O noua licitatie pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia: 726,2 milioane lei fara TVA pentru 20 km de autostrada

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 3 iunie 2011, 12:01 Economie | Companii

Autostrada Soarelui, inca incompleta
Foto: AGERPRES
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis spre publicare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) anuntul de participare la licitatia pentru contractul de constructie a tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. Proiectul vizeaza realizarea a 20,49 km de autostrada. Proiectarea va dura 3 luni, executia 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie. Valoarea estimata a contractului se ridica la 726,2 milioane lei fara TVA. Initial, CNADNR estimase ca noul contract va avea o valoare estimata intre 500 de milioane de lei si 700 milioane de lei.

Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.

CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas.


  • Potrivit valorii estimate, noul contract va fi mai scump decat cel incheiat initial cu firma Colas.
  • Dupa ce a castigat prima licitatie in noiembrie 2008, Colas a incheiat in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada, valoarea acestuia fiind estimata la 634,3 milioane de lei. In aprilie 2011, CNADNR a reziliat contractul din cauza "refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor".
  • Autoritatile romane si-au exprimat nemultumirea si fata de faptul cu firma franceza a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane de euro. "Nu a fost finalizata proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km care reprezentau lungimea totala a tronsonului de autostrada. Acesta a fost si motivul pentru care nu au fost in stare sa obtina nici certificatul de urbanism, nici avizele si acordurile necesare, inclusiv autorizatia de construire. Mai mult decat atat, au fost solicitate costuri suplimentare importante. Discutam despre un surplus de 16 milioane de euro, in conditiile in care valoarea pe care consultantul a facut-o arata ca noul aliniament pe care trebuie sa se situeze tronsonul de autostrada costa cu 5 milioane de euro mai putin", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu.
CADNR sustine ca firma franceza a invocat "diverse motive pentru a justifica intarzierile". Potrivit CNADNR, Colas nu a efectuat lucrari pe cei 20 km si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, insa a solicitat costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu 24 de luni. Totodata, pe sectorul de 5,5 km aflat in executie, lucrarile au fost incepute cu intarziere in vara anului 2010, iar incepand cu luna octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de catre antreprenor, in calitatea sa de Proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de descarcare arheologica ce sunt in sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier", sustine CNADNR.

Pe de alta parte, firma franceza Colas spune ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

"Colas a obtinut in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei incepand cu 15 iunie 2009. Din cei 20 de kilometri de autostrada, doar un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie 2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22 martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

3163 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    CAM MULT... (Vineri, 3 iunie 2011, 12:18)

    Florin [anonim]

    Pentru o autostrada cu doua fire de mers pe sens.
    Daca erau 3 fire pe sens, era super (eram si noi in randul lumii)!
    Numai niste fraieri se apuca sa faca autostrazi cu doar 2 fire pe sens in conditiile in care traficul comercial creste de la an la an, iar aceasta ruta va fi utilizata la maxim de transportatori!
    • +4 (6 voturi)    
      2 benzi pe sens... (Vineri, 3 iunie 2011, 12:50)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui Florin

      ...e suficient pentru traficul din Romania chiar si pentru litoral. Ca sa faci 3 benzi in mod uzual tre sa fi avut 2 benzi pe sens si sa reiasa clar ca ai nevoie de mai mult, In plus, orice modificare proiectului acum ar insemna alti ani de amanari.
      • 0 (2 voturi)    
        simplu (Vineri, 3 iunie 2011, 13:57)

        bengalii [anonim] i-a raspuns lui Vasile

        se dau doua contracte la doua firme, pentru fiecare sens. care termina prima ia si 15% din banii celeilalte.
        astfel se rezolva si cu benzile: 4benzi + 2 de urgenta, pe sens, la fel ca Dubai - Abu Dhabi.
        Nu stiu cine a inventat modelul european fara banda de urgenta pe interior (hard shoulder).
        E captivant sa vezi cum trec unii cu 200 km/h la 50 cm de camionul din dreapta si 40 cm de parapetul din stanga.
    • +1 (5 voturi)    
      .. (Vineri, 3 iunie 2011, 13:03)

      .. [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Dc traficul nu o cere pt ce avem nevoie de 3 benzi ??Doar pt vro 15 de zile din an cand se ingramadesc toti miticii la mare adica in zilele de wk din iulie si august??Bravo, esti tare destept
      • 0 (2 voturi)    
        o cere (Vineri, 3 iunie 2011, 14:08)

        transporter chix [anonim] i-a raspuns lui ..

        asta acum, dar peste vreo 7 ani cand o fi gata?
        poate mai vine si pe la noi lume buna.
      • 0 (2 voturi)    
        of of, mai mai... (Vineri, 3 iunie 2011, 16:16)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui ..

        Citind comentariul tau mi-am adus de vorbele unui mare clasic in viata: "Nu avem nevoie de autostrazi!"
  • +2 (8 voturi)    
    Adica (Vineri, 3 iunie 2011, 12:31)

    viv [anonim]

    In caz ca n-ati facut calculele: 180 mil euro pt 20 km => 9 mil euro / km de autostrada pe PLAT !!
    • +4 (4 voturi)    
      Plat? (Vineri, 3 iunie 2011, 13:07)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui viv

      Unde e autostrada plata intre Cernavoda si Medgidia? In zona Cernavoda e cam greu sa tragi 'plat' orice drum...
  • +3 (5 voturi)    
    pret mai mare, garantie? (Vineri, 3 iunie 2011, 12:34)

    goto [anonim]

    garantie doar 2 ani de zile? deci peste 3 ani de zile autostrada va fi facuta de la zero.
  • +3 (3 voturi)    
    iar se dau banii pe proiect? (Vineri, 3 iunie 2011, 12:36)

    gogu [anonim]

    de ce nu se reiau lucrarile de unde a ramas Colas?
    Se face alt proiect in 3 luni, in loc sa se treaca la treaba pe santierul, care e deschis?
    • +1 (1 vot)    
      Alt constructor (Vineri, 3 iunie 2011, 12:56)

      Vasile Iliescu [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Pentru ca regula e ca acest nou constructor sa raspunda pentru ce face el. Presupun ca va fi mai greu sa se preia toate detaliile de la Colas, asa incat e normal ca noua firma sa reproiecteze ceea ce se poate. In al doilea rand, constructia efectiva va dura 1 an in loc de 2, deci se foloseste si ce facut Colas inainte.
    • +2 (2 voturi)    
      . (Vineri, 3 iunie 2011, 13:08)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      Proiectul este proprietatea firmei Colas pentru ca au castigat atat partea de proiectare cat si cea de executie. Daca proiectarea reprezenta obiectul altei licitatii, proiectul final devenea proprietatea CNADNR si nu mai depindea de nimeni.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 3 iunie 2011, 13:12)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Citeste pana la capat: "traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice"
  • +4 (4 voturi)    
    cum? (Vineri, 3 iunie 2011, 12:52)

    dragos [anonim]

    10 milioane de euro un KM de autostrada? pardon? de ce?
    • -1 (3 voturi)    
      Nu te pripesti? (Vineri, 3 iunie 2011, 13:04)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui dragos

      Inca nu sa facut licitatia.Daca tu crezi ca poti face mai ieftin,inscriete la licitatie si sigur vei casiga.Daca nu inseamna ca esti la fel cu Antonescu,care este impotriva numai pentru faptul ca lucrarea o fac altii si nu el.cu toate ca nu inteleg ce ar putea fi in stare sa faca un arhivar fara practica.Deci ,daca esti drumar de meserie(inginer drumuri si poduri)vino cu argumente convingatoare.Asa, cu contre ,sunt destui putoi care se dau mari,dar habar nu au .
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 3 iunie 2011, 13:27)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui dragos

      e putin peste 8,5 milioane... dar tot e foarte mult avand in vedere ca o sa mai creasca preturile pe parcurs
    • 0 (0 voturi)    
      stii precis? (Vineri, 3 iunie 2011, 15:00)

      curios [anonim] i-a raspuns lui dragos

      nu e nici traversare (apa sau drum sau cf)??? nu e nici intersectie (trefla) nici iesire catre orasele de pe traseu? nicio traversare/deviere de retele? ai facut deci toata prioectarea?
  • 0 (0 voturi)    
    numai de s-ar termina odata (Vineri, 3 iunie 2011, 13:07)

    emil [anonim]

    e de remarcat ca s-au miscat f repede cu refacerea licitatiei cum au promis cand au reziliat, dar intr-adevar pretul e cam mare. probabil s-a pus valoarea maxima care era in vechiul contract ca punct de plecare urmand sa scada natural in urma licitatiei. sa vedem daca sunt capabili sa si finalizeze anul viitor
  • 0 (0 voturi)    
    UImitor! (Vineri, 3 iunie 2011, 13:08)

    danbaloiu [utilizator]

    <<Noul contract va fi mai scump decat cel incheiat initial cu firma Colas>> Nu se poate asa ceva! Sper ca e o gluma a celor de la CNADR, sa vada cam cât pot sa îndure românii.
    • 0 (0 voturi)    
      cine nu citeste,nu vorbeste! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 7:50)

      bula [anonim] i-a raspuns lui danbaloiu

      A.fata de valoarea INITIALA, Colas a mai cerut DEOCAMDATA 24 de milioane euro (cand i-a sarit mustarul dnei Boagiu ) plus o amanare de un an B. la TOATE licitatiile precedente din aceste luni contractul s-a semnat la MULT mai putin. PS. Ce-ar fi sa citesti si presa nu numai instructiunile de la partid?
  • 0 (0 voturi)    
    las sa fie.. (Vineri, 3 iunie 2011, 13:14)

    soferu [anonim]

    sa fie scumpe dar sa fie odata ca sa ne bucuram si noi in viata asta de autostrazi in Romania, nu numai regii asfaltului de averile lor....
  • +3 (3 voturi)    
    corect? (Vineri, 3 iunie 2011, 13:19)

    muzungu [utilizator]

    Ce-am inteles io din ce spune ministeru nostru:
    Din 31 milioane lei/km, pret de contract in 2009 (634/20,5km), pretul prezent a ajuns la 35 milioane lei/km (726/20,5), in ciuda a faptului ca:
    1 – s-au executat lucrari partiale la 5,5 km, adica peste 25%
    2 – modificarea traseului conduce la economii de 5 milioane euro

    e corect?
    Daca e asa, atunci costul/km al lucrarii a crescut cu peste 25%, de la franceji la noul contract (726 – 634 + 5 mil euro x 4 + 25% x 50% x 634 deja facuti)
    • 0 (0 voturi)    
      care contract? (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 7:53)

      bula [anonim] i-a raspuns lui muzungu

      vorbim de licitatie, iar tot ce a semnat Boagiu pt. coridorul IV a fost sub valoarea licitatiei. Mai stii diferenta intre licitatie si contract ???? PS. Colas la momentul rezilierii mai ceruse 24 milioane ! deci cmpari mere cu pere sau numai scrii???
  • +5 (5 voturi)    
    variante (Vineri, 3 iunie 2011, 13:32)

    transporter x [anonim]

    eu i-as spune memei udrea sa inchirieze un feribot de la turci, sa faca c-voda - c-ta si niste curse charter cu elicoptere.
    alta varianta, sa se infiinteze un orasel de-a lungul distantei, sa-l puna pe oparescu primar, sa faca un pasaj suspendat, de 59 km.
  • 0 (0 voturi)    
    24 luni, garantia? (Vineri, 3 iunie 2011, 13:48)

    Ci Ciong [utilizator]

    "proiectarea va dura 3 luni, executia 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie" la banii astia, in zona aia ai zice ca macar un 5 ani sa dea garantie...
  • 0 (0 voturi)    
    Precizare (Vineri, 3 iunie 2011, 13:52)

    1_utilizator [anonim]

    In cazul acestui tip de proiecte valoare de adjudecare, adica pretul cel mai scazut oferit de un participant la licitatie este de circa 60% din valoarea estimata. Ne putem deci astepta sa se castige cu un pret de circa 430-500 milioane lei fara TVA. Valoarea de 726 milioane nu este decat o estimare.
    Urmeaza apoi indexarea pretului si actele aditionale.
  • 0 (0 voturi)    
    CONTRAST / smecheria romaneasca (Vineri, 3 iunie 2011, 13:54)

    ION I [anonim]

    titlu 1:
    O noua licitatie pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia: 726,2 milioane lei fara TVA pentru 20 km de autostrada

    titlu 2:
    Ministerul Dezvoltarii a lansat licitatiile pentru constructia a 103 crese si gradinite/Valoarea totala: 88,5 milioane lei, fara TVA
  • 0 (0 voturi)    
    Deci, abia in 2013 ..... (Vineri, 3 iunie 2011, 14:59)

    gigi [anonim]

    Iunie 2011 + 2 luni licitatia + 3 luni proiectarea = Nov 2011 + 12 luni executia = Dec 2012 .... deci abia in 2013 vara vom putea merge la mare pe 4 benzi.

    As vrea sa vad si eu contracte de genul: 100% penalizari. In cazul asta puteam sa dam dublu la licitatie si sa cerem termen finalizare Apr-2012.... ceea ce este fezabil, pentru DOAR 20 km. Vorbim de 20 KM nu de 1000 .....

    Ufff, doamne cat de handicapati suntem, este incredibil ...... nu mai e loc de nici un comentariu ....

    Eu cred ca vor scoate astia masini zburatoare pana terminam noi autostrazile.
  • 0 (0 voturi)    
    comparatie cu alt articol (Vineri, 3 iunie 2011, 15:14)

    aaa [anonim]

    Daca faceti un calcul rapid o sa vedeti ca 1 km de austostrada costa cam 8,8 milioane de euro......si daca cititi cateva articole mai sus o sa vedeti ca ocolitoarea brasovului, cu cate 2 benzi pe sens , aproape autostrada costa 4,5 milioane de euro pe kilometru....cam unde naiba se justifica diferenta asta..oricum in ambele cazuri mi se pare cam mult
  • 0 (0 voturi)    
    suplimentare (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 13:07)

    cetatean [anonim]

    De unde ati scos mai oameni buni cererea aia a lui Colas de suplimentare cu 24 mil euro ? Ca din cate s-a zvonit prin presa suma era de vreo 13-14 mil, bani in care erau incluse si costurile ptr km suplimentar cat si cele pentru intarzierile cauzate de nepredarea amplasamentului de catre beneficiar ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version