Asocierea Spedition UMB- Pa&Co International- Euroconstruct Trading 98- Tehnostrade s-a angajat sa finalizeze toate lucrările la tronsonul de autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti până pe 15 decembrie 2011, a anuntat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale. Mai mult, constructorii au renuntat sa mai solicite costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului. In plus, au renunţat şi la dreptul de a solicita, la orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune, precum şi la orice altă pretenţie financiară. Toate acestea au fost trecute intr-un act aditional semnat cu CNADNR. Constructorii au renuntat la toate pretentiile dupa ce compania nationala a trimis o notificare de reziliere a contractului.

  • Atribuirea contractului pentru segmentul Moara Vlasiei-Ploiesti a starnit, de-a lungul anilor, o serie de controverse, atat din cauza intarzierii lucrarilor, cat si din cauza unor plati ilegale. UMB si Tehnostrade sunt controlate de Dorinel Umbrarescu, Euroconstruct de Dan Besciu, iar PA&CO International de Costel Casuneanu, oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului".

"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Pa&Co International SRL - SC Euroconstruct Trading 98 SRL - SC Tehnostrade SRL au semnat miercuri, 25 mai 2011, un act adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a diferendului survenit ca urmare a Notificării de Reziliere transmise de Companie în ceea ce priveşte Contractul de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Bucureşti-Braşov km 19+500 – km 62+000.

Prin actul adiţional menţionat Antreprenorul s-a angajat să finalizeze toate lucrările ce fac obiectul contractului semnat pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti până la data de 15 decembrie 2011. Asocierea, precum şi fiecare dintre membrii săi, au renunţat la a solicita costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului.

Totodată, firmele menţionate au renunţat şi la dreptul de a solicita, ulterior semnării acestui act adiţional, la orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune, precum şi la orice altă pretenţie materială/financiară decurgând din Contract", se arata intr-un comunicat al CNADNR.​

CNADNR transmisese notificarea de reziliere pe 18 aprilie sustinand ca antreprenorul a abandonat lucrarile de constructie la autostrada pe sectorul cuprins intre km 46+500 si km 48+200, fapt ce incalca grav prevederile contractuale. Potrivit CNADNR, masura a fost luata avand in vedere intarzierea firmelor mentionate in indeplinirea obligatiilor contractuale privind activitatea de proiectare si executie, slaba mobilizare a echipamentelor in santier precum si lipsa unui program de lucrari coerent care sa demonstreze capacitatea tehnica si organizatorica de a finaliza lucrarile in termenul prevazut. De asemenea, desi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, antreprenorul a solicitat majorari de pret pe care CNADNR nu le poate acorda, avand in vedere legislatia in vigoare.