UPDATE CNADNR a semnat trei contracte de 428 milioane de euro pentru tronsonul de autostrada Orastie-Sibiu/ Va fi introdusa o taxa pe autostrazile de pe coridorul IV

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 7 iunie 2011, 10:27 Economie | Companii

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a semnat marti alte trei contracte pentru constructia tronsonul de autostrada Orastie-Sibiu, de pe Coridorul IV Paneuropean. Tronsonul este impartit in patru loturi, pentru unul dintre ele contractul fiind semnat pe 20 mai. Din cauza contestatiilor, semnarea contractelor pentru celelalte trei loturi a fost amanata cu cateva saptamani.

UPDATE "Adaugam la cei aproape 100 km pentru care am semnat contractele acum doua saptamani alti 60 de km", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu. Potrivit acesteia, noile contracte au o valoare totala de circa 428 de milioane de euro.

Anca Boagiu a mai spus ca va fi introdusa o taxă pe autostrăzile de pe coridorul 4. "Este o condiţie impusă de Uniunea Europeană de a percepe o taxă pentru autostrăzile finanţate de pe Coridorul IV, iar în acest moment analizăm împreună cu consultanţii noştri şi cu reprezentanţii JASPERS valoarea acestei taxe, pe care o vom comunica atunci când lucrările se vor apropia de sfârşit", a spus ministrul.

Boagiu a mai spus ca exista in plan ca pana la sfarsitul anului sa fie contractata toata suma alocata prin Programul POS-T. Pana acum s-au contractat trei miliarde euro din cele 5,7 alocate prin POS- T. Din banii deja contractaţi, 1,12 miliarde euro sunt pentru proiecte de autostradă.

"În momentul în care am preluat acest minister, aveam o rată de absorbţie de 1,7%, iar ţinta este acum de a creşte la o rată de 20 la sută până la finalul acestui an”, a mai spus Boagiu.

Constructorii si valoarea celor trei contracte
  • Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL -  Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
  • Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei
Pentru lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965”, contractul in valoare de 604.791.600 lei a fost semnat pe 20 mai cu Impregilo SpA.

Tot pe 20 mai au mai fost semnate alte patru contracte pentru alte tronsoane de autostrada de pe coridorul IV Paneuropean.
  • Proiectare şi execuţie Autostrada Timişoara – Lugoj, lotul 1 km 44+500 - km 54+000” – valoare estimată 266.555.952  lei,  constructor Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,369,462.74 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj – Deva, lotul 1, km 0 + 000 – km 27 + 400” valoare estimată 1.118.840.865 lei, constructor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 681.040.913,98 lei
Toate contractele prevăd o durată de proiectare şi execuţie de 22 de luni din momentul atribuirii  (patru pentru proiectare şi 18 pentru execuţie), la care se adaugă patru ani de garanţie. Finanţarea tuturor tronsoanelor este asigurată de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune (85%) şi de Guvernul României (15%).

CNADNR a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

3617 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Daca... (Marţi, 7 iunie 2011, 11:00)

    mmm [anonim]

    ...atunci cand economia ,,duduia"-2005-2008, nu s-a reusit mai nimic in constructia de autostrazi, acum in criza economica mondiala si ,,impinsi" de la spate de banii europeni avem ambitii mari. Oare guvernul -fost- liberal nu putea sa inceapa la fel in 2007? Acum am fi mers de la Sibiu(macar) la Nadlac pe autostrada, si nu era nevoie sa-si opreasca ungurii M43 la 20 km de Romania.
    Sa speram ca de data asta o iesi....ceva si in 2014 va fi gata Sibiu-Nadlac!
    • -1 (1 vot)    
      Da, dar hai să vedem tot! (Marţi, 7 iunie 2011, 16:41)

      Nenea [anonim] i-a raspuns lui mmm

      Dar amărâții ăștia nu erau și în guvernul ăla. Cu Berceanu și camarila. Mafia drumurilor a fost mereu a PD-ului. Hai să nu ne dăm după copac!
    • 0 (0 voturi)    
      Da, dar hai să vedem tot! (Marţi, 7 iunie 2011, 16:41)

      Nenea [anonim] i-a raspuns lui mmm

      Dar amărâții ăștia nu erau și în guvernul ăla. Cu Berceanu și camarila. Mafia drumurilor a fost mereu a PD-ului. Hai să nu ne dăm după copac!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de autostrada (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:00)

    un roman [anonim]

    n-am nimic cu ea, sunt de acord sa o platesc, e civilizat, e OK asa... DAAAR, ce s eintampla cu vigneta? se scoate? sau vom avea 2 taxe de drumuri in paralel?
  • -2 (2 voturi)    
    La ce ne mai folosesc autostrazi acum? (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:00)

    sandu [anonim]

    Nu mai avem sanatate, nu mai avem invatamant nu mai avem politie nu mai avem slujbe. Toti banii au fost alocati constructiei de autostrazi. Cea existenta a fost data in grija DELTA ACM. Pentru ce ne trebuie autostrazi cu taxa construite din bani publici? Am ajuns ultimii prosti din lume de ne pacalesc astia si ne fura orice? Pana cand sa mai platim din buzunarul nostru de muritori de foame facturile emise cu generozitate de asfaltatorii agreeati? Tara asta nu mai are nimic altceva de facut decat autostrazi?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă