CNADNR va lansa o noua licitatie pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia pe 30 mai. Vezi de cat timp e nevoie pentru constructia a 20 km de autostrada

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 21 aprilie 2011, 15:36 Economie | Companii

Autostrada Soarelui, inca incompleta
Foto: AGERPRES
​Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) va demara procedurile unei noi licitatii pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia pe 30 mai, potrivit unui anunt de intentie publicat pe e-licitatie. CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas. Noul contract va avea o valoare estimata intre 500 de milioane de lei si 700 milioane de lei.  Oficialii de la transporturi spun ca durata lucrarilor va fi de 12 de luni de la data adjudecarii, urmat de doi ani garantie. Potrivit anuntului oficial de pe e-licitatie, durata contractului este de 36 de luni de la data adjudecarii. In anunt nu sunt precizate detalii privind durata executiei si a garantiei.

  • Tronsonul scos la licitatie acum are o lungime de 19,2 de kilometri. Dupa ce a castigat prima licitatie in noiembrie 2008, Colas a incheiat in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada, valoarea acestuia fiind estimata la 634,3 milioane de lei. In aprilie 2011, CNADNR a reziliat contractul din cauza "refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor". Acum trebuie gasit un nou constructor, iar din experienta altor proceduri asemenatoare, adjudecarea nu poate avea loc mai devreme de patru luni de la data lansarii licitatiei. Noul contract va avea o durata de trei ani. 

CADNR sustine ca firma franceza a invocat "diverse motive pentru a justifica intarzierile". Potrivit CNADNR, Colas nu a efectuat lucrari pe cei 20 km si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, insa a solicitat costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu 24 de luni. Totodata, pe sectorul de 5,5 km aflat in executie, lucrarile au fost incepute cu intarziere in vara anului 2010, iar incepand cu luna octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de catre antreprenor, in calitatea sa de Proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de descarcare arheologica ce sunt in sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier", sustine CNADNR.

Pe de alta parte, firma franceza Colas spune ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

"Colas a obtinut in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei incepand cu 15 iunie 2009. Din cei 20 de kilometri de autostrada, doar un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie 2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22 martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4098 vizualizari

  • -1 (13 voturi)    
    19,2km - "durata de trei ani"? (Joi, 21 aprilie 2011, 15:52)

    Chiar Eu [utilizator]

    ... n-am cuvinte. De ce nu 1 an...o poleiesc cu aur?
    • +7 (7 voturi)    
      daca nu ma insel... (Joi, 21 aprilie 2011, 16:05)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      ... s-a mai atins subiectul asta o data: 36 luni cuprinde termenul de executie + durata minima de garantie (24 luni)
    • +2 (4 voturi)    
      Ciudat! (Joi, 21 aprilie 2011, 16:38)

      qaz [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      "trei ani" nu e foarte rau avand in vedere ca se zice "12 de luni" constructia + "doi ani garantie", dar nici pe departe bine. Doar DOI ani garantie?!? Iarasi o sa fie o lucrare de mantuiala. Garantia pentru o autostrada trebuie sa fie minim 7 ani, daca nu 10, ca in tarile civilizate. Din pacate, cunoscand stilul afacerilor mioritice contractul de "trei ani" va fi de fapt 35 de luni contructia + 1 luna garantia si apoi orice reparatie alti bani.
      • 0 (2 voturi)    
        2 ani garantie... (Joi, 21 aprilie 2011, 16:43)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui qaz

        ...reprezinta minimul cerut de UE.
        Daca un constructor va oferi mai mult, probabil ca va avea un punctaj mai mare.
  • +3 (11 voturi)    
    de fapt... (Joi, 21 aprilie 2011, 16:13)

    aglaia [anonim]

    Anca Boagiu va băga în buzunarul Elenei Udrea aproximativ 25 de milioane de euro, banii reprezentînd valoarea terenurilor proprietate a cuplului Udrea-Cocoş, ce urmează a fi expropriate de-a lungul ultimului tronson al Autostrăzii Soarelui. În perioada 2001-2006, cei doi au achiziţionat, prin intermediul unor firme sau al unor interpuşi, mai multe sute de hectare de teren arabil pe viitorul traseu al autostrăzii, între localităţile Medgidia şi Basarabi. Terenurile, cumpărate la preţuri derizorii, vor fi vîndute statului sub formă de expropriere în folos public pentru 25 de milioane de euro. Afacerea a fost aranjată luni dimineaţă de cele două metrese ale lui Pazvante Chiorul, în cadrul unei întîlniri ce a avut loc la Ministerul Transporturilor. Anca Boagiu şi Elena Udrea au stabilit ca procesul de răscumpărare a terenului să demareze imediat, prima tranşă a banilor, în valoare de 10 milioane de euro, să fie alocată chiar săptămîna viitoare, în ultima şedinţă de guvern de dinaintea Paştelui. Exproprierea acestor terenuri a constituit un adevărat măr al discordiei între fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, şi Elena Udrea. Astfel, deltaplanistul Bercovici, în perioada în care a fost ministru, nu a dorit ca autostrada să treacă pe terenurile perechii Udrea-Cocoş şi a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru a nu plăti. Acesta a fost şi unul din motivele care i-au adus înlăturarea din funcţie. Aceleaşi surse ne-au mai comunicat că din această afacere nici Anca Boagiu nu va ieşi în pierdere. Aceasta va primi 2,5 milioane de euro, adică 10% din suma plătită pe exproprieri.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru Aglaia (Vineri, 22 aprilie 2011, 20:24)

      Observator [anonim] i-a raspuns lui aglaia

      Aglaia draga, informatiile astea, daca sunt verificabile, ar merita trimise pe la Jurnalul National, in atentia d-lui Victor Ciutacu si pe la cele doua televiziuni - zise ale mogulilor- cu indicarea (protejata)a surselor, pentru a se clarifica daca lucrurile stau asa - ceea ce ar fi foarte grav; vezi cazul recent al ex-ministrului Botis, implicat intr-un conflict de interese prin functia pe care o ocupa. Poate asa vom mai scapa de doi ministri corupti, iar randurile phantom-cabinetului Boc vor deveni si mai transparente si firave. Af fi de un mare ajutor acum in preajma congresului partidului din care fac parte cele doua fetze ministeriale mentionate. Ia vezi. Hai sa le aratam si noi, ca avem inca o opinie publica care s-a saturat sa mai inghita orice marsavie in detrimentul tuturora.(Adrian Nastase avea o vorba pentru acestia, dar din respect pentru dumneata nu o mentionez aici. El a folosit-o tocmai pentru a-si arata in mod ironic dispretul sau pentru cei la cere se referea. Nici el nu era cu nimic mai bun. SI de fapt, el a dat tonul, dar nimeni nu l-a contrat si uite unde am ajuns).
  • +2 (2 voturi)    
    ce si cum fac ungurii in timpul asta.... (Joi, 21 aprilie 2011, 17:03)

    costica [anonim]

    Ungurii au ajuns ieri în „buza” ţării noastre, cu autostrada Szeged-Mako, la 23 de kilometri de localitatea arădeană Nădlac. Tronsonul care are 31,6 kilometri a fost predat ieri de constructorii care au lucrat la el timp de trei ani.

    Autostrada cu patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă, a costat 200 de milioane de euro. Aproape 70 la sută din investiţie a fost realizată prin finanţări venite de la Uniunea Europeană, restul de aproape 30 la sută fiind bani proveniţi din bugetul statului maghiar.
  • +1 (1 vot)    
    E clara treaba! (Vineri, 22 aprilie 2011, 10:59)

    Observer [anonim]

    Raspunsul firmei Colas lamureste pe deplin situatia: nu au cotizat la D-na Udrea si au fost scosi din jocuri. Doar la atat se pricep maimutele astea imputite ce s-au catarat sus-sus in copac: comisionare.
  • 0 (0 voturi)    
    Rusine si batjocura nationala!!! (Vineri, 22 aprilie 2011, 14:32)

    Anghel Saligni [anonim]

    Pe mine chestia asta cu autostrazile virtuale din Romania nu ma mai intereseaza, m-am obisnuit cu gandul ca nu o sa le avem niciodata, cel putin in timpul vietii mele. Norocul meu e ca am avut prilejul sa conduc masina pe zeci de mii de km prin tari occidentale, unde autostrazile sunt un lucru sine quva non. DETEST IMPOTENTA si INCOMPETENTA GUVERNANTILOR TARII DE DUPA 1990 si coruptia
    gangurilor care au acaparat lucrari de simulare a constructiei unor autostrazi, tolerata si incurajata de guvernanti si de partidele aflate la putere. Din aceasta cauza nu avem autostrazi in Romania, pentru ca nimeni din cei mentionati mai sus nu s-a gandit si nu se gandeste la interesul milioanelor de beneficiari si la cel al economiei nationale, ci doar la cum sa isi umfle propriile buzunare. RUSINE LOR VESNICA!!
    • 0 (0 voturi)    
      Nici pe mine nu m-ar interesa subiectul autostrazi (Duminică, 24 aprilie 2011, 11:53)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      daca nu s-ar cheltui atatia bani pentru constructia acestora fara nici o finalitate.
      Uite ce s-a intamplat si cu constructorii romani de pe segmentul de autostrada dinspre Ploiesti: dupa ce au facut fundatia acesteia, cand trebuia sa inceapa intinderea covorului asfaltic si contructia celorlalte lucrari adiacente, le-a pierit cheful de a mai face ceva. Motivul o fi cumva acela ca s-a putut fura doar pana in acest stadiu si de acum inainte trebuie sa justifice altfel banii cheltuiti?
      Nu m-ar mira ca si la urmatoarele lucrari contractate sa faca la fel.
      Daca s-ar respecta legile existente, ar trebui sa fie in puscarie foarte multi constructori, oameni din guvern si de la CNADNR.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică