VIDEO CNADNR a semnat cinci contracte de 693 milioane de euro pentru autostrazi/Anca Boagiu: In cativa ani vom avea 845 kilometri de autostrada

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 20 mai 2011, 12:50 Economie | Companii


Boc si Boagiu la semnarea contractelor
Foto: Hotnews
 documente
(20 Mai 2011) PowerPoint, 729KB
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a semnat vineri primele cinci contracte din noua pentru loturile de autostrada de pe Coridorul IV Paneuropean. CNADNR a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada). Vezi in text cu care dintre aceste companii s-au semnat contracte.

Primele contracte s-au semnat pe lotul 1 de pe tronsonul Timişoara – Lugoj, loturile 1 si 2 de pe Nadlac-Arad, lotul 1 de pe Lugoj-Deva si lotul 3 de pe Orastie-Sibiu.

"La cei 693 de milioane de euro pentru cele cinci contracte semnate astăzi se adaugă 268 milioane de euro pentru contracte semnate sau în curs de semnare pentru drumuri nationale si centuri ocolitoare din fonduri europene si 79 milioane de euro contracte din fonduri BEI. Vreau să vă spun că am reusit la aceste contracte să facem economii de peste 600 milioane de euro fată de valoarea estimată initial, semn că noile reguli pe care le-am impus în contractele cu constructorii, inclusiv standardele de cost, si-au făcut efectul” , a declarat ministrul transporturilor Anca Boagiu cu ocazia semnarii contractelor.

România va avea, peste câţiva ani, 845 de kilometri de autostradă, faţă de 313 km în prezent, investitiile urmand sa se ridice la 5,17 miliarde euro, a mai spus Anca Boagiu. In prezent, sunt in executie 276 kilometri de autostrada.

La randul sau, premierul Emil Boc, prezent la eveniment, a spus ca in România sunt în prezent contractate proiecte în valoare de 12,8 miliarde de euro, cărora li se adaugă cele 700 milioane euro din contractele semnate vineri. "Ajungem la 13,5 miliarde, bani serioşi care schimbă faţa acestei ţări", a spus Boc.

  • In ceea ce priveste preturile, Roman Esterbauer, reprezentant Alpine Bau GmbH (Video), sustine ca in Austria preturile sunt aproximativ egale cu cele din Romania. La randul sau, Francesco, reprezentant Miglio Impregilo SpA (Video), spune ca pretul la care a castigat contractul este foarte mic.




  • Video realizat de Matei Budes


Constructorii si valoarea contractelor

  • Proiectare şi execuţie Autostrada Timişoara – Lugoj, lotul 1 km 44+500 - km 54+000” – valoare estimată 266.555.952  lei,  constructor Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,369,462.74 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj – Deva, lotul 1, km 0 + 000 – km 27 + 400” valoare estimată 1.118.840.865 lei, constructor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 681.040.913,98 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie – Sibiu, lotul 3, km 43+855 – km 65+965” valoare estimată 762.202.841 lei, constructor Impregilo SpA, valoare ofertă câştigătoare 604.791.600 lei
Potrivit ministrului, lucrarile vor fi incheiate in 2013.

Toate contractele prevăd o durată de proiectare şi execuţie de 22 de luni din momentul atribuirii  (patru pentru proiectare şi 18 pentru execuţie), la care se adaugă patru ani de garanţie. Finanţarea tuturor tronsoanelor este asigurată de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune (85%) şi de Guvernul României (15%).


Initial, opt ofertanti din 64 au contestat rezultatele licitatiilor organizate de Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale pentru aceste tronsoane de autostrada. Doar castigatorii a trei loturi din noua nu au fost  contestati. Insa doi ofertanti au renuntat de contestatii. Astfel, au mai ramas de rezolvat contestatiile pe lotul 2 din tronsonul Timisoara-Lugoj si loturile 1, 2 si 4 de pe Orastie-Sibiu.
Pentru celelalte patru tronsoane ar putea fi incheiate contractele în următoarele două săptămâni, după ce va fi anunţat rezultatul contestaţiilor, a precizat Boagiu.

Cine sunt constructorii


  • Grupul Romstrade, lider in consortiul format cu Monteadriano Engenharia e Construcao si Donep Construct, a castigat lotul 1 din tronsonul Nadlac-Arad. Grupul este controlat de omul de afaceri Nelu Iordache- are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.
  • Alpine Bau GmbH a castigat lotul 2 din tronsonul Nadlac-Arad. Companie din Austria. In Romania a efectuat lucari de largiri si de consolidari de drumuri nationale. In prezent se mai ocupa de extinderea la patru benzi a centurii rutiere a municipiului Bucuresti pe sectorul cuprins intre DN1A si DN 1 si continuarea centurii rutiere existente a municipiului Bucuresti cu pasaj superior peste CF la Otopeni. Pe plan international, compania este implicata intr-un proiect de cooperare internationala pentru constructia tunelului Gothard din Elvetia.
  • Spedition UMB si Tehnostrade, in asociere cu firma Carena SpA Impresa di Costruzioni, au castigat lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj. Spedition UMB si Tehnostrade sunt detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Spedition UMB mai participa la lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa.
  • Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat al doilea lot din Timişoara-Lugoj. Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat si singurul lot scos la licitatie din Lugoj-Deva. Tirrena Scavi este o companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. S-a ocupat de lucrările de modernizare a strazilor din Cluj-Napoca. Presa locala arata ca primăria clujeană a penalizat compania Tirrena Scavi pentru carenţe la contractele de drumuri aflate în garanţie.
  • Impregilo SpA a castigat al treilea lot din Orăştie – Sibiu. Una dintre cele mai mari companii de constructii din Italia. Pe plan international se ocupa de constructia celui mare pod din lume, cel care va traversa stramtoarea Messina.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7839 vizualizari

  • -5 (7 voturi)    
    hmmm (Vineri, 20 mai 2011, 14:04)

    me [anonim]

    nu suna prea bine...
    sa inteleg ca o sa facem niste autostrazi gen bucuresti-pitesti: adica dupa ce le construim mai lucram 10 ani la ele pana le facem fara gropi...
    • +1 (1 vot)    
      Bune si asa decat deloc !!! (Vineri, 20 mai 2011, 15:24)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui me

      :) iti inteleg frustrarea, dar atat putem noi ! Deci, hai sa facem ceva, orice, si apoi o sa vedem. Se pare ca mai multe de atat nu avem cum, din pacate !
      • -7 (7 voturi)    
        70 mil euro kilometrul (Vineri, 20 mai 2011, 15:03)

        Christian [anonim] i-a raspuns lui gigi

        100 km - 700 milioane euro nu e cam mult ? Parca erau niste costuri standard pe km ...
        • +6 (6 voturi)    
          parca 700 / 100 = 7... (Vineri, 20 mai 2011, 15:38)

          blackbird [utilizator] i-a raspuns lui Christian

          si nu 70 :))
        • +6 (6 voturi)    
          matematica... (Vineri, 20 mai 2011, 16:52)

          jack [anonim] i-a raspuns lui Christian

          mai grea cu ea...
        • +1 (1 vot)    
          ba da (Sâmbătă, 21 mai 2011, 22:14)

          DAVID [anonim] i-a raspuns lui Christian

          Eu propun sa faci o contestatie si tu, ca e prea scump. Si dupa aceea sa fugi repede pe forumuri sa scrii ca nu se fac autostrazi in Romania.
          Personal, chiar nu-mi pasa cat costa ce costa atata timp cat se face. Aia mi se pare principala ingrijorare: ca nu se face nimic. Cand o sa depasim nivelul de "nu se face" ne putem concentra si pe asta cu "cat costa".
      • -2 (2 voturi)    
        adevarat si asta... (Vineri, 20 mai 2011, 15:49)

        me [anonim] i-a raspuns lui gigi

        macar sa fie... partea proasta e ca probabil o sa fie cu plata (adica proasta si cu plata, ca daca ar fi bune si cu plata ar fi ok )
        • +1 (3 voturi)    
          se pare ca nu ai depasit granita (Vineri, 20 mai 2011, 18:04)

          leopold [anonim] i-a raspuns lui me

          de judet,pentru ca atat de destept pari !Daca nu vrei sa platesti taxa la autostrada,atunci poti sa mergi pe drumurile tale comunale .Lasa-ne pe noi astia care vrem autostrazi sa platim si pe urma sa cerem socoteala daca nu sunt la acelasi nivel calitativ cu cele de afara.
          • -1 (3 voturi)    
            ... (Vineri, 20 mai 2011, 18:16)

            pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui leopold

            Este usor sa arunci cu noroi in stanga si in dreapta si sa jignesti pe cineva... Vreau sa te intreb ceva: Pentru ce sa mai platesc si taxa de autostrada, cand deja platesc rovinieta, taxa de drum in pretul carburantului, taxa de pod si cate si mai cate taxe?

            Ti se pare normal sa platesti ceva ce deja ai mai platit?! Mie asta imi pare afacerea ideala: "vinde leul cu doi lei"...
            • +1 (3 voturi)    
              ramai tu cu caruta! (Sâmbătă, 21 mai 2011, 15:25)

              leopold [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

              Uite ca eu (si probabil multii altii)doresc sa platesc si o taxa de autostrada numai sa ajung la Viena in 6 ore si nu in 14!Adevarul ca pe tine o viteza atat de mare te-ar impiedica sa mananci seminte si sa contempli frumusetile nearate ale patriei.
              • 0 (0 voturi)    
                ... (Luni, 23 mai 2011, 7:13)

                pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui leopold

                Eu nu am spus altceva ca normal ar fi fost ca pe aceste autostrazi sa nu se puna taxe din moment ce deja le platim.

                Daca mergi cu o viteza constanta de 130km/h distanta de 1200km cat sunt de la Bucuresti la Viena o parcurgi in aproximativ 9 ore. Daca tu imi spui mie ca vrei sa ajungi la Viena in 6 ore, pai atunci ar trebui sa ramai de mai multe ori fara permis pana ajungi la Viena. Nu?

                Si cum am mai spus si inainte... Aruncatul cu noroi e sport national in tara asta... Nu mai face asta pentru ca nu te face mai special si nici mai interesant, ci dimpotriva.
                • -1 (1 vot)    
                  :) (Luni, 23 mai 2011, 12:26)

                  nelu [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

                  ce te face sa crezi ca antevorbitorul este din bucuresti ? sau voi , miticii , aveti impresia ca sunteti centrul universului ?
                  • 0 (0 voturi)    
                    ... (Luni, 23 mai 2011, 21:16)

                    pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui nelu

                    Am spus eu ca "noi miticii suntem centrul universului"?! Nu am spus asa ceva, dar cifrele par s-o spuna. Te rog frumos sa citesti:

                    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/48503/Cine-tine-bugetul-Romaniei-topul-judetelor.html

                    http://old.cotidianul.ro/bugetul_tarii_pe_cap_de_roman_topul_judetelor-18431.html

                    Ai terminat de citit? Acum te rog frumos sa-mi raspunzi la intrebarea la care niciunul nu mi-ati raspuns: ti se pare normal sa platesc de doua ori acelasi lucru?!
      • -1 (1 vot)    
        Daca mai exista (Sâmbătă, 21 mai 2011, 12:44)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Cineva sa-i creada pai e bai.Nici astia nici cei de dinainte si nici unul din actuala clasa politica nu merita un minim de incredere.
    • 0 (2 voturi)    
      Da tu cum ai tras concluzia asta? (Vineri, 20 mai 2011, 15:25)

      je [anonim] i-a raspuns lui me

      E ceva zvon la partid sau cum?
      • 0 (4 voturi)    
        huh? (Vineri, 20 mai 2011, 15:50)

        me [anonim] i-a raspuns lui je

        am tras concluzia pentru ca daca sunt firme care au ma iavut contracte cu statul, au mai facut treaba... si vedem toti ce bine se asfalteaza... cu asfalt de unica folosinta...

        ce zvon de la partid frate?! iar incepem cu luptele politice?
      • 0 (2 voturi)    
        problema ... (Vineri, 20 mai 2011, 16:01)

        KAPY [anonim] i-a raspuns lui je

        problema e ca se construieste ...autostrada..ca se poate si se vrea si pe vreme de criza ...asta crizeaza opozitia !!!!
    • +3 (5 voturi)    
      In afara de.... (Vineri, 20 mai 2011, 15:49)

      pro [anonim] i-a raspuns lui me

      ...Bucuresti - Pitesti, o autostrada din '67-'70 care a plecat initial fara fundatie si consolidari in zone mlastinoase, cati km de autostrada de halul ala ai mai vazut? Cumva Buc-Cernavoda, C Turzii-Gilau, centura Pitesti si Sibiu? La concurenta de azi si ochii cat cepele pe banul european, cine-si mai permite sa faca ceva care sa insemne sinucidere profesionala? Eu zic sa nu mai fim asa de sceptici! Sau daca nu ne pricepem, sa comentam in domeniile la care ne pricepem toti:fotbal, politica,...
  • -3 (3 voturi)    
    niste nenorociti (Vineri, 20 mai 2011, 15:48)

    bula [anonim]

    au nevoie de bani ptr campanie, dar, ei spala bani. subminarea economiei se cheama....din banii nostri...pe de alta parte a facut cineva calcule sa vada unde e traficul cel mai "bogat'? sau hai sa facem stradute intre 2 satulete ptr 100 ani? chinezii au facut ditamai zidul acum mii de ani, iar romanii spala bani....macar de ar da de munca romanilor, dar infractorii beneficiaza....si banii...se duc pe masini, case si distractii....popor nefericit...de bascalie...
    • +2 (2 voturi)    
      "daca le-ar da de munca romanilor" (Vineri, 20 mai 2011, 18:07)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui bula

      Normal ca nu vei vedea romani la constructia autostrazilor.Ei sunt prea ocupati cu sucul de prune la birtul din buricul satului si nu au timp pentru ca asteapta ajutorul social.Asa o munca ii dezonoreaza.
  • +2 (2 voturi)    
    Cand incep (Vineri, 20 mai 2011, 16:11)

    Cristian [anonim]

    Va rog completati articolul.

    Am cautat in toate articolele de pana acum, pe acest subiect si nu am gasit o data exacta a inceperii lucrarilor.

    Ii multumesc celui care ma poate lamurii.
    • -1 (1 vot)    
      Eu am cautat exact invers (Vineri, 20 mai 2011, 17:27)

      ION [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Eu am cautat DATA DE FINALIZARE. Sunt trecute tronsoane, firme, sume de bani. Nu am vazut niciunde data de finalizare.

      "Peste cativa ani.."

      Cred ca am imbatranit si nu mai am rabdare. M-am cam saturat sa aud ministrul transporturilor zicand "peste cativa ani"

      Nu s-ar putea un pic mai multe precizie? La finalul anului 2011 osa fie finalizatre tronsoanele x,y,x, la finalul anului 2012 ..si tot asa.

      Rau de tot stam cu tot ce inseamna planificare si proiecte de durata.

      Vad ca a scris cineva sa ma uit si la fisierul atasta. Nu e un PDF, e un PPT, care mi se pare destul de rau la nivel de vizibilitate.

      La anumite tronsoane de autostrada sunt trecute niste termene de executie, dar destul de vagi, de genul 2011-2013. Si discutam de tronsoane de zeci de km. Ne miscam ca ochiul mortului.

      La alte reabilitari sau contracte spre semnare nici macare aceste indicii calendaristice nu prea mai sunt date.

      Un lucru e clar: Undeva in viitor, vom avea autostrazi. Pacat doar ca atunci o sa ne atace romulanii si nu o sa le mai putem folosi,
  • +2 (2 voturi)    
    Sugestie pentru hotnews.ro (Vineri, 20 mai 2011, 16:33)

    D@N [utilizator]

    Subiectul este foarte interesant, dar nu aveti si o harta in care sa se vada marcat clar ce tronsoane sunt deja in executie si ce s-a semnat acum? Enumerarea din articol este greu de digerat in lipsa corelarii cu situatia "la zi" a contractelor. Multumesc si sper ca nu va supara sugestiile.
    • 0 (0 voturi)    
      putina atentie (Vineri, 20 mai 2011, 16:35)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui D@N

      daca esti mai atent vezi ca ai un PDF
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 20 mai 2011, 19:25)

    imaros [anonim]

    se pare ca s-au facut licitatii in care poate pentru prima data statul economiseste ceva bani,acu la treaba
  • -1 (1 vot)    
    Presedintele si Partidul sau se tin de cuvant! (Sâmbătă, 21 mai 2011, 8:05)

    Alin [anonim]

    Este din ce in ce mai clar ca actuala Conducere a Romaniei, asigurara atat de magistral de Presedintele Traian Basescu, Conducatorul nostru Neobosit, si Partidul subordonat Domniei-Sale, PDL, se vor tine de cuvant! Au promis in 2008 ca se vor construi in patru ani 1.000 de km de autostrada si uite ca se tin de cuvant! S-au construit deja 50 de km din cei 1.000 de km si urmeaza alti 85 de kilometri. Cu tot cu kilometrii construiti de Ceausescu, Regimul Traian Basescu va face cam 800 de km in urmatorii ani!
  • 0 (0 voturi)    
    citiva ani ... cit? (Duminică, 22 mai 2011, 12:25)

    gopo111 [utilizator]

    adica asta v-a fii intre doi ani si o mie de ani da frumos detaliu, de la un ministru, in state refac o autostrada in citeva luni asta insemind cam 20 - 30 mile in vara, nu lucreaza iarna, adica rad totul pina ramine pamintul gol si refac, placa de beton care are cam minim 30cm grosime sa reziste la transportul greu plus, asfaltul, deci asta e lucratura nu ce face statul romain pe bani multi si lucru putin, de toata jena, in locul lor a-si cere bani inapooi de la lucrari ca asta merita aia sa plateasca bani "furati" de la sta, dar nu cred ca se v-a intimpla , ca bani s-au impartit cu ei
  • 0 (0 voturi)    
    CAND O SA FITI (Duminică, 22 mai 2011, 12:33)

    HESS [anonim]

    Capabili sa intretineti cum trebuie drumuriile construite sub Ceasca atunci puteti sa vindeti gogosi pana atunci stiti.,....la alta masa .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by