Santierul naval Daewoo Mangalia a primit o comanda de 400 milioane dolari de la grupul israelian Ofer Global Holdings

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 19 mai 2011, 15:29 Economie | Companii


Santierul naval Daewoo Mangalia va construi patru nave cu o capacitate de 9.000 TEU pentru grupul israelian Ofer Global Holdings, in baza unui contract de 400 milioane euro, cu optiunea de suplimentare cu inca patru nave, anunta Mediafax.

Constructia navelor va fi finalizata pana la sfarsitul anului 2013.

"Comanda lansata catre santierul naval Daewoo Mangalia reprezinta doar o parte din investitia de 2,4 miliarde de dolari operata de catre Ofer in zona Europei Centrale si de Est, prima comanda ferma de o asemenea amploare din ultimii trei ani", se arata intr-un comunicat al Ofer Global Holdings.

Investitia face parte dintr-o comanda ampla de opt portcontainere si sase extra-optiuni directionate catre santierele navale Daewoo Mangalia si Hanjin Heavy Industries (Coreea de Sud).

In octombrie 2010, compania a rezervat alte zece nave a cate 13.000 TEU in cadrul unui contract semnat cu STX Offshore & Shipbuilding (Coreea de Sud), extinzand ulterior comanda si la nave de tip post-panamax, costul total ridicandu-se la 1,2 miliarde dolari. Ultima decizie ridica cheltuielile totale ale companiei in ultimele sase luni la aproape 2,4 miliarde dolari.

Ofer Global Holdings activeaza in domeniul transporturilor maritime internationale si in domeniul imobiliar.


Citeste mai multe despre   










3423 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Bravo! (Joi, 19 mai 2011, 15:37)

    Cataleya [utilizator]

    cel putin cateva sute de mucitori vor avea locul de munca asigurat!
    • +5 (5 voturi)    
      sau, mai mult (Joi, 19 mai 2011, 15:30)

      dsasd [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      nu trebuie sa ne gandim doar la oamenii care au un loc de munca (nu vreau nici sa minimizez acest aspect).
      E foarte important plusul de credibilitate de care poate beneficia industria romaneasca in cazul in care contractul se finalizeaza cu succes.
      Pe viitor, un plus de credibilitate poate aduce MAI MULTE locuri de munca.
      • +3 (3 voturi)    
        Sigur ca da. (Joi, 19 mai 2011, 17:48)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui dsasd

        Numai ca eu n-am vrut sa merg mai departe si am zis ca e bine deocamdata chiar si daca ne gandim numai la cele cateva sute (sau mii) de locuri de munca asigurate pt urmatorii 2-3 ani.
        Ca semnalul este cat se poate de benefic pt intreaga economie, cu atat mai bine!
  • -2 (2 voturi)    
    Daewoo (Joi, 19 mai 2011, 17:46)

    HESS [anonim]

    Eu m-as bucura daca cineva nu ar fi dus la ruina Navromul.Daca santierele ar fi fost lasate in mana unor buni manageri.Tineri si cu dedicatie.Asa tot malaiul ar fi intrat in buzunarele lor si ei poate sau sigur ar fi reinvestit in tara creand si creand nu sute ci poate mii de locuri de munca.Si toata industria Romaneasca ar fi trebuit tratata asa dupa 89 Dar escrocii au terfelit-o ,jefuit-o vandut-o politizat-o.Acum romanul se multumeste si bucura cu o mizerie de salar in timp ce altii insfaca grosul si-l transfera prin tariile calde.Naivitatea romanului si fudulia pro-occidentala sau pro altii ne-au adus aici.Si proprii politicieni au profitate de naivitatea majoritatii.Viata e o jungla unde fiecare trage foc la oala lui nimeni nu-ti ofera decat vrajeala si iluzii.
    • +1 (1 vot)    
      tineri si lefteri (Joi, 19 mai 2011, 19:17)

      chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui HESS

      frumoasa ideea, manageri tineri, lefteri, conducind o firma cu datorii imense, utilaje preistorice, perspective de comenzi - zero. ce-ar fi facut? ar fi vindut fier vechi si ar mai fi tras niste tunulete imobiliare. adica, in linii mari, ce au facut si aia mai putin tineri care erau la comenzi.
  • 0 (0 voturi)    
    statul trebuie sa privatizeze ,oare la ce pret o v (Vineri, 3 iunie 2011, 19:29)

    curios [anonim]

    Avand in vedere ca pana acum statul roman a permis prin incompetenta si/sau dezinteres ca un santier de anvergura Daewoo Mangalia sa apara cu pierderi imense in ultimii ani desi cifra de afaceri era in continua crestere iar celelate santiere navale aveau profituri consistente, (statul are 49% din DMHI- un director permanent la conducere si multe alte parghii) sunt curios la ce pret va accepta un eventual exit la DMHI. Sau cu cat isi va vinde participatia de 93% pe care o are la Santierul naval 2mai Mangalia S.A. (aproape echivalent cu o vanzare a celor 49% din DMHI). In mod normal ,cel putin cateva sute de milioane de euroi, Dar, ramane de vazut daca se va repeta istoria cu Petrom , Alro sau Combinatul metalurgic de la Galati. Daca cineva are vreo evaluare oarecum mai explicita a DMHI, il invit sa o faca, tocmai pt a contribui la continuare vanzarii Romaniei pe (eventuale) comisioane
  • 0 (0 voturi)    
    Indiferenta sau incompetenta? (Luni, 5 decembrie 2011, 12:31)

    Aurelian [anonim]

    Presa internationala ne-a invinuit adesea de lipsa de deschidere si chiar de descurajarea investitorilor straini, insa realitatea, cel putin atunci cand vorbim de S.C. ”DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES” S.A., cel mai mare santier de constructii si reparatii navale din Romania si chiar din sud-estul Europei, dovedeste contrariul! Doar platim si azi deschiderea pe care am manifestat-o in 1997 fata de concernul DAEWOO, respectiv fata de subsidiara DAEWOO SHIPBUILDING & MARINE ENGINEERING Co. cand am convenit asupra unui parteneriat sub forma companiei mixte, cu participare de 51% - ei, 49% - noi!

    La ce ne-a folosit deschiderea? Poate ca trebuia sa fim mai deschisi catre protejarea interesului national si mai putin amabili fata de sud-coreenii de la DAEWOO, care ne-au promis marea-cu-sarea, oferindu-ne, in schimb, o lectie ... amara.

    Despre promisiuni, e mult de povestit... Pe hartie, adica in contract, par rezonabile, dar ce te faci cu realitatea?! Uite-asa ne-am bucurat degeaba ca, din totalul celor 53 de milioane de dolari, participarea partii coreene, 30 urmau sa fie alocate pentru investitii, iar 23 pentru know-how, dar in final, am ajuns la concluzia ca investitiile le-au facut pentru ei insisi.

    Noi, cu suflet caritabil, le-am promis – si asta a fost batuta in cuie, adica stipulata-n contract! – ca, in primii sapte ani, compania mixta sa fie „scutita de impozitul pe venit sau orice alte taxe, datorii sau sarcini in natura, precum si orice alte taxe de afaceri, accize sau taxe impuse de guvernul roman sau orice subdiviziune in contul afacerii sau mentinerii stabilitatii afacerii, profitul obtinut in aceasta perioada urmand a fi reinvestit”, insa, atunci cand a fost vorba ca managementul coreean sa asigure profit - minimum de 25 milioane dolari in al saselea an - totul a-nceput sa mearga „rau”, adica partea sud-coreeana si-a uitat de obligatiile contractuale si s-a pus pe recuperarea rapida asa ziselor investitii, ceea ce a produs anual pierderi substantiale soc


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri