Alstom despre intentia Metrorex de a rezilia contractul: Am facut o propunere care ar duce la o economie de circa 12% pentru Metrorex

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 26 aprilie 2011, 16:29 Economie | Companii

 documente
Compania Alstom este dispusa sa negocieze cu Metrorex reducerea pretului pentru serviciile de mententanta, a declarat pentru HotNews.ro, Gabriel Stanciu, director general al Alstom Romania. Potrivit acestuia, Alstom a transmis "o propunere care ar duce la economii semnificative, de circa 12% pentru Metrorex, reducere care ar putea fi facuta in anumite conditii". Gabriel Stanciu a facut aceste precizari ca urmare a informatiilor aparute in presa potrivit carora Metrorex ar putea renunta la un contract de 239 milioane de euro cu francezii de la Alstom.​

Stanciu sustine ca nu vede niciun motiv pentru rezilierea contractului. "Noi ne-am facut treaba foarte bine. Nu vedem nicio problema aici. Nu ni se poate reprosa nimic, incercam sa avem o atitudine constructiva".

"Am luat act de dorinta Metrorex de a discuta aspecte contractuale (...)Am facut saptamana trecuta o solicitare prin care sa rezolvam aceasta problema. Acum asteptam raspunsul".

In ceea ce priveste pretul, directorul general al Alstom considera ca acesta a fost constant inca de la inceputul contractului. "Metrorex spune ca este prea scump. Mie mi se pare ca este prea ieftin", a precizat Stanciu. Potrivit acestuia, serviciile de intretinere costa 25 de lei pentru fiecare kilometru parcurs.

Stanciu a mai spus ca Metrorex mai are de platit catre Alstom o datorie de circa 40 de milioane de euro.

  • Contractul de mentenanta a fost incheiat in 2003, pe o perioada de 15 ani, timp in care Alstom trebuie sa asigure serviciile de intretinere a trenurilor petru o suma estimata la 239,75 de milioane de euro. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era Miron Mitrea.
  • Daca ar fi ramas valabila suma estimata initial la 239,7 milioane de euro, Alstom ar fi avut de incasat circa 16 milioane de euro pe an. Insa, la contract s-au adunat o serie de acte aditionale si, in timp, suma a crescut tot mai mult ajungand in acest moment ca Metrorex sa plateasca peste 45 de milioane de euro pe an pentru intretinerea trenurilor. Vezi in documentul atasat cum se fac calculele pentru serviciile de mentenanta si cum s-a ajuns la concluzia ca pentru 2010, suma necesara se situeaza la nivelul de 199 milioane de lei.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3115 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    buna treaba (Marţi, 26 aprilie 2011, 16:39)

    realnick [anonim]

    bun baiat Mitrea asta.Frate cu Nastase si var cu Radoi de la sindicat.Ce-au semnat baietii astia in trecut...o sa ne tina de "cald" inca vreo 10 ani.Aloooo...USL ul...ziceti ceva baieti...ceva de bine.
  • +11 (11 voturi)    
    ?! (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:05)

    curatenie [anonim]

    239 milioane de euro. Da ce faceau nene astia, poleiau in aur statiile de metrou?
    • +8 (8 voturi)    
      servicii (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:49)

      gavroche [anonim] i-a raspuns lui curatenie

      Astia spala metrourile. Era evident dupa revolutie ca Metrorex nu mai facea fata la curatenie. Desi avea furtune si femei de serviciu, angajatii sai nu erau motivati suficient sa sparga normele. Angajatii francejilor primesc cateva mii de euro salariu si masini de teren de la servici, ca sa faca treaba buna cu spalatul banilor pentru partid. Acelasi partid din care s-a nascut si Romprest, ce cu 2 femei si 2 maturi incasa 2 milioane de euro de la aeroportul Otopeni si a ajuns sa ii fie amanetat sectorul 1 pentru zeci de ani de catre gospodarul Chiliman.
      Francezii au primit Metrorex, ApaNova, Dacia, s.a. si ne-au returnat conlocuitorii si ne-au tinut departe de primejdiile spatiului Schengen. Multumim, micule Sarcozi. Jupoaie-ne, dezonoreaza-ne, dragostea e suferinta, noi oricum te iubim. Nu uita sa le dai la rusi nave de razboi.
      • +4 (4 voturi)    
        Curatenia in Otopeni (Marţi, 26 aprilie 2011, 19:11)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui gavroche

        Se plimba femeile alea de servici din Otopeni cu matura in mana, iar toaletele sunt mizerabile ca intr-o autogara prapadita. Pe salopetele lor scrie intradevar Romprest. Probabil vip-urile au toaletele lor cum naiba de nu se sezizeaza cineva.
    • -2 (2 voturi)    
      Raspuns pentru ?! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:00)

      lolo78 [anonim] i-a raspuns lui curatenie

      Domnu' ?! te invit sa vezi ce se face de acei 239 mil si ce inseamna mentenanta. Daca ai fi citit mai multe ai fi stiut ca Alstom nu se ocupa de poleitul statiilor de metrou.
      Intai documenteazate si apoi posteaza aici te rog.
  • +8 (10 voturi)    
    baieti, capusati mai cumpatat.... (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:57)

    dadan [utilizator]

    astea sunt capuse de pe vremea lui Nastase care cand se aseaza pe victima o secatuieste de bani pana o baga in faliment....mai usurel cu tunurile , capusati mai cu bun simt, sa nu va moara binefacatorul ca apoi plangeti si voi de foame....
  • +7 (7 voturi)    
    ce baieti? (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:59)

    kalu [anonim]

    nu va convine? Hai lasa ca va trece, v-ati obisnuit sa faceti ce vreti pe aici, dar parca ziceati ca economia noastra este praf. Voi vreti sa o faceti si mai praf, nu? Ca de aia nu meritam in Schengen si nici sa trecem la Euro, nu?
  • -1 (5 voturi)    
    // (Marţi, 26 aprilie 2011, 19:26)

    R [anonim]

    Habar nu aveti dar comentati .....
    Banii sunt putini in comparatie cu cat vor sa ia companiile agreate de noul arc guvernamental.....
    Si stiti de ce vrea Udriste sa renegocieze contractul ? Pentru ca a venit un nou ministru la transporturi care si-a cerut dreptul ...adica vreo 500.000 euro..(editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:08)

    anonim [anonim]

    Mi-aduc aminte cum se declara sus si tare in 2003 ca se vor reduce costurile cu 50% in urma inlocuirii trenurilor si a externalizarii serviciilor de intretinere. Era clar de pe atunci ca cifrele au fost aranjate astel incat sa para rentabil.
  • +1 (1 vot)    
    Cata nesimtire (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:22)

    Reactor [utilizator]

    Dupa ce au scumpit mentenanta de vreo 3 ori de cand cand lucreaza pentru Metrorex, ca deh, mafiotii care au semnat contractul pe spaga i-au lasat sa poata face ce vor, astia vin ca la idioti cu un 12%. Afara cu ei... Pe vremea cand Metrorexul avea divizie proprie de mentenanta, ea costa 35% din venituri, acum 75%; rapoartele sunt pe siteul lor.
  • -1 (1 vot)    
    Concurs - "Cine fura mai mult Romania" (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:18)

    valisa [utilizator]

    Daca in 2003 contractul s-a facut pe 19 mil euro, iar acum a ajuns la peste 45 mil de euro, in ce guvernare au crescut preturile intr-atat de mult? Nu in timpul PDL-lui?

    Parca este un concurs de "cine fura mai mult Romania". Daca in perioada PSD s-au incheiat contracte dezavantajoase pentru Romania, de cand sunt termitele la guvernare impreuna cu strainul, sumele s-au triplat cel putin. De participarea francezilor si americanilor la aceste furturi ce sa mai zic? Nu este clar? Se doreste distrugerea economiei romanesti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi