VIDEO CNADNR a solicitat companiei Bechtel reducerea costurilor cu 35% pentru lucrarile la autostrada Transilvania

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 7 iunie 2011, 16:24 Economie | Companii

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor, a declarat Daniela Draghia, director general al CNADNR. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.

CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.

Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.



Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.

Guvernul a aprobat in decembrie standardele de cost pentru investitiile din domeniul transporturilor finantate din fonduri publice, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Standardul de cost pentru infrastructura rutiera defineste costul estimat pentru realizarea unui kilometru de drum nou in conditii normale.

Lista din proiectul de act normativ cuprinde un numar de 12 standarde de cost grupate pe domenii: rutier, feroviar, naval si aerian.
  • autostrada in zona de ses este evaluata de minister la 3.802.000 euro/km
  • autostrada in zona de deal - 4.980.000 euro/km
  • autostrada in zona de munte - 5.992.000 euro/km
  • constructie de drum national - 1.271.800 euro/km
  • reabilitare de drum national, clasa tehnica III - 746.700 euro/km
  • reabilitare cale ferata, pe coridoare paneuropene - 2.180.000 euro/km
  • reparatii capitale cale ferata - 1.190.000 euro/km
  • pista de aterizare si decolare PCN 65 - 391.071 euro pe suta de metri
  • pista de aterizare PCN 100 - 557.500 euro pe suta de metri
  • cheu fluvial pereat - 8.861 euro pe metru liniar
  • cheu maritim - 13,5 - 21.450 euro pe metru liniar
  • punct de trecere a Dunarii cu bacul - 551.845 euro/bucata.


Citeste mai multe despre   












VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

2920 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Ai semnat esti bun de plata :( (Marţi, 7 iunie 2011, 16:37)

    Nicolae [anonim]

    Contractul cu Bechtel este pentru o autostrada pe care sa poata circula masini grele (utilaje si/sau echipamente militare). Din pacate clauzele sunt in favoarea Bechtel, sa multumim Guvernului Nastase.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Marţi, 7 iunie 2011, 17:42)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Daca imi aduc bine aminte si Bechtel a renegociat de cateva ori costurile cand au crescut preturile la materiale samd.
    • +4 (4 voturi)    
      intrebare (Marţi, 7 iunie 2011, 17:49)

      popas [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Imaginati-va cum ar fi spumegat Ponta, Antonescu, Voiculescu, etc. daca acest blamat contract cu Bechtel ar fi fost semnat de catre Basescu!!!! Va puteti imagina?

      Asa este, sa multumim lui Nastase, pentru asta platitm bani pentru o autostrada care nu se mai construieste, in loc sa ii directionam catre alte investitii!

      Multumim dle Nastase!
      Multumim dle Ponta, Antonescu, Voiculescu, etc, pentru ca nu ne aduceti aminte de acest contract niciodata!
      Basescu este de vina ca nu a semnat el acest contract cu Bechtel! Este este de vina pentru toate relele din tara asta!
    • 0 (0 voturi)    
      Contracte si contracte (Marţi, 7 iunie 2011, 18:22)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Nu exista contract ce nu poate fi renegociat.
      Avem si negociatori buni, un exemplu este platoul Marii Negre.

      Singura intrebare este daca se vrea renegocierea cu adevarat.

      Dar, in primul rand, -ar fi rau sa aflam si care sunt cutumele americane, nu de alta dar la ei ajung in politica cei care stiu si vor sa faca bani!
      Este foarte posibil sa fie un lucru normal si moral pentru ei, exploatarea la maxim a oportunitatilor, chiar si atunci cand oportunitatea este de fapt prostia celuilalt.

      Noi inca mai credem lozincile "sarac si cinstit", "o mana spala pe alta" si ... alte asemenea, dar de ce trebuie sa dam vina pe americani pentru asta ?!?

      Si inca o intrebare, Bechtel... sigur are actionariat american, sigur nu e si vreun romanas pe acolo ?!? Oare ?
      • 0 (0 voturi)    
        Da (Marţi, 7 iunie 2011, 18:57)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Nu stiu daca e vreun roman acolo, dar cei ce executa efectiv lucrarile sunt turci.
        Am asistat mai demult, printr-o anumita conjunctura, la o negociere intre reprezentanii firmei turcesti si o companie romaneasca ce urma sa livreze anumite materiale (importante) si pot sa va spun ca atitudinea reprezentantilor turci a fost mai mult decat sfidatoare. Nu pot sa nu-i compar cu niste spahii.
      • 0 (0 voturi)    
        pareri si pareri (Marţi, 7 iunie 2011, 23:53)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui anonim

        "Nu exista contract ce nu poate fi renegociat."
        Aici ai emis o opinie cu valoare de expertiza legala, asa-i?
        Bechtel nu are nici un interes sa renegocieze contractul.
        Nu ne ramane decat sa-i multumim lui Nastase.
        Singura consolare e ca au tras ei tzepe si la case mai mari:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Dig

        "sigur are actionariat american, sigur nu e si vreun romanas pe acolo ?!? Oare ?"
        Bechtel e a treia firma privata din SUA, si e de multa vreme cea mai mare firma de constructii din SUA. pentru mai multe detalii, poti sa te documentezi aici:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Bechtel

        Uite aici managementul (pagina 18 in raport), nici un roman pe acolo:
        http://bechtel.com/assets/images/annual_report/2011/report.html
        • 0 (0 voturi)    
          Pai, multumiti-i lui Nastase. (Joi, 9 iunie 2011, 20:16)

          nastase [anonim] i-a raspuns lui Socrates

          Ce va tot laudati! Treceti la treaba
      • 0 (0 voturi)    
        despre contract (Miercuri, 8 iunie 2011, 8:33)

        dan [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Amice, un contract, de aia-i contract, sa-l respecti. Nu exista obligatia de renegociere. In acest caz, acesta se poate face numai daca vor americanii, altfel, am ramas cu el de gat. Si platesti ca Berila pentru ca ai votat cum ai votat.
    • 0 (0 voturi)    
      babuins are forever (Marţi, 7 iunie 2011, 21:03)

      tom [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Hotii striga hotul , vechi proverb romanesc . Bechtel a decontat doar jumatate din suma atribuita de stat acestei lucrari si anume 450 mil de dolari. Restul de pana la un miliard a fost decontata de CNADR catre propietarii de terenuri , pe relocarile de utilitati , pe etc. adica pe furtisaguri facute romani cu mic cu mare . In acest pret Bechtel a executat nu numai tronsonul Gilau - Campia Turzii ci si multe alte lucrari de poduri si viaducte catre Oradea. Nu sunt mentionate nenumaratele firme romanesti care au lucrat in subantrepriza si cei 4000 de muncitori care au fost angajati direct pe salarii foarte bune . ||Pretul de cost per km este mult mai mic decat cel obtinut de minister pe tronsonul 4 pan african
  • +4 (4 voturi)    
    gsh! I love this girl! (Marţi, 7 iunie 2011, 16:41)

    admirer [anonim]

    She really has it! Good job!
  • +1 (1 vot)    
    ma indoiesc eu ca Bechtel abia asteapta..... (Marţi, 7 iunie 2011, 17:03)

    costica [anonim]

    daca asa cum spuneti pretul urca la cote ametitoare din cauza clauzelor contractuale, sa raspunda CINE a semnat acel contract... exista notiunea de RESPONSABILITATE in Guvernul Romaniei, in administratia publica centrala din Romania, la nivel de Ministru, de Secretar de Stat(degeaba!!), de mai stiu eu ce functie bine platita si raplatita(prin AGA si SPAGA!!) !!! De ce nu raspunde nimeni niciodata de 20 de ani in schimb zi de zi auzim de tot felul de matrapazlacuri unele pe cale de a fi prescrise de lege !!!! Asa nu vom progresa niciodata....nu raspunde nimeni pentru nimic.....Trai pe vatrai in administratia publica din Romania....daca la Bechtel ar fi semnat unul contractul ala din care B. sa piarda pana azi zbura cu fulgi cu tot....in Romania cine stie cati s-au imbogatit dupa ce-au semnat contractul asta....
    • 0 (0 voturi)    
      culmea, a fost renegociat (Marţi, 7 iunie 2011, 17:58)

      ploiesteanu [anonim] i-a raspuns lui costica

      si tot la fel de prost. Probabil ca PDL a fost interesat doar de comisionul de negociere. Imi place cum pune problema Anca Boiagiu. E o diferenta enorma intre ea si toti ceilalti ministrii ai transporturilor care s-au perindat pe la guvernare din '90 incoace


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi