Metrorex vrea sa extinda Magistrala 4 cu doua statii, pana la lacul Straulesti, pentru 300 mil. euro

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 18 mai 2011, 14:55 Economie | Companii

Metrorex, operatorul retelei de metrou din Bucuresti, vrea sa extinda Magistrala 4 cu doua statii, pana in zona lacului Straulesti, unde va fi construit un nod terminal cu o parcare, un dispecerat si o autogara, investitia fiind estimata la 1,22 miliarde lei, inclusiv TVA (298,5 milioane euro), scrie Mediafax. Investitia se va derula pe o perioada de 4 ani si va fi finantata printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, bugetul de stat si surse proprii ale Metrorex.

"Metrorex a propus revizuirea solutiilor tehnice pe zona Zarea-Laromet (Laminorului), extensia Tronsonului II pana in zona Lacului Straulesti precum si realizarea extinderii dispeceratului central (centru operational) si amenajarea terenului la suprafata printr-un nod intermodal in Zona Straulesti - parcare si autogara pentru calatorii periurban cu metroul", se arata intr-un proiect de HG, elaborat de Ministerul Transporturilor.

In prezent, Magistrala 4 de metrou are patru statii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita si 1 Mai), iar in luna iulie vor fi puse in functiune alte doua (Pajura si Parc Bazilescu). Viitoarele doua statii sunt Laminorului si Lac Straulesti.

Capacitatea de transport a tronsonului va fi de 50.000 de persoane pe ora pe fiecare sens, iar Magistrala 4 va avea o lungime totala de 7,8 kilometri si opt statii.

Autoritatile intentioneaza sa dezvolte transportul subteran cu metroul, astfel incat cel de suprafata sa devina complementar.

"De asemenea, se are in vedere realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential, iar prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Straulesti se va stimula renuntarea benevola la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului in comun pentru deplasarile intraurbane", se specifica in proiectul de act normativ.

Reteua de metrou din Bucuresti are o lungime de 67 de kilmetri, patru magistrale si 49 de statii. Recent, Metrorex a atribuit lucrarile pentru constructia Magistralei 5, care urmeaza sa fie pusa in functiune in 2014.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

2417 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Metrou (Miercuri, 18 mai 2011, 14:21)

    Marian Grunca [anonim]

    S-o vedem si p-asta! Se chinuie din '86 sa termine magistrala 4 pana la Laromet. Probabil in fiecare an se fura banii prin contracte de consultanta si proiectare. Noroc ca au facut comunistii metrou, altfel ne sufocam in Bucurestiul cu trafic de cosmar. Nu ca in prezent ar fi un trafic relaxat...
    • 0 (0 voturi)    
      Hehe (Miercuri, 18 mai 2011, 19:00)

      redscorpion [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

      Iar se apuca de bancuri. Deh, se cam plictisesc prin birouri si isi fac si ei de lucru.
  • -1 (1 vot)    
    . (Miercuri, 18 mai 2011, 14:39)

    _tudor_ [utilizator]

    Cum de nu mi-am dat seama: La Staulesti unde se face si o parcarea capatul auntostrazii A1. Sau o fi A2? Nevermiond...
    O extindere de la Industiilor nu-i in plan ca nu-i nevoie.
  • -1 (1 vot)    
    Palavragii (Miercuri, 18 mai 2011, 14:40)

    zmeuverde [anonim]

    Vai mama lor de constructori/conducatori.... Se cacaie sa dea in folosinta o magistrala incepute de pe vremea lu' Ceasca... Magistrala 5, mai mult ca sigur, va dura constructia 10 ani, la ritmul in care s-au miscat pana acum..
    Daca nu ar fi fost la putere TOTI hotii, am fi avut 10 magistrale de metrou...
  • +5 (5 voturi)    
    Orice (Miercuri, 18 mai 2011, 15:04)

    dorel [anonim]

    extindere a retelei de metrou este un castig pt bucuresteni.
    Este evident cea mai buna solutie pt transportul
    in comun intr-un oras cu strazi din ce in ce mai aglomerate.
    Marea problema este insa respectarea termenelor de executie.
  • 0 (0 voturi)    
    in.. (Miercuri, 18 mai 2011, 15:53)

    yyyxxx [anonim]

    ...aproape toate capitalele europene metroul este foarte extins; barcelona are 9 linii; parisul 16 etc... aceste linii se intersecteaza in mai multe statii nodale nu doar in cateva ca la noi; este foarte important ca sa fie dezvoltat cat mai mult metroul; sa acopere cat mai multe zone si sa ajunga si pe la aeroporturi; nu ar fi greu de facut o linie care sa iasa pe la suprafata dupa aurel vlaicu/pipera si sa ajunga la baneasa/otopeni
    alt aspect f important mai ales pentru turisti straini ar fi sa se gaseasca harti gratuite cu shema metroului la casele de bilete si sa fie mult mai multe indicatoare si panouri de orientare (de exemplu daca la piata victoriei 1 cobori pe celalt peron decat cel cu pasajul nu este nici un indicator sau indiciu care sa iti spuna pe unde sa o iei ca sa schimbi linia etc.... in barcelona de exemplu sunt peste tot indicatoare so sageti
  • -1 (1 vot)    
    metrou (Miercuri, 18 mai 2011, 15:54)

    yahoo [anonim]

    dar in dr taberei...pe cind metrou??? chiar asa de aglomerata e zona aia dinspre straulesti incat e nevoie de extindere???
    sau in dr taberei s a rezolvat: nu se poate!!!!

    ce sa mai..se cistiga o groaza de bani zilnic dar de reinvestit in imbunatatirea sistemului..canci...bine ca avem o groaza de monitoare pe care ruleaza o groaza de publicitate...unde sunt banii aia!?!??!?
  • +2 (4 voturi)    
    mi-e scarba (Miercuri, 18 mai 2011, 16:33)

    l'italiano [anonim]

    la milano, adica in italia, care nu e tocmai capitala onestitatii se face o linie prin centrul orasului de destul de complexa , cu multe puncte de legatura cu alte linii de lungime cca 12 km cu 500 de mil de euri.
    http://www.metro-5.com/index.php/azienda
    la noi se fac 4 km de linie simpla ( fara interconexiuni) cu 300 de milioane. bravo pdl, bravo boagiu, bravo boc!
    tineti-o tot asa!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Extindere (Sâmbătă, 24 martie 2012, 1:01)

    Adrian [anonim]

    E necesar sa mai faca de la Lac Staulesti inca o statie la Mogosoaia si ultima sa fie la Buftea ... ca sa se numeasca magistrala calumea...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version