Magnatul israelian Sammy Ofer, nascut in Romania, a decedat la varsta de 89 de ani

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 3 iunie 2011, 10:32 Economie | Companii

Sammy Ofer (dreapta) si fratele sau, Yuli
Foto: Agerpres/AP
Magnatul israelian Sammy Ofer, nascut in Romania, si care conducea puternicul conglomerat Ofer implicat intr-un scandal comercial cu Iranul, a decedat vineri la varsta de 89 de ani, anunta presa din Israel, preluata de AFP. Despre Sammy Ofer, presa din Romania a scris ca ar controla compania de imobiliare Willbrook.

Grupul sau a incheiat recent un contract de 400 milioane dolari cu santierul naval Daewoo Constanta.

Sammy Ofer a fost considerat in 2011 de Forbes cel mai bogat israelian, clasandu-se pe locul 79 in lume in clasamentul averilor.

Potrivit radioului public, Sammy Ofer, al carui capital este evaluat la peste 10 miliarde de dolari, a decedat la Tel Aviv, in urma unei lungi suferinte.

Decesul sau intervine dupa o serie de revelatii legatele de prezumtivele relatii ale grupului Ofer cu Iranul, care au alimentat o polemica apriga asupra profiturilor suculente realizate sub acoperirea unor misiuni de spionaj.

Statele Unite au plasat grupul israelian pe lista neagra pentru ca a vandut in septembrie 2010 un vas-cisterna companiei maritime iraniene IRISL, pentru 8,6 milioane de dolari, violand astfel embargoul international impus Iranului pentru activitatile nucleare controversate.

Potrivit presei irsaeliene, cel putin 13 petroliere ale grupului au ancorat in Iran in ultimii zece ani.

Nascut in Romania si rezident al principatului Monaco, Sammy Ofer a construit un adevarat imperiu industrial care include compania de navigatie Zim, societati de constructie si o participatie intr-una dintre principalele banci israeliene.

Potrivit unui articol publicat de Jurnalul in 2004, grupul ofer a pornit de jos, de la o afacere mica, un birou comercial in portul israelian Haifa, care apartinea unui anume Josef Herschovici.

Evreu nascut in Romania, la Galati, Josef a emigrat in Israel, unde si-a inceput activitatea in domeniul naval.

Doi dintre fiii sai, Sammy si Yuli, au "israelizat" numele familiei si l-au schimbat in Ofer, au preluat afacerea si au ajuns pe listele cu miliardarii lumii.

Fiul cel mare al lui Josef, David, s-a alaturat si el afacerii de familie, dupa o impresionanta cariera in serviciul public, care l-a adus in postul de general maior in politia israeliana. In 1994 a murit. La carma imperiului Ofer au ramas Sammy si Yuli.

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul companiei Premium International Holdings, ai carei actionari sunt Yehuda (Yuli) Ofer si Nimrod Rinot, Yuli Ofer este si consul al Romaniei in Israel.

"Un important serviciu facut statului Israel"

Potrivit unor surse din serviciile de securitate citate de cotidianul de mare tiraj Yediot Aharonot, fratii Ofer ar fi facut "un important serviciu statului Israel".

Un fost sef al Mossadului (serviciile secrete israeliene), Rafi Eytan, nu a respins posibilitatea ca societatilor fratilor Ofer sa fi acoperit operatiuni secrete, reamintind ca in trecut Mossadul "a recurs la asistenta oamenilor de afaceri".

Un specialist in serviciile israeliene, scriitorul si ziaristul Yossi Melman, a apreciat insa ca astfel de "servicii" nu justifica totusi operatiuni comerciale cu Iranul.

"Evocand pista spionajului, apropiatii fratilor Ofer vor sa acopere urmele pentru a ascunde faptul ca au violat legea care interzice relatiile comerciale cu Iranul", a declarat Melman.

Ziaristul Haaretz si-a exprimat regretul pentru faptul ca "Sammy Ofer nu va mai putea explica aceasta afacere" subliniind insa ca "nu atat el, personal, cat societatea sa era pusa in discutie".

In virtutea unei legi israeliene, Iranul este declarat "stat dusman" iar ministerul Finantelor este indrituit sa aplice o lege din 1939, care dateaza din mandatul britanic, si care interzice comertul cu tarile inamice.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Adevaratul vampir care suge sange si ucide peste 10.000 de oameni in fiecare an. Cazul misterios inregistrat in Romania

Oamenii de stiinta americani au descoperit ca un gandac aparent inofensiv este in realitate un adevarat vampir care suge sange si e responsabil de moartea a mii de oameni anual. Gandacul Triatoma Dimiata aduce un pic cu ochiul-domnului de la noi, insa nu e deloc o gaza inofensiva.








6051 vizualizari
  • +2 (16 voturi)    
    a scapat, a reusit... (Vineri, 3 iunie 2011, 10:58)

    Ci Ciong [utilizator]

    nenea asta a scapat, dar cati altii care ar fi putut devenii cercetatori, artisti, bancheri, industriasi, nu au scapat din polonia, cehia, ungaria, germania? lumea ar fi fost total alta daca nu am fi trecut prin iadul ala de acum 70 de ani, sau poate tot raul spre bine... nu stiu
    • -3 (21 voturi)    
      Bv Ci Ciong (Vineri, 3 iunie 2011, 11:09)

      GoldStein [anonim] i-a raspuns lui Ci Ciong

      Bv pentru mesajul de mai sus...sa nu uitam inca o data clipele tragice al holocaustului de acum 50 ani cand peste 10 milioane de evrei nevinovati au murit in chinuri groaznice...omorati de arienii europeni...de aceea inca o data UE trebuie sa nu uite acest lucru....
      • +7 (17 voturi)    
        Taiele mai scurte (Vineri, 3 iunie 2011, 11:16)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui GoldStein

        10 mil????
        pana de curand erau 6 mil (intre noi fie vorba - tot o exagerare).

        Sa nu ma intelegi gresit, nu sunt de acord cu faptele lui Hitler; dar hai sa ramanem cu picioarele pe pamant.
      • +6 (14 voturi)    
        10 milioane... (Vineri, 3 iunie 2011, 12:05)

        xpawnrip [utilizator] i-a raspuns lui GoldStein

        dar cum ramane cu cei 45.000.000 de civili morti? de ei de ce nu vorbeste nimeni?

        Sa nu ma intelegi gresit, nu sunt de acord cu faptele lui Hitler; dar hai sa ramanem cu picioarele pe pamant.
      • +9 (17 voturi)    
        :) (Vineri, 3 iunie 2011, 12:37)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui GoldStein

        itzic, esti sigur ca n-au fost 20 de milioane de evrei?
      • -1 (5 voturi)    
        hmmm... (Vineri, 3 iunie 2011, 20:18)

        nicksone [utilizator] i-a raspuns lui GoldStein

        si de unde o fi avut Hutler bani sa se inarmeze si sa porneasca razboiul? ghici ciuperca ce-i ;)
  • +7 (15 voturi)    
    Romania are un consul influent acolo (Vineri, 3 iunie 2011, 11:13)

    Kazarii/askenazi, exemplu de asimilare religioasa [anonim]

    Evreii din estul si centrul Europei sunt descendenti ai kazarilor, trib indo-european care a avut un regat foarte puternic in Evul Mediu timpuriu, in sudul Rusiei de astazi.
    Datorita intalnirii cu un rabin, hanul kazarilor s-a convertit la iudaism si dupa era obiceiul, intregul regat a adoptat noua religie, iudaica.

    Kazarii au fost impinsi spre vest de popoare migratoare, au pierdut puterea avuta, s-au imprastiat in mici grupuri, amestecandu-se printre slavi, valahi/moldoveni, germanici si turanici (3 dintre triburile venite in Panonia impreuna cu triburile proto-maghiare erau triburi kazare, de aceea si Ungaria a fost una dintre tarile cu cea mai numeroasa populatie 'evreiasca').

    Insa aria lor principala a ramas partea central-estica a Europei (Germania, Polonia, Rusia, Romania, Ungaria) si ceea ce i-a deosebit de ceilalti europeni a fost religia iudaica.

    Treptat, denumirea de kazari s-a pierdut in memoria colectiva, elementul etnic kazar s-a amestecat cu cel germanic, slav si romanesc, europenizarea kazarilor a fost deplina si doar religia ii mai deosebea de cei din jur.

    Au trait organizati in mici sate, colectivitati, s-au asezat pe langa targuri pt ca majoritatea nu puteau pretinde la pamant pt ca nu faceau parte dintre etniile locale.

    Acesti kazari iudaizati si amestecati cu europenii au fost denumiti ''askenazi'' (nume intalnit si azi in Israel) de catre alti evrei.

    Se deosebeau de evreii din Vest (sefarazii), fiind mai blonzi/roscati, cu piele alba si ochi de culoare deschisa (semnele fenotipului european, datorita amestecului cu germani/slavi/romani).
    Sefarazii si evreii 'sabra' arata mai 'oriental', mai semit decat askenazii/kazarii.

    Patrimoniul genetic a fost foarte bun si e usor de verificat ca majoritatea personalitatilor culturii si stiintei la evrei provin din randurile askenazilor.

    Ei au pastrat, chiar si dupa emigrare spre 'Eretz Israel', legaturi stranse cu popoarele din Europa cu care se inrudesc genetic (rusi, romani, polonezi, maghiari).
    • +3 (5 voturi)    
      +10 (Vineri, 3 iunie 2011, 12:11)

      IM [anonim] i-a raspuns lui Kazarii/askenazi, exemplu de asimilare religioasa

      +10
    • +2 (4 voturi)    
      Corect si bine documentat! (Vineri, 3 iunie 2011, 18:31)

      Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui Kazarii/askenazi, exemplu de asimilare religioasa

      Bine documentat comentariul tau!Cu singura precizare ca in Romania au fost reprezentate ambele comunitati:askenaza si sefarda(spaniola).Multi sefarzi au trait in Bulgaria,Turcia si Grecia(la Salonic).Un lucru mai putin cunoscut este ca exista evrei de culoare,originari din Etiopia,asa numitii falasi.
    • +1 (3 voturi)    
      si nu numai... (Vineri, 3 iunie 2011, 20:27)

      nicksone [utilizator] i-a raspuns lui Kazarii/askenazi, exemplu de asimilare religioasa

      evreii, "ne-kazari", au aparut in ... Yemen. au traversat marea rosie si s-au inmultit / instalat in Etiopia.Kazari...e alta poveste. nu au nici o treaba cu evreii originali, ca sa zic asa. simpla convertire la iudaism nu te face evreu... si aici ma refer la gene. Kazarii sun t mult mai importanti decat ne place sa credem (cautati pe Google filmul Khazars). ei stai la baza fratiei sarpelui, a aparitiei Iluminatilor, sunt neam de cotropitori. dorinta lor mai mult sau mai putin admisa este cucerirea lumii. Gasim evreii blonzi in cele mai diverse locuri,geografic si istoric vorbind, de la Lenin pama la...Abramovici. exista o multime de referinte in folcorul romanesc la"omul rosu". Khazarii au fost fortati sa aleaga intre crestinism si iudaism. Nicidecum din convingere... ar fi multe de spus insa mi-e teama de legislatia in vigoare care imi interzice opinia pe o ANUMITA natie, de ce nu si pe altele?? mai exista clauza aceea, a natiunii celei mai favorizate? prietenii stiu de ce...
  • +1 (13 voturi)    
    DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA!!! (Vineri, 3 iunie 2011, 11:39)

    MarianEugen [utilizator]

    DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA!!!
  • 0 (0 voturi)    
    "Si-au israelizat numele..." (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 14:46)

    Ronald [anonim]

    De la inceput vreau sa insist asupra faptului ca nu sunt antisemit (de si prin ce voi spune precis asa voi fi catalogat!), am prieteni evrei cu "nume de evrei" , adica si-au pastrat numele stramosilor din respect pentru natia pe care o reprezinta si pe care-i stimez pentru acest lucru! Dar nu-i inteleg pe evreii care in Romania de dupa 1950 au recurs la schimbarea numelor, aspectul putin comic fiind acela ca au ales nume romanesti "cu rezonanata veche romaneasca" pentru a inlatura orice dubiu. De ce au facut asta? In Romania de dupa razboi nu s-a practicat antisemitismul. Evreii care au plecat in Israel revin cu placere in Romania. La intalnirile aniversare legate de terminarea scolii, nu se prezinta colegi care traiesc in acelasi oras, in schimb la fiecare intalnire sigur vin cei plecati in Israel.(daca nu au decedat intre timp). Dupa 1950, in PMR, ulterior PCR au intrat de la inceput foarte multi evrei, la fel in Securitate (vezi romanul "Cel mai iubit fiu dintre pamanteni " in care eroul era anchetat in Cluj de un securist evreu maghiar), la fel in administratie. Deci societatea romaneasca i-a acceptat la varful ei si in perioada 1950-1990 si in perioada 1990-2010. Atunci de ce si-au renegat originea prin schimbarea numelui? Pentru a putea parveni (am facut si eu o presupunere)? La aceasta intrebare, pot sa dea un raspuns evreii care si-au pastrat numele? Se stie ca inainte, in actul de identitate rubricile erau: 1. Cetatenia...2. Nationalitatea...Adica acuma trebuie sa-ti fie rusine de originea etnica pe care o ai? La una din emisiunile regretatului Iosif Sava , invitat fiind Adrian Severin, acestuia i se spune de anfitrion: "Domnule Severin, se spune ca ati fi evreu. Ce puteti spune?", la care acesta a negat efectiv violent iar ca sa fie convingator a venit cu argumentul ca are in famile un preot greco-catolic. Reactia lui mi-a lasat un gust amar. Romanii prin natura lor sunt foarte, foarte toleranti. Nu cred ca cineva poate sustine contrariul....


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version