, I’d spend six hours sharpening my axe" - tranducerea in romana ar fi: "Da doamne romanului mintea de dupa"
      • +3 (5 voturi)    
        pentru ca (Luni, 18 aprilie 2011, 18:28)

        vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Nu era in interesul lor sa fie controlati de stat. Daca statul ar fi impus standarde de calitate si timp s-ar fi imbogatit mai putin smecherii.

        Ma bucur ca in sfarsit avem astfel de initiative, chiar daca vin cu intarziere, si sper sa fie puse in aplicare.

        Atata timp cat initiativa este in beneficiul romanului nu vreau sa comenteze daca in spate este un razboi pentru cascaval.
      • +2 (2 voturi)    
        Tu propui sa iertam hotii. (Luni, 18 aprilie 2011, 18:57)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        Adica gasca lui Iliescu,Nastase,Mitrea,Dragnea sa fie lasati in continuare sa fure.Si daca pe langa ei se mai strecoara si altii ,este bine.Sa facem o tara de hoti.
  • +7 (9 voturi)    
    autostrazi (Luni, 18 aprilie 2011, 16:57)

    victor [anonim]

    De ce aceste reguli se aplica doar pentru proiectele cu fonduri europene? raspuns: pentru ca ne obliga UE. Ramane ca pt lucarile finantate de la bugetul national sa se poata fura in continuare.
  • +3 (7 voturi)    
    Intrebarea alegatorului prost. (Luni, 18 aprilie 2011, 16:59)

    Ovidiu [anonim]

    Adica, daca acestea sunt reglementarile noi, pana acum cum a fost? Caci in lipsa acestor reguli, parerea mea umila, e ca nu a fost nici o regula. Fereasca Dumnezeu!
    • +1 (3 voturi)    
      Da (Luni, 18 aprilie 2011, 17:54)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Aceeasi intrebare (retorica) mi-o puneam si eu: de ce abia acum aceste reguli de bun-simt si arhi-cunoscute. Pentru regulile astea nu trebuiau sa stea mult baietii sa le gaseasca, sa-si dea seama de ele...erau acolo daca vroiau sa le foloseasca. De ce oare insa nu le-au folosit ? Hmmm....ca sa se fure ca in codru ? Nu nu, nu se poate asa ceva...nu ar indrazni ei (ei = orice culoare politica, ca toti au fost la putere cand au facut autostrazi) sa fure...trebuie sa fie altceva...ceva ce nu vad eu acum.

      Cum zice insa cineva mai sus...pacat ca aceleasi reguli nu se aplica si pentru lucrarile din bugetul national...
  • 0 (4 voturi)    
    Praf in ochi (Luni, 18 aprilie 2011, 17:13)

    chiar io [anonim]

    ...
  • -2 (6 voturi)    
    Voi ati citit elucubratiile madamei? (Luni, 18 aprilie 2011, 18:13)

    doru.motoru [utilizator]

    Citez: "nu se pot formula revendicari de extindere de timp si costuri suplimentare de catre constructor pe motivul nepredarii terenurilor, iar constructorul nu va putea suspenda lucrarile pentru ca programul sau prevede a se lucra pe o sectiune inaccesibila."
    Majoritatea celor de aici nu sunteti constructori dar incercati sa faceti un exercitiu de imaginatie si intrebati-va CUM ar putea termina un constructor orice drum/autostrada daca nu poate intra pe terenul unde trebuie sa lucreze? Daca nu are la dispozitie terenul si nu poate lucra, cine plateste salariile lucratorilor, chiria/leasing-ul utilajelor, curentul electric samd?
    Totodata, puneti-va in pielea constructorului, si incercati sa NU suspendati lucrarile, desi programul de lucru impune sa lucrezi pe o sectiune la care nu are acces? Cine plateste relocarea santierului si utilajelor la zona urmatoare, unde exista acces? Proiectul initial, la care a licitat si a castigat constructorul, nu prevedea lucrul "in salturi", in functie de locatia terenurilor accesibile, deci costurile suplimentare (si nu sunt mici), determinate de mutarea organizarii de santier, nu sunt incluse in oferta de pret castigatoare.
    Toata zarva cu care "iese in fata" doamna ministru, de cateva saptamani incoace, are un puternic parfum electoral si ne va costa scump, foarte scump. Rezilierea abuziva de catre minister a anumitor contracte se va concretiza in plata unor daune consistente, mai mari decat datoriile actuale ale statului catre constructorii respectivi.
    Numai ca procesele cu ministerul vor dura cativa ani, pana atunci se vor termina si alegerile, iar noi, prostii care vom plati tot din buzunarele noastre bataia de joc actuala a guvernantilor, nici macar nu vom mai sti atunci unde se duc taxele si impozitele noastre.
    • +2 (2 voturi)    
      iti spun eu (Luni, 18 aprilie 2011, 18:31)

      vlad dracul [anonim] i-a raspuns lui doru.motoru

      Problemele cu terenurile sunt doar in Romania pentru ca in afara Romaniei treburile de gneul asta se rezolva la tribunal dupa ce i sa facut omului autostrada peste casa. Asa incat, un om foarte bine informat si cu multi bani, nu va putea tine pe loc constructia unei autostrazi de pe urma careia ar trebui sa beneficieze toata tara.
    • 0 (0 voturi)    
      se pare ca e o neintelegere (Luni, 18 aprilie 2011, 19:24)

      ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui doru.motoru

      textul nu e complet dar cred ca sensul este acesta:
      Din moment ce beneficiarul "va avea posibilitatea de a acorda antreprenorului, dreptul de acces in Santier si punerea in posesia acestuia si etapizat, pe sectoare", constructorul "are obligatia sa execute lucrarile in conformitate cu aceasta etapizare si cu respectarea termenelor contractuale stabilite".
      Prin aceasta masura, "antreprenorul va lucra pe sectiunile libere de sarcini, dand timp beneficiarului de a obtine restul terenurilor in baza documentatiilor realizate de catre antreprenor, astfel incat sa fie respectate termenele contractuale". Astfel, : " nu se pot formula revendicari de extindere de timp si costuri suplimentare de catre constructor pe motivul nepredarii terenurilor, iar constructorul nu va putea suspenda lucrarile pentru ca programul sau prevede a se lucra pe o sectiune inaccesibila." Eu asa inteleg, si mi se pare corect.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri