Anca Boagiu: UE trebuie sa evite riscul ca o politica de mediu ambitioasa sa duca la o crestere disproportionata a pretului de transport

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 16 iunie 2011, 15:13 Economie | Companii

Comisia Europeana a propus reducerea dependentei transportului de petrol, fara a compromite mobilitatea, si reducerea drastica a emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, informeaza Ministerul Transporturilor. Este vorba de o reducere de 60% la nivel UE a emisiilor pana in 2050. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, prezenta la reuniunea Consiliului de Ministri ai transporturilor din UE, a afirmat ca "o politica de mediu ambitioasa sa duca la o crestere disproportionata a pretului de transport".

  • "Consideram ca Uniunea Europeana are nevoie de o abordare pragmatica, orientata in primul rand spre cresterea eficientei sistemului european de transport. In fata multitudinii provocarilor actuale pe care le intampina acest sector, stabilirea unor tinte de reducere a emisiilor ar trebui sa fie coerenta, in opinia noastra, cu obiectivul principal amintit mai sus. In acest context, Romania considera ca actiunile viitoare ale Uniunii trebuie sa evite riscul ca o politica de mediu ambitioasa sa duca la o crestere disproportionata a pretului de transport. Aceasta ar putea afecta nu doar competitivitatea noilor state membre, precum Romania, dar si competitivitatea globala a Uniunii pe pietele internationale", a declarat Boagiu.

UE a aprobat aderarea la Conventia privind transporturile internationale feroviare

Consiliul de Ministri ai Tranporturilor din Uniunea Europeana a adopat la Luxembourg decizia privind semnarea si incheierea Acordului intre UE si Organizatia Interguvernamentala pentru transporturile internationale feroviare privind aderarea UE la Conventia privind transporturile internationale feroviare (COTIF) din 9 mai 1980, astfel cum a fost modificata prin Protocolul de la Vilnius din 3 iunie 1999.

Obiectivul aderarii Uniunii Europene la Conventia privind transporturile internationale feroviare (COTIF) este de a sprijini Organizatia Interguvernamentala pentru transporturile internationale feroviare (OTIF) in atingerea obiectivului sau de promovare, imbunatatire si facilitare a transportului international feroviar, atat din punct vedere tehnic, cat si juridic. Acordul privind aderarea UE la Conventie stabileste in mod clar normele de aplicare a prevederilor COTIF Uniunii Europene si statelor membre ale acesteia. Partile contractante la conventie care sunt membre ale Comunitatii Europene vor aplica, in relatiile dintre ele, normele europene, in masura in care exista astfel de norme europene care guverneaza domeniul in cauza si care sunt aplicabile cazului respectiv, fara a aduce atingere obiectului si scopului conventiei si fara a aduce atingere aplicarii depline a acesteia in relatiile cu alte parti contractante la conventie. Romania a ratificat COTIF in 1999 prin Legea 52/2002.

"Decizia transporturilor feroviare internationale avand in vedere imperativele cresterii gradului de siguranta pe calea ferata. In acelasi timp Uniunea Europeana face un pas important spre uniformizarea unui set de reguli care sa guverneze transportul feroviar in toate statele membre. In acest mod pasagerii pe calea ferata vor avea aceleasi drepturi si obligatii in toata Uniunea Europeana, iar transportatorii feroviari vor trebui sa respecte aceleasi reguli in toate statele membre", a declarat Anca Boagiu.


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

429 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    laudabil (Joi, 16 iunie 2011, 15:20)

    tyty [anonim]

    ma mir ca avem curajul sa ridicam astfel de probleme la ue. deja accizele si taxele extrem de ridicate cresc enorm costurile marfurilor in ue, ceea ce le face necompetitive.
  • 0 (0 voturi)    
    Expertii (Joi, 16 iunie 2011, 15:42)

    sorin [anonim]

    Tinand cont de ce transporturi super avem, e indreptatita d-na ministru sa dea lectii UE! Noi ignoram de ani buni recomandarea dezvoltarii cailor ferate ca mijloc de transport mai ecologic si mai rentabil in dauna transportului auto. D-na ministru ar trebui sa mentina macar reteaua de cale ferata existenta, din pacate CFR se distruge pe zi ce trece.
  • 0 (0 voturi)    
    transportul de marfuri (Joi, 16 iunie 2011, 15:56)

    sofer [anonim]

    Autostrazile din Ungaria si Cehia sunt pline de tiruri din cite am vazut eu. Daca vor sa faca ceva destept sa ofere trasport pe cale ferata pentru masini si tiruri. In loc sa conduc 12 ora ca sa traversez Romania as prefera sa stau 4-8h in tren.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce treaba are duduia asta cu ce decide UE? (Joi, 16 iunie 2011, 16:14)

    .... [utilizator]

    Taxele pe care vrea sa le puna ea vor ieftini transportul?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică