Emil Boc: Lucrarile la autostrada Transilvania vor continua. Responsabil pentru costul ridicat al proiectului este Adrian Nastase

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 8 iunie 2011, 11:50 Economie | Companii

Premierul Emil Boc a afirmat, miercuri, ca lucrarile la autostrada Transilvania vor continua si ca nu stie nimic de faptul ca Bechtel si-ar reloca utilajele, transmite Agerpres. Intr-o declaratie facuta la Cluj, seful Executivului a spus ca responsabil pentru costul ridicat al autostrazii Transilvania este fostul premier Adrian Nastase. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut.

Iata cateva dintre declaratiile facute de Emil Boc:
  • Eu v-as ruga sa il intrebati pe Adrian Nastase cu privire la preturile din contract, ca nu Boc a stabilit preturile din contract. Contractul a fost semnat de Adrian Nastase, cu preturile din contract ale lui Adrian Nastase.
  • Autostrada Transilvania merge mai departe. In acest moment astept finalizarea negocierilor intre companie si Ministerul Transporturilor cu privire la standardele de cost si pret. Romania are acum standarde de cost pe care nu le-a avut in trecut si trebuie sa se finalizeze negocierile cu privire la pretul pe kilometrul de autostrada, pret care trebuie sa fie adaptat la ceea ce poate Romania si la standardele noastre de cost, care tin cont de ceea ce se lucreaza in Europa si in lume.
Marti, HotNews.ro a scris, citand o declaratie a Danielei Draghia, director general in Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, ca CNADNR a solicitat companiei americane Bechtel reducerea costurilor cu circa 35% in limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor. "Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reesalonarea datoriilor si reducerea pretului de constructie in standardele de cost impuse de minister", a spus Draghia.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. In timp, suma a tot crescut. Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent, dupa sapte ani de la lansarea proiectului, este de doar 54 de km.

CNADNR are datorii catre Bechtel de peste 100 de milioane de euro. Costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro, din cauza clauzelor contractuale.

Ministerul Transporturilor si CNADNR se afla in negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.

Saptamana trecuta, ambasadorul american Mark Gitenstein a declarat urmatoarele despre contractul cu Bechtel: "Am avut discutii ample cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, si dumneaei incearca sa gaseasca o modalitate de a plati arieratele din acest contract. Pe baza discutiilor avute cu cei implicati, vreau sa subliniez ca in contract este vorba si de o mare companie turca, nu numai de cea americana. Sunt increzator ca aceasta problema a arieratelor va fi rezolvata".


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

6370 vizualizari

  • -31 (45 voturi)    
    boc asta minte precum respira! (Miercuri, 8 iunie 2011, 11:59)

    srpc [utilizator]

    pentru inchiderea boturilor de postac pedelist, voila:
    http://www.ziuadecj.ro/economie/bechtel-isi-muta-in-oman-si-kosovo-utilajele-de-pe-autostrada-transilvania--67756.html
    • +26 (32 voturi)    
      @ srpc (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:25)

      sorincatalin [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Asa si unde demonstrezi ca Boc minte?... toate ziarele au preluat stirea asta... dar toate utilajele de la noi sunt ale unui subcontractor turc...Cine a semnat acest contract ce nu poate fi reziliat este Bombonel, postac psd-ist!
    • +20 (20 voturi)    
      comunicat bechtel (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:42)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      prostia e ultimul lucru care sa ma surprinda la postacii psdisti.

      Americanii de la Bechtel resping afirmaţiile din presă conform cărora ar pleca din România.
      "Abordarea companiei noastre este aceea de a folosi eficient resursele existente. În consecinţă, câteva utilaje nefolosite în România sunt transferate la alte poiecte Bechtel Enka, unde este nevoie de ele în acest moment. Totuşi, menţinem în România utilajele corespunzătoare şi necesare astfel încât să fim în măsură să reîncepem lucrările imediat", a declarat compania americană, citată de Agerpres
  • -24 (42 voturi)    
    Boc devine penibil (Miercuri, 8 iunie 2011, 11:59)

    madriano [anonim]

    cu promisiunile lui, parca tot timpul ar fi in campanie electorala. Din pacate faptele nu sunt pe masura, asa ca raman vorbele. Autostrada Transilvania nu va fi gata nici in 10 ani. Puteau incepe sa faca doar un sens (doua benzi plus cea de urgenta) si dublul distantei daca aveau un pic de cap.
    • +27 (33 voturi)    
      sigur ca nu (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:19)

      alex [anonim] i-a raspuns lui madriano

      Daca nu ati fi asa fixati sa il injurati pe tip ati vedea totusi ca; 1. contractul l-a facut prost nea Nastase 2. Singurii kilometri facuti au fost cei din timpul guvernarii Boc, pe timp de criza; de ce nu au facut macar 1 km circulabil marii Nastase si Tariceanu in vremuri de crestere economica?
      • -9 (13 voturi)    
        Da? (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:00)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui alex

        Am vedea UNDE ca acel contract a fost prost facut? Nu zic ca a fost bun, nu zic ca a fost prost, doar ma intreb la ce te referi. Dar Dl. Boc, in calitatea sa de jurist, ar fi putut sa isi faca meseria pentru care il platim, si sa ne si explice. La fel... numic. Apoi, cu acei kilometri construiti.. Contractul a fost semnat pe ultima suta de guvernare nastase, deci clar nu avea ce lasa fizic in urma. Asta alimenteaza (nu neg) posibilitatea comisionului. Dar dupa aia au venit la givernare DA-ii, cu basescu si ministrii lui PERSONALI pe zona transporturilor. O vreme, nu s-a facut nimic altceva decat renegocierea cu crestere a pretului si plata de penalitati. Apoi au venit ai liberalilor, care nu au facut nimic nou (adica tot renegociere de pret si penalitati. Apoi BOC. Aici s-au facut centurile de la cluj, turda si cam atat. DESIGUR, cu reneogociere de pret si penalitati. Intre timp, pretul a ajuns de 4 ori mai mare decat in SUA, si de vreo 5 ori mai mare decat ce semnase NASTASE.
        Unde e adevarul?
        • +8 (10 voturi)    
          da? (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:12)

          popas [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          te faci ca nu cunosti, si este periculos ca vrei sa ii prostesti si pe altii...
          Unde este adevarul?
          Adevarul este ca acel contract contine clauze prin care Bechtel are dreptul sa creasca pretul de executie dupa bunul plac, iar beneficiarul nu poate face nimic.
          Este ca si cum intr-un contract de construire a unei cladiri, constructorul poate sa ceara majorarea pretului la fiecare faza de executie, iar beneficiarul nu poate sa faca nimic altceva decat sa plateasca.
          • -2 (4 voturi)    
            Cum poti... (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:55)

            Knightmare [anonim] i-a raspuns lui popas

            ... sa crezi asemenea prostii? "Bechtel are dreptul sa creasca pretul de executie dupa bunul plac". Orice lucrare mare si pe timp indelungat in constructii are clauze ce contin variatii de preturi pt materii prime si nu numai. Stii cu cit s-a scumpit de acum 6 ani mina de lucru, cimentul, otelul, asfaltul si celelalte materii prime? Habar n-ai, dar in schimb stii tu ca Bechtel te fura. Clauzele de care stii tu ceva dar asa, pe sarite, constau in plata la timp, expropieri si mutarea unor utilitati. Cum statul nu le-a respectat, plateste si va plati de-i iese pe nas, pt ca Bechtel au avut avocati buni la intocmirea contractului si stiau prea bine cu cine fac afaceri...
      • 0 (0 voturi)    
        tariceanu a sistat lucrarile 4 ani??!! (Joi, 9 iunie 2011, 8:51)

        radu [anonim] i-a raspuns lui alex

        ""Singurii kilometri facuti au fost cei din timpul guvernarii Boc, pe timp de criza"" sa inteleg ca pe timpul lui Tariceanu nu au lucrat nici un metru la autostrada? Sau urmeaza sa taie Udrea si Boc panglica si la Casa Poporului si se pune ca ei au construit-o?
        • 0 (0 voturi)    
          Ceva de genul (Joi, 9 iunie 2011, 9:24)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui radu

          Pana in toamna lui 2008 s-a lucrat foarte putin la pregatirea terenului in zona Savadisla-Petrestii de Jos, adica pe aproximativ o treime din lungimea autostrazii date in folosinta in 2009. De lucrat efectiv pe toata distanta dintre Gilau si Turda s-a lucrat doar in 2009.
    • +14 (16 voturi)    
      Remarca! (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:04)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui madriano

      Constat ca postacii uslasi nu stiu sa citeasca!
      Nu stiu sa caute informatii!
      Nu stiu sa vada!
      Nu stiu sa auda!
      Cu toate astea... vorbesc mereu!
      Minte, mereu!
      Dezinformeaza, mereu!
      Au idei fixe (jos Basescu, sa/si dea demisia) pe care le repeta mereu (papagali?!).
      Nu cumva astea sunt simptome ale unor oameni bolnavi?
      Astia vor sa conduca?
      Copilotii?
      Adormitii?
      Pisoii?
  • +21 (29 voturi)    
    mda (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:05)

    eu [anonim]

    se zvoneste ca nenea bombonel a primit comision de 300 milioane euro la acea vreme ca bechtel sa castige la licitatie, si sa subcontracteze turcilor.

    de fapt bechtel e numai numele, ei fiind intermediarii afacerii care isi primesc comisionul

    si tot asa, zeci de intermediari care cer preturi mari, de o sa ajunga sa coste 10 miliarde de euro autostrada

    si asta nu e partea proasta... partea proasta este ca autostrada este facuta din banii de la buget (adica din banii nostri) si dupa ce o termina o vor si taxa, ca sa scoata alti bani.

    din cate stiu eu (nefiind in domeniu) exista 2 modalitati de a finanta autostrazi:

    - cu bani exclusiv de la buget, si dupa terminare te plimbi in voie fara sa platesti ceva (asa au facut nemtii si francezii)
    - cu bani din parteneriate publice, statul pune la dispozitie terenul, vine o firma privata si o construieste cu bani proprii, si apoi o taxeaza 10-20 ani pana isi scoate banii (asa cum au facut grecii, italienii, ungurii)

    la noi s-a inventat si a 3-a modalitate:

    - statul plateste complet autostrada cu bani de la buget la preturi supraevaluate, si apoi pune si taxe pe autostrazi ca sa scoata iar alti bani... ca doar na trebe sa traiasca si gura celor de la CNADNR, salariile alea de sute de milioane nu se platesc singure....
    • -18 (32 voturi)    
      se zvoneste si ca (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:15)

      marius [anonim] i-a raspuns lui eu

      baselul a luat comision 422 de milioane de dolari atunci cand a vandut toata flota comerciala a Romaniei.

      dar ce sa-i faci: asa cum nici bombonel nu va vedea puscaria pe dinauntru, nici baselu nu se va duce vreodata teama la dus.
      • +12 (18 voturi)    
        Usor cu flota pe scari... (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:47)

        Kata [anonim] i-a raspuns lui marius

        Flota nu o avea Base pe inventar ca sa o poata vande. Este ca si cum as vinde eu cuiva casa ce-ti apartine. Crezi ca as reusi? Unii reusesc totusi... Vacaroiu a reusit cu flota...
      • +11 (11 voturi)    
        Mai (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:01)

        Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui marius

        noi ne tot minunam cum voi postacii comunisti latrati atata dupa ce invatati pe de rost lectia de la realitatea!!!Cum dreaq puteti fi atat de ametiti??????
    • +16 (20 voturi)    
      exact (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:22)

      alina [anonim] i-a raspuns lui eu

      bombonel comunistu a ales aceasta a a 3-a modalitate
  • -5 (13 voturi)    
    sigur..... (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:06)

    m [anonim]

    responsabil e Duffy Duck
  • -12 (18 voturi)    
    Ne lasi tati ! (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:09)

    Pacatoasa mostenire [anonim]

    Pana cand o sa mai invoci pacatoasa mostenire ?! Bine ca n-ai zis nimic de Decebal sau Traian...
  • +14 (18 voturi)    
    EXPLICATI-I LUI SOVIANI (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:19)

    nelu din ghimpati [anonim]

    Sa-i dea cineva linku si lui Soviani cel agitat si disperat care altceva nu stie pe lumea asta decat Boc Basescu Udrea, tot ce e rau in tara asta indiferent de cand numai asta stie. Dar e mare analist economic si face treijde mii de doctorate.
  • +19 (19 voturi)    
    Accepta Bechtel sa piarda 35% din profitul gras ? (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:21)

    Adrian Nastase va ia banii si-i da la Bechtel [anonim]

    Ar fi incredibil sa poata Boc si Boagiu sa reuseasca asa ceva !
    Dar la fel de incredibila parea si expulzarea companiei franceze Colas sau amenzile de zeci de milioane euro date companiilor cu lucrari proaste sau intarziate.

    Autostrada Transilvania e un moft pt Romania, UE nu ne-a aprobat decat autostrazile pe coridoarele europene, restul le facem "de fitze".

    Adrian Nastase avea nevoie de sustinerea UDMR, maghiarii vroiau sa-si dezenclaveze bantustanul secuiesc (drumurile sunt ingrozitoare prin Harghita si Covasna, merg lunar acolo) si sa "laude" Transilvania ca are autostrazi spre Ungaria, nu spre alte regiuni romanesti.

    Nastase a cumparat ci sustinerea americanilor pt NATO, dand Bechtel un contract de tip sclavagist, in care compania straina nu e responsabila de nimic, dar statul roman e bun de plata pt orice miscare.

    Dar Comisia UE nu vrea la noi decat autostrazi pe coridoarele pan-europene:

    -care sa lege Constanta, prin Bucuresti, de Europa centrala, se vrea un culoar intre M. Neagra si M. Nordului, Constanta-Rotterdam

    -apoi Dunarea, prin Oltenia, tot de restul Europei, se face pe la Vidin-Calafat, apoi prin Banat (dar bulgarii au tot intarziat, nu le place ideea sa lege strans Romania de Timocul bulgaresc, Vidinul, sau Diu in romaneste, e regiune cu romani)

    -si Balcanii, prin Bucuresti si Moldova, de Europa de est (pt a capta transportul de marfuri spre si dinspre Ucraina/Rusia/Belarus catre Turcia).

    Ce mai poate Romania e sa lege coridoarele intre ele pe teritoriul national, de ex.autostrada Iasi-Tg.Mures (maghiarii nu prea sunt entuziasmati, ei sunt obsedati de "invazia moldovenilor", Tokes afirma ca Basescu are chiar un plan secret de colonizare..).
    Dar UE vrea sa ne descurcam singuri cu banii, eventual in parteneriat public-privat.

    Polonia spera la colaborare cu firmele chinezesti, insa s-au dovedit a face munca proasta, acum nici un furnizor polonez nu mai lucreaza cu chinezii.

    Autostrada Transilvania nu e prioritara pt Romania.
    • +2 (4 voturi)    
      Navala razesilor, asta da pericol ! (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:50)

      stando [anonim] i-a raspuns lui Adrian Nastase va ia banii si-i da la Bechtel

      Cum le stii matale pe toate, nenicule, mai rar ! Si cat de sententios poti sa fii: "Autostrada Transilvania nu e prioritara pt Romania." Da' de unde stii matale, eruditule, ce prioritati are tara asta ? Le-ai bifat aseara cu nevasta in bucatarie, mancand seminte si vorbind de una-alta ?
      Dar aia cu moldovenii care vor inunda tinutul secuiesc daca vor avea autostrada spre Tg. Mures -aia le intrece pe toate. Bag seama de aia au secuii asa drumuri catastrofale actualmente, e o strategie de-a lor ca sa nu-i cotropeasca razesii de peste munti ! Mai ai multe de astea ? Esti beton armat !
      • +6 (6 voturi)    
        ????? (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:19)

        popas [anonim] i-a raspuns lui stando

        Nu vad ce a gresit persoana careia ii raspunzi...
        Autostrada Transilvania nu este prioritara pentru Romania, in sensul ca prioritare sunt alte proiecte care au sanse mai mari de a fi implementate. Autostrada pe coridorul european ar fi fost finantata de UE, iar in cativa ani ar fi generat bani la buget, deoarece ar fi atras investitii de-a lungul ei.

        Daca ai fi de buna credinta, pentru patria ta, ai vedea ca vinovatii sunt cei care au semnt un contract dezavantajos pentru PATRIA TA!
        Cum naiba sunteti atat de nepatrioti??
        Inchideti ochii la grosolaniile astea, atunci cand sunt comise de cei de-ai vostri??

        Daca ar fi semnat Basescu acel contract? Iti spun ca toate televiziunile lui voiculescu si vantu ar fi pus tunurile pe Base.
        Toti pontacii si antonestii ar fi tunat ca Basescu este de vina...

        Chiar nu puteti sa fiti patrioti si sa luptati macar ideologic pentru tara voastra? Va multumiti sa apaludati orice gafa comisa de catre ai vostri???
        • -1 (1 vot)    
          pai chiar asa (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:02)

          nelu [anonim] i-a raspuns lui popas

          normal ca nu e prioritate, de ce sa ma duc io de la Cluj la Brasov in 2 ore pe autostrada cand pot sa ma duc in 5 ore pe drumuri "europene". La cati km de autostrada are Romania la ora actuala , orice km de autostrada in plus e o necesitate.De ce ar fi prioritara autostrada de la Buc la Constanta si nu este de la Oradea la bucuresti? Adica restul tarii nu are dreptul sa mearga la mare pe Autostrada? Sau aveti impresia ca doar pe la Nadlac se poate iesi din Ro. ?Aflati ca si prin Bihor sunt puncte de frontiera .
          Si inca un lucru, ia sa ne explice d-nul Boc , ca tot ii place sa arunce cu vina dintr-o parte in alta, care mai e treba cu centura ocolitoare a clujului , cea care trebuia data in folosinta de vre-o 2 ani si al carui tata si mama ii este, sa nu mai pomenim de faptul ca la cati bani s-au bagat in ea ar trebui sa fie autostrada suspendata.
    • +3 (5 voturi)    
      Prostii (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:57)

      Scippio [anonim] i-a raspuns lui Adrian Nastase va ia banii si-i da la Bechtel

      1.Ideea asta ca autostrada Transilvania nu e prioritara este cea mai mare aberatie care se vehiculeaza. Orice autostrada care leaga orasele mari si strabate zonele cele mai populate dintr-o tara este importanta. In orice tara dezvoltata reteaua de autostrazi acopera tot teritoriul si nu doar cateva "coridoare". Aceste coridoare trasate de
      UE nu reprezinta altceva decat modalitatea minimala de a asigura cel putin o legatura rutiera decenta intre statele membre. Dar nu inseamna ca reteaua de autostrazi din Romania ar trebui sa se reduca la atat. Prioritatea asta e judecata absolut subiectiv in cel mai pur stil romanesc: mie sa-mi fie bine iar pe ceilalti da-i dreaq. Altfel nu se intelege de ce cei din Constanta, Ploiesti sau Sibiu ar avea un drept mai mare sa mearga pe o autostrada decat cei din Oradea, Cluj sau Bacau.
      Problema nu e prioritatea ci modul dezastruos in care a fost facut acest contract cu Bechtel. Iar sansele de a se obtine finantare UE ar fi fost cu totul altele daca acest contract s-ar fi licitat si nu atribuit direct.
      2. Unde vezi tu legatura cu tinutul secuiesc? Uita-te pe o harta daca nu stii geografie si vezi unde e Tg Mures si unde e Covasna si Harghita. In plus daca autostrada Iasi-Tg Mures ti se pare ok sa fie facuta, de ce ti s-ar parea normal ca de la Tg Mures sa nu mai nicio autostrada?
    • 0 (0 voturi)    
      hahahahhahaha (Miercuri, 8 iunie 2011, 17:45)

      tirtau [anonim] i-a raspuns lui Adrian Nastase va ia banii si-i da la Bechtel

      spui tu/pe cuvant de onoare .....bine ,te credem....prea le zici cu dor................
  • +8 (8 voturi)    
    Optiune (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:35)

    ion [anonim]

    Cand toata Europa era si este interesata de coridorul IV de ce s-a optat pentru acest traseu. Cine a avut atata influenta in Romania de nu a tinut seama de optiunile UE si ce a primit?
  • +6 (6 voturi)    
    Subcontractare turci (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:43)

    anonim [anonim]

    Americanii au "cutuma" de a subcontracta turcilor lucrarile de infrastructura din Estul Europei, avand in vedere parteneriatul de lunga durata din cadrul NATO.

    Se vehiculeaza ideea ca turcii ar fi mult mai instruiti decat romanii sa lucreze corect, dupa normele "militare", avand in vedere ca in Turcia sunt construite de ani buni baze NATO destul de avansate tehnologic.

    Daca noi am acceptat ca SUA sa dea cadouri turcilor, pe banii nostri, suntem prosti, lucrarea in cauza este una civila!

    Nu numai atat, turcii la randul lor au prostul obicei de a lucra exclusiv cu materiale turcesti, de foarte proasta calitate si la preturi astronomice si sa subcontracteze pe preturi de nimic catre romani partea de manopera bruta, prost platita (munca necalificata de regula).

    Avand in vedere ca in Romania sunt multe zone active seismic si ca in Turcia, de fiecare data au fost probleme extreme in aceast domeniu, EXISTA RISCUL REAL, AS SPUNE DOVEDIT, ca la prima zgaltaiala sa avem si pierderi umane nu numai materiale sau financiare! Asta daca nu cascam ochii cat cepele si nu verificam fiecare porcarie pe care o pun in opera turcii (calitatea materialelor, si asa zisele certificate de calitate care nu au nici o legatura cu rigorile din UE!) .

    Am insa mari indoieli ca ambasadorul spune tot adevarul, aruncarea dezinvolta a pisicii taman in perioada intetirii negocierilor cu Bechtel suna cam a dezvinovatire si nu ar mira sa existe si o implicare ori de natura personala a actualului ambasador ori a unei alte foste oficialitati... poate ceva actiuni sau subcontractari, oricum chestiuni foarte greu de verificat cand vine vorba de o tara orientala...

    Romanii nu au inventat coruptia, cel mai probabil stilul "balcanic" devine cateodata o optiune interesanta, nu ?
    • +5 (5 voturi)    
      contract mai prost nici ca se putea (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:58)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Ai dreptate.Contractul cu Bechtel e probabil(mai mult ca sigur)unul secretizat,de aceea nimeni nu spune ce clauze contine.Ar trebuii sa ne spuna d-l Bombonel acest lucru(ca el l-a semnat),deoarece se face cu bani de la buget,adica cu banii nostrii,pe care-i platim luna de luna.Am impresia ca acesti americani castiga mai mult daca stau ,decat daca lucra.
  • -1 (1 vot)    
    o formula (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:48)

    ady [anonim]

    se poate rezilia contractul..dar probabil sunt multi politic implicati.iar Boc este neinformat
  • +3 (3 voturi)    
    Pe scurt, iata adevarul.... (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:49)

    pro [anonim]

    In 2003 s-a semnat un contract ,,beton" intre guv Nastase si compania Bechtel pt constructia autostrazii de 415 km pana in 2012.
    In 2004-5 a venit alianta DA, care a zis din campanie ca o sa rezilieze contractul dat fara licitatie. S-au chinuit si pierdut 2 ani in care au constatat ca baietii destepti ai Bechtel au facut un contract care nu poate fi reziliat fara plata unei sume ce echivala cu costul a jumate de autostrada. Si asa s-au pirdut 2 ani, pana in 2007 cand era deja boom-ul in constructii si preturile materialelor, manoperei, etc au crescu vertiginos. La reluare, reface o parte din lucrarile sistate si conservate si trage tare inainte cu...pietrele de moara legate de guvernul Tariceanu, adica bani cu taraita. Normal ca au crescut costurile initiale(poate nu cat zic ei, dar au crescut!). Si uite asa peste problemele financiare s-au mai adaugat cateva probleme pe teren si....s-au terminat doar 54 km cu eforturile unui guvern aflat in criza, plus alte lucrari de arta si terasamente f costisitoare.
    Si in sfarsit scopul autostrazii- legatura cu autostrada de la Dbrecen. EU a criticat aceasta autostrada pentru ca nu s-a facut licitatie, nu pentru ca nu e nevoie de ea! Cine zice ca nu-i nevoie si de autostrada Buc-Ploiesti-Predeal-Brasov-Tg Mures-Cluj-Oradea????????In Romania? Ha,ha,ha
  • -3 (5 voturi)    
    Desigur, o miciuna (Miercuri, 8 iunie 2011, 12:51)

    Bogdan [anonim]

    Nu stiu daca se aduna cateva sute de oameni pe lumea asta care sa fi citit contractul lui Nastase. Da, acolo a fost o problema. NU pretul, ci obligatia asumata de stat de a credita executantul, cu o suma apropiata de un avans obisnuit.. si cam atat. La momentul in care Nastase semna comntractul, pretul / kilometru era sub 5 mil USD. Daca pun costul finantarii pentru acel "avans", seapropie de 5 mil USD / kilometru. Dar nu sare. Apoi in 2005 a venit ministrul transporturilor. Un om al dlui Basescu, dupa cum pana si Dna Pora stie :). Si apoi alti ministri, si alti premieri. S-a ajuns la un pret de 2-3-4 ori mai mare decat "contractul prost al lui Nastase".. asta dupa ce Nastase nu mai avea un cuvant de spus nici macar in blocul proprietate personala.
    • +4 (4 voturi)    
      sigur ca da... (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:24)

      popas [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      De ce a mai semnat Nastase acel contract daca era pe final de mandat?
      Ce putea sa mai faca Nastase in contractul asta, daca deja semnase anterior in numele Guvernului ca este de acord sa plateasca oricand si oricat cere Bechtel???

      Ce perfidie... incerci sa acreditezi ideea ca daca ar fi fost nastase la putere, ar fi rezolvat el contractul, dar cei care au urmat la guvernare nu au reusit??

      Daca era un roman bun, Nastase nu ar fi semnat un asemenea ccontract dezavantajos pentru tara lui, pentru tara ta, pentru tara noastra!!!
      • 0 (0 voturi)    
        eu tin minte (Miercuri, 8 iunie 2011, 17:30)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui popas

        Ca Nastase era sigur de a castiga alegerile...

        Poate nu o fi fost el bun roman dar nici prost nu cred ca era sa isi lege o piatra de moara la maini si la picioare.

        Ca intotdeauna, adevarul e undeva pe la mijloc. O sa tot bajbaim prin intuneric sa-l gasim in timp ce unii rad de noi de se prapadesc...
    • +1 (3 voturi)    
      insinuezi (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:38)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      ca majorarea costului a fost facuta de Berceanu, ceea ce nu e adevarat, cat timp majorarea se facea unilateral de catre Bechtel in baza contractului incheiat cu statul roman, reprezentat de omul stat nastase.
  • +3 (3 voturi)    
    clauze contractuale (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:08)

    mircea [anonim]

    am impresia ca acest contract este secretizat,de ce nu spune nimeni ce clauze contine,tac toti ca porcii in cucuruz,cum se spune pe la noi.Americanii sau turcii astia care au contractat sau sub contractat,cred ca castiga mai mult daca stau, nu daca muncesc ceva.Parca suntem prosti sau chiar suntem cred.
  • -3 (7 voturi)    
    ma... (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:20)

    me [anonim]

    asa o fi, DAR
    1 - daca ai dovezica a furat -> baga-l la inchisoare
    2 - daca nu ai dovezi ca a furat, taci din gura!!!
    3 - sa vedem cat costa autostrazile facute de voi, ca nu am vazut o scadere drastica a pretului autostrazii

    eu personal m-am saturat de acuza aruncate in vand, fara DOVEZI!!!
    ori ai dovezi si actionezi in jsutitie ori TACI!!!
    ceea ce face box este sa acuze un om ca ar fi facut ceva, pentru a-l discredita pe el si partidul in fata alegatorilo...
    daca nu are dovezi inseamna ca acesta calomniaza, daca are dovezi inseamna ca e complice. oricum ai da-o bc tot prost iese (asta evident daca nu ai ochelari de cal si incerci sa gandesti putin).

    nu stiu daca nastase a furat sau nu (probabil ca da... toti au furat), dar totusi declaratia lui boc e populista si neconstructiva.

    PS: nu tin cu psd (consider ca toate partidele sunt lafel... de varza).
    • +1 (1 vot)    
      da forward (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:38)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui me

      pe mesajul tau si la realitatea / antene / vadim /ponta / crin / diaconescu si alti latrai.
      • 0 (2 voturi)    
        pai (Miercuri, 8 iunie 2011, 15:07)

        nelu [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        normal ca nu e prioritate, de ce sa ma duc io de la Cluj la Brasov in 2 ore pe autostrada cand pot sa ma duc in 5 ore pe drumuri "europene". La cati km de autostrada are Romania la ora actuala , orice km de autostrada in plus e o necesitate.De ce ar fi prioritara autostrada de la Buc la Constanta si nu este de la Oradea la bucuresti? Adica restul tarii nu are dreptul sa mearga la mare pe Autostrada? Sau aveti impresia ca doar pe la Nadlac se poate iesi din Ro. ?Aflati ca si prin Bihor sunt puncte de frontiera .
        Si inca un lucru, ia sa ne explice d-nul Boc , ca tot ii place sa arunce cu vina dintr-o parte in alta, care mai e treba cu centura ocolitoare a clujului , cea care trebuia data in folosinta de vre-o 2 ani si al carui tata si mama ii este, sa nu mai pomenim de faptul ca la cati bani s-au bagat in ea ar trebui sa fie autostrada suspendata.
  • -2 (2 voturi)    
    Teapa americana (Miercuri, 8 iunie 2011, 13:42)

    Nicolae [anonim]

    Americanii ne-au bagat pe git contractul asta in contul aderarii la Nato.Nastase a factu prost contractul dar a venit nea Dobre si a negociat, a venit nea berceanu si a negociat si el pina a ajuns pretul de 4 ori mai mare ca in contractul initial. Cam naspa sa te lauzi ca renegociezi (gasca portocalie) dar in schimb iti iei spagi imense si maresti de fapt costurile de 4 ori. ce i-a tinut pe portocalii sa dea drumul la licitatii pentru coridorul IV care are finantare puternica de la UE??? Coana spaga i-a tinut pentru ca la contractele cu bani europeni este mai subtire cu furaciunile pentru ca se cam verifica costurile si stie si mama Europa ca pe la noi se ciordeste din gros. daca erau pe treaba trebuia sa avem gata autostrazile de la Constanta la Nadlac dar ei au dat bani pe petice de asfalt iar CNADNR a cheltuit in 7 ani vreo 14 miliarde de EURO pe... nimic. De aceea regii asfaltului se scalda in bani - au pus 2 petice si hop sar milioane de euro. In 7 ani competentii portocalii au facut 50 km autostrada - si in perioada de boom economic cu bani grei la buget. Ce a facut echipa acestor jegosi: Bucuresti - Ploiesti - nimic; Comarnic-brasov - anulata/varza; Cernavoda - Medgidia: contract reziliat; Medgidia-constanta: promisiuni/minciuni. In 7 ani au facut un mare nimic. Daca nu era nastase nu aveam autostrada pina la Cernavoda... In schimb avem parasutele astea care merg cu trenul fara frine (reparat cu lemn de tei). Un fel de "fa-ma doamne lemn de tei si ma arunca intre femei" autor basescu.
  • -2 (2 voturi)    
    boc citire 2005 (Miercuri, 8 iunie 2011, 14:03)

    dani [anonim]

    -- Autostrada Transilvania este necesara, insa contractul cu Bechtel trebuie negociat, sustine presedintele PD si primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. "Sustin in continuare acest proiect, insa contractul cu Bechtel trebuie renegociat?, a afirmat Boc. Primarul Clujului crede ca preturile practicate de americani trebuie sa fie la nivelul celor care se platesc pentru lucrari similare in Europa, amintind faptul ca fostul guvern nu a aprobat anexele cu preturi.

    Presedintele PD a mai spus ca ar mai fi cel putin doua probleme legate de contractul cu Bechtel. "Nu cred ca guvernul are resursele financiare pentru a plati o garantie anuala de 300 de milioane de euro asa cum cere Bechtel. Conform legislatiei noastre, nu putem sa cumparam utilajele necesare pentru lucrari, iar apoi acestea sa ramana in proprietatea Bechtel. "Daca am face asa ceva ne-ar rade Curtea de Conturi", a explicat liderul democratilor, precizand ca, probabil, potrivit uzantelor internationale, s-ar putea realiza un astfel de lucru, insa la noi nu este posibil. In opinia sa, pentru achizitionarea acestor utilaje, pentru ca mai apoi, acestea sa ramana la compania americana ar trebui modificata legislatia. Reprezentantii companiei americane Bechtel si cei ai Ministerului Transporturilor au astazi o noua runda de discutii pe marginea contractului pentru Autostrada Transilvania.

    De la 1 septembrie, peste 500 de muncitori de la Autostrada Transilvania vor fi disponibilizati din cauza blocarii finantarii proiectului Autostrazii Transilvania. Valorea totala a proiectului Autostrada Transilvania este de 2,2 miliarde de euro.

    Firmele straine care vor pomeni, sa astepte guvernarea PSD

    Practica pesedista a peschesurilor pentru firmele internationale ca un instrument de lobby al diplomatiei romanesti pe langa marile puteri a fost ieri aspru criticata de catre presedintele statului, Traian Basescu, in cadrul intalnirii cu reprezentantii corpului diplomatic. El a avertizat ca actuala putere nu este dispusa
  • +2 (4 voturi)    
    este adevarat (Miercuri, 8 iunie 2011, 16:01)

    Caragiale [anonim]

    Este adevarat ca, dupa privatizarile facute care au lasat statul in fundul gol, dupa polarizarea transpartinica a averilor , PSD este responsabil inclusiv de venirea PD la putere, deoarece Romanii au votat orice, sa scape de rosii.
    Acum suntem pe cale sa repetam greseala , sa votam orice sa scapam de portocalii.
    Si uite asa de 20 de ani, ne amagim in democratie.
  • 0 (0 voturi)    
    Ca e de vina (Miercuri, 8 iunie 2011, 19:03)

    ploiesteanu [utilizator]

    nastase mai mult , este adevarat. Dar si boc a renegociat contractul cu bechtel, si tot atat de prost. Nu conteaza, acum ce facem, ne tanguim la nesfarsit si vedem cum se duc banii tarii ? Daca americanii resping propunerile Ancai Boiagiu, contractul trebuie reziliat. Cu orice risc. Sa ajungi la 16 milioane / Km pe portiuni majoritar plate, in timp ce in Croatia, pe portiuni exclusiv muntoase, kilometrul a fost de 10 milioane, iar pretul mai poate creste,asta inseamna ca, cu orice risc contractul trebuie reziliat. Ar fi inca un exemplu pentru alti doritori de chilipiruri romanesti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă